Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dítě se ve škole musí cítit dobře, domnívá se šéf společnosti Scio

Jan Krtička je výkonným ředitelem společnosti Scio, která je známá testy pro základní a střední školy. V současné době buduje síť inovativních základních škol. „Dnes už děti nemusí sedět s rukama za zády, ale výuka probíhá velmi podobně jako před třiceti lety,“ říká v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86o71n75i45k87a 65S64i47k52o13r29o44v65á 5177107703

Tak hlavně,aby si dítě po alternativní škole naslo i alternativní zaměstnání:)

+1/0
10.12.2017 23:07

R49i55c77h57a36r51d 35M24i90c26h90a47l87o85w20s52k96i 1601459335366

Pro zkvalitnění škol bude nejlepší Scio okamžitě zrušit a ty neumětely vyhnat ze školství. Podle mého názoru je cesta snadná, zvýšit pravomoce škol ve výuce, maximální samostatnost a maximální odpovědnost. Vysvětlovat od první třídy žákům, že bez kvalitních znalostí se nedostanou na střední školu. Zrušit Bcéčka, tu parodii na vš studia. A samozřejmě začít matematikou a povinnou maturitní zkouškou z matematiky.

0/−1
10.12.2017 11:00

D50a83v60i95d 58Š98t50a48m78b42e96r21a 4592534414936

Leč hrozně zastaralé metody před třiceti lety naučily. Dnešní moderní metody produkují sebevědomé poloviční negramoty. A nůžky mezi chytrými a hloupými se dramaticky rozevírají. Hloupý vysokoškolák je dnes standard.

+4/0
9.12.2017 14:30

M66a97r45t46i60n 53K70u74d26r58n65a 3929756469150

Na jednu stranu je snaha deti nepretezovat, neustale jim ulevovat a vlastne to uceni/neuceni nechat na nich. Pak se zjisti, ze nic neumi a svede se to bud na ucitele, a u tech co neumi vubec nic, tak se najde nemoc, kvuli ktere jim to nejde.

+5/0
9.12.2017 13:42

O70n76d43ř98e71j 27R61a77t52a83j 4740228836921

vůbec si nemyslím že je snaha děti nepřetěžovat. naopak si myslím že jsou velké tendence dětem ve škole přidávat. což často děti nezvládají. my jsme se učili začali učit první cizí jazyk až na druhém stupni. dnes se jede hned od začátku a pak přidává se další. ale nic se nikde neubralo. informatika se za nás vůbec neučila. jsou snahy (a určitě opodstatněné) aby se přidalo víc tělocviku. atd atd.

prostě chceme aby se toho děti víc naučili ale nedáváme jim moc čas na to kdy. a často se to musí doučovat doma a méně bystré děti to nezvládají a to nikoho nezajímá.

a pán i o tom mluví že je pro redukci školních osnov. což na sto procent podporuji

+1/−2
9.12.2017 20:54

P36a38v42e77l 58J39e61ř10á85b75e95k 7221852784987

Jenže my jsme měli střílení prakem, fotbal s plechovkou, trhání třešní na zahradě školníka, či báby xy, bojové hry s kamenným střelivem, vyvádění potoka z koryta, vymýšlení, jak se ulít z pionýrské schůzky, přetrpět malování Aurory, tanku T34 a získávali manuální zručnost při výrobě mávátek a mírových holubic.

Vše podporovalo přirozenou inteligenci na běžně dostupných věcech, schopnost se orientovat v prostoru, fyzickou dovednost a přežít hloupé, ale politicky angažované učitele.

To dnešní školy, ani soukromé, nedají.

+1/0
10.12.2017 1:07

O42n57d72ř41e36j 35R44a25t54a69j 4760158306911

to je pravda. ale to nenahradíme tím že dětem naložíme víc učení ve škole.

0/0
10.12.2017 1:20

Ř62e84h40o86ř 80V89l29a33s24á27k 2164534701896

Technické pomůcky špatně využívané vedou k hloupějším dětem než stará výuka vyžadující zapojit představivost a myšlení. Jenže myšlení bolí.

+4/0
9.12.2017 9:17

L67a12d58i40s81l78a19v35a 12S80t56r67n90a23d86o18v81a 3348414171332

Ne , děti jsou přehlceny informacemi, to je to, proč to vypadá , jak to vypadá.

0/−2
9.12.2017 9:20

O90n65d34ř15e88j 78R18a42t54a34j 4820638546561

to je nesmysl. kniha nevyžaduje víc představivosti. naopak technika umožňuje naučit se látku rychleji. prostě si pustíte na youtube víc videi od různých lidí a každý to vysvětlí trochu jinak až to pochopíte.

0/−1
9.12.2017 20:58

P51a20v45e33l 51J81e36ř81á59b39e22k 7981162464157

Píšete možná váš pohled, ale takový dobře umístěný záhlavek za nenaučenou básničku o tom "holohlavém zrzounovi" byl účinnější než dnes hledání na internetu.

0/0
10.12.2017 1:10

O44n81d22ř63e65j 76R46a33t35a92j 4980108926571

to ale mícháte jablka s hruškami. já reaguji na to že technické pomůcky jsou špatné a knihy jsou lepší.

básničku se musíte naučit sami a je jedno jestli se jí učíte s internetu nebo z knížky. to na to nemá vliv. na internetu si můžete max. najít návod jak se to naučit rychleji.

0/0
10.12.2017 1:18

M55a72r13i45e 65C44h97m46e11l88a34ř96o19v15á 8935916887729

Měla jsem co dělat abych to dočetla dokonce. Scházela tam jdna a to nedůležitější otázka. Místo třiceti dětí ve třídě mít jen patnáct dětí a ta otázka zní: kde vemete další učitelé a jak je a vlastně z čeho ředitel školy zaplatí. Teď už chápu proč se stále propadáme v řebříčku hodnocení mezinárodních soutěží. To slovo "příkoří" mně fakt rozesmálo. Jestli to půjde takto dál tak česem i ti Masajové v Africe budou mít lepší školství jak Česká republika. ;-D

0/0
9.12.2017 9:11

L71a36d20i52s70l10a87v79a 15S85t19r39n51a81d43o34v14a 3668184621492

Je to kombinace Waldorfská školy a Montessori pedagogiky, co by se panu Krtičkovi líbilo . Přiznám se , že i mně. A je fakt že Waldorfské gymnázium v Praze má úspěchy. Jeho žáci bývají velmi dobří na VŠ. Jenže takhle se vzdělávat ,tam je potřeba spolupráce- dítě -rodič .škola a menší počet dětí ve třídě.

0/0
9.12.2017 9:19

R11i17c97h79a32r38d 68M66i40c38h43a13l35o38w65s46k12i 1121139565846

Ani Waldorf ani Montessori nejsou správný recept. Recept je vychovat vynikající učitele a těm dát pravomoce a odpovědnost. A jestliže použijí něco z toho jakoby moderního, proč ne, ale zase jen to dobré a havně, řídít se vlastním rozumem!

0/0
10.12.2017 11:06

R39o22s36t70i46s52l63a84v 10C37a82h35a 6323707297211

jenze prumer je cca 20 deti na tridu

0/0
9.12.2017 13:41

O71n47d71ř29e22j 73R56a75t36a25j 4520778866121

nejsou peníze na platy a proto to spousta vystudovaných pedagogů vzdá. a pak máme 30 dětí na učitele

0/0
9.12.2017 21:00

L63a15d15i63s71l94a71v19a 84S84t15r81n39a11d59o77v13a 3678454341392

Myšlenka , je to hezká, kterou pan ze Scio propaguje Přiznám se, že takovou školu bych pro své dítě také chtěla. Jenže, je neuskutečnitelná. Nejsou na to peníze.

Škola je zodpovídá za žáka během výuky a v budově školy. Tzn. WC, každou chvíli bude někdo na WC. Starší děti tam budou chodit kouřit , mladší se prát a nebo povídat si . Za chvíli nebude ve třídě nikdo o hodinu WC se stane středem školy . Je třeba aby na to někdo dohlížel, ale ne učitel ten je tam od výuky. Pití ve škole schvaluji , kdykoliv by měli mít žáci možnost se napít. Pracovat na tom , na čem chci. Jelikož je škola zaměřena na výkon a hodnocení všech předmětů, je třeba skutečně se věnovat každému předmětu. To co jde dítěti dobře, s ním může rozvíjet učitel , který má ten předmět jako koníčka-tudíž ví víc než je v učebnicích a nadšeni jsou oba. Takových zas moc není. Muselo by se vše změnit od základů Méně dětí ve třídě a v každé třídě pomocník , který by na děti dohlížel, pomáhal s organizací tak, aby to klapalo po všech stránkách..

+2/0
9.12.2017 9:04

P63a40v37e71l 64J64e59ř44á30b98e84k 7961972734767

Tak to náš stát musel mít příjem jako Kuvajt.

Protože méně dětí = více škol, pomocník ve třídě = mzdové náklady.

Pracovat na tom co chci - do jisté míry ztráta povinnosti splnit i nepohodlný úkol na který zrovna nemám chuť.

Pít kdy chci rušení /rozptylování okolí, ztráta odpovědnosti k respektování stanoveného programu dne.

Všimněte si třeba chování na seminářích starších a mladších účastníků.

Starší generace často vydrží od přestávky k přestávce, mladší si v průběhu výkladu dojde na WC, pro kávu a ani jí to nepřipadá divné.

0/0
10.12.2017 1:18

M29o67n97i34k49a 62S62i85k24o40r43o55v25á 5577227843

Proč by mělo dítě pít během výuky? I mimino vydrží 45 min bez pití.Kdyz vám během výkladu otevírá minerálku 30 děti,je to opravdu moc příjemné....

0/0
10.12.2017 23:13
Foto

V41l61a71d10i73m77í91r 17A39i21m 5743637853298

Tak přesně tyhle fráze jsme poslouchali při přednáškách metodiky na VŠ už před čtyřiceti lety. I tehdy měly školy promítací přístroj (dnes interaktivní tabuli) s dostatkem dobrého filmového materiálu od Komenia, leč z časových důvodů jen velice omezeně použitelného, neboť vyučovací hodina není nafukovací. Požadavky na tvůrce programu (kvalita a délka) nikdy nebyly a nejsou ve shodě s reálnými časovými možnostmi kantora při výuce.

Škola nemá peníze, aby mohla zaměstnat programátora na úpravu softwaru a školení učitelů. Škola totiž obvykle nemá peníze ani na to, aby mohla vybavit učebny židlemi, na kterých se dá pořádně sedět.

Doporučoval bych proto těmto "odborníkům" delší návštěvu "normální" státní školy, kde jim každý ředitel vyčíslí, kolik by stálo uskutečnění jejich idey v praxi a za jakých podmínek (personálních i organizačních) je možné o tom vůbec začít uvažovat.

+6/0
9.12.2017 8:43







Najdete na iDNES.cz