Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čtyřkilometrový tunel se zatáčkou u Plzně prorazil stroj přesně za rok

Razicí štít Viktorie se přesně po roce objevil na druhém konci severního tubusu pro železniční tunel mezi Plzní a Kyšicemi. Hlava vyjela po více než čtyřech kilometrech pod vrchem Chlum, zbývá dokončit posledních padesát metrů v částečně odtěženém svahu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B57o71h39u97m80í65r 60E96l22i91á79š 3943892563229

Co teď bude s Viktorii?

0/0
27.9.2017 18:46

D41a57v69i26d 55Š19a22f76r53á13n49e76k 5987124577923

Tyhle stroje se většinou neflákají, protože poptávka po tunelech je momentálně enormní. I kdyby se měl prodat (pokud teda není půjčený)

+1/0
27.9.2017 19:03

M97i68r19e14k 55K33r23o37u30p58a 8126589697872

Další využití pro ni není. Je stavěná na míru tunelu a původně se počítalo s dvěma jednokolejnými tunely na 4.koridoru v úseku Nemanice-Ševětín, kde by se (snad) dala použít. Ale díky různým spolkům, OS, obcím a dalším "vlivům" tam bude, pokud ke stavbě vůbec někdy dojde, jeden dvoukolejný tunel. Viktorku tedy asi čeká rozebrání.

+1/0
27.9.2017 19:13

J62i59ř76í 63K86o73c49u42r13e92k 6455944845948

Odeveze se to výrobci. Něco se dá znova použít, to se použije. Něco se znova použít nedá, to se přetaví ve slévárně.

Čistě teoreticky by se s tím dal vyrazit železniční tunel kdekoliv v ČR. Problém je, že zakonzervování a opětovné zprovoznění takového stroje není zadarmo.

Tunel Beroun - Praha je v nedohlednu, tunel z Pirny do Děčína taky a o Nemanicích psal pan Kroupa. Je ale možné, že Metrostav získá zakázku pro stroj v zahraničí. Rakušan staví ve velkém taky.

+2/0
27.9.2017 19:43

K41a88r61e94l 63N97o80v35á80k 8519661183448

Bude prorážet tunely mezi Chocní a Ústím nad Orlicí.

0/0
28.9.2017 9:27

J42a94k96u16b 62Š16a64f49a89n98d45a 7245827531651

Jen nevím jak by něco mohlo spadnout do tunelu u technologie TBM (předpokládám, že byla použita). Tam nic spadnout nemůže, dokonce tam skoro nepronikne ani voda. To vysvětlení mi nějak nesedí.

0/0
27.9.2017 18:07

M64i26r67e59k 47K27r94o40u96p17a 8936709177372

Milý pane, kdybyste pořádně poslouchal slova vedoucího ražby tak se dozvíte, že je tam nízké nadloží a právě to se může propadnout. Už se to stalo u prvního tunelu. A že do ražby nepronikne voda? Přečtěte si některý z článků z ražby prvního i druhého tunelu a dozvíte se, že voda je jedním z největších nepřátel TBM. Vytěžená hornina se ze stroje dostává vodou. A to vodou, kterou si stroj sám dávkuje. Pokud se tam ale dostane voda podzemní je to špatné. Vytěžená hornina se ve formě kaše dopravuje pásovým dopravníkem za stroj a pokud stroj narazí na podzemní vodu, je problém s tím, že voda se na pásu těžko přepravuje. Ano, s vodou při ražbě je problém při jakékoliv ražbě. Ať je to NRTM anebo razicím štítem.

+3/0
27.9.2017 19:07

J77a34k96u78b 38Š16a46f15a85n81d88a 7305547511881

Pána jsem samozřejmě poslouchal. Proto se ptám, kudy se může do tunelu propadnout náloží. Během vrtání vůbec horninu na stěně tunelu neuvidíte. Vidíte ji jen na dopravníku. Tak co, objasníte mi to?

A nemyslím, ze by se hornina dopravovala pomocí vody. Z prostoru štítu se dopravuje šroubem. Tato technologie právě umožňuje vrtání i při výskytu podzemní vody. Neříkám, že je to úplně bez problémů ale jde to docela dobře.

0/0
27.9.2017 20:58

M25i69r64e83k 16K69r27o46u64p10a 8986689447572

Proboha! Za jakou ZATÁČKOU? Zatáčky jsou na silnici, na železnici je to OBLOUK.

Ale takto jsem už v jednom komentáři reagoval a byl mi smazán jako Příspěek mimo téma.

+5/−2
27.9.2017 17:57

J90a66k23u50b 90Š19a21f69a81n15d85a 7235537711421

Tohle je holý tunel, ne trať. Zde žádné koleje zatím nejsou.

+1/−1
27.9.2017 18:04

M25i77r44e35k 17K94r20o34u96p44a 8516549927232

Ale pořád je to železniční tunel.

+1/−1
27.9.2017 18:57

J29o72s54e28f 65H55o97n32e55š 7361422760463

To víte,pisálek se cítil uražen

0/−1
28.9.2017 7:23

J53i52r71i 27D55v39o23r35a12k 5907870185943

No, horentni tempo v tom nevidim...8-o!!

0/−4
27.9.2017 17:48

J55a87n 53P55r66i66c75h68y84s23t68a34l 8161868413

Opravte si ten nesmysl v titulku. Nejedna se o silnicni tunel, ale o tunel zeleznicni, takze v nem nemuze byt zadna zatacka, ale oblouk.

+8/0
27.9.2017 17:17

R91o32m18a91n 40T57y66č80k34a 3277958251797

Tak hlavně ať se to stihne do voleb R^

0/0
27.9.2017 16:48

J27a80n 65B19l69a98n19a 3786105684

Kam se hrabou na tuneláře z ODS a spol z devadesátých let z minulého století, to byli jiní tuneláři

+9/−7
27.9.2017 15:47

O10n77d68ř39e13j 92Č49a52p80k43a 6791821943774

Mám pocit, že na jejich centrále v Praze měli nápis "jedna z posledních firem, kde tunelovat znamená hrábnout do hlíny" :-)

+2/0
27.9.2017 17:44

J46i88ř17í 28K38o70c50u94r81e66k 6425134245458

Jojo, stačilo přece postřílet těch 5.000 studentů a mohl být socialismus dodneška. I ten internet a mobily by byly.

+1/0
27.9.2017 19:36

Z86d31e22n31ě48k 26M39á79č96a51l31a 1343565729980

Mazáci R^

+3/0
27.9.2017 15:41

M52i47l96o69š 41K32o20t12e60k 3709964

Slovensko už nás anektovalo?

+1/−13
27.9.2017 15:34

R34o15m95a11n 96S10t77o13n64e58k 1309573439781

asi jste si spletl diskuzi

+5/−1
27.9.2017 16:25







Najdete na iDNES.cz