Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do práce na kole vyjedou zdravotní sestry i studenti, můžete se přidat

  14:29aktualizováno  14:29
Už sto padesát soutěžících z pětapadesáti firem se v Plzni přihlásilo do letošního ročníku akce Do práce na kole. V květnu tak šlápnou do pedálů například Cyklosestry z Polikliniky Slovany nebo pracovníci Povodí Vltavy.

Ilustrační snímek | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Soutěžní kampaň s výstižným názvem chce ulevit obcím přetíženým automobilovou dopravou a přivést co nejvíce lidí k šetrnějším způsobům přepravy.

Zapojit se mohou nejen cyklisté a majitelé koloběžek, ale letos poprvé i běžci, chodci nebo vozíčkáři. Stačí v práci utvořit s kolegy dvou až pětičlenný tým, zaregistrovat se a jezdit během května co nejčastěji do práce na kole, koloběžce anebo chodit či běhat.

Mnohé instituce a firmy se zapojují v Plzni do kampaně opakovaně. Letos se jako první přihlásil Clever blondes team ze Škoda JS, za Policii ČR bude jezdit tým Divočáci, Masarykovo gymnázium Plzeň nasazuje tým Mouchy v očích a Výtahy VOTO zas Modré šípy.

Povodí Vltavy Plzeň svůj přístup deklaruje pojmenováním týmu Jedeme všichni a IntraWorlds zas názvem Chceme trika. Zapojují se i Cyklosestry z Polikliniky Slovany a Kvalitní tým ze Zodiac Galleys Europe.

Registrace pokračuje až do 30. dubna. Loni se v Plzni zapojilo téměř 250 účastníků v 66 týmech. Letos by chtěli organizátoři počet zdvojnásobit.

Odměnu dostanou i ti, kdo našlapou nejvíc kilometrů

Hlavní soutěžní kategorií je pravidelnost. Každý tým, který během května najede průměrně alespoň dvě třetiny jízd do práce a z práce na kole, anebo je ujde či uběhne, má šanci vyhrát. Odměněni budou také ti, kdo našlapou nejvíc kilometrů nebo budou nejkreativnější.

„Městská cyklistika k životu ve městech patřila od vzniku prvních bicyklů, v posledních 25 letech si každý chtěl pořídit co nejlepší či dokonce největší osobní automobil. Jenže ta auta už se do měst prostě nevejdou. Jednou z cest je restrikce - tedy zpoplatnění parkování, druhou cestou je využívání MHD a příměstské dopravy, třetí cestou, nejzdravější pro život ve městě - je používání kola. A více kol, znamená méně aut,“ říká náměstek plzeňského primátora Petr Náhlík, který převzal záštitu nad plzeňskou kampaní.

Akci organizuje spolek Auto*Mat a v Plzni ji koordinuje iniciativa Plzeň na kole a SK ASK ČR Klub cestovatelů Plzeň s podporou Nadačního fondu Zelený poklad.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Třiadvacetiletá velbloudice Goldie měla na krku několik nádorů.
Plzeňská zoo utratila velbloudici Goldie, měla několik nádorů na krku

Zoologická a botanická zahrada města Plzně přišla o samici velblouda dvouhrbého Goldie. Kvůli nevyléčitelné nemoci musela zoo třiadvacetiletou velbloudici...  celý článek

Prezident Miloš Zeman si během lednové návštěvy sáhl na andělíčka na katedrále...
Zeman popáté míří do Plzeňského kraje, navštíví spalovnu i vesnici roku

Prezident Miloš Zeman ve středu přijede na třídenní návštěvu Plzeňského kraje. Mimo jiné si prohlédne spalovnu odpadu v Chotíkově a zamíří také do Břas, které...  celý článek

Smart city polygon, kde si zájemci mohou vyzkoušet, jak fungují chytrá města....
Nové centrum ukáže, jak funguje chytré veřejné osvětlení nebo parkování

Možnosti, jak využít moderní technologie a zlepšit kvalitu života, nabízí nové centrum Smart city polygon v Plzni. Představuje aplikace, které ušetří peníze za...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Technolog obrábění 35-50 000 Kč/měs.

Grafton Recruitment Praha
Plzeňský kraj
nabízený plat: 35 000 - 50 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.