Diskuse k článku

Na Domažlicku se srazil vlak s autem, nehodu nepřežil malý chlapec

Ve Staňkově na Domažlicku se ve středu v podvečer srazil na železničním přejezdu vlak s osobním automobilem. V autě se vážně zranily dvě ženy a dvě děti. Rok a půl starý chlapec později na následky zranění zemřel. Zhruba 40 cestujících z vlaku je v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P48a32v21l45a 40L62i65s56k59o16v95a 9889896284385

Před každým přejezdem se má pribrzdit, rozhlédnout a pak teprve jet. Tak snad si to řidička teď už zapamatuje (jestli to přežije)

0/0
13.7.2018 14:50

J45i86n40d15ř31i13c91h 29H59r51ů45z77a 2310594858132

Závory jsou pouze doplňkové zařízení, hlavní výstražnou úlohu zastávají světla.

0/0
12.7.2018 21:33

P38e43t43r 69B40u86r80d19a 3800525629167

Máma, asi nejméně jedna, s dětmi. Nebude jí veselo, až se dozví celou pravdu.

+1/0
12.7.2018 11:41

P21e84t85r 28K53o94l24d87u64š42e85k 7589567138

V této zemi se můžete setkat třeba s nechráněným stykem, ale věřte milí novináři, že všechny přejezdy u nás jsou chráněné - třeba jen výstražnými kříži, ale chráněné!

+2/0
12.7.2018 7:13

P60e93t94r 83B43u96r73d12a 3670555559587

Pro některé řidiče by byl přejezd nechráněný, i kdyby se před ním vysunovala 2 metry vysoká deska z pancéřové oceli.

+5/0
12.7.2018 11:39

M97a57r15t31i34n 78D49r84á17p74a64l 9276341356

Obecně lze říct, že všechny přejezdy jsou zabezpečené. Tedy přejezd nebude nikdy chráněn výstražným křížem, ale bude výstražným křížem zabezpečen. Stejně tak bude zabezpečen světelnou signalizací bez závor nebo světelnou signalizací doplněnou závorami.

Co se týká nechráněnosti a chráněnosti, tak je to hezky rozebráno na wiki: Před zavedením automatických zabezpečovacích zařízení se rozlišovaly a dosud se dopravním značením rozlišují dva základní typy přejezdů: chráněný (se závorami) a nechráněný (bez závor). Termín „nechráněný“ byl obsažen v názvu výstražné dopravní značky dle československého vládního nařízení č. 100/1938 Sb. n. a z. i protektorátního vládního nařízení č. 242/1939 Sb., ve vyhlášce 141/1960 Sb. se již používá termín „železniční přejezd bez závor“.

Historicky se tak drží používání těchto termínů, ač to není správně.

+2/0
12.7.2018 11:46

P44e96t47r 94N56o84v22o37t35n85y 1231950181

Nešťastníci. . A ještě se potom zranili.

+1/0
12.7.2018 0:36

M65i42l19a27n 40Z71e94l96e66n82k42a 1186174188719

Tak jistě, jako vždy. Zákeřný vlak čekal za bezem a jak viděl auto, tak po něm vystartoval.

+5/0
11.7.2018 22:04

P94a85v38l77a 59L18i61s75k63o71v98a 9699456704325

Pobavil ;-D

0/0
13.7.2018 14:51
Foto

J29a18n 37V69a83l51a97l57í34k 6546389370776

Nehoda se stala kolem 18:00 v Rašínově ulici. Auto se srazilo s vlakem na přejezdu, který není opatřen závorami, ale pouze světelnou signalizací, řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/nehoda-srazka-vlak-auto-stankov-domazlicko-zraneni-fxt-/krimi.aspx?c=A180711_185632_krimi_pmk

na světelných křižovatkách také nejsou závory... tak proč by to mělo vadit u přejezdu... červená platí stejně jak na křižovatce tak u přejezdu...

+6/0
11.7.2018 22:00

S24i15l86v49e76s50t41r 49K56a45d45e98ř13á66b54e54k 8400113585360

Titulkář asi neví, že vlak má taky vozy.

+1/0
11.7.2018 21:09

I62v34a79n 46H33o29l96a38s 5147327308797

Tak i vlaku se (nejen v tomto případě, kde je rozlišení nezbytné) častěji používá vagón.

+2/0
11.7.2018 21:50

I83v61a58n84a 58P92r93o38v81a71z71n90í69k79o84v52á 3124927522792

Nezranilo se, ale bylo zraněno. ;-O Kdy vážení redaktoři přestanete používat toto nesmyslné slovní spojení?

+5/0
11.7.2018 19:37

M11i43r60o79s17l12a52v 31K43a21š52p22a25r 3292297151941

Ale zranilo, řidička auta tomu šla znamenitě naproti:-/

+1/0
11.7.2018 21:06

P69a81v18e64l 96J61o90n62á87š 5751535449535

To je hrůza, ty vlaky jezděj jak prasata.

+3/−2
11.7.2018 19:19

R35o20b79e50r77t 49M10a77c77h56a50l72a 8931701286584

Jasně. Vlaky na silnice!!!

+1/0
11.7.2018 19:25



Najdete na iDNES.cz