Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trolejbusů na baterie bude jezdit víc. Jsou tiché a nepřehřívají se

Letkov a černická nákupní zóna nemusejí zůstat jedinými oblastmi Plzně, do kterých zajíždějí trolejbusy poháněné energií z akumulátorů. Roční zkušební provoz se osvědčil a dopravní podniky postupně omlazují další trolejbusy. S přídavnou baterií jich zatím jezdí šestnáct.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L53i82b20o36r 96B21o56l42d69a 5150706838253

K fakultní nemocnici už dávno měla odbočovat tramvaj (!), stejně jako na Vinice a to samé k ZČU na Borech. Plzeň v rozvoji MHD zaspala.

+1/0
19.3.2018 17:06

P73e19t31r 66V91a84r87g21a 3885703820890

nejsem Plzeňák, tak neznám detaily, ale věta "Zpět by jely na baterie, tam by troleje být nemusely," se mi zdá nelogická. Pokud je zpáteční cesta vedena tou samou ulicí jako cesta tam, tak tam, tak jako tak musí stát sloupy a natažena trolej (na cestu tam). Ta úspora za "netrolej" zpět přece nemůže být tak velká :-)

0/0
19.3.2018 10:54

J76i68r18i 15D41o44b87r60ý 9898399203

V obou pripadech se jedna o 4 proudovou komunikaci. Takze kazdym smerem kompletni trolejove vedeni (sloupy zaveseni atd) nebo jen jednim smerem bude zajimave financne i vzhledove.

0/0
21.3.2018 21:10

P57a57v47e77l 23V41ě16t72r53o41v25e41c 6776738602451

S baterií to, jak jsem četl, ujede dvanáct kilometrů. Nevíte někdo, zda se pak baterie vymění za nabitou nebo zda se nabíjí pořá stejná baterie? A jak dlouho se nabíjí?

0/0
19.3.2018 6:01

M95a84r17t65i71n 31J64a24n30d78a 6733616982399

Pořád stejná.

0/0
19.3.2018 12:16

P48a37v22e28l 91V55i44l36d50o42m74e39c 2764272328370

Hlavně aby se nepřehříval také řidič .-)

+2/0
18.3.2018 10:42

P91e73t63r 70V36a24r93g54a 3135903850250

No, já bych to na smajlíka neviděl. Protože, pokud na té konečné bude řidič stát nějakou dobu a nechá si u toho puštěnou klimatizaci (hl. v létě ve vedrech či v zimě topení), tak k místu, kde už bude trolej taky nemusí dojet. ;-)

0/0
19.3.2018 10:57

P22e98t20r 36B97á91č41a 8855926495615

Vsude naberte tyhle elektricky kramy, ja jsem jenom zvedavej co s tim budete zachvili delat, jak se vam to zacne sypat pod rukama. Hlavne, ze jste in.

0/−12
18.3.2018 10:08

M41a53r49t49i79n 25R38u55z35i46c13k55a 1452698356757

8-o

0/0
18.3.2018 11:41

J77a10n 97V34a47l52o52u50c34h 6292757288490

V prvé řadě je to trolejbus (na rozdíl od pražských pokusů), tam se nemá co sypat. Baterky jsou "přidaná hodnota", čili vůz nezůstane při výpadku napájení trčet v půlce křižovatky, dá se dojet pár zastávek ze stávající konečné někam, kam dosud jezdil bus. Tohle, na rozdíl od jen "barerkoidů", je krok správným směrem (pomocný diesel žral jak normální bus, jelo to hlučně, pomalu, se zvyšujícími se nároky na ekonormy už i u malého dieselu musíte mít "chemičku" velkou jak v klasickém busu). A když po čase baterkám odejde kapacita, prostě se budou vozy nasazovat jen na plně zadrátované linky a na linky i mimo troleje půjdou nové vozy (nakupované v rámci přirozené obnovy, nikoli "jen aby to bylo").

+10/0
18.3.2018 12:46

P28a40v94e15l 80V23ě19t94r70o53v14e33c 6756578692861

Nejezdí třeba tramvaje na elektřinu už docela dlouho? Dokonce se tramvajím někde říká "elektrika". Jak je to s poruchovostí, nevím, ale nezdá se mi, že by to bylo horší, než u prostředků se spalovacím či zážehovým motorem.

+1/0
19.3.2018 5:59

M61a17r79t61i31n 16J20a24n49d62a 6163156962969

Když se to rozsype, tak se to opraví. Dělá se to tak už od roku 1941.

0/0
19.3.2018 12:18

T39o90m18á79š 16N95o84v25á50k 9631548612683

Akorát je nebude mít kdo řídit ;-D

+1/0
18.3.2018 9:55



Najdete na iDNES.cz