Trasy vedou převážně po novém úseku cyklostezky mezi Domažlicemi a hraničním přechodem Ovčí vrch, který byl loni zprovozněn a letos se stane součástí mezinárodní cyklotrasy číslo 3 z Prahy do Mnichova.
Nová stezka je vhodná i pro děti zejména proto, že okruhy vedou po bezpečných trasách bez automobilové dopravy.
Cyklistické autobusyLoni začala jezdit autobusová linka z Domažlic přes Capartice na vrchol Čerchova a poté do Waldmünchenu a Furth im Waldu. Letos začne přepravovat i kola. Bude jezdit o víkendech a svátcích od první červnové soboty do konce září. Více informací najdete na www.rdsbus.cz. |
"Právě pro rodiny s dětmi je stezka z Domažlic přes Havlovice a Babylon na Ovčí vrch velkým lákadlem. Současně slouží jako nástupní cyklistická komunikace k výletům po cyklotrasách v okolí Čerchova," vysvětluje domažlický starosta Miroslav Mach.
I přesto, že Chodsko je v oblasti pohraničních kopců Českého lesa, převýšení na této stezce je minimální. Bez problémů ji tedy mohou využívat i rodiny s malými cyklisty. I proto dostal soubor tipů na výlety na kole název Chodskem na kole - cyklobalíček tří výletů pro malé i velké.
Trasy se odlišují hlavně cílem, který má být pro malé cyklisty lákadlem a také motivací k šlapání do pedálů. Jedna z tras láká na nejstarší hranou slavnost v Německu Skolení draka, které se každoročně v době Chodských slavností odehrává na náměstí v nedalekém Furth im Waldu.
Další trasa zve k hledání dračí sluje, zajímavého útvaru u Pasečnice. Poslední trasa spojuje šlapání do pedálů s poznáním Chodska, jeho historie a tradic. Nabízí návštěvu Kozinova statku a jeho památníku na nedalekém Hrádku, odkud je celé Chodsko vidět jako na dlani.
"Rodiny s dětmi potřebují na cyklovýletech jiný režim než dospělí a hlavně více zastávek, které zaujmou i děti. Proto jsme na trasy zařadili i místa, kde jsou prolézačky, dětská hřiště a také možnost koupání nebo ochutnávky chodských koláčů," říká autorka chodských tras, plzeňská cykloprůvodkyně Radka Žáková.
Nová cyklostezka mezi Domažlicemi a Ovčím vrchem je dlouhá 18 kilometrů, náklady na její zbudování se blíží 41 milionům. Peníze poskytla Evropská unie, stejně jako na šestikilometrový úsek mezi Havlovicemi a Domažlicemi, který byl postaven v roce 2006.