Diskuse k článku

Nové lokomotivy zkrátí jízdu vlakem z Prahy do Berlína o dvacet minut

Od 10. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, budou vlaky Českých drah na delších trasách rychlejší a přibudou na nich nové soupravy. Cesta mezi Prahou a Berlínem se tak zkrátí na čtyři hodiny, tedy asi o 20 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18i59r78o52s75l42a74v 80L31u92k64á11š16e27k 2987439272673

No to je titul jako stehno, ale že jinde se tato vzdálenost razí už za směšný čas ( stačí se podívat více na západ ) tak o tom se zde nepíše. To asi autor opomenul palcovým titulkem zvýraznit. Dále zde chybí ještě poznatek, že na zbytku našeho území se jezdí jak ve středověku a tam kde není konkurence k ČD se stále drbou zákazníci u jízdenek na maximum a komfort tomu zcela neodpovídá, tak o tom už tak palcový titulek není. To by byla kritika polostátního podniku a k tomu tu není moc místa, aby se toto rozmazávalo. Na to v našem státě nejsou stále dost velcí hrdinové, aby toto rozvedli se vším všudy a přidali pár fotek některých regionálních spojů. Nazval bych to realita cestování v 21 století.

0/−1
27.11.2017 20:39

M24i15r98o97s47l64a69v 47G66r23o46s91s89m66a46n67n 8212709564

Tento článek je opravdu ostuda iDnes. Už delší dobu se ví, že přepřahy v Drážďanech v prosinci neskončí a za 4 hodiny 7 minut se jezdit nebude. Stane se tak možná v průběhu příštího roku.

+2/−2
23.11.2017 1:50

K31a50r27e69l 88N76o89v50á14k 8989361493358

Delší dobu to patrně víte jenom Vy od agentury JPP.

0/0
23.11.2017 9:23

M56i29r54o25s82l20a22v 23G81r38o74s61s44m39a13n96n 8642479164

Jízdní řád od 12/2017: doba jízdy 4:20. Jaké jsou Vaše zdroje?

+3/0
23.11.2017 14:26

J38i85ř95í 27K96o45š19e31k 5563233657474

Smutné na všech těch zlepšeních, zrychleních atd. je to, že pro cestující z Rokycan nebo Hořovic do Prahy ubudou dopoledne 2 páry vlaků a večer jeden (ten chybějící večerní z Prahy ve 20:03 vadí asi nejvíce). No a prodloužení jízdní doby všech rychlíků z Rokycan do Prahy o 9 minut patří k takovým těm dalším "drobným" zhoršením, o kterých se samozřejmě z marketingových důvodů nikde nemluví ;-€

+8/−2
22.11.2017 17:20

J40i73ř21í 45K70o22c30u84r10e57k 6425494225528

Cestující mezi Brnem, Jihlavou, Olomoucí, Zlínem a Ostravou z toho nebudou mít nic. Takové ty vesnické jednokolejky spojující krajská města...

Vedle je ucpaná dálnice. Holt mezi Brnem a Ostravou nejsou Alpy aby se postavila druhá kolej, jako na trati ze Salzburku do Villachu.

+3/0
22.11.2017 17:40

V46l86a53d49i60m30í20r 48K60r12y57c79h72t88á65l98e25k 4892439877332

Kolik lidí jezdí mezi Prahou a Plzní?

A kolik lidí lidí jezdí z Rokycan/Hořovic z/do Prahy, že? :-)

+3/−1
22.11.2017 18:58

J37i64ř83í 68K69o26š86e20k 5623713847684

Tak samozrejme, vubec nejsem proti expresum, at maji cestujici mezi Plzni a Prahou rychlejsi spojeni. Ale proc se timto musi zhorsit spojeni jinym mestum? Napr. vecer z Prahy misto expresu 19:30, ktery stejne jede jen do Plzne, mohl jet zastavujici rychlik ve 20h.

0/−1
22.11.2017 19:56

S69t44a81n48i21s55l30a52v 85K81r23e66j43c73a74r 6817386873244

Není to zrychlení spojů pouze v tom, že se zrušily zastávky s nutným náběhem minut? Pokud by jel vlak Praha - Dráždany - Berlin jen s těmito zastávkami tak uspoří hodinu, možná každá souprava.

0/0
22.11.2017 22:58

V39l24a74s45t14i55m91i83l 15K79o78c25u17r41e61k 4796833580154

Nejsem expert, možná, že každé rozjetí vlaku je o něco málo také nákladnější na palivo. ????

0/0
22.11.2017 23:17

V30a10c78l49a75v 87H80a63j33e95k 3396529749

Za zpoždění ve více než 95% případům nemohou České dráhy.

+5/0
22.11.2017 16:48

P41a20v57e75l 40Z61a59t15l31o88u89k61a82l 1846359418275

Zkrácení na trase Praha-Berlín je jen o 9 minut, minimálně do léta 2018 se bude v Drážďanech stále přepřahat.

+3/0
22.11.2017 16:27

R18u23d98o87l42f 37K60o74m97á57r32e91k 7678869752379

nechapu proc musi v drazdanech preprahat. to dojde lokomotive dech?

0/0
22.11.2017 16:19

Z14d82e95n82ě84k 49H32r97u10b98ý 5215888861926

dech došel asi vám

možná proto, že nemáme vícesystémovou lokomotivu pro provoz na německých kolejích

+3/−4
22.11.2017 16:47

L13u55d31ě15k 87N26ě52m85e97c 8813960111416

Máme...

+3/0
22.11.2017 16:49

J13a36n 22L62u11k24á33š 7777113383582

CD maji 380 (tez Skoda 109E, kvuli te 109 prezdivana Messerschmitt), ktera ma v Nemecku problem s prilisnymi vibracemi na rychlejsich tratich (Tak rychle v CR nejsou.), takze tam ma omezenou rychlost, a proto se nepouziva.

Puvodne mela 380 tahat jak Railjety do Styrskeho Hradce tak tato EC, na Railjety si CD nakonec pronajaly Taurusy a na EC jejich modernejsi nastupce Vectrony.

+2/0
22.11.2017 17:22

P41a67v90e10l 87S43o26v71i86č15k54a 4766698615982

Ten problém je trochu jinde. 380 má vibrace přesně dle TSI HS(nejpřísnějších norem), dle kterých je schválena pro plný provoz v celé střední evropě. Problém je ten, že má krátký rozvor, kratší než předpokládají normy a tudíž má jiný dynamický zatěžovací profil než ostatní lokomotivy. DB Netz tvrdí, že dokud se to nepřeměří a nevyhodnotí tak nepovolí plný provoz a dalo si omezení. A přeměření trvá dlouho, i kvůli Německé papírovačce. Tyto informace mám jak od Škody, tak od DB Netzu (komunikoval jsem s nimi na posledním Innotransu).

+4/0
22.11.2017 19:13

J58o83s27e83f 24H85o83n17e28š 7711862450193

Když se od nás jezdí do Rakouska,tak v Německu by neměl být problém.Pravda myslím Taurusy

0/0
22.11.2017 19:28

J74i62ř24í 11K27o72c73u29r34e51k 6975634655348

Lokomotiva řady 162 by na německém napěťovém systému rovnou shořela.

Lokomotiva řady 371 je zase příliš slabá, takže než se rozjede na 160

Lokomotiva řady 380 má v Německu rychlost omezenou na 120 km/h

Pro ostatní lokomotivy v majetku ČD platí to první pravidlo. A když ne, ta ty lokomotivy zase neumí jezdit na stejnosměrný proud.

Vectrony to změnily.

+2/0
22.11.2017 17:35

J23i36t57k58a 51R10o12s64o48v59a 1260246711576

Smutné na tom je, že zde mohla jezdit "škodovka". A hlavně jak se v škodovka k problému svých lokomotiv postavila.

+3/0
22.11.2017 16:04

R59o71m38a10n 97S17t96o33n89e53k 1599963879781

od Škodovky už ani šroubek R^

+1/−5
22.11.2017 16:11

J34a42n 29V29a57l60o69u80c70h 6222457448160

... a tak ČD zaplatili Škodivce vývoj něčeho, co stejně předpokládaný účel neplní, lokomotivy dostaly pozdě, dráže... Inu, obchod jak má býtRv.

+6/−4
22.11.2017 16:03

J19i23ř63í 83K12o10c25u68r61e23k 6975654585378

A ukazuje se, že kdo chce příliš, nemá nic.

0/0
22.11.2017 17:36

M88a45r14t98i53n 22K32o39u16š40a 6955654204

Jediné co se tu ukazuje, že Siemens má lepší lobbing než Škoda a to obzvláště v klientelistickém Německu. Jak se pomalu ukazuje, úředníci z Českých drah raději podporují cizí firmu, než by národnímu výrobci pomohli vyjednat nesmyslné regulace na Německých tratích.

+2/−2
22.11.2017 21:05

J87i78ř11í 25K64o62c10u86r20e35k 6685564955718

Bohudík nemáme plánované, státem řízené hospodářství, kdy jedna firma byla povinná starat se o věci jiných firem a tak neměla dost prostředků k tomu, aby se mohla věnovat pořádně vlastnímu oboru.

Takže se například musel oslavovat Lenin, ale na seřízení soustruhů nebylo chlapa a nástěnkář to neuměl. :-/

+2/0
22.11.2017 22:39

J71a28r31o63s98l33a79v 44S66k23a90l32i83c79k16ý 7337864468892

takze uz nebudou mit zpozdeni hodinu a pul ale jen hodinu a neco? no to je dobra zprava R^

+1/−4
22.11.2017 15:52

Najdete na iDNES.cz