Diskuse k článku

Řidič hasičské tatry za smrt chodce v Plzni nemůže, zjistili experti

Řidič hasičské tatry nemůže podle znaleckého posudku za lednovou smrt chodce, kterého mnohatunové auto srazilo na Klatovské třídě v Plzni, když pod majáky jelo po kolejích k zásahu. Policie tak případ nyní odložila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P68a43v57e71l 86N23o40v80á30k 7971197579179

Fijo, jak někdo tohle může dávat za vinu hasičům? Jako jo, je dobré to prošetřit, ale pokud se rozhodne, že hasiči za to nemůžou, proč to tak zpochybňovat? Nikdo s majákem by neměl vletět do křižovatky jen tak, ale stejně tak by nikdo jen tak neměl skočit pod auto, natož s majákem a houkající. Když pojedu 50 v obci a z poza dodávky mi pod kola skočí člověk, taky za to nemůžu. A z druhé strany já jako chodec při takovém přecházení nejprve vykouknu a až pak vykročím. Nechci bejt přece mastnej flek na vozovce.

+2/0
7.8.2017 14:41

M11a53r98t84i10n 73L79u97k46e28š 3356891311445

Naprosto správné rozhodnutí R^

0/0
7.8.2017 14:30

F17r34a34n97t50i60š13e65k 78V58o18p86r45š17á71l35e25k 3829316400914

V zákoně 361/200 je zcela jasně napsáno, že "Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku, přijíždějí-li vozidla s právem přednostní jízdy;" (§ 54 odst.3). Nechápu, co na tom tak dlouho ti "experti" řešili.

+1/−2
7.8.2017 12:50

O36n80d39ř22e46j 23N29o32v25á31k 9807654779329

Taky tam je napsáno, že vozidla s právem přednsti jízdy nemusí dodržovat některé předpisy, ale JSOU POVINNI DBÁT ZVÝŠENÉ OPATRNOSTI.

0/0
7.8.2017 12:58

O55n94d10ř67e96j 13N45o74v50á75k 9227384719359

Přesná citace

Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré barvy,případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen "vozidlo s právem přednostní jízdy"), není povinen dodržovat § 4 písm. c), § 5 odst. 1 písm. f), g), h) a odst. 2 písm. f) a g),§ 6 odst. 5 a 6, § 7 odst. 1 písm. b), § 11, § 12 odst. 1, 2, 4, 5 a 6, § 13 až 17, § 18 odst. 2, 3, 4 a 8, § 19 odst. 2 a 3, § 20, § 21 odst. 2, 3 a 4, § 22, 23, § 24 odst. 3 a 4, § 25 odst. 1, 2, 3, 4, 5, § 26 odst. 3, § 27, § 28 odst. 2, 3 a 5, § 31, § 32 odst. 6, § 35, § 36 odst. 1 a 2 a § 39 odst. 4 a 5; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

0/0
7.8.2017 13:12

F20r13a52n68t89i52š80e53k 94V84o13p47r83š43á63l36e36k 3319666830254

V článku se píše, že "před vjezdem do křižovatky U Práce hasičské auto zpomalilo a se zapnutými majáky i houkačkou projíždělo po tramvajových kolejích kolem zastávky." Řidič své povinnosti tedy naprosto splnil. Své povinnosti nesplnil ten chodec.

+2/0
7.8.2017 13:16

O40n24d24ř34e36j 56N61o39v62á98k 9187504929219

Nebyl schopen zastavit ... takže je otázka, jestli něco splnil

Jel přes tamvajovou zastávku po kolejích v protisměru a srazil ho na místě, kde chodci obvykle přecházejí ....

A jestli někoho sestřelil, pak asi těžko mohl splnit povinnost - neohrozit bezpečnost provozu ....

Navíc nejel k požáru, takže nebyl důvod jet tak nebezpečným způsobem .... rychle ano, ale nikoliv nebezpečně ...

0/−6
7.8.2017 13:22

F22r77a22n75t35i51š12e10k 24V63o58p29r11š20á23l49e90k 3709866200794

Zkusils už někdy zastavit "na fleku" Tatrovku plnou vody?

Heleď, nepřeji nikomu nic špatného, ale až budeš jednou někde ležet rozstřelený zaklíněný v hořícím autě, tak určitě oceníš, že hasiči ti pojedou na pomoc pomalu, aby nikoho neohrozili a hlavně aby byli schopni s tou plnou Tatrovkou zastavit namístě, kdyby jim před auto opět vlezl nějaký "slepý hluchý" chodec...

Mimochodem, kdybys to, co tady "hrdinně" píšeš skrytý za relativní anonymitou Internetu, řekl do očí hasičovi, tak ti dá pár facek. A to v tom lepším případě. ;-)

+4/0
7.8.2017 14:30

M87a37r43t62i95n 28L23u41k85e94š 3956901321505

Pán vypadá na typického pravidlového teoretika, který bude i v nemocnici na JIP tvrdit, že měl přednost a to auto ho porazit nesmělo.

+3/0
7.8.2017 14:33

F57r24a54n41t42i23š40e10k 60V74o17p54r50š25á23l18e47k 3629826400344

Taky to tak vidím. A paradoxně, ten sražený chodec na přechodu ani nebyl, takže neměl ani tu takzvanou "přednost".

Vím, že mne coby chodci na přechodu jsou povinni řidiči vozidel (motorových i nemotorových, tedy např. i cyklisté; krom řidiče tramvaje - pro úplnost) umožnit přejit, nesmí mě ohrozit ani omezit, nicméně přesto na ten přechod nevlezu, dokud nezastaví všechna auta ve všech pruzích. To, že jsem byl v právu mi v nemocnici, případně v horším případě na kerchově, bude na dvě věci.

0/0
7.8.2017 14:45

M49a77r22t38i33n 87L67u38k68e62š 3376781681645

Bohužel takto osvíceně většina lidí nepřemýšlí. Proto taky tolik sražených chodců, kteří v mnoha případech jdou jako ovce a zodpovědnost za své zdraví a životy přenechávají na anonymních osobách za volantem.

0/0
7.8.2017 14:53

F34r45a38n54t96i49š86e76k 67V55o51p77r96š28á76l56e43k 3189906260184

Když jsem před více jak 1/4 stoletím dělal autoškolu a začal se pak "učit" jezdit v provozu, tak mi moji "učitelé" (nejenom v autoškole, ale i zkušení řidiči) dali jednu neocenitelnou radu: NIKDY, ale opravdu NIKDY nespoléhej na to, že máš přednost a to ani na zelenou... A už se mi to mnohokrát vyplatilo (v autě, na kole i coby chodci)...

0/0
7.8.2017 14:56

M45a42r13t19i34n 71L71u91k22e78š 3756801591875

R^

Kdyby se takto choval každý chodec, tak se počet zraněných a mrtvých chodců limitně blíží nule.

Bohužel - dokud budou chodci lézt do cesty i houkajícím hasičům (a jiní je za to omlouvat a svádět vinu na řidiče), tak nehod neubude.

0/0
7.8.2017 15:32

J71i18n17d85ř90i47c72h 20M66i86t54t90e48r 6604215281296

Jo chodec byl podle vás v právu , ale má to za sebou, takže mu to moc platný není. Já se raději nějaké přednosti vzdám, ale ve zdraví dojedu než hrdě zahynout s přesvědčením, že jsem měl pravdu.

+1/0
7.8.2017 15:03

F86r52a56n88t13i35š45e71k 76V24o84p55r75š74á95l46e39k 3149486350324

Chodec v tomto případě rozhodně v právu nebyl, protože nebyl na přechodu. Na tramvajovém pásmu přechod pro chodce není (tramvaj "přednost" chodci dávat nemusí; a ani nemůže).

+1/0
7.8.2017 15:05

J10i78n44d35ř74i25c63h 43M32i21t79t92e59r 6874385121986

Von si to myslí Ondřej Novák, tak jsem mu to nevyvracel. Každopádně je po něm.

0/0
7.8.2017 15:08

J68o81s70e23f 23A32u86g63u90s21t58a 8534198550722

tak chodce srazil v místě, kde chodec nemá co přecházet - to že tam lidi lezou je jiná věc a jejich riziko ... a hasičské auto je slyšet dost daleko, že to byl chvátal a moula se mu bohužel nevyplatilo...je to smutná věc, ale byla to jeho chyba a ne hasiče

0/0
8.8.2017 8:59

O92n96d86ř72e21j 63N37o20v81á38k 9537134159619

Samozřejmě, že porušil. Jenom holt si "modré majáky" dělají navzájem alibi.

Ostatně i ta zmínka o alkoholu v krvi chodce je nemístná ... ale je v článku schválně, aby ospravedlnila řidiče hasičského vozu ....

+1/−12
7.8.2017 12:40

M25i86l66o43š 40B45é65m 6634199862563

Není nemístná. Docela vysvětluje, proč se ten chodec nekoukl komu leze pod kola a proč ho nevzrušoval ani řev sirény.

+3/0
7.8.2017 12:45

O57n70d83ř13e14j 88N23o64v17á10k 9627104649899

On se nekoukl, protože vycházel zpoza tramvaje .... píšou v článku ... takže je úplně jedno, jestli měl či neměl alkohol .... ty hasiče by neviděl nikdo ...

A že neslyšel? Kolikrát člověk neslyší a nemusí mít v sobě žádný alkohol ... anebo není schopen poznat, odkud houká - zvlášť ve městě, kde se zvuk odráží od budov ...

0/−4
7.8.2017 12:49

M44i41l71o88š 83B68é29m 6814119742343

Tomu nerozumím. Když vcházím zpoza překážky do vozovky, je to o důvod víc tam prvně strčit hlavu a kouknout.

Ale samozřejmě ten alkohol je jen jedno z možný a pravděpodobných vysvětlení. Třeba byl hluchej jak poleno, rodiče ho zapomněli naučit, ať neleze kam nevidí, a nechal by se zrakvit i střízlivej.

+1/0
7.8.2017 12:55

O91n19d77ř20e16j 38N86o10v26á63k 9917524169769

Já to místo neznám.

Ale podle toho, co píšou:

- bylo to místo, kde chodci obvykle přecházeli, ačkoliv tam není přechod

- hasiči přijeli z protisměru, resp. je-li v tu chvíli po kolejích v protisměru ....

0/−2
7.8.2017 13:13

M48a40r47t96i61n 62C85e11r53n95y 2138932748343

To ze tam chodci obvykle prechazeji je jen jejich hloupost. Riskuji tim sve zdravi a zivot nebot hned vedle maji prechod pro chodce na svetelne rizene krizovatce. Takze sorry jako, ale chodec si za svou smrt muze sam.

0/0
7.8.2017 15:22

J27o36s75e68f 19A78u22g79u45s53t10a 8714748100472

to místo je za tramvajovým ostrůvkem, kde se nesmí přecházet ... a nevidět hasiče uprostřed čtyřproudovky ? ...zjisti si jak to tam vypadá a pak něco plkej :-P

0/0
8.8.2017 9:01

F36r52a87n64t21a 44T38i80m83a49n 7210478891650

Je nemístná. Chodec může mít klidně sluchátka a neuslyší řev sirény. Zakázané to nemá. A navíc chodec může bez hrozby pokuty vypít klidně litr slivovice a vyrazit do provozu, zákon v tomto myslí pouze na řidiče.

0/−3
7.8.2017 13:25

M81i16l21o63š 62B81é88m 6864329432373

Každý (i chodec) je povinen se při účasti na provozu chovat ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní.

To, že chodci nemají chlast přímo zakázaný opravdu neznamená, že můžou zkárovaní skákat autům pod kola.

+1/0
7.8.2017 13:30

F64r68a93n92t95i89š87e85k 63V26o52p25r38š62á88l88e55k 3919296960414

Pokud chodec po té litrovce slivovice způsobí dopravní nehodu, tak rozhodně "problém" má. Už jen třeba že nedostane od pojišťovny nic (pokud je pojištěný). A klidně mu může být předepsána k úhradě vzniklá škoda.

Sluchátka zakázána chodec nemá, nicméně i on jako účastník je povinnen "chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní"

+1/0
7.8.2017 14:40

F32r24a63n47t88a 18T21i28m57a48n 7290538371560

Nějaké zákony pojišťoven jsou něco víc než zákony státu? A jak mám rozumět "pokud je chodec pojištěný"? Chodec platí nějaké povinné ručení?

0/0
7.8.2017 21:52

J75i43n86d86ř58i33c61h 36M48i38t90t81e10r 6734915431946

Každopádně už to příště neudělá.

+1/0
7.8.2017 15:00

F13r45a94n42t53i40š55e17k 81V75o66p15r76š33á71l11e16k 3229546670144

Čím/jak/co porušil řidič hasičského vozu? Ten chodec tam neměl vůbec co dělat.

+1/0
7.8.2017 12:53

O69n73d79ř95e74j 35N55o16v17á47k 9357244529269

1. po kolejích jiná auta standardně nejezdí - majáky mají výjimku

2. protože mají výjimku (ne jen na koleje), jsou povinni DBÁT ZVÝŠENÉ OPATRNOSTI

0/0
7.8.2017 13:00

F17r41a24n32t13i40š78e76k 56V93o31p71r14š29á80l92e60k 3469746900424

§ 54 odst.3, zákona 361/200: "Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku, přijíždějí-li vozidla s právem přednostní jízdy;"

0/0
7.8.2017 13:18

F71r25a45n78t14i98š11e73k 38V40o89p33r17š63á68l91e89k 3519366340914

Slyším-li tedy jako chodec houkání, tak prostě v žádném případě nelezu do vozovky. A je jedno, ze které strany ta "houkačka" jede, jestli ji vidím atd. Tak to dělám já a tak jsem to naučil i svého syna.

0/0
7.8.2017 13:22

O26n84d74ř13e30j 36N34o24v85á88k 9487614829459

To byste se v Praze na některých místech moc nepohnul .....

0/−3
7.8.2017 13:23

M26a77r52t97i40n 77L13u28k62e40š 3476951641215

Přeji vám, abyste v Praze jednou nepotřeboval pomoc záchranky, pokud žije v Praze více lidí s podobně narušeným myšlením jako máte vy sám.

+1/0
7.8.2017 14:31

F94r48a65n49t54i39š70e74k 83V72o76p59r51š51á51l71e34k 3289526240464

Lepší se nepohnout, než být mrtvý. Nicméně, drtivá většina Pražáků se po Praze pěšky rozhodně nepohybuje, takže je to trošku irelevantní. ;-)

0/0
7.8.2017 14:32

M24a67r10e52k 76B20e88n74d71a 4460680859

Ve větě "Řidič na krátkou nedokázal mnohatunové zásahové auto zastavit." zřejmě chybí slovo "vzdálenost"...

+1/0
7.8.2017 12:32

L51u52b19o60m57í17r 36S19a59z10e63č46e35k 7579508765903

Protože pro zachránění člověka je mnohdy nutná cisterna plná vody!

0/0
7.8.2017 13:05

J37i65ř17í 68P38a37r55k45a30n 3216544890618

Nečekáte snad že hasiči budou před výjezdem který není k požáru cisternu vypouštět? Otázka je jestli nemají jiné vhodné zásahové vozidlo, ale předpokládám že s cisternou by jinak jen tak z plezíru nejezdili.

+1/0
7.8.2017 13:48

F34r52a36n91t51i57š85e81k 42V77o79p67r63š66á46l16e51k 3629476970794

Většinou se podrobnosti k nehodě, resp. k výjezdu, posádka zásahového vozidla dozvídá až cestou. Ono totiž jde o minuty a sekundy, takže se nejprve vyjíždí a pak se teprve "dolaďují" detaily. Proto musí vždy vyrazit v "plné zbroji". A pořád je lepší vyjet 10 x "zbytečně" s cisternou, než jednou s cisternou nevyjet a...

0/0
7.8.2017 15:04

Najdete na iDNES.cz