Diskuse k článku

VIDEO: Za dva měsíce projede nejdelším tunelem v zemi první vlak

V polovině listopadu projede nejdelším železničním tunelem v České republice v Plzni první vlak. V současné době stavbaři dokončují napojení kolejí v jižním tubusu na nově vybudovanou přeložku železniční trati. V příštím roce se budou testovat jízdy rychlostí až 200 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65a32v73e77l 61M71o60r96a88v77e46c 3782199822708

Nezlobte se na mne, ale věty typu "tunel s maximálkou 200kmh je první VRT" jsou dost mimo. To (ještě) není VRT..Rv

0/0
22.9.2018 21:07

R46a63d96e33k 22J58a38n39a49t35a 9835766674512

Bude to součástí VRT Praha-Bavorsko. A stejně všechny vlaky budou v Plzni zastavovat, takže těch 200 km/h těsně před Plzní stačí.

+2/0
22.9.2018 21:47

M85i39l78o22š 51P94r14á17z96n65ý 5524499420768

Který pán z ministerstva bydlí u Plzně? Nebylo by vhodnější ty miliardy dát na opravy silnic nejen 1. ale i 3. třídy? ?

0/−10
22.9.2018 19:23

P97a98v47e35l 61M64o49r51a58v71e81c 3302379912338

Argumentační klam: ono je potřeba jak opravovat silnice, tak zlepšovat železniční infrastrukturu - včetně třeba stavění VRT což se u nás vůbec neděje.

Na zlepšení železnice se nějaké prostředky dávají, nedostatečně a ne moc efektivně, podobně jako na opravy silnic.

+5/0
22.9.2018 21:13

J52i77ř93í 92V55o12s47t66ř65á67k 2861668399651

S touto trasou mám zkušenost. Vlak již nyní fofruje na Beroun i 160, za Berounem normálně, aby dojel před Smíchov a pak jede 20 min krokem, aby dorazil dle jízdního řadu. Tudíž problém je hlavně v logistice a nemusí to stát X miliard. Od kraje Plzně k okraji Prahy je to 80 km a jet to 1:30 nebo nyní 1:15 je pořád děsivé.

0/−9
21.9.2018 22:14

M40a80r71t25i60n 40S49t86r58á24n13s12k43ý 5806170406304

Po železnici to je 113, po tunelu 107 km.

+3/0
21.9.2018 23:53

M67a21r82t54i87n 57S56t86r74á59n41s81k66ý 5746970206854

A ten čas 1:15 je centrum - centrum, ne Zličín - Černice.

+4/0
21.9.2018 23:55

R27a90d19e14k 76J60a82n64a29t78a 9885536684662

Za prvé, neznáte význam slova logistika.

Za druhé, na trati Praha-Plzeň není v současnosti traťová rychlost 160 km/h nikde. Max 140 km/h.

Za třetí, pomalá jízda v Praze zde určitě není tím, aby vlak "dorazil dle jízdního řadu" (vlak smí přijet i dříve), ale tím, že pražský uzel je přeplněný a trať mezi Smíchovem a Hlavákem není v kdovíka dobrém stavu.

Jinak trať Plzeň-Praha se v současnosti opravuje na několika místech. Prot nemůžete mít jízdní řád konstruovaný na ideální podmínky.

+7/0
22.9.2018 12:30
Foto

J59a35n 46V29a54l55a20l52í32k 6256389850796

p.Báča napsal: Vlak nikdy nebude pohodlnejsi jak auto a proto v zivote do zadne socky ani nevlezu.

Asi na takovou socku nemáte aby jste s tím jel...

http://www.bahnbilder.de/bilder/die-erste-klasse-premium-railjet-246230.jpg

A nebo zde

https://www.youtube.com/watch?v=qvl1S49Z6MU

+8/0
21.9.2018 21:44
Foto

J18a15n 90V49a15l90a57l63í25k 6306269890596

i tohle jezdí u nás

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201401/_DSC0243.jpg

+1/0
21.9.2018 21:46

P10a89v67e78l 66M43o16r92a80v56e29c 3552529642748

Pan Báča je zakomplexovaný auto-fil co nenávidí jakýkoliv jiný druh dopravy než automobilismus. Proto ty jeho výroky..

Ale je fajn mu takto věcně oponovat jako to děláte vyR^

+5/0
22.9.2018 21:15

M73i67l92a75n 90V79o74l59e37k 5399833616219

1 miliarda na kilometr, tj. stovka na každého obyvatele ČR a to vám neřekli, že moderní tunely žerou peníze i jen za provoz. Např. Blanka stojí jenom za energie 4 miliony měsíčně.

0/−5
21.9.2018 20:28

R13o44m14a30n 38S94t55o30n83e53k 1589933799861

Proto budeme radši chodit pěšky

+2/0
21.9.2018 20:33

M36i57l71a92n 61V36o81l89e56k 5379493986789

Já jsem zvyklý, že si dopřeju jen to, na co mám.

0/−3
21.9.2018 20:36

P34a39v40e48l 81M81o93r89a46v51e97c 3272579192548

Nu a naše ekonomika má i na postavení takovéhoto tunelu, víte? Takže tunel není jen pro vás a placený jen vámi, ale celou ČR.

P.S.: váš argument "strašně stojí stavba i provoz" jde aplikovat třeba i na dálnici. Také se nemá stavět?

+2/0
22.9.2018 21:17

M88a24r44t81i21n 92R48u11z64i45c31k34a 1382238866757

Jenze v Blance musite resit odvetravani splodin, osvetleni, ridit dopravu, cistit tunel od zaneseni splodin, cisteni vozovky, hlidate defacto provoz, ktery ridi kazdy sam... U zeleznicniho tunelu mate taky naklady, ale ve srovnani se silnicnim to tolik neni, a co se tyce vystavby, kolik stal 1km blanky?

+4/0
21.9.2018 20:45

M80i38l25o30s89l53a14v 75P22o84d96l88e16s72n75y 6144275374102

Hned v roce 1990 se začalo dělat vše pro to, aby se lidé odnaučili používat hromadnou dopravu.

+4/−5
21.9.2018 18:46

P41e92t67r 87B85á85č38a 8755126605565

Proto se nemusi nic delat, kdo by tam lezl.

0/−5
21.9.2018 18:50

R65o76m59a75n 27S87t41o87n63e45k 1209673689361

Máte to nějaké propletené

+1/0
21.9.2018 20:32

P94e58t94r 90B69á26č16a 8115226545825

7 miliard za 10 minut u trapnyho vlaku boze.

Kdyby to bylo aspon za dalnici.

+2/−30
21.9.2018 18:04

P22e50t39r 44J61í77l11e25k 8642291307

Když budeme mít lepší železnici, aby se zrychlily ony "trapné" vlaky, tak se vám i na té dálnici lépe pojede. Už dnes se z mnohých míst v ČR dostanu do Prahy rychleji, pohodlněji a levněji vlakem než autem.

+11/−1
21.9.2018 18:21

P39e39t55r 86V72a39r72g64a 3315343970610

A z mnoha míst stále ne - např. Kladno, Rakovník, Slaný, Louny

+1/0
21.9.2018 18:29

R89o37m42a83n 42S43t49o63n63e15k 1919143469111

Poděkuje Praze 6

+2/0
21.9.2018 19:58

P53e12t66r 19B52á13č17a 8745286645445

Vlak nikdy nebude pohodlnejsi jak auto a proto v zivote do zadne socky ani nevlezu.

0/−16
21.9.2018 18:34

M82a53r76t38i56n 33S58t24r88á49n16s28k92ý 5686800246644

No, zatím v autě jídelní vůz nemám, asi něco dělám špatně. :-(

+6/0
21.9.2018 18:42

P65e34t47r 51B49á71č84a 8705966225805

Asi ano a pri tom zastavit si a vybrat peknou restauraci presne kde ja chci je tak jednoduche.

0/−7
21.9.2018 18:50

J93i54ř25í 18S77c48h58w89a72c35h 8178804438886

jenže musíš zastavit......;-D

+7/0
21.9.2018 23:14
Foto

H57a60n46a 82A73n49t71o88n51o18v93á 6277929424804

Měla jsem v jídelním voze telecí a bylo vynikající. Vystoupit v cílové stanici dobře naladěn po dobrém jídle, to se po cestě autem nestává.

+3/0
22.9.2018 12:09

P90a66v58e20l 76M29o44r34a96v49e54c 3192909512398

A už jste zkusil si v autě jako řidič číst, napít se či najíst, pracovat na notebooku, protáhnout si nohy nebo nedejbože jít na záchod?

A neříkejte mi, že všude jezdíte s řidičem..

(ale já vás znám a vím že zde jen trollíte :))

+2/0
22.9.2018 21:19

M58i52l13a61n 91V20o48l86e33k 5719193156129

A autem taky jezdíte všechny cesty přes Prahu? To asi často není moc praktické, ale u rychlých vlaků velmi často nutné.

0/0
21.9.2018 20:31

D16a24n60a 54K26o18c80i67á57n70o65v69á 2223368489428

Vzpomněla jsem si, jak jsem seděla ve vlaku z Madridu do Seville a mluvila tlf. se synem ve vlaku Praha Domažlice. Já jela 400 km 2 hodiny, on 200 km 4 hodiny. A už je to 20 let. A nic se nezměnilo.

+10/−2
21.9.2018 17:23

M28a39r79t46i21n 59S50t23r40á49n70s52k79ý 5346480676234

Plzeň - Domažlice - Mnichov se projektuje, ale to, co prozatím schválilo za verzi modernizace Ministerstvo dopravy (po tlaku nákladních dopravců se to teda *holt* přepracovává) ani nevím, jestli je vhodné na veřejnosti popisovat. Ale jo, ten kus tratě na 200 Plzeň - Zbůch, co v tom návrhu je, je fajn. Ten zbytek je horší. ;-)

+2/0
21.9.2018 17:26

M41a27r82t88i98n 92R82u69z71i10c81k47a 1912788836987

Myslite tu jednokolejku a rekonstrukci ve stavajici stope co tam naprojektoval Sudop ve variante 4e? To by byly totalne vyhozene penize...

Spojeni Plzen-Mnichov muze mit velky vyznam, pokud se provede poradne, jak pro naklady, tak pro osobni dopravu, ale musi byt konkurenceschopna dalnici...

+3/0
21.9.2018 18:10

M53a15r41t39i68n 89S56t72r46á24n75s47k38ý 5866330316974

Myslím přesně tenhle paskvil. Ze studie na bavorský úsek vypadlo jako potřebné cosi jako 4e+... Uvidíme, co z toho složí dohromady. :-/

+1/0
21.9.2018 18:41

M55a80r18t65i52n 28R46u96z75i49c58k68a 1742488706857

Sudop je tak nejak timto povestny, jako u Prerova, ted zjistuje, ze mozna ta trat stacit pro VRT nebude...

0/0
21.9.2018 20:45

D53a35n29a 16K38o54c50i70á19n52o84v26á 2453418839768

No když to říká Ťok....;-D

+1/0
21.9.2018 17:20

P59e49t45r 97V74a42r10g85a 3935423910500

R^

0/0
21.9.2018 17:29

P96e14t70r 74V15a60r83g61a 3135253690100

6,78 miliardy korun za 9 minut? To je tedy pořádný luxus na naši chudou zem. Ještě, že nám polovinu zaplatí EU. Ale i tak mi přijde, dám za 1 min času 365 mil. Kč je pořádný luxus.

+4/−21
21.9.2018 16:53

P39e46t55r 10V43a30r61g43a 3645813180350

dát

0/−1
21.9.2018 16:53

Š12t71ě21p20á34n 42D21o94l62e10ž73a14l 2806191205832

Čekal jsem, kdy se tento stupidní argument vyloupne a ono hned v prvním komentu, gratulace.

+18/−2
21.9.2018 16:54

P56e32t72r 44V78a44r68g38a 3865983520730

proč stupidní? Ten tunel je placen i z mých peněz (daní), tak mám právo se zamýšlet nad efektivitou peněz, které mi stát ukradl.

Kdyby to platil soukromník ze svých, tak mi bylo putna i kdyby to stálo 10x více.

+3/−14
21.9.2018 17:12

J80i57ř85í 25E95r44b72e42n 1493734366697

V tom pripade doufam, ze protestujete i proti silnicnim obchvatum mest, ktere usetri podobny cas mnohem mensimu poctu lidi ;-D

+13/−1
21.9.2018 17:17

P13e73t47r 39V72a50r29g33a 3195763850420

za a) pokud je předražený tak ano

za b) silniční obchvat se staví z jiného důvodu než ušetřit čas - vždycky se argumentuje zdravím a bezpečností lidí té obce/města

a ten železniční tunel se jistě nestaví z důvodu pod písmenem b)

+1/−13
21.9.2018 17:22

M18a73r56t66i13n 82S33t34r89á47n24s14k23ý 5586180456464

Ano. Ten tunel tam bude min. sto let (a když se dívám do jízdního řádu na rok 2019, vychází mi tam na přístí rok V=~120 km/h, ne 160 km/h, mělo by to být pro úsek Plzeň - Rokycany o 2 minuty méně, než je tam napsáno teď, takže nebudou všechny přínosy hned, asi zkušební provoz :-)) ale přínosy stavby jsou:

1) Možnost (do vyřešení úseku Praha - Beroun novou tratí) stíhat Plzeň - Praha za cca 45 minut klasickým vlakem, teď to bude za cca 1:15 minut, což je centrum-centrum už velice slušné.

2) Možnost stíhat s rychlíky vazbu ve stanici Rokycany vždycky v půl (X:30) - přestup z/na busy a na Os vlaky směr Mirošov a Příkosice, cca X:40 v Plzni (relativně snesitelný přestup od Rokycan na Os vlaky - Plzeň je dělaná na přestupy mezi dálkovými a osobními vlaky, takzvaný uzel, v X:00 - přijde se před celou a odjždí se v celou nebo později, aby se pohodlně stihly přestupy).

Mimo Rokycan to umožní taky (na to letos chybějí ty cca 2 minuty, co tam aspoň mně nevycházejí, kdyby se tam jelo těch 160) mít tenhle uzel taky v Klatovech (X:30) a Nýrsko (X:00), takže kraj bude moci udělat rozumné přípoje na Os vlaky/autobusy i v těchto stanicích a odpadnou další nepohodlné dlouhé přestupy. Taky to umožní udělat vazbu Klatovy - Plattling, pokud tedy kraj bude chtít takové spojení mít - v současném stavu to nevychází o ty minuty.

3) Stíhat přípoje v Praze z Plzně na Německo (směr Berlín) - letos je tam čekání 57 minut, nově to bude příjemný cca 10 minutový přestup, takže efektivní zkrácení o hodinu. R^ Určitě by se našly i další relace. Vrátí se díky dokončení staveb do původních poloh rychlíky Praha - Klatovy, takže půjde stíhat večerní přestup od Vídně v 21h na Plzeň a dále.

Sečteno podtrženo, 10 minut na téhle trati ovlivní mnohem víc, než si myslíte, protože návaznosti na jiné tratě/autobusy.

+11/0
21.9.2018 17:16

M76a44r82t94i13n 40S15t95r38á64n45s79k28ý 5636130706524

Pardon, ne čekání 57 minut, ale hodinu tři minuty myslím, příjezd Ex od Plzně v X:30 a odjezd Ex na Berlín v X:33.

0/0
21.9.2018 17:18

P16e31t87r 15V39a65r49g12a 3795653580430

Pokud vznikne stavba, která ušetří např. 30 min, hodinu či více (např. Gotthardský či Lamanšský tunel) tak je to něco jiného než minut 9 (notabene 10 min. je konstanta minimálního zpoždění na dráze).

Plus Vám dám jiný příklad: za 1/6 ceny tohohle tunelu se dá položit druhá kolej mezi Kladnem a Prahou a zkrátit cestu z 45 min na 20 min. Ušetřím 25 min za 6x méně peněz. Ale na to jsme za posledních 100let nenašli ještě ani 1 Kč.

0/−8
21.9.2018 17:29

M25a24r42t83i85n 41S41t13r47á15n43s50k70ý 5736270876544

Gotthard stál 12 miliard CHF, to znamená 271 miliard korun. Takže to poměrově vychází docela podobně.

Co se Kladna týče, tam není problém s penězi, ale s pozemky a Prahou 6.

+14/0
21.9.2018 17:52

P70e82t21r 42V70a51r85g56a 3415473770430

Ten problém s pozemky je tam ale jen cca posledních 15-20 let. O rozšíření o jednu kolej se už mluví 100 let! O elektrifikaci tratě a propojení letiště pak pak od počátku 70.let.

A furt nic

Notabene - všechny návrhy jsou kopií verze modernizace z r. cca 1920, resp. cca 1972 (s tím letištěm) - všechny novější verze nic nového (kromě zahrabání pod zem na Pha 6) nepřinesly. A zaplatilo se těch studií minim. 6

0/−4
21.9.2018 18:32

P92e32t73r 56V62a23r50g13a 3945423320710

A pokud Vám ten poměr vychází podobně - tak mne to dost děsí! Stavět ve skále pod horami (s rizikem zlomů, různé hustoty a pevnosti horniny, tlaku vody (jsou sakra hluboko na některých místech) + platy lidí na západě s cenou jejich subdodávek VS. mělce zahloubený tunel víceméně v rovině (ve srovnání s tím Gotthardem), tak to je pro nás přímo katastrofální vizitka

0/−10
21.9.2018 18:36

M67a15r11t87i47n 44S64t48r61á56n19s82k47ý 5106530716554

Pane, otevřel jste si geologickou mapu Plzně? Pak byste viděl, jak k... hodně složitý tam ten terén z geologického hlediska je (tvrdé spility, neb Chlum je bývalá sopka), hromada podzemních vod, zpočátku naopak spíše měkké jíly... Kutat skrz Alpy je většinou paradoxně snažší.

Jinak tady vychází 4 km tunel (2 tubusy) na cca 4 miliardy (miliarda na km), Gottard má myslím 57 km a 271 milard, takže to vychází na cca 5 miliard na kilometr, tzn. 5 krát dráže. Bral jsem to v poměru i vzhledem k cenám a rozdílnosti náročnosti toho řešení. [>-]

+12/0
21.9.2018 18:40

Najdete na iDNES.cz