Za tři čtyři roky už nebudou řidiči čekat na Domažlické třídě před závorami na průjezd vlaku. Trať bude o několik metrů přeložená a narovnaná, automobily budou jezdit po mostě nad ní po nové čtyřproudé silnici.
Právě nyní končí finalizace zadávací dokumentace pro stavbu. Spolupracují na ní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a město Plzeň. SŽDC financuje železniční část, město Plzeň silniční část stavby.
Pokud projde zadávací dokumentace schvalovacím procesem na SŽDC i v orgánech města Plzně, bude na přelomu března a dubna vyhlášeno výběrové řízení na zhotovitele stavby.
Když se proti výsledkům tendru nikdo neodvolá, zhotovitel by mohl být znám na přelomu září a října letošního roku.
Protože se městu i správcům železnice podařilo získat s předstihem většinu staveb určených k demolici, už v loňském roce vypsali soutěž na demoliční práce. Vítězem se stala českobudějovická firma Edikt.
Jitka Míšková ze stavební společnosti Edikt řekla, že s demoličními pracemi už začali. „Šestého března jsme započali demontáží kolejové vlečky v areálu Škoda Plzeň. Pracujeme i na přemístění trolejbusového vedení, které je upevněné na budově bývalé restaurace U Letušky. Tu také čeká demolice,“ uvedla Míšková.
Mluvčí SŽDC Kateřina Šubová vysvětlila, že brzká demolice povětšinou již prázdných budov není nutná jen kvůli co nejrychlejšímu uvolnění prostoru ke stavbě železniční trati a silnice.
„Důvodem byla především obava, aby se opuštěné objekty nestaly cílem nezvaných návštěvníků, kteří by svým chováním ohrožovali bezpečnost nejen svoji, ale i ostatních. V současné době jsou objekty odpojovány od sítí, probíhají tam zajišťovací práce a podobné činnosti,“ vysvětlila Šubová.
Demolice neomezí dopravu na Domažlické třídě
Bourání budov, dílen, garáží a přístřešků je rozděleno do tří etap. První půjdou k zemi domy v severní části ulice Na Pile a v ulici Na Stráních. Tohle bourání začne v dubnu.
Budovy stojí v cestě pokračování čtyřproudé komunikace, která ve směru z centra začne u mostu přes železniční trať. Za domy se bude silnice stáčet mírně doleva a po mostě překoná trať Plzeň - Domažlice. Přes část nynějšího firemního areálu na pravé straně za železničním přejezdem se nová silnice napojí na Domažlickou třídu.
Co ustoupí stavbě
|
Po skončení bourání v severní části oblasti se technika přesune na jižní část budoucího staveniště.
V květnu půjdou k zemi první budovy, které překáží přeložce železniční trati. To se bude týkat části domů v ulicích Emingerova a Na Pile u stávající železniční zastávky.
Na přelomu května a června začne bourání zbývajících objektů mezi železniční tratí a Domažlickou třídou.
„Definitivní ukončení demolic včetně upravení terénu předpokládáme v srpnu 2017,“ upřesnila Jitka Míšková ze stavební společnosti Edikt.
Podle jejích slov bourání budov neomezí dopravu na Domažlické třídě. „Pouze bude dočasně přemístěna zastávka městské dopravy, která je u bývalé restaurace U Letušky, po dobu demolice tohoto a sousedících objektů,“ doplnila Míšková.