Podle zástupců výrobce je zcela neobvyklé, že turbína opustí výrobní závod zkompletovaná. Většinou se totiž převáží po částech.
„I přeprava tak bude v mnoha ohledech výjimečná. Vždyť hmotnost samotné turbíny s přepravním rámem, nezbytnou kotvicí klecí a speciálním návěsem se přiblíží hodnotě 450 tun. Přepravní návěs je speciálně snížený, aby se i s převáženým břemenem vešel pod trolejové vedení ve Folmavské a Domažlické ulici,“ vysvětlil za výrobce zařízení Ondřej Činčura.
Technici turbínu naložili na návěs, který zůstane nějaký čas odstavený v areálu firmy.
Na cestu se nadměrný náklad vydá v noci na neděli. To je doba, kdy je nejmenší provoz, a průjezd tak velkého nákladu bude mít minimální dopad na dopravu.
Fotogalerie |
Turbína vyjede z Plzně směrem na Křimice a dále bude pokračovat až do přístavu v Lovosicích. Tam ji naloží na loď, která popluje přes Hamburk a dál po moři do cílové stanice v nigerijském přístavu Warri.
„Náklad nejprve poveze speciální snížený návěs, na kterém se břemeno vejde pod trolejové vedení v ulicích Folmavská a Domažlická,“ řekl Činčura.
Kolos vyjede z areálu Škody branou Tiskárna v ulici Ke Karlovu, dále pojede ulicemi Borská, Folmavská, Domažlická, Vejprnická, Křimická.
V Křimické ulici u České pošty se uskuteční překládka, supertěžký jeřáb tam turbínu přeloží ze sníženého na standardní návěs. Souprava bude dlouhá 87 metrů.
Přepravovaná turbína má výkon 150 MW. Je historicky první z plzeňské produkce, která bude vyrábět elektřinu v Nigérii. Pro Doosan Škodu Power je to zakázka zhruba za 400 milionů korun.
Turbína byla vyrobena pro projekt OKPAI Phase II, při kterém se buduje u stávající nigerijské elektrárny druhý blok. Po jeho dokončení a spuštění všech turbín do provozu stoupne výkon elektrárny ze současných 480 MW na 930 MW.
V Plzni nakládali rotor vážící 90 tun pro Temelín (4.června 2014)
4. června 2014 |