Diskuse k článku

Motorkáři žádají stíhání epileptika, který si řidičák obnovil v Německu

Spolek motorkářů podal trestní oznámení na řidiče, který srazil na Klatovsku dva motocyklisty a vyvázl jen s pokutou, protože má epilepsii. Jenže právě kvůli této nemoci mu české úřady už loni odebraly řidičák a on si pak opatřil nový v zahraničí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T79o67n31d63a 41G68a95b59č42í84k 7710211527610

Podle mě je to jasný. Řidič se jednoznačně dopustil trestného činu. Pokud mu byl odebrán ŘP na základě rozhodnutí o zdravotní nezpůsobilosti je to jasné maření výkonu úředního rozhodnutí. To že měl řidičák z Německa mu nedává právo řídit na území ČR.

+1/0
31.10.2017 12:38

K35a50r95e32l 52N32o46v38o46t45n35y 1394245424732

Hlavně ,aby se za toho šoféra nezaručili stejní motorkáři jako za Nováka. To by pak mohlo dojít k válce gangů v Čechách;-D;-D

0/0
31.10.2017 9:33

M18i59c51h12a36e31l 85M26e66n20s14i15k 8141746770272

Přiznávám, že mám pouze technické vzdělání, ale snad se tu najde někdo, kdo mi potvrdí či vyvrátí,

zda by bylo možno uplatnit §273 trestního zákoníku "Obecné ohrožení z nedbalosti".

Není asi vhodné zde celý paragraf citovat, kdo chce, najde, ale mně jako laikovi z toho vychází sazba až pět let (§273 odst. (2) b). A trestného jednání se mohl dopustit i někdo další.

+1/0
30.10.2017 22:03

T66o54m36á93š 10Ž79i91t43n21ý 6281500301841

obávám se že to by na těch pokosenejch motorkách muselo být 10 lidí.

Obecné ohrožení se odvíjí od počtu přímo ohrožených osob.

A nebere se to tak že ohrozil věchny kolem, takže čistě teoreticky 10 000 000 lidí...

0/−1
31.10.2017 7:53

P37a12v54e63l 85P33e34l30c 2199253405

Kdyz si v aute schovate granat, tak vam taky prisijou krom nedovoleneho ozbrojovani i obecne ohrozeni. Tam jde spis o to, ze ohrozujete nahodne lidi (tedy obecne), a ne konkretni, mnohem spis, nez to, kolik jich tak ohrozujete.

0/0
31.10.2017 9:52

M48a34r38t21i48n 27H41o63u68b28a 1685830863473

na poctu primo ohrozenych osob nezalezi.

zalezi na tom, zda se stal skutek, který muze ohrozovat kdekoliv a kdykoliv

podane trestni oznameni velmi pravepodobne bude uspesne. tady se stala chyba, ze PCR dopravka setrila pouze onu dopravni nehodu

0/0
31.10.2017 10:15

M72a37r67t17i89n 17N79e64r40m38u18t 4599500288504

Alkohol, a nejen za volantem, také býval polehčující okolností. Doufejme, že vývoj v těchto případech půjde stejně

+2/0
30.10.2017 21:15

J52a95n 57V39o95s54t74ř50e79l 8949931853869

Tak už i naše policie přestala fungovat podle zdravého rozumu a práva. O soudech to víme už několik let. Jed doufám, že si ten svůj slogan "Pomáhat a chránit" změní. Třeba na "Pomáhat a chránit lumpy."

+8/0
30.10.2017 19:26

M61o66j68m27i66r 26P22e95ř65i22n28a 6178590836

Česko je neuvěřitelný Kocourkov!

+4/−1
30.10.2017 19:00

M93a10r12t88i75n 23Š22v25i31č20e54k 3909914975866

Je to šmejd! Sám jsem kvůli téhle odporné nemoci 10 let neřídil, až po operaci a několikaletém sledování, zda se nevrátí, mi lékař dovolil sednout za volant. A to jsem řidičák neodevzdal, ležel mi celou dobu v šuflíku.

Zavřít, až zčerná. To je jako HIV pozitivní, který to ví, přesto bez ochrany souloží.

+23/0
30.10.2017 18:29

Z86d22e95n30ě91k 12M73o69r90á91v34e15k 5547858838393

Co vím, tak třeba Gondík kvůli tomu přišel o řidičák, po nějaké době ho snad dostal zpátky, ale do řízení se nijak nehrne. Jsou prostě lidi, které děsí představa, že by někoho zabili. A jsou lidi, kterým to je fuk. Ti by rozhodně na svobodě běhat neměli.

+7/0
30.10.2017 18:57

P31e45t70r 80D50r77a16p27a72l 3745468453575

gondík je taky ignorant...řídil, i když měl zachvaty a přestal až po tom, co dostal záchvat na motorce, naštěstí se níkomu nic nestalo

0/0
30.10.2017 20:28

Z72d75e33n24ě18k 78M10o32r85á67v80e29k 5407218958513

No já znám jen tu verzi, že mu auto nedalo přednost. Vím, že řidičák měl a pak mu ho vzali, ale jak se to rozhoduje, jestli se bere při téhle diagnóze automaticky nebo až podle nějakých ukazatelů, to neznám.

0/0
30.10.2017 21:44

T18o66m38á47š 80Ž33i54t30n26ý 6461190151771

bere se automaticky, ale když je léčen a bez záchvatů - lékař dá papír a může se řidičák i vrátit.

Tenhle to vyřešil po svém a měl by si za to jít na férovku sednout.

+1/0
31.10.2017 8:01

Z57d27e64n38ě21k 27M26o10r89á45v17e82k 5167448778883

Jo, měl by sedět.

+1/0
31.10.2017 11:04

S60t19a65n 19N75o63v17á18k 5967755495304

Podle mne to je stejný trestný čin jako když má někdo AIDS, ví o tom a přitom souloží bez ochrany.

+5/0
30.10.2017 18:22

P12e97t71r 68N93o53v38o49t26n90y 1291920791

Dejte mu papíry, ale na hlavu. A řidičák už nikdy.

0/0
30.10.2017 18:17

J50i27n31d30ř63i73c87h 75Š41k64o36p53e95k 4125921200565

"Podle znaleckého posudku z oboru zdravotnictví nebyl čtyřicetiletý řidič v době nehody vzhledem k nastalému zdravotnímu stavu schopen bezpečně ovládat vozidlo. Není proto zodpovědný za vznik a následky nehody,“

To je úplně jedno, co napíše nějaký znalec. Když by psal pro obžalobu, napíše to úplně opačně. Podstatné je, že kvůli zdravotnímu stavu přišel o řidičák, má tedy v ČR zákaz řízení. V cizině si udělal jiný, ale v ČR mu zákaz zůstává. Pokud přesto řídil, mělo by se to brát jako úmyslné ohrožení (protože řídil ač věděl, že ze zdravotních důvodů nesmí).

Normální soudce by ho oflastroval. Český pustí.

+18/0
30.10.2017 17:48

Z40d44e77n94ě96k 91M73o48r88á62v16e37k 5727688898713

On ho možná oflastruje i český soudce, ale napřed ho musí česká policie obvinit. Nebo někdo, když se k tomu policie nemá. A vyšetřovatele vyhodit.

+4/0
30.10.2017 17:53

J39i34n46d85ř86i43c12h 60Š53k70o42p44e24k 4975511440395

neoflastruje.

Když dokáže český soudce dát feťákovi v souběhu 10 zákazů řízení, jen aby chudáčka nemusel poslat do lochu, tak nedá.

+3/0
30.10.2017 17:54

Z68d60e83n25ě83k 53M34o56r80á74v21e81k 5487678948463

Já napsal - možná. Záleží na soudci.

0/0
30.10.2017 17:55

J80i65n76d56ř33i68c95h 42Š27k50o36p59e39k 4335891200715

v ČR ho nikdo neodsoudí. Max. na okresní úrovni, bohužel její rozsudek nadřízený soud zruší

+1/0
30.10.2017 18:02

Z96d14e18n15ě56k 54M80o22r38á16v68e89k 5777158128463

To má tak dobré známosti? To by mu přece neodebrali řidičák.

0/0
30.10.2017 18:04

J97i43n41d73ř86i15c10h 64Š51k96o42p26e73k 4275561830105

odebrání řidičáku není v takových případech trest

0/0
30.10.2017 18:05

J20i50n63d86ř40i33c20h 95Š44k93o62p37e51k 4485451330235

protože co dostane za řízení bez papírů ? Další zákaz řízení. A pak další.

Viz fetka, co zabila policajtku při kontrole měla něco k 10 zákazům řízení

+1/0
30.10.2017 18:05

Z41d89e57n46ě83k 90M13o52r63á59v22e63k 5477218588833

Jde o to, že řízení bez řidičáku už ke trestu vést může. Ano, je nepochopitelné, že se může vyskytovat tolik individuí, které mají několik zákazů. Jenže většinou to končí v okamžiku, kdy dojde ke zranění dalšího člověka. Takže zpět - kdyby měl takové známosti, tak se tomu zákazu raději vyhne.

0/0
30.10.2017 18:20

J88i67n64d48ř58i66c19h 31Š77k52o21p46e36k 4985571960915

řízení bez řidičáků, třeba s jediným zákazem by mělo vést automaticky k přísnému trestu a pokud při jízdě se zákazem způsobí nehodu, tak automaticky nepodmíněně bez pardonu.

Ano, většinou to končí. Pokud se nezávislý soudce nezačne hrát na ochránce šmejdů

0/0
30.10.2017 18:33

Z60d84e66n36ě63k 36M58o59r44á75v73e97k 5417958828143

Jo, opět souhlas.

Mám v hlavě takovou myšlenku - bylo by fajn zavést nějaké přímé tresty. Např - máš zákaz řízení a přistihneme tě za volantem - automaticky bez jakékoli diskuze jdeš na týden do lochu. Soud netřeba zatěžovat. Na to by stačila věznice se slabou ochranou, pokud by někdo utekl, tak automaticky měsíc do řádného vězení. V takovýchto "hotelech" by si samozřejmě museli navíc péči zaplatit (stravu a byt). Myslím, že by se ježdění se zákazem velice rychle zredukovalo.

+2/0
30.10.2017 18:42

S53i62l80v79e84s63t73r 80K36a68d40e79ř66á26b64e11k 8240703865350

Ale on neměl trest zákazu řízení.

0/0
30.10.2017 22:21

Z90d57e35n40ě15k 87M24o90r44á32v45e56k 5377428828463

Dobře, budeme si hrát se slovíčky. Měl odebraný řidičák. Takže řídit mohl nebo ne?

+1/0
31.10.2017 11:03

J75o26s17e95f 21V85y98s93k94o77c92i27l 7213720829

Podle popisu i videa spis nez byl v dany moment neschopny rizeny, tak jel jako pr..e.. - to jako v zachvatu predjizdel na plne care? To vedel dobre co dela, ale tezce to nezvladl..

+7/0
30.10.2017 17:23

B70o19h56u22m95í36r 49E74l96i49á81š 3453142333839

V tomto případě by nemoc neměla být polehčující okolnost ale přitěžující a k tomu pořádný vlastně za podvod !!!!

+25/0
30.10.2017 17:15

J51i33n43d28ř34i96c63h 89Š23k15o57p40e45k 4375931950795

samozřejmě, že by se na nemoc nemělo hledět. Ta mu bohužel pomohla poprvé. Teď by ho měli ocenit za to, že přes zákaz řídil, ač je ve stavu, kdy řízení ohrožuje životy druhých

0/0
30.10.2017 17:53

S71t48a73n47i80s30l85a19v 35R51o19s56e39c49k94ý 9705219351699

Úmyslný tresný čin obecného ohrožení.

+20/−1
30.10.2017 17:15

P83e92t47r 84F16r28a42n16c 9477941148478

Jen at se za nej nezaruci motorkari z Chomutova (politik Novak).

0/0
30.10.2017 17:13

S52t12a73n64i58s45l70a13v 56R18o97s55e53c43k83ý 9655629691339

A s ním by měl být trestně stíhán i ten, který mu dal jen pokutu. I státní zaměstnanci by měli mít zodpovědnost.

+1/0
30.10.2017 17:13

J11a34k21u86b 34Č62e67r28v48i23n48k24a 5316146178

Pokud nejsem způsobilý řidit vozidlo, znamená to, že sakra nemám řídit vozidlo!!

Neznamená to, že akorát nenesu zodpovědnost za to, co při řízení způsobím.

Co je tohle za logiku?

Věděl, ignoroval, obnovil, řídil. Vědom si toho byl dost. Do chládku na tvrdo, tečka.

+52/0
30.10.2017 17:07

P13e36t74r 39K22e75i64s65l37e83r 6481392622834

Nejsem právník, ale osobně si myslím, že se minimálně jedná o uskutečněný podvod, protože vědomě uvedl někoho (německou policii, která vydává řidičské průkazy) za účelem obohacení (získání řidičského oprávnění)...

+1/0
30.10.2017 17:16

Z57d50e84n34ě80k 45M77o40r25á49v11e89k 5267318888183

Docela bych o tomto podvodu informoval německé úřady. Možná by následně požádaly o vydání ke stíhání v Německu. Myslím, že tamnější policie nebude ráda, že ji někdo podvedl.

+8/0
30.10.2017 17:21

R92a76d51e46k 39S56c89h32n57a57u45b67e83l12t 2845336156443

Ti kluci pořád opakují, že je zachránily páteřáky. No a co jako? Ty jsou snad pro motorkáře, kterému záleží na vlastním zdraví povinnost, stejně jako přilba, boty, atd... Ale od nich to zní, jako kdyby objevili motorkářskou Ameriku.

0/−17
30.10.2017 17:03

L89u72b62o88m49í67r 38S72a21z35e37č31e58k 7429758295903

Oni to neopakují, to opakují novináři! Rozlišuj trochu!

+13/0
30.10.2017 17:08

J70a87n 25V54e10r59n61e76r 2335107190

Koukám, že ať píšeš kamkoliv (diskuze o fotbalu - o Šírlovi), samé blbosti.

Oni nic neobjevili. Oni popisují jak to je. Kdyby sejmul chodce, dědu na Babetě (bez páteřáku), apod dopadlo by to hůř. Takže od nich to zní spíš jako... "naštěstí jsme měli výbavu, mohlo to dopadnout hůř."

Navíc to není v článku to podstatné...

+14/0
30.10.2017 17:27

Z56d22e63n77ě84k 81M40o26r54á13v37e82k 5177668458643

Myslím, že Česká policie odvedla hodně mizernou práci. Opět. Možná by se měl někdo ve vyšších sférách zamyslet a toho, kdo se pod takový závěr podepsal, vyhodit na hodinu. Ale přiznávám, to je hodně naivní úvaha.

+13/0
30.10.2017 16:57

P94e36t98r 12K91e64i21s23l44e88r 6891892232114

Česká policie? A v čem si myslíte, že odvedla mizernou práci? To, že byl řidič nemocný a de facto neschopný v danou chvíli řídit auto? Nebo v tom, že řidič získal v Německu nejspíš podvodem nový řidičák? Osobně se domnívám, že podle zákona udělala v dané chvíli nejvíc, co mohla...

+1/−5
30.10.2017 17:10

J22i26ř67í 29S25c97h70w58a45c75h 8128594738866

Tak ta jeho minulost je snad někde evidována... .

+2/0
30.10.2017 17:17

Z43d14e17n86ě64k 93M66o50r34á96v27e91k 5117508438953

Mizernou práci odvedli v tom, jaké závěry z vyšetřování vyvodili. To, že se řidiči udělá najednou za volantem blbě a nabourá, to se může stát každému. To, že si řidič, kterému byl odebrán řidičský průkaz v Česku, udělá další v Německu, je problém Němců (fakt je nezajímalo, proč si Čech dělá řidičák u nich a ne doma?).

Nicméně - nic to nemění na tom, že v Česku měl řízení zakázané a za volantem sedět neměl. Takže jednoznačný závěr, který z toho měli vyvodit je:

- řízení bez oprávnění

- následně obecné ohrožení

+5/0
30.10.2017 17:17

P91e50t13r 52K90e20i25s87l51e46r 6931452892324

Pokud jej policisté přistihli při řízení auta, tak s Vámi plně souhlasím... Pokud ne a veškeré informace o jeho řízení vozidla je jen ze strany motorkářů, tak je to trochu složitější (někdo musí podat žalobu atd...) Já bych spíš radil o daném problému informovat německou policii... Je totiž dost možné, že pokud tento řidič zatajil svůj zdravotní stav a úmyslně je podvedl, tak jej potrestají mnohem přísněji... Ona i ta případná pokuta v Eurech by byla dosti likvidační...

+1/−1
30.10.2017 17:28

P10e41t89r 33K79e39i80s12l35e28r 6441712912704

Teď jsem si všiml, že jste k obdobnému závěru došel o kousek výše...

0/0
30.10.2017 17:29

Z12d33e96n30ě25k 49M83o60r55á30v95e33k 5887298458273

To snad nemyslíte vážně? Policie ho vyšetřuje, že tu nehodu způsobil, protože seděl za volantem a nikdo to nezpochybnil. Oni prostě ve svých závěrech ignorovali, že za tím volantem neměl co dělat. Jejich závěr by byl přijatelný pouze v případě, že by o své nemoci nevěděl a neměl odebraný řidičák. Jenže obě věci jsou naprosto evidentní a tak je prostě přehlížet nemůžou. Neznám formulace, ale něco jako "maření výkonu rozhodnutí" a podobně, z toho rozhodně měl být obviněn.

Ohledně informování německých úřadů souhlasím - to už jsem napsal jinde. Navíc to jsou dvě nezávislé kauzy, za obě by měl stát před soudy, jedním českým a druhý záleží na němcích, jak to vyhodnotí.

+3/0
30.10.2017 17:36

P10e30t59r 11K95e84i11s76l70e13r 6241882252844

Dovolím si s Vámi polemizovat... Policista tu není od toho, aby posuzovali jeho zdravotní stav... Řidič zavinil nehodu vlivem své nemoci... A tady nastává problém. Pokud se jeho nemoc již dříve projevila a je závažná tak dalece, že ho omezuje v řízení, udělal lékař něco proto, aby se to odpovědné úřady dozvěděly? A pokud ano, co proto odpovědné úřady udělaly? A nebo je tu ještě jedna možnost... Co když se řidič již dříve dopustil podvodu, aby nepřišel o řidičák?... Ono to není, alespoň podle mne tak jednoduché... a pokud navíc do té doby nezpůsobil žádnou nehodu, tak nebyl snad jediný důvod, aby jej předem z něčeho podezírali... Jak jsem napsal, policista tu není od toho, aby posuzoval něčí zdravotní stav... maximálně může pomocí detekčních přístrojů poznat, zda je či není pod vlivem alkoholu či drog, ale nepozná na člověku zda má zdravotní potíže... Před časem jsem měl možnost poznat ženu, která trpí schizofrenií... a já nic nepoznal a tak by tomu bylo i v tomto případě...

0/−3
30.10.2017 18:13

Najdete na iDNES.cz