Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

I91m68r82i72c13h 46S56u27c40h91a57r94s75k55ý 8986613485511

Pájí natvrdo neboť je to levné a jednoduché, opravdový fajnšmekři si to nechají svařit automatem v ochranné atmosféře neboť takový svár vydrží víc než ten jeho spoj.

+7/−1
doporučit
2.9.2018 11:18

I42v84a 90V78a14l62č80í97k29o65v31á 3290739269

Jenom bych chtěla podotknout, že se jedná o pájení plamenem natvrdo.

Aby si někdo nemyslel, že to pájí pájedlem a pájkou. ;-)

+3/0
doporučit
2.9.2018 10:01

D21a32n45i83e25l 77J50a22n33k82o 9139529780712

Kdo na podobném kole neseděl jen teoretizuje ...

Každej si kupte co chcete ale ručně dělaná kola mají rozhodně místo na slunci ...

+2/0
doporučit
3.9.2018 19:30

M32a80r60t53i21n 93K25o48l66a23c63e29k 5909157273893

Jenom by mne zajímalo proč se v roce 2018 bavíme ještě o oceli?

Otázka zní kolik stojí jeho kolo jako celek, ale o kvalitě bych si nedělal iluze.

+2/−2
doporučit
2.9.2018 12:32

J95a20n 28P41e83r52n19i25k 8450701118296

Viděl jsem a těžkal oceláčka ve Skotsku - Flying Scott. Pájeno stříbrem do mufen, zlaceno (proti oxidaci). Krása, Celé kolo vážilo 7kg. Cena 4000 liber (osazeno Campagnolo Record Red)

+1/0
doporučit
3.9.2018 14:04

F60r17a74n61t82i18š74e48k 14N76á18v78a10r71a 4645326291952

Že je hliník jako takový lehčí vůbec nemusí znamenat, že rám kola musí být lehčí.Ocel je totiž naopak cca 3x pevnější a pružnější.

Pevnost v tahu:

Ocel CrMo 4130: : 590-760Mpa

Hliník: 50-300 MPa

+1/0
doporučit
3.9.2018 2:26

M85a44r94t42i85n 92B33a47ž87a78n71t 8456172495913

Ocel je sice těžší, ale rám je takový měkčí a více odolný vůči nárazům, více pruží a tolik nepraská a je odolnější vůči např soli.

Jezdím oceláka v zimě, sice trochu rezne, ale s tím se počítá.

Váhový rozdíl na kole s hodně podobnými komponenty je cca 3,5 kg, u mého.

Takže za mne ocel má stále význam, ale hodně ustoupila do pozadí.

+1/0
doporučit
2.9.2018 14:41

R95a86d58e48k 12B45u82r40d78a 1853290127486

smutny clanek.. zacne optimisticky: jak jde nahoru. Praci a pili mu rostou zakaznici a obrat.... a pak se necha zamestnat, pac to nevydelava

+1/0
doporučit
2.9.2018 10:09

M40a21r87c85e94l 49B83a65k34o28š 4311816383

držím mu palce ... ale toto vo výrobe cyklo rámov by som určite nenazval složitou a zdlouhavější cestou. Zváranie a hydroforming u hliníku a výroba karbónových rámov je jednoznačne zložitejšia, náročnejšia na výrobu, náročnejšia na stroje a vybavenie.

+1/−1
doporučit
4.9.2018 15:28

V44a30š94e75k 68Ř68í67h86a 2143843158832

Jen blázen si pořídí ručně pájené kolo. Pájení je mně pevné jak vaření.

A to nemluvím o srovnávání se strojním často plazmovým vaření. Jedinou výhodou je že nemusí moc umět vařit a dávat si pozor na napětí v kovovém rámu.

obecně od ocele se už u fajšmekrů ustupuje a to nejen kvůli váze, ale i kvůli profilu rámu. Tím jak se používají kompozici jsou tvary často elipsovité aby co nejvíce zmenšovali odpor vzduchu.

Pokud vařit tak se často více využívá hliníku. Jo jenže ten se musí umět vařit a mít na něj i technologii.

Suma sumárum. Reklama na firmu od které bych nebral ani pozdravení.

Spíše si říkám zda má vůbec svářečské zkoušky. A kolik důveřivců je ochotno tohle amatérství platit.

0/−6
doporučit
3.9.2018 0:13



Najdete na iDNES.cz