Diskuse k článku

Tramvaje na Borská Pole povezou první cestující na konci příštího roku

Město Plzeň podalo žádost o dotaci na výstavbu tramvajové trati na Borská Pole. Po asi 20 letech plánování, příprav a odkládání je konečně reálná naděje, že slova nahradí činy. Pokud nenastanou problémy, tramvaje by na Borská Pole mohly jet poprvé koncem příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R86o20s88t73i28s93l47a19v 36C92i16b97u87l71k16a 2779359860984

„...navíc tramvaj ve velkých městech dojede i tam, kam autobus nemůže.“

Myslel jsem, že na rozdíl od tramvaje autobus nepotřebuje koleje a troleje, a proto může dojet skoro všude.

+3/0
29.8.2017 20:10

R49o32m37a78n 96P49o83l76á81č37e27k 5506489555

Stačí si vygooglit autora tohoto tvrzení ;-D Aneb hrobař pražské MHD...

0/0
30.8.2017 18:44

M87i58c52h75a39l 81F60i62d98l94e20r 2286946185344

Já bych třeba sobecky ocenil, kdyby udělali ten od začátku plánovaný odklon čtyřky na Vinice. Jet ve špičce 41 busem je docela porod a dokud se neudělá ten bus pruh od Lékařské fakulty na Sady, tak stejně celý autobus přestupuje u Lékařské fakulty do tramvají. Jenže nejsem zase takový sobec, abych nevěděl, že je to teď trochu blbost, protože u 41 se jedná jen o ranní a odpolední špičku. Ale kdyby se jednou někdo rozhodl, že k severozápadnímu obchvatu přilepí záchytné parkoviště ze směru od KV právě někde za Sylvánem, mohlo by to jednoho krásného dne začít dávat smysl :) Infrastruktura je tu pro tramvaj připravená, zelený pruh mezi čtyřproudou silnicí tu je, mezi Vinicemi a Sylvánem se stále udržuje plácek pro točnu. Investice by nakonec stála míň, než tahat tramvaj ke Globusu a dělat záchytné parkoviště tam.

A možná jsem naivní, ale Plzeň je už dost velká na to, aby každý nemusel zajíždět do centra a mohl si v pohodě nechat auto na okraji a po městě se pohybovat MHD. Spousta mimoplzeňských by to jistě ocenila. Zatím je odrazuje to, že se z okraje na tramvaj nedostanou, pokud nechtějí parkovat mezi paneláky. A přestupní martyrium mezi autobusy a trolejbusy by se mi v cizím městě taky podstupovat asi nechtělo :)

+3/0
29.8.2017 11:33

P56e71t32r 46H71r33a81b58á41k 6910347442260

Ten plán byl už v době, kdy tam byly dva tři baráky. Linka č. 41 má aktuální díky možnému přestupu na tramvaj smysl jen od Vinic po Lékařskou fakultu. Sám se divím, že linka č. 41 vůbec protahovala až do centra, když stačilo její napojení na tramvaj. V Praze takto funguje spousta linek, které vás dopraví k metru či tramvaji a pak už jedete dál. Do dnešního dne to nikoho nenapadlo a přitom je trasa 41 mezi autobusákem a Lékařskou fakultou úplně zbytečná. Případné prodloužení kolejí by bylo navýšení komfortu a s tím spojené zrušení linky č. 41. Smysl by to samozřejmě mělo přesně kvůli tomu, co popisujete. Ovšem to by západní obchvat musel splňova tunkci obchvatu, tj. víceproudu. I tak by nová linka na Vinice špatná nebyla. Mohla by klidně jezdit jen mezi Vinicemi a Sady Pětatřicátníků a určitě by se vyplatila.

+1/0
30.8.2017 7:57

J65a80n 18Š51l67e52h10o22f63e11r 7941149489868

Pokud nenastanou problémy, tramvaje by na Borská Pole mohly jet poprvé koncem příštího roku.

Tohle se obávám, že bude chyba a že má být koncem roku 2019.

0/0
29.8.2017 9:53

R33o41m67a78n 54P74o52l35á65č94e13k 5756319155

Jedná se o klasickou městskou trat bez extra staveb ne? To by se mohlo stihnout za rok :-).

0/0
29.8.2017 10:36

P98e20t82r 15K47a44u95f27n86e67r 8594526178210

...až na ten most přes výpadovku E53 na Klatovy.

0/0
29.8.2017 10:53

J92a69n 36Š42l33e46h58o26f72e23r 7781689729398

Teoreticky ano, ale mám dojem, že jsem právě již někde jinde četl, že to bude trvat dvě stavební sezony.

0/0
29.8.2017 10:54

P25e22t48r 91H30r94a22b52á28k 6880667132890

Tak nezapomeňte na pravidelné prodlevy stavebních firem a pak je také velmi púravděpodobné, že za dva tři roky bude nutné provést generální opravu, neboť bude něco uděláno špatně. Pokud dojde ke zrušení točny na konečné a zároveň dojde k nějakým opravám na úseku Klatovská - první točna, tak Na Bory nebudou jezdit vůbec. Jako bych už to viděl...

0/0
30.8.2017 7:51

M15a54r10t28i11n 66L41u41k95e67š 3706511841555

No to by taky bylo, aby všech kverulantů král pan Hrabák viděl něco optimisticky. To by se patrně okamžitě samovznítil R^

0/0
30.8.2017 8:33

P82e47t69r 35H77r70a66b12á73k 6290677322220

Možná Vás to překvapí, ale s některým Vašimi názory souhlasím. Víte proč? Mám ten nadhled, který Vy nemáte. Krásný den pane Lukeš.

0/0
30.8.2017 11:52

R97o49m51a47n 74P29o56l53á71č72e93k 5776129415

Otázka jestli tramvaj něco vyřeší... To je stejné jako se Suchdolem v Praze...

Navíc pokud zruší konečnou Bory, tak bude celá linka 4 jezdit až na konečnou... Když vezmu, že souprava T3 odveze civilizovaně cca 100 lidi, tak poptávka je cca 400/hodina, tak interval na lince 4 3,5 minuty odpoledne bude více než luxusní... to je na 400 lidí, tam bude lítat kapacita 1700... Myslím, že se politikům hodně protočí panenky, až přijde účet za tramvaje...

A návaly na přednášky to stejně neřeší, když např. na půl devátou pojede 700 lidí dvěma spoji, tak stejně pojedou jako dobytek na porážku...

0/0
29.8.2017 9:39

P54e76t49r 45H48r39a15b57á63k 6880427332120

Tak takhle to v Plzni řpeci funguje pořád, že spoje nejezdí podle provozu, ale podle nesmyslů. A tak se velmi často stává, že jedete v centru prázdnou tramvají, nebo naopak v úplně narvané. Bohužel logika na palici. A to pořád někde píšou, že dělají nějaké průzkumy. Těžko. Ve stejné časy jezdí pořád stejné prázdné, nebo stejně narvané tramvaje. Holt někdo dělá svojí práci velmi "kvalitně".

0/0
30.8.2017 7:48

P79a60t78r54i42k 90E53g30e94r 2318370129201

Doufám, že se také tramvajová síť bude v okolí Plzně rozšiřovat do kraje a postupně dojde k propojení také na tramvajovou trať ve středních Čechách. Tramvaje ani trolejbusy v žádném městě ve středních Čechách nejezdí, myslím si, že nejbohatší je asi Ústecký kraj v Ústí nad Labem, v Teplicích, v Chomutově a v Jirkově jezdí autobusy a trolejbusy, v Mostě a v Litvínově jezdí autobusy a tramvaje. Střední Čechy se mohou připojit k dopravě v Plzeňském kraji, Libereckém kraji, Hradeckém kraji, Pardubickém kraji. Doufám, že letiště Popkovice v Pardubicích se stane mezinárodním letištěm s pravidelným provozem předvedeným z letiště Václava Havla Praha - Ruzyně a nový název bude letiště Leoše Janáčka Pardubice - Popkovice.

+2/−5
29.8.2017 9:16

M73i75c57h74a39l 67F82i29d51l27e85r 2736676445924

Nechápu, proč by se TRAMVAJOVÁ síť měla někde propojovat se středočeskou. Z plzeňského kraje jsou k hranicím kraje nejblíž Rokycany, které to mají do Příbrami nějakých 25 kilometrů. Tramvaj, co jezdí 25 kilometrů polem? K čemu? k tomu slouží příměstská VLAKOVÁ, rozhodně ne tramvajová.

+2/−1
29.8.2017 11:07

M83i85c86h33a50l 90F91i42d98l57e97r 2166746345814

K dalšímu bodu Vašeho komentáře co se týče hustoty dopravy, tak nějaké formy MHD mají v Plzeňském kraji všechna okresní města + Stříbro, Přeštice... Že jsou to třeba jen speciální linky autobusů ČSAD je věc jiná. Ale proč do malých měst cpát tramvaje, které se používají jako vysokokapacitní doprava nebo trolejbusy, u kterých je vysoká investice do elektrifikace tratí, když je dneska každý druhý autobus Eco a využitelnost MHD v těch městech je pár lidí za den, protože pěšky to město přejdete dřív, než Vám podle JŘ přijede autobus.

+1/0
29.8.2017 11:21

Najdete na iDNES.cz