Diskuse k článku

Do Plzně denně vjíždí o pětinu více automobilů, než před deseti lety

Do západočeské metropole denně vjíždí 93 tisíc vozidel včetně tří tisíc kamionů. Ukázal to průzkum, podle kterého v okrajových částech Plzně stoupá počet projíždějících automobilů rychleji, než v centru. Pětina vozidel městem jen projíždí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M95i49l76o60s80l77a90v 64Z53í61t10k78a 8260264897240

Stav je důsledkem omezování a nepodpory veřejné dopravy ( především příměstské ) ze strany města a kraje. Omezování vlakových spojů, jejich nenavazování apod. vede k tomu, že lidé přesedají do aut.

0/0
18.12.2017 22:56

P39e36t96r 68H51r89a37b94á64k 6110817972600

Už ted se ukazuje, že dva pruhy na Regensburské alias západním obchvatu, je málo. Rozhodnutí vybudovat jen pruhy muselo udělat město a tak můžeme městu poděkovat za stavbu, která svůj účel plnit nebude. Je celkem jasné, že tuto komunikaci, která bude jednou zcela nekapacitní, budou využívat primárně řidiči u těchto lokalit, ale jako obchvat využitelná moc nebude. Tento obchvat měl mít 4 pruhy a měl navazovat na kruhový objezd u Makra. Navíc pokud by zde byla stanovená alespoň rychlost 110 km/h, bylo by to ohromné urychlení dopravy mezi tahem na Karlovy Vary a dálnicí D5. Hlavy pomazané tohle bohužel nedomyslely a tak spousta řidičů bude raději jezdit skrz město. Zejména pokud pojedu směrem na východ. Bohužel pan Náhlík si zvykl chválit vše, co udělá město, ale bohužel to vše, nebo aspoň většina kroků jsou zcela nekoncepčí. Odstavná parkoviště chybí a omezení vjezdu do centra taky. Místo toho se v centru vybudovala ošklivá garaž a zabrala se část autobusáku ve prospěch parkoviště. Řidiči tedy místo toho, aby si nechali auto někde na okraji, mohou jet vesele až do centra. Systém zaplat parkovné a dostaneš lístek na MHD gratis je u parkoviště v samém centru města opravdu na hlavu. Kdo tohle vymyslel? Město se mělo snažit udělat odstavná parkoviště u všech hlavních tahů - tj. Rokycanská, Makro, Globus, Olympia apod. Město postavené v kotlině navíc může mít jednou poměrně vážné problémy s ovzduším. Pokud se dle zprávy navýšila za deset let doprava v Plzni o 20 procent, tak to moc pozitivní neni.A nebral bych v potaz vůbec to, že mají lidi více aut. To neberu jako argument. Také nedávno bylo sděleno, že Plzeň je na čelních místech nádorových onemocnění. I ta doprava na tohle může mít vliv. Snad se příští rok dostanou do zastupitelstva konečně nějací rozumní lidé, který půjde o blaho občanů Plzně, nikoliv o své kapsy..

+3/0
18.12.2017 20:14

J12i58ř59í 22H14o86l60o26m98e51l 9672900243156

Překvapuje mě názor pana náměstka. Všechna velká města mají snahu, aby návštěvníci odstavili auta na okraji a dále pokračovali MHD. Že Plzni chybějí odstavná parkoviště je problém magistrátu, nikoliv dojíždějících. Odstavné parkoviště má ale smysl na konečné, nikoliv téměř v centru. Je důležité stavět tam, kde je třeba, nikoliv tam, kde je místo - viz parkoviště u CAN.

Kdyby alespoň část obyvatel Plzně používala MHD, bude situace vypadat mnohem lépe. To je ale zase záležitostí motivace, tedy cenové politiky.

Další věcí je trend zastavovat veškerá volná místa v intravilánu města, z hlediska urbanistického samozřejmě správný. Jenže každá bytová jednotka znamená většinou 2 auta a ulice Kollárova, U Tržiště, Kalikova a mnoho dalších, kde se dnes nově staví, se brzy stanou v době špičky neprůjezdnými.

Západní obchvat je prezentován jako zásadní příspěvek k řešení neúnosné situace v plzeňské dopravě. Kruhový obchvat na Nové Hospodě, kam ústí,je už dnes ve špičce na hranici své kapacity. Po dokončení Západního obchvatu bude ve špičkách neprůjezdný. Tak tohle je jen pár postřehů z plzeňské dopravy.

+3/0
18.12.2017 14:25

D40a49n95i66e30l 61J97a17n25k74o 9769949160212

Ano zkvalitníme dopravu a v praxi to znamená že MHD rozkouskujeme že každá vesnice okolo je skoro jinej tarif - jo a "vyvolení" jsou město. Takže cesta mhd vyjde o polovinu dráž díky dvou tarifům než cesta čsad.

0/0
18.12.2017 10:49

Najdete na iDNES.cz