Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči autobusu, který zůstal stát na kolejích, hrozí pětiletý trest

Až pět let vězení hrozí sedmačtyřicetiletému řidiči za obecné ohrožení z nedbalosti. Podle spisu najel autobusem do křižovatky za přejezdem u Lužan na Plzeňsku tak, že zadní část vozu zůstala na kolejích. Projíždějící vlak pak do ní narazil. Šofér obžalobu odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O62d23s22t14r27a17n56ě12n52ý 33U20ž46i31v51a80t35e43l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
7.11.2017 7:49
Foto

T45o23m98á63š 25B21u86r92a 2284174840985

Mrkněte pane Hrubý na mapu (viz např.: https://www.google.cz/maps/place/Lu%C5%BEany/@49.5422939,13.3101384,96m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x470ac24d62babb59:0x400af0f661567a0!8m2!3d49.546652!4d13.3157467?hl=cs) kde s největší pravděpodobností zjistíte, že Vámi uvedený předpoklad - alespoň co se týká prostoru v inkriminovaném místě - je mylný. Podle mého názoru se tam jedno standardní IVECO jakž takž vejít může.

JInou věcí ovšem může být, jak předložené argumenty Žaloby vyhodnotí Soud. Nicméně fakt, že dle všeho šlo o daným místem pravidelně projíždějící autobusovou linku, která tu dosud s vlakem nikdy takto nekolidovala, zřejmě argumety řidič busu vyvrátí.

0/0
7.11.2017 9:52
Foto

T90o15m30á24š 22B17u74r78a 2914334580805

Oprava: "....argumenty ŘIDIČE busu ..."

0/0
7.11.2017 9:55

J20o23s76e76f 38Z65a47h58á62l35k23a 4443479508476

Tak vy postupujete přesně tak jako autor znaleckého posudku, který řidič napadl. Koukáte na mapku už hotové silnice. V době nehody tam byla ale situace jiná. Opravovaly se oba jízdní pruhy současně a auta to objížděla právě v tom prostoru odbočení k trati.

+1/0
7.11.2017 12:16
Foto

T12o35m21á98š 98B71u12r60a 2284894320185

Děkuji za upřesnění, které je pro mne samozřejmě novinkou. A zároveň důkazem o málo kvalitní novinářské práci.

Pokud tomu tak tedy v době nehody opravdu bylo, je samozřejmě argumentace onoho řidiče o nedostatečném prostoru zpátky ve hře. Což by měl Soud zohlednit.

+2/0
7.11.2017 12:35

J43o16s56e50f 21H63o28n53e12š 7431202630623

To samé je v Pelhřimově nebo Veselí-sever.Řešením by bylo zákaz vjezdu soupravám od 10m

0/0
7.11.2017 7:37

J69o35s46e65f 90Z84a75h71á69l71k53a 4803349588186

To je přesně ono: Policie při schvalování dopravního opatření před zahájením stavebních úprav opoměla překontrolovat vzdálenosti. Jízda za žel. přejez měla být být omezena pro vozidla delší 12m. Vykašlali se na to, řidič autobusu na to doplatil a teď se na něm chtějí hojit. Přitom onen povolovací dokument ke stavbě určitě schvalovala policie i SŽDC.

+5/0
7.11.2017 6:50

T17o61m58á85š 16H57e13j51d15a 9835115802298

vůbec se divím, že vlak mohl po kolejích přes takový přejezd jet takovou rychlostí, aby nestihl zastavit, když by mu něco stálo v cestě. ;-O Tohle byla jednoznačná past na řidiče.

+4/−4
7.11.2017 6:46

T95o44m68á24š 56H45e39j45d65a 9945365152568

doufám že řidič z toho vyvázne bez trestu.

+6/0
7.11.2017 6:42

V45á73c43l13a69v 86H14r19a45d50i84l 3334568152661

Dráhy od řidiče požadují bezmála půl milionu za opravu lokomotivy.

.

asi mám vlčí mhu a z povinného ručení autobusu to nepůjde ale zacvaká to řidič 8-o

+14/0
6.11.2017 21:31

R83o40m81a88n 13P55o75l34á13č38e33k 5876299725

To je spíš klasická novinařina ;-). Samozřejmě že to půjde z povinného ručení...

+11/0
6.11.2017 21:32

V51á66c31l79a59v 21H39r18a12d24i24l 3754198602931

ještě je tady milion škody na autobusu - autobusy mají stopro havarijní pojištění, takže jediný, co může provozovatel na řidiči uplatnit za škodu, je zaplacená spoluúčast - tady nejmíň 10 000 - škodní komise předepíše a řidič, protože asi nemá protiblbostní pojistku, tak zacáluje - ale i tak je to levný, pokud mu dovolí dál jezdit a dostane max. podmínku

+2/0
6.11.2017 21:41

R82o89m10a40n 71P61o35l22á47č11e10k 5696489395

S havarijkem bych si tak jistý nebyl... Autobusy Plzen mají 520 busů... To by se nedoplatili...

Řidič to bude mít za 4,5 násobek platu a osobně si myslím, že profi řidič pojistku na blbost mají, takže to tipuji tak na 1000-5000 Kč pro řidiče...

+1/0
6.11.2017 23:31

R73o45m97a84n 46P93o83l62á52č96e92k 5366749375

Ovšem pokud mu prokážou vinu... Myslím, že tohle půjde vyhrát na nevinu řidiče.

+2/0
6.11.2017 23:33

M67i74l37a45n 25M40a29j47e33r57č56í20k 1250530834786

Jak píšete - provozovatelům většího počtu vozidel (jejich tzv. flotil) se tzv. havarijní pojištění nemůže vyplatit = tak jej nemají a nazývá se to tzv. samopojištění, protože se to počítá tak, že zaplacení si případné škody na (ročně i několika) vlastních vozidlech je vyjde levněji než kdyby všechna svá vozidla tzv. havarijně pojistili!!

S tím, že navíc KAŽDOU ŠKODU způsobenou zaměstnavateli zaměstnancem musí tento (ze zákona) až do 4,5 NÁSOBKU SVÉHO HRUBÉHO PLATU uhradit - jen blázen tzv. profesionálně řídí vozidlo bez uzavřené příslušné pojistky tzv. na blbost = JE-LI TATO ROČNÍ POJÍSTKA UZAVŘENA NA ROČNÍ KRYTÍ 4,5 NÁSOBKU HRUBÉHO PLATU A VYPLATÍ SE Z NÍ (je jen o tom předpoklad) PŘED KONCEM POJISTNÉHO OBDOBÍ HRANICE CCA 10%, TAK JE JIŽ ROZUMNÉ UZAVŘÍT DALŠÍ POJISTKU, PROTOŽE TZV. PŘEHLÉDNOUT JE OPRAVDU LEHKÉ A V DOPRAVĚ TO MŮŽE MÍT FATÁLNÍ NÁSLEDKY = škodou i mnohonásobně přesahující její zákonné "krytí" zaměstnancem (to si pak právě musí zaměstnavatel = provozovatel toho vozidla uhadit sám, ale i když se mu to stane opakovaně v roce, tak jej to právě vyjde levněji než si všechna ta svá vozidla tzv. havarijně pojistit)!!

POVAŽUJI SPÍŠE ZA PROBLÉM, ŽE V TOMTO ČLÁNKU (i jemu podobných) NEVIDÍM JEDINOU ZMÍNKU O NÁZORU PROVOZOVATELE VOZIDLA = ZAMĚSTNAVATELE ŘIDIČE, protože pokud by se za něj tzv. postavil (svědčil v jeho nevinu), tak se spíše prokáže, že za škodu nezodpovídá zaměstnanec = provozovatel vozu :

1.) má dostat od jiného viníka (z jeho pojištění) uhrazenou veškerou škodu na svém majetku a potažmo i další (např. penále) vzniklou tím, že spoj neujel smluvenou trasu

2.) nebude muset využít své tzv. povinné ručení na uhrazení škod jiných účastníků nehody a tím vzniká předpoklad, že kvůli tomu na další pojistné období se mu náklady na to tzv. povinné ručení nezvýší!

+1/0
7.11.2017 10:56

R58o51m90a77n 37P77o25l89á72č65e20k 5306479125

Udělat rekonstrukci s totožným busem a vlakem a karty jsou rozdány... Potom z toho musí řidiče vysekat i právník z Plzně...

Navíc máslo na hlavě tam bude, když dopravce začal nasazovat kratší busy...

+12/−3
6.11.2017 20:48

J46i45ř85í 96K54ü72h72r 2640546170206

Pokud stál na kolejích, tak mu nepomůže ani svědcená voda. A jelikož ho srazil vlak....

+2/−5
6.11.2017 20:59

R36o21m50a37n 35P77o39l78á73č48e50k 5456969985

Pokud tam prokazatelně nebylo dost prostoru, tak je na vině v první řadě správce komunikace, že tam povolil vjezd vozidel, které se tam nevejdou...

+10/−2
6.11.2017 21:03

J88i58ř46í 72K58ü30h98r 2100316200216

Řidič nesmí vjíždět na žel. přejezd, nedovoluje-li situace za žel. přejezdem jeho bezpečné přejetí a pokračování v jízdě.

Takže chyba řidiče. Vůbec tam neměl za té situace vjet.

+6/−6
6.11.2017 21:10

R33o27m98a20n 15P93o96l82á67č11e66k 5746629465

Právě že ne... Tohle jde aplikovat, kdyby tam stálo auto a on tam zůstal viset...

Ale pokud tam není dostatečný prostor a navíc výhled doleva je zabraný stromy, takže ani nejde volnost řádně vyhodnotit, tak je na vině správce komunikace...

Držím palce řidiči, aby to uhádal a ledy se pohnuly!!!

+18/−1
6.11.2017 21:20

M86i79c50h72a62l 95H98e88b97e65d23a 3366907948865

to by tam ale stál dodneška...

+3/0
6.11.2017 22:57

J20o35s89e39f 25Z11a60h40á67l68k54a 4533629398976

Vy jste dobrej. Podle vás tedy řidiči v takových místech musí zastavit před přejezdem, vystoupit a jít si pásmem přeměřit volný prostor za přejezdem ...

+3/0
7.11.2017 6:53

J32a82k83u35b 70Š49a58f36a67n24d22a 7445297431951

Takže přijedete k přejezdu, za kterým je kousek stopka. A co budete dělat? Chyba byla tam neomezit vjezd takto dlouhým vozidlům.

+2/0
7.11.2017 7:40

T78o12m11á94š 56Ž74i75t45n46ý 6441360491811

Pak tam nevjede nikdy...

+2/−1
7.11.2017 8:04

J14a18n 52P45r59o98c42h40a51z65k34a 1477615989317

"...Řidiči hrozí pětiletý trest".. To mi sem raději ani nepište, aby se mi nezvedal tlak. Jak to ten řidič popisuje, tak má on odnést šlendrián někoho, kdo za bezproblémovou plynulost provozu na této komunikaci zodpovídá.

+16/0
6.11.2017 20:46

J12i66ř40í 96K71u89č51e51r67a 9815331558

Sám jsem se do jedné pasti s kamionem chytil, před přejezdem ještě nebylo vidět do křižovatky dostatečně (nicmén kam jsem viděl, bylo čisto) no už na přejezdu jsem viděl, že do křižovatky vjet nemohu, neb po hlavní to jezdilo a když jsem zastavil nejdál jak to šlo, tak jsem byl stejně návěsem na kolejích a ano, taky se stala ta noční můra, že přejezd začal blikat, naštěstí na můj klakson a velmi pomalé rozjetí začala auta na hlavní reagovat a pustila mne tam, díky tomu jsem přejezd opustil ješě dlouho před tím než začaly padat závory... asi bych v té situaci najel do hlavní cety i za cenu způsobení nehody, vlak je přece jen "vyšší autorita" noc to ale nemění na tom, že křižovatka byla úplně na exkrement https://mapy.cz/letecka?x=14.0878584&y=50.5224232&z=20&source=coor&id=14.087814109821664%2C50.5223796884087 A to jsem tam vlastně ani nemsuel být... jel jsem do nedaleké betonárky a na tutocestu jsem vjel při hledání (a ta cesta nebyla správná) kdyby ji osadili jen blbým zákazem vjezdu kamionů, tak bych tam vůbec nejel.

+14/0
6.11.2017 20:35

M46a89r44t10i75n 32K58o71l75l84e29r 7101653365464

Moc nechápu tuhle snahu někoho obvinit. V ČR je podobných pastí spoustu a nikdo to neřeší ani po tom, co se tam něco stane.

+26/0
6.11.2017 20:22

Z76d56e94n75ě53k 30W43e77r94n52h20a24r65t 6107775762758

Jde o princip a zejména o prachy. Soud musí určit viníka, aby bylo zjevné, kdo zaplatí škody. Respektive z čí pojistky se to bude hradit.

+3/−1
6.11.2017 20:37

M86i92l15a74n 88M47a84j75e72r52č36í80k 1210950154626

To jó, ale (ve zjevných případech) se má tzv. rovnou jedna, že:

1.) pozemní komunikace je stavba, která:

a) má svého majitele a případně správce

b) má (její stav) odpovídat nějakým předpisům/normám, aby její používání bylo bezpečné

c) podléhá (povolení jejího používání a stanovení jeho podmínek - tzv. místní úpravy = osazení dopravních značek a zařízení - včetně např. světelných signalizačních zařízení) rozhodnutí příslušných správních úřadů

2.) dráha je také stavba, u které:

a) platí u ní obdoba uvedeného výše o pozemní komunikaci

b) povoloní a zajištění následného bezpečného provozu jejího úrovňového křížení s pozemní komunikací musí schválit příslušný správní orgán (zde Drážní úřad) nebo příp. navrhnout kontrolní orgán (zde Drážní inspekce)

= K SOUDU MAJÍ BÝT ROVNOU (TZV. NAPOPRVÉ) TZV. HNÁNI SKUTEČNĚ ODPOVĚDNÍ A NIKOLIV NĚKDO "POSLEDNÍ V ŘADĚ", KTERÝ JE VLASTNĚ JEN POUHÝM UŽIVATELEM "VĚCI"/STAVBY, KTERÝ SE JEN TZV. S NEJLEPŠÍM VĚDOMÝM A SVĚDOMÍM SNAŽIL PLNIT SVÉ POVINNOSTI, KE KTERÝM, JAK SE NÁSLEDNĚ UKÁZALO NEMĚL DOSTATEČNĚ ZAJIŠTĚNY PODMÍNKY, ale toto nemusel předem vědět ani očekávat (a tedy to hlásit nadřízenému - jak se měl dříve dovědět, že z 13m dlouhého autoBUSu mu v místě do tzv. profilu dráhy přesahu cca 1m zádě?), protože to nebylo před (tzv. škodní) událostí zjevné a navíc platí tzv.omezená důvěra = není povinnost předvídat, že jiné osoby neplní své (jim nařízené) povinnosti (v opačném případě by příslušné předpisy byly zbytečné)!!

PS: Několik let existuje tzv. judikát (rozhodnutí soudu vyšší/tzv, odvolací instance), že účastníci tzv. silničního provozu nejsou povinni přeměřovat (potažmo odhadovat) rozměry komunikace, protože jejich příslušnými povinnostmi je dodržovat pravidla silničního provzu (stanovená příslušným zákonem) a tzv. místní úpravu (instalované dopravní značení) = NAPROSTO 100% SOUHLASÍM S UVEDENÝMI TVRZENÍMI DOTYČNÉHO ŘIDIČE!

+2/0
7.11.2017 11:29







Najdete na iDNES.cz