Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

I84v17o 51J13a55n25á56č93e20k 8843583931612

„Parní lokomotiva s provozuschopným kotlema ohněm na roštusmí do tunelu vjet pouze za podmínky, že nebude vyvíjet tažnou sílu,“ uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová.

Zdroj: https://plzen.idnes.cz/parni-lokomotiva-slechticna-tunel-u-plzne-kysice-zeleznice-vlak-pxt-/plzen-zpravy.aspx?c=A181022_434571_plzen-zpravy_vb

Takže pokud se dobře rozjede, tak to projede setrvačností a není co řešit.

+13/0
doporučit
25.10.2018 12:44

P74a83v10e42l 71V56o76n79d95r66á76k 4976331139617

Při stavu naší legislativy je nejjednodušším řešením, aby historický vlak tunelem couval, resp. aby byla lokomotiva přepojena na konec soupravy místo na začátek. Pak bude lokomotiva vyvíjet sílu tlačnou a ta zakázána není. Na WC ve vagonech bude umístěna cedulka, že WC se nesmí používat, pokud je vlak v tunelu, pod pokutou 5000 Kč. Je to hořký humor, ale jsem přesvědčen, že kdyby to skončilo u soudu, tak se bude soud řídit literou předpisu a nikoliv zdravým rozumem.

+9/0
doporučit
25.10.2018 13:40
Foto

J96a29n 24C79i61b54u85l19k79a 9872218470229

Nebo to rozfachat "plnou parou" a tunelem proplachtit na volnoběh... lokomotiva nebude táhnout a všichni pak napětím budou mít dočista zaťato a nebude hrozit ani to zakázané tlačení na WC.

+8/0
doporučit
25.10.2018 14:07

O70n75d40ř28e65j 28L16i61š90k11a 3970912304396

SŽDC jsou dobří pokrytci. Rádi a často využívají parních lokomotiv pro zatěžkávací zkoušky mostů a pak s jejich majiteli takhle vyběhnou.

+11/−2
doporučit
25.10.2018 12:33

D15a21v83i35d 57K91n52a42p22e65k 8447244986295

případě průjezdu vlaku se staršími vagony, kde jsou odpady z toalet otevřené a exkrementy padají přímo do kolejiště, budou muset osádky vlaků zaručit, že po dobu jízdy tunelem nebudou cestující používat sociální zařízení

Zdroj: https://plzen.idnes.cz/parni-lokomotiva-slechticna-tunel-u-plzne-kysice-zeleznice-vlak-pxt-/plzen-zpravy.aspx?c=A181022_434571_plzen-zpravy_vb

Tak to mě dostalo. A jak to asi průvodčí zajistí? Ke každému záchodu se postaví jeden průvodčí? Nebo je zamčou před tunelem a odemčou za tunelem?

A co když na záchodě zrovna někdo bude, když ho průvodčí bude chtít zamčít? Vyhodí jedince, který právě vykonává potřebu? Nebo mu úředně zakáží vyměšovat po dobu průjezdu tunelem? A když to jedinec nedodrží, napaří mu pokutu za znečišťování tunelu? To je fakt jak ze Švejka.

+7/0
doporučit
25.10.2018 12:31

Z96d89e62n82ě45k 38D67u34f90e46k 2784664838

Chápu, že je to z důvodu bezpečnosti. Nechápu , ale když SŽDC ví, kde tyto parní stroje stojí, že jim neudělí vyjimku nebo neudělá opatření, aby se tato atrakce neprodražovala a možná i nezrušila. Prostě se chovají, jak když jsou v práci první den a nepoužívají hlavu a ignorují historická fakta. Ach jo

+9/−3
doporučit
25.10.2018 12:39

M54a45r37e22k 81Š69k33o55d13a 4686134845881

To je jak z Cimrmanna nebo Švejka, postavíme tunel kam nesmí parní lokomotivy a vozy s otevřeným výpadem exkrementů. Ale jo, nařízení a směrnice to nedovolují, tak si staromilci parních lokomotiv trhněte nohou nebo si kupte mašinu na postrky. A u starších vozů proběhne štíplístek celou soupravu a uzamkne na 4 kiláky ty maximálně dva funkční hajzlíky.

+5/−1
doporučit
25.10.2018 12:56

J28a42r27o62s31l14a16v 41D92v20o45ř18á84k 5118477854924

No, zakopaný pes bude nejspíše jinde. Jedná se zejména o to, že parní lokomotiva produkuje nezanedbatelné množství kouře a ten z tunelu odvětrat nejde. Pamětníci jistě vědí o tunelu M. R. Štefánika. Jezdilo se tam sice párou, ale když přišly první mazutky, tak tam nesměly. To byl tak důvod, proč Veselí n. M. bylo jedno z prvních dep, kam přišly sergeje...

+3/0
doporučit
26.10.2018 6:36

J34a67n 86R76o37s31e41n39a94u51e85r 2922793598493

Tak zas bude u Rokycan demarkační linie... Tentokrát železniční :-(

+3/0
doporučit
25.10.2018 12:32

A47l15e57š 29V25y44k79y48p13ě43l 2122460602486

Takze vyletum na Krilovlat se Slechticnou podle vseho odzvonilo. Vyborne soudruzi, meli jste dat do toho tunelu po vzoru Blanky kachle, kdyz vam tolik vadi saze, sem tam byste to oplachli a byl by klid.

+3/−2
doporučit
25.10.2018 12:35

J54i65ř81í 19Č96e19r94n59ý 7542506351

Tak do Prahy přes Budějovice.

+1/0
doporučit
25.10.2018 16:15

M10a71r75t46i51n 33R51u37z34i61c98k80a 1452688636887

Meli nechat puvodni kolej pro regionalni dopravu... Ale na druhou stranu, proste historicke jizdy budou jinde, bud budeme mit rychle trate nebo skanzen...

+1/0
doporučit
25.10.2018 13:20

I87v48a72n 92M29a94r77e56k 6954308212

Pokud by rozjeli "Šlechtičnu" před tunelem na 100km/hod, zvládla by jej projet i výběhem.. . . . . tedy pokud se jedná o úsek tratě bez nějakého stoupání. 8-o

+1/0
doporučit
25.10.2018 12:31

M69a62r39c52e54l 12F77u88c44i17m71a66n 5916774944336

A pro konězpřežku jsou taky nějaká omezení?

+1/−1
doporučit
25.10.2018 19:01

K24a92r65e11l 73N37o55v15á71k 8169771413798

Ty sazomety by měly stát v muzeu a ne komplikovat provoz. Nebo s nimi jezdit na muzejní železnici jako v Anglii.

+1/−2
doporučit
26.10.2018 9:55

R76o97m89a54n 13H40o66š70e32k 3568356429896

No copak historicke vagony, ale ono i dost tech beznych uzavrene zachody jeste nema ;-)

0/−1
doporučit
25.10.2018 16:56

D73a53n80i76e15l 11R51o10z54s41n13y63o 5200959345828

Nikde nevidim zminku o tom, proc by neslo sestavit trasu jizdy historicke soupravy pres puvodni kolejiste, ktere nevede tunelem. To snad tyhle koleje zmiznou ze dne na den?

0/−7
doporučit
25.10.2018 12:42

M46i82c95h10a57l 63P39a73u76l46í73č63e65k 2523705185745

Tady mi není moc jasné, co tam s tím tunelem vyvádějí. Vždyť ten tunel je jen díra po zemí, stejná jako všechny ostatní tunely, do kterých parní lokomotivy normálně mohou. Příčinu jsem z článku nepochytil, dle diskuse za to mohou bezpečnostní požární čidla, které by lokomotiva aktivovala, ale to je opravdu nutné to tam montovat? V tunelu přece není nic, co by mohlo hořet (alespoň v normálním tunelu nikdy nic takového nebylo), požár v samotném vlaku lze zase řešit čidly uvnitř jednotlivých vlaků. Co to zase kdo vymyslel?

0/−13
doporučit
25.10.2018 13:23

Najdete na iDNES.cz