Diskuse k článku

VIDEO: Nový most na koridoru v Plzni otestovala parní Šlechtična

Nový železniční most v centru Plzně podstoupil závěrečný zátěžový test. Specialisté s přesnými přístroji měřili, o kolik milimetrů se konstrukce prohne, když na ni najede parní lokomotiva s plným tendrem a dva kolejové jeřáby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G73e39o27r18g 92K93o76m48b43e96r91e58c 9444311356731

nadherny stroj R^

+15/0
4.12.2017 13:46

Z96d56e29n95ě31k 18H52o14n29o14m30i57c32h61l 2616224492458

A jak to dopadlo? prohnul se?

BTW - co by se asi dělo, kdyby se prohnul moc?

0/0
4.12.2017 13:32

M39a38r55t86i94n 35J74u41r92e56č64k78a 2843444851271

Nevyšlo by na stejno místo parních lokomotiv tam navést vagony s betonovými panely nebo podobně? Přijde mi škoda tam trápit stařičké lokomotivy.

0/−2
4.12.2017 13:07

R32o31m63a98n 39P98o41l70á87č95e71k 5686959395

Vyvětrat ji stejně musí, aby si udržela papíry pro provoz, takže trápení nehrozí ;-).

A druhá věc je praktičnost... Lokomotiva má přes 100 tun. To jen tak nějaký vagon neuveze :-)

+10/0
4.12.2017 13:14

M77i87c38h85a98l 73H22e84b16e83d66a 3916617648185

Asi se i takový vagon najde, ale bude mít podvozky na začátku a na konci a mezitím dlouho dlouho nic... Oni potřebují právě těch hodně náprav blízko u sebe, což má právě parní trakce.

+2/0
4.12.2017 14:33

J93i38ř88í 64K74o95c82u36r15e58k 6225154335338

Najde se. Veronika z Nové huti má 12 náprav těsně u sebe. 25 tun/náprava.

https://www.parostroj.net/katalog/nv/clanky/Hutni_vozy/hutni_vozy.php3

0/0
4.12.2017 14:51

M94a95r74t98i32n 68K68o16ž26í48n 1555496431920

Ale museli by ji před tím naplnit železem a dovézt do Plzně :-)

+1/0
4.12.2017 14:55

J76i10ř64í 86K55o63c13u39r78e16k 6405304835588

Tak on by se dal použít i železný šrot. Nebo peletkovaná ruda.

0/0
4.12.2017 15:05

M48a31r34t76i39n 58K11o35ž54í85n 1385416221960

To by se dalo. Akorát tou rychlostí 15km/h by to tam jelo z Ostravy týden. Ta pára je drobet rychlejší.

+3/0
4.12.2017 15:32

O63n88d41ř15e37j 75H19o66r12á71k 8719404551

Trápení by bylo nechat ji tiše rezivět někde v depu nebo v muzeu.

+15/0
4.12.2017 13:20

T94o40m87á53š 67H65o38r36á20k 8170345656849

To by nevypadalo tak efektně. :-)

0/0
4.12.2017 13:21
Foto

P53e54t74r 86S56u96c62h77ý 3840923772983

"jejich zatížení je oproti moderním vozidlům rovnoměrně rozloženo na mnoho náprav. Právě takový způsob zatížení se blíží teoretickým zatěžovacím schématům", takže vagóny s panely by zřejmě neměly tak dobře rozloženou zátěž - většina vagónů má prostě nápravu vpředu a vzadu, ale uprostřed nic.

+3/0
4.12.2017 13:44

J18a85n 94M59a88t28o49u63š48e43k 4327811241964

Jak píší v článku. Je potřeba rozdělit váhu pokud možno rovnoměrně (spojité zatížení konstrukce). Více než čtyřnápravový vůz je těžkou výjimkou, navíc má podstatně delší vzdálenost mezi vnitřními nápravami jednotlivých podvozků (v podstatě představuje spíše bodová zatížení).

+1/0
4.12.2017 13:50

M84a27r66t74i45n 73J49u97r48e98č59k77a 2163854851111

Ano, toho jsem si byl a jsem vědom, že lokomotiva je o něčem jiném než vagony. Váha stroje je na mostní konstrukci přenášena přes kolejnici, přes kterou se váha také částečně rozprostře. Další otázkou je, jestli je most rovný nebo prohnutý. U rovného je pro rozprostření vhodnější lokomotiva, u prohnutého si myslím zase vagony, protože nejsou monolit. Zajímal by mne proto i tento rozdíl, jaké hodnoty by dosáhlo prohnutí nebo deformace mostu s lokomotivou nebo s vagony (nebo čímkoliv co se používá). Také si pak říkám, jestli není spíš vhodnější testovat reakci mostu na reálné provozní podmínky (s tím co se používá) než pomocí testů, které jsou jiné, byť zapadají zase do výpočetních tabulek. Zjednodušeně si říkám, zda zkutečně jsou testy pomocí lokomotivy tak důležité nebo se jedná částečně o provětrání těchto strojů a větší popularizace testu s mostem.

+2/0
4.12.2017 14:00

M29i52c40h55a14l 87H53e43b41e18d26a 3786887938645

Kolejnice toho moc neroznese, pod těmito vahami je relativně pružná. Podívejte se někdy zblízka, co dělá při průjezdu vlaku.

+1/0
4.12.2017 14:36

J56i47ř92í 58K29o55c13u77r79e23k 6895284305238

Prohnutý být moc nemůže (řádově v centimetrech). O rovnoměrné zatížení náprav se stará vypružení.

+1/0
4.12.2017 15:01

P25e78t51r 24S48p83o54r74e37r 6203833966232

Mezinárodní silnice z Českých Budějovic do Plzně!! ;-D

+7/0
4.12.2017 12:37

F43i89l69i61p 54H15r66b51e60k 2374960916450

Taky jsem netušil, že se Jižní Čechy hodlají osamostatnit :-/

0/0
4.12.2017 13:20

T72o15m46a96s 84F41e49j65f61a93r 6357598682799

E49

0/0
4.12.2017 14:34
Foto

L49i76b95o78r 19P44o11l38á49k 1680382926151

Šlechtična R^[>-]

+9/0
4.12.2017 12:20

Najdete na iDNES.cz