"V Česku za hlavní problém cyklistů nepovažuji nedostatek cyklostezek, ale netoleranci řidičů aut. Je to například s Německem nesrovnatelné," míní konstruktér Jiří Hellus z týmu Škody.
"Nedají vám přednost zprava, schválně vám tam vjedou, vytlačí vás, to je v Česku normální," doplnila vítězka z týmu Daiho Zdeňka Zemanová, která jako ostatní jezdila celý květen do práce na kole každý den, to znamená i v dešti.
Upozornila i na svízele jízdy na chodníku rozděleném na část pro cyklisty a část pro chodce. Problémem jsou děti, lidé či psi vyskytující se v pruzích pro cyklisty.
Pavel Chochol z Daiho by za ideální pro cyklisty považoval vytvoření speciálních pruhů v rámci silnice. "To by nás hodně zrychlilo," připomněl.
I tak je podle Zdeňky Zemanové cesta na kole z plzeňské čtvrti Lochotín do firmy Daiho na Borských polích rychlejší o polovinu.
Zemanová říká, že do práce jede 25 minut, a kdyby jela městskou dopravou, tak by cestováním strávila 40 až 45 minut.