Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za smrt sedmiletého chodce dostal řidič podmínku a musí zaplatit milion

Osmasedmdesátiletý Karel Nejdl, který v Chodské Lhotě na Domažlicku srazil sedmiletého chlapce, dostal pětiměsíční podmínku. Dva roky nesmí usednout za volat a rodičům musí zaplatit milion korun a náklady na pohřeb. Trest vyměřil Okresní soud v Domažlicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M67i36l97a20n 56S22o39u22š73e64k 9426367351632

Chlapec přebíhal mimo přechod. Řidič vyššího věku mu nezaviněně způsobil zranění, kterým chlapeček podlehl. Proto je třeba ho nazývat "dědkem", tedy podle vyjádření pár diskutérů zde, aniž vůbec o něm cokoliv vědí. Je dokonce možné, že na tom byl líp, než někteří diskutéři. Ale byl odsouzen, takže je to prostě dědek...

Rodina chlapce dostala milón Kč. Nechť si ho užije, ale jako náhrada za ztraceného syna... no nevím nevím... chápu, je to už tak nějak běžné, jen mi pořád nechce dojít, jak k té částce pozůstalí došli a zda to pro ně je skutečná satisfakce. To přepočítávání smrti na koruny mi prostě moc nejde na rozum. Tím jim to nechci nijak upírat, či zazlívat, to vůbec ne, ale prostě a jednoduše mi to k sobě nepasuje. Dost dobře si nedokážu představit, kdyby se něco podbného stalo některému z mých dětí, že bych kalkuloval, kolik z toho mohu získat peněz.. a když je získám, bude moje bolest nějak menší? Tyhle náhrady příbuzenstvu za smrt někoho blízkého prostě nějak neberu... Něco jiného by určitě byla vražda a podobné násilné činy. Tady ale zcela jistě ten "dědek" nic podobného neplánoval.

+3/0
30.10.2017 23:54

V67ě84r41a 43P81e22t12r32ů 8423390985956

Dedek nemel uz nemel za volantem co delat...a jeste kdyz jedu okolo skolniho autobusu tak proste davam bacha...

0/−5
30.10.2017 20:58
Foto

M45i67l39a83n 79S39o47u35š10e88k 9856597111472

Pokud by se nedej bože něco podobného stalo Vám, budete označena za neschopnou bláznivou ženskou, která určitě získala řidičák podvodem, pokud ho vůbec měla a že byste při svých nulových schopnostech ovládat auta měla raději doma prát a vařit. Zřejmě byste s tím byla spokojena, když podobným způsoberm reagujete na neštěstí někoho jiného.

+5/0
30.10.2017 23:56

T97o94m27á81š 76F39l71a89i 6514251905501

ten milión nebude platit ten řidič,ale zaplatí to povinné ručení !!! Dále vysoký věk řidiče? Dnešní třicátníci půjdou v sedmdesáti do důchodu!

0/−1
30.10.2017 19:37

T35o64m44á42š 35F18l34a95i 6214901245781

ten milión nebude platit ten řidič,ale zaplatí to povinné ručení !!! Dále vysoký věk řidiče? Dnešní třicátníci půjdou v sedmdesáti do důchodu!

0/0
30.10.2017 18:06

A47l59e59n94a 91E77l43i25á52š40o86v47á 3874981132908

Pokud to nebylo na přechodu a chlapec bez rozhlédnutí vstoupil do vozovky, měl by být řidič nevinný

+8/−1
30.10.2017 17:03

S71i48l56v47e68s11t90r 86K74a14d96e17ř26á84b94e66k 8170793935760

Nikoliv. Řidič nemá právo přejet nebo nabořit každého, kdo poruší nějaký předpis.

+1/−1
30.10.2017 17:04

A35l80e27n13a 68E52l80i34á72š57o67v31á 3204271792358

Sice nemá to právo, ale neudělal to úmyslně. Žádný řidič na světě by nejednal jinak, než tento stařík. Vinit lidi z toho, že jiný člověk jedná špatně, je podivné..

+1/0
30.10.2017 17:07

S95i57l70v67e65s81t69r 21K59a40d56e98ř59á62b73e40k 8410813795540

Jistě, nebyla to úmyslná vražda, ale jen hrubá nedbalost. Ale věřte tomu, že by se na světě našlo i pár řidičů, kteří by byli schopni jet opatrněji a prozíravěji než tento stařík, a uměli by takové nehodě spolehlivě předejít - a možná by celkově ani nebyli o tolik pomalejší.

+1/−1
30.10.2017 17:11

O67d30s51t21r39a33n30ě92n44ý 85U56ž85i37v95a17t54e15l

Uživatel požádal o vymazání
+5/0
30.10.2017 18:06

iamswan_ 6628445522100

Jak riskantně podle vás 78 letý pán jel? Jak víte, že nejel opatrně, pomalu? Vy o tom případu něco víte? A kde je ta hranice? Vaše argumentace se blíží pozici "kdyby po té silnici vůbec nejezdil a jel vlakem, spolehlivě by té nehodě zabránil - dobře že byl odsouzený, za to že mu na silnici vběhl někdo před auto"

0/0
1.11.2017 8:53

S72i44l47v11e69s93t48r 36K74a85d34e69ř93á97b98e50k 8260613135460

Pokud řidič vidí, že se na chodníku vyskytuje sedmileté dítě, které zjevně není ve střehu, tak tomu prostě musí přizpůsobit jízdu. A pokud řidič nevidí, co se děje na chodníku nebo mezi stojícími auty, tak musí jet ještě o to opatrněji. Tuplem když právě před chvilkou přijel "školní" autobus.

+2/−2
30.10.2017 17:06

A26l20e85n94a 18E96l88i68á35š13o66v95á 3544831732328

Že vy jste nikdy neřídil auto?

+5/−2
30.10.2017 17:08

S51i70l23v70e27s55t28r 74K69a89d29e97ř27á84b78e58k 8770563545870

A víte že ano? A nejen auto. když řídíte něco většího, tak tam od vás totiž už tu plnou odpovědnost čekají automaticky. A toho, kdo má za rok dvacet "nezaviněných" nehod, si cení jaksi méně než toho, kdo třeba za pět let nemá ani jednu. Ale to, že za autobusem je třeba čekat přebíhající lidi, se snad učí i v té nejposlednější venkovské autoškole, nebo se mýlím?

+2/−1
30.10.2017 17:14

M70i25c59h98a79e76l18a 28K67ř59í98ž14o78v11á 1337401815531

Víte, podle popisu situace vůbec nevím, jak k té nehodě došlo. Říkají sice, že přijel školním autobusem, ale také hned dodávají, že jej auto srazilo na cestě domů. Takže ten autobus už byl dávno pryč? Neustále přizpůsobovat jízdu osobám na chodníku taky nelze - pořád tam někdo chodí, takže by člověk jel nanejvýš tak 20 km/h. A mezi zaparkovanými auty občas není vidět ani dospělý, natož sedmileté dítě.

Nechci ho obhajovat, nejspíš nějakou chybu udělal, když u soudu prohrál. Ale na druhou stranu ho nebudu ani odsuzovat, když ani nevím, co se přesně stalo.

+1/0
31.10.2017 11:52

B68o68h64u96m34í92r 47E89l87i57á94š 3483372943849

Dát mu větší trest by bylo doživotí ,ten milion stejně nebude mít s čeho zaplatit akorát splatky.A co se týče dítěte ,vím co je vychova tohle se jim musí doslova vtlouct do hlavy ,při dnešní volné výchově dost těžko;-O

0/0
30.10.2017 17:01

S68i53l49v46e82s87t73r 85K58a19d71e64ř35á59b36e96k 8310633385280

Někteří lidé - nejen děti, ale i dospělí a mnohdy i řidiči - jsou prostě od přírody potrhla a výchovou to moc nezměníte, ať je výchova volná nebo je řežete od rána do večera. Řidičům lze aspoň sebrat řidičák, ale abychom všechny roztržité chodce pozavírali do detenčních ústavů, na to nemáme kapacity. Takže je nutno počítat s tím, že se vyskytují.

0/0
30.10.2017 17:04

K59a13r11e71l 19M61o95h87a44p41l 4195498360485

Takze pripad ma dva mozne viniky - doktora, kterej nechal dedka jezdit, pokud na to v tuz nema pak a toho malyho kluka, co mu doma do hlavy nenatloukli, ze tuna zeleza bude mit vzdcky navrch. No co, pokud je deda jeste pri smyslech, pozada o splatkovy kalendar, bude platit dvojku mesicne, majetek rozda dedicum jeste za zivota, aby v dedictvi zbyl jen ten dluh a hotovo.

0/0
30.10.2017 16:22

S52i50l95v43e60s88t39r 50K15a93d32e30ř38á38b91e68k 8590163285550

Tím, že doktor potvrdí vaši zdravotní způsobilost, rozhodně nepřebírá odpovědnost za to, že se nebudete chovat nezodpovědně. Děda prostě nepřizpůsobil rychlost jízdy svým schopnostem a situaci v provozu.

+3/−2
30.10.2017 16:28

K58a30r10e97l 49M49o37h83a56p18l 4135778420145

Stvrzuje, ze vas zdravotni stav je dostatecne dobry pro rizeni. Napriklad, ze vidite.

0/0
30.10.2017 21:04

M31a96r14t61i14n 32L10u13k54e80š 3706201211555

Alibistický přístup soudu. Nehoda byla vina především toho kloučka, protože pochybil zcela zásadně. De facto skočil před rozjeté auto, nebyl na přechodu, nešel na zelenou.

Tresty pro řidiče automobilu při nehodách mají být dle mého pouze v případě, kdy dojde k hrubému porušení pravidel silničního provozu - a to zde nebylo.

Bohužel společnost není vedena k respektu vůči automobilům ze strany chodců - ba naopak. Podobné rozsudky k tomuto vnímání jednoznačně přispívají a v důsledku jsou i příčinou podobných nehod.

Chodci přenášejí zodpovědnost za své zdraví a životy na bedra řidičů s vědomím, že přece oni jsou ti co mají dávat pozor a zastavit. Jak pomýlená je tato filosofie dokazují neměnné statistiky nehod s účastí chodců.

+20/−2
30.10.2017 16:05

S60i59l84v10e45s58t16r 47K29a97d38e97ř84á17b49e12k 8490513595270

Nereagovat na situaci a přejet dítě ovšem je hrubé porušení pravidel silničního provozu. Bohužel společnost není vedena k tomu, že kdo řídí auto, ten za jeho jízdu i odpovídá. Dnes dokonce už i ústavní soud posvětí, že se může couvat naslepo někam, kam řidič nevidí.

+1/−3
30.10.2017 16:14

M26a45r18t98i30n 27L19u98k24e62š 3786501211385

V jádru to myslíte dobře, ale podobné názory vedou k smrtelným nehodám.

Dám vám dotaz - kdybyste tam v okamžiku nehody byl, co byste udělal?

a/ kluka postrčil do silnice a řekl mu "utíkej, on určitě zastaví"

b/ nebo mu řekl "počkej až to auto zastaví, nebo přejede pryč"?

+3/0
30.10.2017 16:17

S98i48l67v11e37s89t54r 13K80a68d53e14ř11á81b93e54k 8650183415690

Samozřejmě že jak chodci, tak řidiči budu říkat, že se mají chovat opatrně, protože nikdy nemají jistotu, že ta druhá strana je vidí, je při smyslech a bude dodržovat předpisy. Řidičova funkce vyžaduje speciální kvalifikaci a oprávnění, takže i nároky na něj jsou větší. Není to náhoda.

0/0
30.10.2017 16:20

M44a32r60t46i42n 43L30u25k91e26š 3276681541795

To opět vnímáte velice mylně - ona speciální kvalifikace souvisí spíše se samotným způsobem řízení auta.

Sledovat situaci kolem sebe má za povinnost stejně tak chodec. A ten to má - jak sám uvádíte - mnohem snazší. Proto nerozumím vašemu názoru, že má řidič auta vždy pykat za hrubou chybu jiného účastníka silničního provozu?

+4/−1
30.10.2017 16:31

S16i67l18v94e85s50t85r 56K10a84d48e83ř84á74b78e97k 8690613325510

Jak už tady bylo psáno, za hrubou chybu dvou účastníků provozu - řidiče a chodce - obvykle mnohem více pyká chodec, často je trestán i smrtí na místě. Ovšem od řidiče se čeká speciální způsobilost a plná odpovědnost, kterou opravdu zdaleka nezvládne nést každý - proto je taky tato činnost podmíněna speciálním oprávněním. A řidič mimo jiné také musí počítat s tím, že na kvalifikaci a způsobilost chodce jsou mnohem nižší nároky a že se tedy na komunikacích mohou vyskytovat důchodci, děti, roztržité dámy, rozjívení drzí adolescenti atd. A mimo jiné by řidič také měl téměř s jistotou očekávat, že pokud přijede do vsi autobus v době po skončení vyučování, tak se tam mohou motat nějaké děti.

0/0
30.10.2017 16:42

A83l29e42n98a 92E42l14i13á26š33o67v67á 3654261952288

Jednoznačně byl vinen pouze ten kluk. Jinak by měla být zakázána auta nebo vstup chodců na jakoukoli vozovku

+3/−1
30.10.2017 17:05

S74i67l48v78e46s92t48r 40K14a42d50e87ř21á87b98e93k 8110853235880

Ještě byste mohla zákonem zakázat déšť, listí, smyk, noční tmu, vítr a divou zvěř. Jenže způsobilý řidič s tím vším musí počítat, stejně jako musí počítat s tím, že v obcích se obvykle vyskytují lidé - včetně například dětí, důchodců a potrhlých mamek s kočárky.

0/−2
30.10.2017 17:09

M71i88c29h27a12e16l19a 17K46ř17í79ž51o34v90á 1857801625381

Jde o to, kdy mu ten kluk skočil do silnice - měl vůbec řidič čas zareagovat? V padesátce prostě nezastavíte na místě.

+1/0
31.10.2017 11:57

K49a96r16e52l 37M14o22h85a11p20l 4235608310585

Při kontaktu chodce s vozidlem zbyde z chodce boršč, zatímco auto odjede maximálně s prasklým sklem. Stejně jako auto vs. vlak. O čem to tu zkoušíte polemizovat?

+1/0
30.10.2017 16:25

S46i53l92v83e80s66t26r 17K52a50d34e60ř15á46b74e34k 8860883795500

No právě. A proto by měl motorové vozidlo řídit jenom ten, kdo je schopný nést kompletní odpovědnost za to, jak a kam jede. Ne nějaký alibistický psychopat, který rozjede mateřskou školku na kaši a pak bude vymýšlet, co všechno kdo porušil.

0/−6
30.10.2017 16:30

M64a63r52t27i94n 45L45u44k88e11š 3646951811285

První reakce vypadala že máte k tématu co říci, ale teď to vypadá že jste spíše chudší na duchu. Bohužel podobní vám chodí po ulicích a způsobují nehody.

+6/−1
30.10.2017 16:33

S46i87l25v60e93s73t58r 98K42a51d10e19ř18á76b49e65k 8300213945340

Mnohem horší je, když mentálně jednodušší alibisté dostávají řidičské průkazy a realizují své teze ve strojích se smrtící silou.

0/−2
30.10.2017 16:44

K75a27r17e15l 68M29o72h52a58p52l 4175828600945

Nesu osobni odpovednost za svoji jizdu, ne za cizi sebevrazedne sklony, at uz umyslne, nebo neumyslne. Mel jsem zatim stesti, ze mi instinkt vzdycky napovedel vcas a zvladl jsem prusvihu predejit. A moc doufam, ze se me tohle stesti bude drzet az do smrti. Ale ridic by nemel byt trestan za to, ze nezachranil cizi chyby.

+2/0
30.10.2017 19:45

B38r97a84n30o 67H67o54r39n87a34k 6204894769264

Stojící autobus objíždím opravdu hodně pomalu a s nohou na brzdě - jinak - dle názoru většiny - jezdím jako prase. I 60-70 v obci, dnes jsem dokonce 4 násobne překročil maximální povolenou rychlost ! Značka 30, další zákaz obíhání a za 20 metrú křižovatka, která obě ruší. Tak jsem sundal celou kolonu asi 11 aut :(

0/0
30.10.2017 15:42

S71i46l52v21e88s97t67r 50K59a27d75e72ř15á89b54e12k 8630743985270

Zákaz obíhání? Tak tu značku neznám. ;-D

0/0
30.10.2017 16:16

J10a33k93u83b 68K83a45m77e59n66i55c50k53ý 4109472677976

at se na me nikdo nezlobi, ale jestli nekdo vychova dite stylem vbehni do vozovky nepodivej se, tak se nejpise vyradil adept na darwina v budoucnu

+5/−3
30.10.2017 15:39

S14t29a85n 95N20o96v60á36k 5837985705934

Vy jste zřejmě nikdy neviděl dítě zblízka...

+9/0
30.10.2017 15:40

J19a74k52u43b 35K71a70m97e83n23i83c78k81ý 4539492297246

videl, taky sem byl dite a od mala vim, ze do vozovky vstupuju na prechodu a v dobe, kdy bude jasne, ze me ridic registruje a je bezpecny pruchod

+3/−4
30.10.2017 15:41

B45r30a90n82o 18H53o10r55n82a74k 6604324849834

vy nemáte děti a asi si ani nedokážete představit, co dítě dokáže udělat !

+3/−2
30.10.2017 15:45

J69a60k98u77b 22K16a31m38e64n26i75c24k95ý 4759842507366

mate pravdu, nemam, ale nelibi se mi system, jakym se tu soudi, ze za vsechno muze ridic, pritom jde o neukaznenoho chodce mimo prechod na veku nezalezi

+5/−1
30.10.2017 15:46

B32r98a13n98o 24H10o42r20n96a40k 6374144439164

o dítě !!!! které bohužel neodpovídá za svoje konání. Kdyby děti za svoje konání odpovídali byly by i trestně stihatelné s právem volit nemyslíte ?Proto je část odpovědnosti i na řidiči a nepředpokládat, že spoza autobusu múže někdo vyběhnout je zásadní pochybení. O to víc, když v zadní části autobusu nikoho nevidí a autobus přesto na zastávce stojí

0/−1
30.10.2017 16:11

K81a18r97e87l 12M95o13h22a96p25l 4415308760815

Neodpovida? Vazne? Dle zakona mozna ne (i tak je povinno se zakonem ridit), ale vzhledem k tomu, ze nasledky nese, tak bych rekl, ze ano. Napriklad ho ten naraz asi celkem dost bolel, urcite vic, nez dedulovyho Peugeota.

0/0
30.10.2017 16:30

B74r42a13n25o 55H70o27r26n13a75k 6714724959814

ano máte pravdu - debil dítě a děda, poloslepej a polodementnej je v tom absolutně nevinně - vždyt jel povolených 70, rychlost nepřekročil !

0/0
30.10.2017 16:40

O19d92s34t23r32a95n98ě41n30ý 43U81ž35i80v61a81t86e95l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
30.10.2017 16:50

K48a37r69e24l 24M31o44h78a30p83l 4845188650665

Z hlediska prirozeneho vyberu je to jasne - kdo si neda pozor na silnejsiho, zhyne. To, ze se zakonem pokousime prevratit zodpovednost, to je druha vec, ale porucit vetru, desti a fyzice, to se proste zakonodarcun nepodari.

+1/0
30.10.2017 17:34

O68d23s77t41r44a43n54ě33n37ý 53U15ž28i87v92a20t90e96l

Uživatel požádal o vymazání
0/−1
30.10.2017 16:47

B41r27a67n16o 15H37o67r40n60a88k 6794764719714

asi by tedy bylo vhodné a zapotřebí potřestat i rodiče, když už nesou tu odpovědnost !

0/0
30.10.2017 16:54

O86d24s25t93r41a69n69ě83n54ý 78U80ž31i63v85a56t89e83l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
30.10.2017 17:31

K89a49r16e23l 46M77o52h53a28p45l 4715738580985

Za poskozeni dedovyho auta? Zcela urcite.

0/0
30.10.2017 17:35



Najdete na iDNES.cz