Diskuze
Plzeň začala shánět extra dlouhé tramvaje, jedna sveze více než 240 lidí
Děkujeme za pochopení.
P98a83v17e65l 16R69u44l30f
Proč tak velké? Vždyť se DP Plzeň neumí chovat ke klientům, staví si jak chtějí, klidně vás uzavřou ve voze jen aby si vás všechny zkontrolovali jestli je neokrádáte ... Další věc je, že jezdí prázdné vozy až na určité krátké časy dne ...
D75a58n65i28e88l 12N68o61s58k36a
Jen aby se vešly na zastávky... (jak se u nás u takových "projektů" občas stává) nebo na smyčky..
M24i70k12u71l70á13š 77K49a77l57i71n31a
Plzeňská Škoda vyrábí opravdu úžasné stroje, jen když se ty stroje objednávají pro Českou republiky, vždy to jsou křápy.
Asi by pomohlo vypráskat Kotase, ať si maluje někde ve školce.
J46a36r92o12s37l89a98v 59K91o65u50t82s60k58ý
Nekritizujte a proveďte svůj návrh. Třeba bude lepší
P95e78t50r 53H27r72a68b45á62k
Vidím dva zásadní problémy. Zaprvé nedostatečné ostruvky. Hlavní přestupní uzel v sadech Pětatřicátníků nezvládne takovou nálož. Dalším problém vidím v přehnané kapacitě tramvaje. Myslím si, že je furt lepší, když budou tramvaje kratší a budou jezdit častěji, než delší s menším intervalem.
R44i97c40h52a45r74d 57P84o53l51á29k
Samé bludy. Kratší intervaly s běžnými tramvajemi se neosvědčily (je to nakonec i v článku docela pěkně vysvětleno), o žádné přehnané kapacitě se pak nedá hovořit. Ostrůvky jsou také v článku vysvětleny, pár nevyhovujících bude do zahájení provozu upraveno. No a kapacita Pětatřicátníků je také v pohodě, protože se nezvýší objem cestujících, nýbrž jejich rozložení. A na tak velké tramvaje je tento uzel dobře připravený. Jednak se díky gigantickým ostrůvkům vejdou do stanice tyto obludy možná klidně i s další tramvají za sebou. A jednak tyto ostrůvky obsluhují čtyři kapacitní přechody pro chodce, které vedou na všechny směry.
A36l64e78š 45F31r87ý52b29a
Nechtějí taky ušetřit na platech řidičů?
V USA teď jezdí dlouhé spřažené soupravy, ale jen třeba 4x za hodinu i ve všední den, a nebo ani to ne. Kratší soupravy by mohly jezdit častěji, ale museli by platit řidiče.
V Praze je člověk zvyklý na příjemnější intervaly, ve všední dny do 5 min, o víkendech někdy "až" 15 min. Záleží na tom, která linka to je.
O52n98d16ř27e13j 43R76a10t72a58j
No jo ale my nejsme praha a nikdy nebudeme.
J96a47r63o84s43l80a95v 41K40a75d43l69e84c
Nějak se zapomíná na nerovnost podlahy a hlavně na bezpečnost cestujících před řidičem tramvaje. Tedy omezovač rychlosti při rozjezdu aby cestující nepadali hned po uzavření dveří a automatickém sebrání odměn řidiči při neoprávněném užití elektromagnetů či průjezdu zatáčky jako závodník. Přednostně by tramvaj měla jezdit již dávno bez použití řidiče.
J29o58s45e14f 66V27o23r20á86č33e91k
No, moje řeč, a to zapomínají na to že předek už bude v Borských polích a konec bude odjíždět s Košutky. Že-jo pane Kadlec?
B75r50o66n50i18s52l81a87v 59G61a36b30r72y78š
Cesta kapacitních souprav je určitě správná, zvlášť, když je to poslední možnost jak uspokojit přepravní poptávku na vytížených trasách. Ale vidím problém v těchto ohledech. Předpokládám, že je PMDP už řeší.
1) Na takto dlouhé neoddělitelné tramvaje je potřeba zvláštní infrastruktury a vybavení. O prodloužení nástupišť se už hovořilo, ale co vybavení vozovny? Svou roli hraje v Plzni i to, že se tam momentálně staví nová, která snad na vozy této délky bude připravená.
2) Vzhledem k tomu, že provoz různých typů vozidel je jinak finančně náročný, může se stát, že přijde doba, kdy budou takto dlouhé tramvaje z hlediska poptávky zbytečné. Např. v německých městech Gera a Görlitz jsou na linky vypravovány soupravy dvou tramvají KT4 a o volných dnech jezdí na linkách jen jedna taková tramvaj. Podle mě je to ideální kombinace, byť je negativem nevyužitý prostor v místě spřažení tramvají a v kabině druhého vozu.
3) Tramvaje s takovými parametry budou energeticky náročné. Jako projektant trakčního vedení jsem se už v několika městech setkal s tím, že je nutno vypracovat nový energetický výpočet a posílit napájecí síť. Avšak to by bylo nutné i v případě více vozidel v oběhu.
J64a34r55o21s52l18a38v 31K97a53d97l71e42c
Snad jen pokud by to byla opravdu stavebnice, tak by se dala délka upravit dle potřeby.
M44a92r19e23k 70Š19i92m23o54n
Nastoupíš na Koterově, projdeš tramvají a vystoupíš na Lochotíně :-)
V33á87c93l54a19v 33P91o38l71á35k
Zde je příklad nesmyslnosti výběrových řízení. Ve městě Plzeň, plzeňáci vyrábí tramvaje pro půl světa. Nakonec ve vlastním městě, pro svoji vlastní přepravu budou vypisovat výběrové řízení a nedej Bože, že vyhraje jiná firma. To bude reklama pro město, pracující v závodě i celou ČR a její hospodářství. Mělo by být samozřejmostí, že vlastnímu městu dodá tramvaje místní firma ve špičkové kvalitě za přijatelnou cenu pro přepravu i svých zaměstnanců. Ušetřilo by to spoustu peněz na výběrové řízení, na výplaty nezaměstnaným, přineslo daně do pokladny nehledě na reklamu.
P31a61v87e64l 75H79ř83í46b28a68l
Na to snad ani nemá cenu reagovat. Popíráte prakticky všechna.pravidla trhu. A navíc Škoda Transportation spadá pod PPF a to má sídlo v Nizozemsku.
R95a20d79o48m42í24r 68K26o16l12e69k
1-Kde je limit, co je tramvaj, co již je vlak?
2-pak nastoupí patrně vícepodlažní Elefant.
V 92 letech zemřela Anna Váchalová, jako dítěti jí matka uřízla obě ruce
I přes hendikep, kdy jí matka ještě jako malé holčičce uřízla obě ruce v zápěstí, se Anna Váchalová...
Tři učitelky ze školky na Plzeňsku okusily HHC. Po práci skončily v nemocnici
Policisté se od pátečního večera zabývají intoxikací tří učitelek mateřské školy v Holýšově na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sedm let za mřížemi, navrhuje žalobce Berbrovi. Vyšší trest pro Rogoze?
Státní zástupce Jan Scholle navrhuje pro Romana Berbra, hlavního obžalovaného v kauze údajné...
Na přechodu v Plzni srazil autobus staršího muže, ten na místě zemřel
Tragická nehoda se stala v pondělí ráno na Karlovarské třídě poblíž zastávky U Družby v Plzni....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Škola podala trestní oznámení na učitelku, nechala si peníze vybrané na výlety
Trestní oznámení na učitelku podala v uplynulých dnech Střední průmyslová škola dopravní v Plzni....
Odborníci z plzeňské univerzity vyrobili past na obávanou sršeň asijskou
Západočeská univerzita v Plzni (ZČU) společně s partnery vyrobila první testovací sérii pastí pro...
Plzeň chce postavit rampu pro vozíčkáře a seniory do vod Kamenného rybníka
Rampu pro snazší vstup do vody se chystá zřídit Správa veřejného statku Plzně na břehu Kamenného...
PlaneStation musí opustit letiště Líně, potvrdil soud. Firma se chce bránit
Odvolací soud ve středu projednal spor armády a společnosti PlaneStation kvůli pronájmu letiště v...
Při havárii skončilo jedno z aut na střeše, policisté o Velikonocích obsadí silnice
Ve středu kolem sedmé hodiny ráno se na hlavním tahu z Plzně do Německa srazila u Holýšova dvě...