Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Wilsonův most v Plzni bude zavřený, dlažba se po třech letech vyboulila

Kvůli vyboulené dlažbě ve vozovce se pouhé tři roky po kompletní rekonstrukci uzavře Wilsonův most v centru Plzně. Neprůjezdný bude od půlky srpna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D88a13v54i87d 80H15e69r92i28a65n 2439649742890

A opravi to teda zdarma nebo ne? Ze se ptam...:-(.

0/0
4.8.2017 8:33

J74a55k32u50b 22Z83o54u24b59e43k 3515454662

A proč například ve Stříbře jsou kostky naprosto v pohodě? V takové té ostré a dlouhé zatáčce do kopce směrem ke kruháči... Pokud se to udělá pořádně, tak kostky musí vydržet více, než asfalt.

+1/0
3.8.2017 12:04

P98a19v91e39l 32R32u52l59f 9908127555805

Nedozorovala stavbu Správa statku města Plzně?8-o Ta má zvlněné všechny chodníky na Sylvánu, měli by občas zajít na stavbu, či kontrolní dny ...:-/

+2/−1
2.8.2017 8:38

J47a58n 71T43u26r57č 4224682159258

Bylo-li vše skutečně uděláno podle projektu, doufám, že škodu uhradí jeho autor. Nebo snad bylo v zadávací dokumentaci, že dílo má vydržet tři roky?

+4/0
2.8.2017 7:41

P42e91t14r 92H20r34a74b52á20k 6460447472690

Možná to šlo podle aktuální principu vyráběných výrobků, kdy se dělají tak, aby vydržely jen určitu krátkou dobu, Moc by mne zajímalo, kdo bude celou tu šaškárnu na mostě platit.

+1/0
2.8.2017 8:32

V83á36c36l20a42v 32V40i83l53e75t69a 8748342829793

Pan náměstek se mýlí nebo spíš lže.

Zaprvé - dobře položené kostky sice nejsou na věčné časy, ale rozhodně ne na tři roky. Jednoznačně se jedná o špatně odvedenou práci firmy, která nikdy neměla podobnou zakázku dostat.

Vymlouvat se na trolejbusy je vyloženě směšné - jezdí před most celá desetiletí a nikdy silnici nezničily, alespoň ne tak rychle. Spíš by se mělo říct, že Americká je dlouhodobě plánována jako pěší zóna, takže problémem nejsou trolejbusy, ale kolony aut. Ty se tvoří na ulici, která při své rekonstrukci byla upravena tak, že po ní osobní auta jezdit nebudou (rozšířené chodníky, atd).

A to, že tenhle historický most bude sloužit k testování různých stavebních technologií, je vyloženě nehoráznost. Stačilo by vybrat dobrou firmu, jejíž jedinou výhodou nebude, že umí "promazávat" na správných místech, a ona by si jistě poradila. Napoprvé - bez reklamací a pokusů.

+3/−3
1.8.2017 22:24

D38a76n61i83e76l 10J34a39n22k27o 9839479900192

To že to vydrželo jen tři roky je vážně trapné a pro firmu UBOHÉ.

Takže doufám že oprava bude ZADARMO.

Ale nesouhlasím že je problém s osobníma autama - vždy největší problém dělají nejtěžší vozidla a tím jsou trolejbusy.

Každopádně marně přemýšlím PROČ se bude testovat "položení kostek" - copak tento duh dlažby je jedinej na světě ??? Je problém se poohlédnout jinde kde to již mají vychytané ?

+2/0
2.8.2017 6:20

P98e88t86r 16H89r47a79b46á74k 6410877252440

Pan Mladějovský opět nesouhlasí, takže doufám, že napíše svůj názor. Myslím si, že pan Vileta to napsal zcela jasně a mohu se pod to podepsat. Jen k tomu doplnim, že to, co trolejbusy způsobily za 30-50 let ježdění po mostu, se nyní stalo za tři roky. Za takovou práci by si ta určitá firma už neměla ani škrtnout. Celá stavba trvala o asi tři měsíce déle a je zcela zřejmé, že při stavbě došlo k závažným pochybením. Stále nedokážu pochopit ty neustále závažné chyby u staveb investovaných městem, popř. státními firmami. Co vím, tak u firem, kde je investor nějaká soukromá firma či fyzická osoba, k takovýcm chybám příliš nedochází. Z toho lze dovodit jediné - záměr. Čisté svědomí nemůže mít ani investor, ani dodavatel. Tyto stavby by měly podléhat mnohem přísnější kontrole, neboť jde o veřejné peníze, které velmi pravděpodobně z určité části končí někde úplně jinde.

+2/−3
2.8.2017 8:31

M28a84r50t93i19n 34L18u67k85e84š 3176361111805

Kdyby to stavili pánové Hrabák s Viletou, tak by most nezničil ani výbuch atomové bomby ;-D

+2/−1
2.8.2017 9:01

P29e14t55r 45H62r66a32b75á45k 6940737522470

Napsal důvěrník z radnice;-D

0/−2
2.8.2017 15:58

P57e39t85r 52H87r83a89b21á36k 6750887382650

A zaměstnanec Správy veřejného statku města Plzně, která při stavbě zřejmě pochybila....;-D

0/−2
2.8.2017 16:12

J10i77ř22í 13M78l79a87d66ě60j41o28v95s35k58ý 6216517499553

Dobrý den, pane Hrabáku. Nevím čím jsem si zasloužil, že mě zde stále vyvoláváte. Víte přece, že nepatřím do vaší party kverulantů, plivačů a škarohlídů. Ale i tak bych chtěl Vám, panu Viletovi a panu Rulfovi říct svůj názor.

Most byl rekonstruovaný celý. Kromě vozovky se opravila izolace a technické sítě. Celé osvětlení a most se restauroval. A to je vše přece v pořádku. Problém se ukazuje v tom, že nelze dodržet požadavek památkářů mít na místě kostky a potřeby dopraváků, mít na mostě těžkou dopravu. Kostka je kostka, je uložena v písku, pokud jste viděl někdy práci dlaždění ulic. A písek se sypký. Proto se v něm vymezují vůle a kostky "plavou".

Most, původní, byl postižený stejně tak. Uzounké chodníky a vyboulená dlažba. To si již nikdo nepamatuje.

Pokud se jen opraví a vše zůstane stejné, tak se tomvyboulí opět. Není možný jiný výsledek.

+1/−1
2.8.2017 9:43

L30u65k86á59š 37H98l42á29v52k21a 4680927387663

Nějak mu ležíte v žaludku, panu MacGyverovi:-D

+2/0
2.8.2017 15:22

P17e95t65r 53H62r41a25b93á64k 6800967962670

Jo MacGyvera jsem měl rád;-D. Za to Vám musím dát plus, ač jste v místní opozici;-D

0/−2
2.8.2017 16:15

L56u62k35á77š 68H85l30á68v71k78a 4500507227703

A já Vám mínus, protože Vás nemám rád ;-D

+1/−1
2.8.2017 18:24

P37e76t96r 67H13r61a87b39á92k 6660887182390

Stále? Znáte termín "stále". Slovo stále znamená více než jednou. Já jsem Vás zde vyvolal poprvé, neboť pravidelně reagujete negativně na mé příspěvky. Respektuji jiné názory, ale s velkou pravidelností mé názory dementujete. Takže orpavdu nevím, čemu se divíte? :-) A propo, to, co se děje např. s Wilsonovo mostem, to nejsem jediný, kdo to nechápe. Ovšem lidi už si v Plzni tak nějak zvykli, že se zde vše dělá na houby.

Pokud jde o Vaší reakci, tak je poznat, že tématu vůbec nerozumíte. Viděl jste už vůbec nějaký jiný dlážděný most po republice? Já jich viděl desítky, ale takové nedostatky se objevily právě až zde. U mostů se samozřejmě provádí jiné technologické postupy, ale systém hutnění musí odpovídat normám, aby se vozovka nedeformovala. Nepleťte do toho památkáře. Techniku provádění dláždění si plete s prováděnídláždění na chodníku, které se logicky nedimenzuje na provoz těžkých vozidel. To jako byste srovnával nosnosti dřevěných vazníků a ocelových profilů na stejnou úroveň jen kvůli tomu, že mají stejný profil. U této stavby se zásadně pochybilo.

Původní most si pamatuji. Chodil jsem po něm velmi pravidelně. Jeho deformace se stala po více letech a hlavně následná oprava měla řešit deformace do budoucna. Od toho jsou výpočty. Provádět aktuálně pokusy na stávajícím mostu je směšné. Tohle se mělo provádět samozřejmě dávno před opravou mostu, aby se zjistilo, jaká varianta bude vzhledem ke stáří mostu vhodná.

Celý postup opravy byl velmi neprofesionální a zrovna já jsem i tenkrát psal, že očekávám, že se bude opět brzyopravovat, neboť jsem viděl, co se tam dělo. Mám to od prácem 50 metrů, takže jsem to měl jak na talíři. Bohužel jsem nakonec pravdu měl.

Jinak pokud jde o napadání, Vy jste si začal. Já bezdůvodně na nikoho neútočím.

Přeji krásný den

+1/−2
2.8.2017 16:10

J36i11ř15í 62M39l41a85d65ě26j43o10v16s17k97ý 6456267259133

Pane Hrabáku, ponechme stranou kdo čemu rozumí a s čím má zkušenosti. Podle všeho je těch 50 metrů co na to koukáte z práce, tak z PMDP, Mc Donalda, z Komerční banky nebo z rybárny.

Ale co zde prosím uveďte, to jsou příklady desítky mostů, kde je povrch z dlažebních kostek a jezdí po něm těžká doprava.

Víte, pane Hrabáku, ono se vše dopředu spočítat nedá. Ale jste patrně laik, tak na takový názor máte plný nárok, protože v praxi by jste byl již rozumnější a střízlivější.

Jistě tím, že jako vždy víte vše dopředu, mi trochu matete. Znal jsem jednoho podobného a znájí ho miliony lidí. Ale nebyl to Hrabák, ale Pytlík. A nebyl to člověk, ale brouk. A nepracoval jako teoretik ale vystupoval v pohádkách pro dětičky.

+2/−1
2.8.2017 18:12

L50u69k65á66š 87H83l38á93v16k67a 4330427207793

Tak ty desítky bych chtěl také vidět. Rád se pojedu podívat. A ještě maličkost. Nedávno, několik let zpět přišel někdo s nápadem, dávat kostky v rámci plochy autobusových zastávek. Po několika málo letech, tím myslím 2-3 roky to všude vyndali a prostě ten prostor vybetonovali, protože se prostor s kostkami zvlnil. Problém bude tady obdobný. Nesváděl bych to jen na problém se základním materiálem pod kostkami. Kdo jezdí po silnicích, kde jsou kostky, narazí na to, že je to vždy zvlněno. A po jaké době? To nikdo neví, protože i místa s kostkami jsou opět a opět opravována. Takže pane Hrabáku. Teď se zeptám, Vy jste stavitel? Stavební dozor? Inženýr přes stavby? Byl jste dozorem při rekonstrukci Wilsonova mostu? Předpokládám, že ani jedno z toho, takže co píšete jsou opět jen a jen laické spekulace, tak jak píše pan Mladějovský. Co tam máte dál?

+1/−1
2.8.2017 18:21

J76o90z42e69f 73H86o20f79m84a93n 9209425967605

Osobně se domnívám, že dlažba je ospravedlnitelná jen z historického hlediska. V podstatě jde o zastaralý způsob zpevnění povrchu, přestože se dostal opět do módy. Nerovný povrch způsobuje vibrace, které vozovku ještě víc vytloukají a ničí podvozky aut i trolejbusů. Nejhorší jsou ovšem tankodromy na zastávkách. Jen několik málo zastávek v Plzni není třeba opravovat, takže technologie trvanlivější jsou, ale tvdošíjně se dláždí a při dojezdu do zastávek drkotají zuby a úpí tlumiče. Nevím jak důležitá je dlažba na mostě, ale vím jistě, že jeho konstrukci poškozuje a stejně tak i vozidla, která po něm jezdí i kdyby byla položena dokonale.

+1/0
2.8.2017 16:32







Najdete na iDNES.cz