Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Štít Viktorie prorazil u Plzně poslední část nejdelšího železničního tunelu

Stavbaři v sobotu u Plzně prorazili poslední desítky centimetrů zeminy ve druhém tubusu budoucího nejdelšího železničního tunelu v Česku. Bude hlavní částí nové dvojkolejné tratě z Rokycan do Plzně. Vlaky by jím měly jezdit na konci roku 2018, a to až stošedesátikilometrovou rychlostí. Cesta se tak zkrátí o devět minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L89u17d56e39k 48D35r86n55e93c 8160374130

9 minut na trase Praha-Plzeň to je fakt výrazné zrychlení. Jistě pane ministře

0/−4
9.10.2017 19:59

H26o77n65z63a 77B32e47n53a10d26a 4512699219297

Tak jde hlavně o to, že vlaky zatím objíždí Chlum a trať tam nejde narovnat, jako tomu je na jinde (např. u Hořovic).

+1/0
10.10.2017 13:33

R14a50d62e86k 62J33a24n38a41t22a 9255906404722

9 minut na trase Rokycany-Plzeň (mimo). To je rozdíl.

+1/0
10.10.2017 17:00
Foto

O98n50d97r13e66j 47V58a15l14o33u43s94e44k 4280481827791

Jak na dlouho posledni tunel? Na pripravovane prelozce IV koridoru Votice-Sudomerice by mely byt zas dva ne? A stavet by se melo zacit pristi rok...

0/0
9.10.2017 8:44
Foto

M52i23l70o69s32l77a71v 68Z82í12t10k35a 8940524577270

Ministr opět použil poměrně špatné zdůvodnění, proč stavět novou trať mezi Prahou a Berounem - konkurence autobusové dopravě...... Mnohem závažnější a již nyní chybějící je především nová železniční kapacita mezi oběma městy. Ta je již zcela vyčerpána a není zde místo nejen pro narůstající příměstskou dopravu a rychlou vrstvu směr Plzeň, natož pro nákladní dopravu......

0/0
8.10.2017 20:48

V95l89a23s63t27i55m82i87l 91H34n71í55k 6886342731397

Škoda, že tu není časosběr ražby v tom portálu. Pořád si neumím představit, jak ten štít kolem sebe dělá to ostění.

0/0
8.10.2017 5:22

L37u54k77á41š 35H68l75á17v13k68a 4480977747343

Mrkněte na YouTube. Je tam video.

0/0
8.10.2017 23:08

V60l20a71s34t21i50m76i24l 96H49n22í44k 6736792291537

Není.

0/0
9.10.2017 18:57

J71i91ř88í 46E17r49b68e69n 1353704276667

Jak vznikají stěny tunelu:

Prstence, které tvoří stěny tunelu, skládá razicí štít Viktorie ze speciálních betonových profilů. Jeden prstenec dokončí, mohutné písty se o něj opřou a hlava vyrazí další dva metry tunelu. Pak se stroj zastaví. V přesném pořadí seskládá další prstenec, mezi něj a horninu je vpravena speciální hmota, stroj vyrube další dva metry tunelu, a vše se znovu opakuje.

Zdroj: https://plzen.idnes.cz/zeleznicni-tunel-razici-stit-djs-/plzen-zpravy.aspx?c=A160210_192134_plzen-zpravy_pp

0/0
9.10.2017 10:21

J73i92ř81í 53Z59a46t56l39o30u29k57a65l 3358689161796

Tak fajn, trať u Plzně bude za chvilku hotová, cesta bude zase o něco rychlejší, přibyde cestujících, mohlo by jezdit i víc vlaků. Tedy, jestli se tam všechny vejdou, slabé místo teď bude u Prahy, kde bude třeba co nejrychleji postavit novou, nejlépe vysokorychlostní trať. Záměrně nepíšu tunel Praha Beroun, protože si nemyslím, že je to nejlepší řešení. Myslím, že vhodnější by bylo postavit trať z Radotína kolem Řevnice a Hostomic s napojením u Hořovic, na které by stačilo postavit kratší tunely, než plánovaný tunel do Berouna, a mohla by tak být výrazně levnější. Navíc s výjimkou údolí Berounky by vedla méně zastavěnou krajinou, než případné pokračování trati z Berouna na Plzeň, takže by v budoucnu mohlo být jednodušší její prodloužení až do Plzně. Most přes Berounku u Řevnice by mohl být společný se silničním obchvatem mezi Řevnicí a Zadní Třebání, trať by tam mohla vést např. v tubusu pod silnicí, čímž by se mohly snížit negativní vlivy, a spojením se stavbou prospěšnou pro okolí by snad mohlo být jednodušší získat i souhlas okolních obcí. Toto píšu díky tomu, že krajinu v těchto místech trochu znám, každopádně ale neznám plány projektantů.

+1/0
7.10.2017 17:58

M66a10r18t64i44n 77R56u96z31i60c37k20a 1962378606417

Jak by jste vedl trat mezi Revnici a Smichovem?

Tam to moc neni kudy vest na povrchu... ze Smichova do Radotina pocitejte s primestskou zeleznici v intervalu cca 5-10min. a do berouna cca 15min. interval, tedy musi tam byt prostor pro 4 koleje a moc prostoru tam neni... Pokud by se trat vedla vice v tunelu, tak by jeho delka byla prakticky stejna jako do Berouna?

Projektanti posuzovali nekolik variant a tunel Praha-Beroun s moznou zastavkou dalkovych vlaku i v Beroune vyslo nejlepe.

Dalsi variantou by bylo vest trat z Berouna smerem na letiste a pak se napojit v Podbabe na trat smerem do centra...

Osobne si myslim, ze tunel Barrandov-Beroun se bude muset postavit tak jako tak, pro nakladni a dalkovou osobni dopravu.

+1/0
7.10.2017 21:47

J30i32ř52í 14Z59a75t36l34o20u59k27a10l 3738329711246

Ta popsaná varianta by se bez tunelů také neobešla, minimálně by určitě musel být tunel od Řevnice až za Černošice, jde ale o to, že jejich celková délka by mohla být podstatně kratší, než tunel Praha Beroun, a tedy by ta trať mohla být i podstatně levnější. Z Radotína až k mostu Inteligence (Branický most) už 4 koleje vedou, předpokládám, že by se daly využít, pokud by dál do Hlubočep nešla trať rozšířit, dalo by se to opět řešit krátkým tunelem. Napojení do Berouna by se dalo vyřešit odbočkou zapojenou do stanice Karlštejn, v tom případě by se pak stavba dala rozdělit na dvě etapy, z nichž první by řešila právě nízkou kapacitu trati v údolí Berounky. Kolik dálkových vlaků bude v Berouně zastavovat a kolik jich pojede do Plzně přímo bez zastávky? Předpokládám, že porostou počty především těch druhých. Zmíněná varianta s napojením tratě v Podbabě by přinesla snad ještě víc problémů, nedovedu si třeba představit, že by někdo povolil přistavět další koleje skrz Stromovku.

0/0
8.10.2017 8:54

J66i25r19i 87A24n87d45e53r44l25e 8282890397

Proč raději nejdou po stávající trati a pak přímo na Ejpovice (mimo Chrást). Úspora času by možná byla stejná a podstatně levněji

0/0
7.10.2017 17:28

P76a72v29e21l 91H31l56a22v19s57a 4169724969678

stávající trať se opouší proto, že se kroutí údolím Berounky. Nové řešení je nejkratší spojení, podívejte se na mapu, úspora času by nemohla být stejná

+4/0
7.10.2017 18:11

J27i25ř75í 97E18r32b60e30n 1103354306707

Nemluvě o tom, že stará trať se neopouští, ale zůstane pro místní dopravu a jako záloha.

0/0
10.10.2017 14:58

A15n51t39o37n13í22n 66N93á50d38v84o85r85n28í78k 1517962282574

mě teda nejvíc pobavili ti sprejeři co mají reflexní vestičky a přilby od metrostavu, chápu že kdyby je neměli tak by do nich kdekdo rejpal kvůli bezpečnosti práce, ale k free týpkům mi ten ohoz prostě nesedí ;-)

+1/0
7.10.2017 15:49

J47i24ř26í 42H51a93v70e77l30k28a 3663560241344

Každý, kdo se pohybuje na staveništi, musí být takto vybaven. Bez ohledu na to, jestli je free, nebo není. I kravaťáci dostanou na oblek overal, vestu a helmu.

+1/0
9.10.2017 16:50

L23u38k95á42š 59H96a49r46t46m16a90n93n 7154922653923

4,8 mld za zkrácení cesty o 9 minut? To už je první apríl???

+1/−19
7.10.2017 13:52

S32t27a87n68i35s30l75a66v 53P50i84š42t25ě96k 1316808479705

Ten tunel se bude pouzivat alespon 50let. Za tu domu se ty vynalozene prostredky mnohonasobne vrati.

+12/0
7.10.2017 14:16

L69u85k36á56š 35H49a37r28t57m69a27n27n 7794422813873

chápu, chápu i mínusy...ale devět minut? Ne hodina, nebo aspoň půlhodina?

9 minut člověk čeká na přestup...15 minut je normální zpoždění vlaků...takže ho teď sníží na 6 minut?

+2/−6
7.10.2017 15:16

P67a68v16e77l 87H17l46a12v37s66a 4419564239298

jak chcete na cestě, která nyní trvá 20 minut, ušetřit hodinu? To jako cestování časem?

+15/0
7.10.2017 15:38

J28i32ř67í 84E27r98b48e80n 1413544536387

Devět minut na jediném spoji.

Při dejme tomu padesáti soupravách denně to je 450 minut.

Při dejme tomu pěti stech lidí ve vlaku to je 225000 minut = 3750 osobohodin. Při stávající průměrné hrubé mzdě nějakých 150 Kč/h to máte více než půl milionu korun denně a více než 200 milionů korun ročně, které obyčejní lidé denně "získají zadarmo".

Nemluvě o tom, že při dalším zkrácení získají dopravci čas na snazší obrátku vlaků a ušetří tak třeba denně dvě soupravy, které nebudou muset vyjet dřív a pak 1:40 h čekat na takt pro jízdu zpět.

+3/0
9.10.2017 8:20

O97l94d28a 81Z80i98n 8168676709812

Na novinky. cz je ten průraz alespoň vidět. Tady záběry končí za 5 minut 12.

+1/0
7.10.2017 13:49

M52i28l23a98n 67Č19í76ž92e67k 4483605872628

dík jdu se mrknout

0/0
7.10.2017 22:07
Foto

P48e39t72r 94D79v60o11ř36á59k 9644683872235

Parádní mašina R^ Ale neodpustím si jednu všetečnou otázku . . . Po větě "Stavba se oproti předpokladům prodraží o miliardu korun" mě napadlo, jestli v historii tohoto státu existuje stavba, kde by náklady nedosáhli předpokladů, tj. stála nakonec méně, než se plánovalo :-/

+13/0
7.10.2017 13:48

R43a51d49e42k 17J41a86n73a78t39a 9855326794662

Odhadovaná cena v soutěži byla 8 mld. Protože se to soutěžilo v době, kdy byla va stavebnicví krize a firmy neměly do čelo píchnout, tak se to vysoutěžilo za necelé 4 mld.

1 mld. navíc to je celkem v normě, protože za prvé možnost 20% vícenákladů bývá u těchto staveb standardně, za druhé to je stále o dost méně než těch 8 mld.

Navíc zde je pro vícenáklady dobrý důvod. Zejména první tubus se potýkal se složitými podmínkami (hodně vody, těžilo se spíš bahno, než hornina), v druhé půlce byla pak skála tvrdší, než se čekalo. Geologický průzkum, pokdu nemá stát tolik co stavba, nelze udělat dokonale. Taky se start stavby opožďoval kvůli archeologům. To taky prodražuje stavbu.

+8/0
7.10.2017 14:26

L98u42d47ě84k 66N26ě51m10e67c 5805401962904

No a to je právě jádro otázky. Existuje vůbec nějaká stavba, která stála méně, než se plánovalo? Druhá otázka pak může být, jak je možné, že byl původní odhad tolik nadhodnocen?

0/0
7.10.2017 16:32

M77a23r14t67i34n 46R28u79z13i96c87k87a 1582608136837

Zajimava otazka, ... ale ono je to bezne vsude ve svete, spise bych si pokladal otazku, proc nektere stavby jsou tak nekvalitni a proc se a celkem casto voli nakladnejsi varianty oproti levnejsim...

To ale neni pripad techto tunelu... Jen by me zajimalo, zda se nesetrilo na max. rychlosti vlaku, trat na Plzen by mela byt postavena na 300-350km/h, uz kvuli budoucnosti a moznemu prodlouzeni VRT smer Mnichov a Norimberg, kdyby vlaky museli od Plzne jezdit jen 200 bude to zbytecne uzke hrdlo...

0/0
7.10.2017 21:53

R69a84d80e46k 18J61a93n51a32t80a 9235446134652

Tunel je projektován na Vmax 200. Více ani VRT vlak, který už bude brzdit před zastavením v Plzni, stejně nepojede.

A pokud se někdy vyplatí vést VRT vlak Praha-Německo i bez zastávky v Plzni, tak takový nepojede tímto tunelem, ale po něčem jako VRT obchvat Plzně, třeba podél dálnice. Ale to se bavíme o hodně vzdálené budoucnosti. VRT obchvaty měst nejsou dnes ani v Německu, nějaké najdete jen ve Francii ...

0/0
7.10.2017 23:23

P27a62v50e41l 53B35e92r72a69n 7799784971286

No, ono záleží jak se na to člověk dívá. Stavba bude stát 5 mld z původních odhadovaných 8 mld, takže tu máme odpověď na první otázku -- třeba tato stavba bude stát méně než se plánovalo :-)

A k té druhé -- kdyby stavba nakonec stála 7,5 mld z původních 8, tak tu máme taky stavbu, které stojí méně než odhadovaná a zároveň byste se (možná) neptal na to, proč to bylo tolik nadhodnoceno.

+1/0
8.10.2017 9:37

J11a50n 93P88a12v46e42l42k44a 3217271864791

Asi neexistuje firma, která si naúčtuje méně, než může.

0/0
8.10.2017 11:14

L35u25d18ě73k 43N44ě19m28e26c 5515791962664

Asi každý mluvíme o jiné straně smlouvy. Jedna věc jsou náklady a druhá výnosy.

0/0
8.10.2017 11:24

J60a61n 88P70a46v42e51l44k41a 3117891364861

Asi je přirozené, že stavební firma vysoutěžené peníze do koruny vyčerpá.

0/0
8.10.2017 11:57

B50o40h94u46m82i51l 23M52i84c98h82a66l 3435454645821

To nehrozí u žádné stavby, snad ani kozí chlívek nejde postavit přesně podle rozpočtu. Když začnete kopat, tak zjistíte, že něco je jinak, narazíte na něco nečekaného, nebo jako investor zjistíte, že by bylo lepší někam dát větší okno, příčku nebo dveře navíc, že by se hodilo přidat WC i do sklepa - zkrátka něco.

A míň to stát nebude nikdy, protože když někde v průběhu něco ušetříte, použijete to na snížení těch vícenákladů, které máte z výše uvedených důvodů.

+3/0
7.10.2017 14:32

L88u33d17ě19k 76N31ě33m68e10c 5765181672634

Kdybysme takhle dělali projekty, tak jdeme do roka na buben.

0/0
7.10.2017 22:44

D83a44v21i16d 82D82o30b57e78š 3185372627

Zrovna prodloužení metra A do Motola vyšlo levněji, než byl rozpočet (tuším o miliardu).

0/0
7.10.2017 21:25

J35o58s70e61f 82K95l12a56t 3969577583751

A kdy to konečně někdo spočítá abychom věděli že to bylo ze Země na Měsíc a zpátky ?:-)

0/0
7.10.2017 13:29

J83a12r50o56s38l13a47v 86B40a62j61e90r 1726899212228

Jen aby se po volbách na ministerstvo dopravy nedostaly socani nebo odéeska, ti by se zase chtěli jen pořádně napakovat a dokončení tuneu by bylo tak nejdřív za deset let...

0/−16
7.10.2017 12:45

R94a82d21e25k 48J55a91n85a22t61a 9275936864202

Nevím, jak vás toto napadlo. Ani mi není jasné, jak se dá "napakovat" na zastavení stavby těsně před dokončením.

+6/0
7.10.2017 13:08

P83a75v16e58l 80V33i21l68d73o82m15e80c 2644772108930

Zase by to byla zajímavá cyklostezka.

+3/0
7.10.2017 13:39

J76a80n 54H54l28e93d20í71k 8458309508586

v Brně-- Pisárkách, u Kamenného mlýna potřebují stavbaři prorazit asi 180 metrů tunelu pro tramvaj, skála se pod rukami rozkládá, nulový problém, akorát úředníci pohodlní a nevšímaví těžko požádají vrtače o pomoc, byla by to práce na dekádu.

0/0
7.10.2017 12:12

R82o47m90a35n 90S56t51o46n52e27k 1969343989421

pokud se skala rozpada pod rukama je dost velky problem

+4/0
7.10.2017 13:01

B64o27h37u38m70í26r 78E62l80i92á81š 3283462113699

Kam no teď použijí měli by ho poslat pod Šumavou do Italie:-)

0/0
7.10.2017 11:59

M35i93l13o32š 27D90v91o37ř59á62k 8705667386571

Myslím že pomalu nastane čas na tunylek z Radotína do Berouna anebo nás ceka prazske Decko.

Ale je pravda, že už řadu let jdou tyhle potvůrky z díry do díry.

Nove spojení pod Vítkovem - Blanka - acko do Motola - tunely u plzne

+2/0
7.10.2017 12:09

J40i94ř70í 79H12a84v79e87l78k13a 3163650491654

Nevím, které potvůrky máte na mysli. Pokud ty ve žlutých a oranžových montérkách, tak ano. Pokud myslíte stroje, tak pomocí TBM bylo vyraženo prodloužení áčka a teď Ejpovické tunely. Blanka a Nové spojení se razilo jinou metodou, bez razících štítů.

0/0
9.10.2017 16:27

M35i57l91o33š 18D23v55o80ř55á46k 8615707446181

myslel jsem ty stometrove potvurky na TBM.

ale je pravda, ze blanka a NS maji trochu vetsi profil. ale stejne jsem mel za to, ze se to tam tunelovalo podobne. aspon tedy ty razene casti blanky.

mozna jsem na nejakou jinou "diru" zapomnel, ale ono to tak vzdy docela navazuje, ze jak se neco provrta, za mesic uz se zase skrabe skala nekde jinde

0/0
9.10.2017 16:32

J90i69ř55í 53H68a77v69e64l37k53a 3723190711334

Nevím, jak Nové spojení, ale Blanka má hlavně jiný profil, než kruhový. A na obou stavbách byla použita nová rakouská tunelovací metoda.

Bohoužel teď ta pěkná návaznost skončila.

0/0
9.10.2017 17:05

R45a93d68e44k 61J41a88n82a67t81a 9575686764362

Rozeberou ho a prodají zpět výrobci. Ten některé díly použije na stavbu nových strojů - ony jsou typicky na zakázku pro konkrétní stavbu, vždycky se tam něco liší.

+3/0
7.10.2017 13:02

V87í15t39ě45z58s32l95a54v 94K92l19o68z20í88k 3951309874107

Harmanecká 14 nepřekonána...

+3/0
7.10.2017 11:54

V32á84c34l11a76v 82S10v79o79b46o95d46a 5806458429

Škoda,že na video nebyl moment,kdy štít prorazil ten plakát !

0/0
7.10.2017 11:49







Najdete na iDNES.cz