Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Wilsonův most v Plzni bude zavřený, dlažba se po třech letech vyboulila

Kvůli vyboulené dlažbě ve vozovce se pouhé tři roky po kompletní rekonstrukci uzavře Wilsonův most v centru Plzně. Neprůjezdný bude od půlky srpna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D34a90v44i24d 14H83e30r18i53a19n 2769169102430

A opravi to teda zdarma nebo ne? Ze se ptam...:-(.

0/0
4.8.2017 8:33

J72a94k36u38b 51Z48o89u33b77e26k 3685564362

A proč například ve Stříbře jsou kostky naprosto v pohodě? V takové té ostré a dlouhé zatáčce do kopce směrem ke kruháči... Pokud se to udělá pořádně, tak kostky musí vydržet více, než asfalt.

+1/0
3.8.2017 12:04

P15a35v49e51l 89R25u23l63f 9538377495605

Nedozorovala stavbu Správa statku města Plzně?8-o Ta má zvlněné všechny chodníky na Sylvánu, měli by občas zajít na stavbu, či kontrolní dny ...:-/

+2/−1
2.8.2017 8:38

J24a31n 78T93u28r46č 4464372229748

Bylo-li vše skutečně uděláno podle projektu, doufám, že škodu uhradí jeho autor. Nebo snad bylo v zadávací dokumentaci, že dílo má vydržet tři roky?

+4/0
2.8.2017 7:41

P25e88t57r 53H48r77a10b22á28k 6540567572240

Možná to šlo podle aktuální principu vyráběných výrobků, kdy se dělají tak, aby vydržely jen určitu krátkou dobu, Moc by mne zajímalo, kdo bude celou tu šaškárnu na mostě platit.

+1/0
2.8.2017 8:32

V81á14c67l86a89v 85V79i28l67e85t76a 8368272209393

Pan náměstek se mýlí nebo spíš lže.

Zaprvé - dobře položené kostky sice nejsou na věčné časy, ale rozhodně ne na tři roky. Jednoznačně se jedná o špatně odvedenou práci firmy, která nikdy neměla podobnou zakázku dostat.

Vymlouvat se na trolejbusy je vyloženě směšné - jezdí před most celá desetiletí a nikdy silnici nezničily, alespoň ne tak rychle. Spíš by se mělo říct, že Americká je dlouhodobě plánována jako pěší zóna, takže problémem nejsou trolejbusy, ale kolony aut. Ty se tvoří na ulici, která při své rekonstrukci byla upravena tak, že po ní osobní auta jezdit nebudou (rozšířené chodníky, atd).

A to, že tenhle historický most bude sloužit k testování různých stavebních technologií, je vyloženě nehoráznost. Stačilo by vybrat dobrou firmu, jejíž jedinou výhodou nebude, že umí "promazávat" na správných místech, a ona by si jistě poradila. Napoprvé - bez reklamací a pokusů.

+3/−3
1.8.2017 22:24

D58a79n32i29e23l 40J20a60n93k45o 9769459620402

To že to vydrželo jen tři roky je vážně trapné a pro firmu UBOHÉ.

Takže doufám že oprava bude ZADARMO.

Ale nesouhlasím že je problém s osobníma autama - vždy největší problém dělají nejtěžší vozidla a tím jsou trolejbusy.

Každopádně marně přemýšlím PROČ se bude testovat "položení kostek" - copak tento duh dlažby je jedinej na světě ??? Je problém se poohlédnout jinde kde to již mají vychytané ?

+2/0
2.8.2017 6:20

P18e93t14r 66H16r95a88b60á59k 6550507422550

Pan Mladějovský opět nesouhlasí, takže doufám, že napíše svůj názor. Myslím si, že pan Vileta to napsal zcela jasně a mohu se pod to podepsat. Jen k tomu doplnim, že to, co trolejbusy způsobily za 30-50 let ježdění po mostu, se nyní stalo za tři roky. Za takovou práci by si ta určitá firma už neměla ani škrtnout. Celá stavba trvala o asi tři měsíce déle a je zcela zřejmé, že při stavbě došlo k závažným pochybením. Stále nedokážu pochopit ty neustále závažné chyby u staveb investovaných městem, popř. státními firmami. Co vím, tak u firem, kde je investor nějaká soukromá firma či fyzická osoba, k takovýcm chybám příliš nedochází. Z toho lze dovodit jediné - záměr. Čisté svědomí nemůže mít ani investor, ani dodavatel. Tyto stavby by měly podléhat mnohem přísnější kontrole, neboť jde o veřejné peníze, které velmi pravděpodobně z určité části končí někde úplně jinde.

+2/−3
2.8.2017 8:31

M56a12r79t26i30n 66L70u63k48e32š 3376431831715

Kdyby to stavili pánové Hrabák s Viletou, tak by most nezničil ani výbuch atomové bomby ;-D

+2/−1
2.8.2017 9:01

P53e73t50r 22H50r27a87b59á91k 6720697202240

Napsal důvěrník z radnice;-D

0/−2
2.8.2017 15:58

P49e97t30r 75H77r80a83b62á57k 6230287562780

A zaměstnanec Správy veřejného statku města Plzně, která při stavbě zřejmě pochybila....;-D

0/−2
2.8.2017 16:12

J90i76ř69í 71M75l32a32d33ě45j86o18v43s10k25ý 6676967209173

Dobrý den, pane Hrabáku. Nevím čím jsem si zasloužil, že mě zde stále vyvoláváte. Víte přece, že nepatřím do vaší party kverulantů, plivačů a škarohlídů. Ale i tak bych chtěl Vám, panu Viletovi a panu Rulfovi říct svůj názor.

Most byl rekonstruovaný celý. Kromě vozovky se opravila izolace a technické sítě. Celé osvětlení a most se restauroval. A to je vše přece v pořádku. Problém se ukazuje v tom, že nelze dodržet požadavek památkářů mít na místě kostky a potřeby dopraváků, mít na mostě těžkou dopravu. Kostka je kostka, je uložena v písku, pokud jste viděl někdy práci dlaždění ulic. A písek se sypký. Proto se v něm vymezují vůle a kostky "plavou".

Most, původní, byl postižený stejně tak. Uzounké chodníky a vyboulená dlažba. To si již nikdo nepamatuje.

Pokud se jen opraví a vše zůstane stejné, tak se tomvyboulí opět. Není možný jiný výsledek.

+1/−1
2.8.2017 9:43

L56u19k52á30š 64H28l55á59v62k10a 4190947597313

Nějak mu ležíte v žaludku, panu MacGyverovi:-D

+2/0
2.8.2017 15:22

P65e71t35r 20H88r29a95b47á87k 6890147202210

Jo MacGyvera jsem měl rád;-D. Za to Vám musím dát plus, ač jste v místní opozici;-D

0/−2
2.8.2017 16:15

L42u77k65á25š 65H47l16á71v46k35a 4700217517253

A já Vám mínus, protože Vás nemám rád ;-D

+1/−1
2.8.2017 18:24

P26e69t32r 24H49r36a85b76á37k 6880567172890

Stále? Znáte termín "stále". Slovo stále znamená více než jednou. Já jsem Vás zde vyvolal poprvé, neboť pravidelně reagujete negativně na mé příspěvky. Respektuji jiné názory, ale s velkou pravidelností mé názory dementujete. Takže orpavdu nevím, čemu se divíte? :-) A propo, to, co se děje např. s Wilsonovo mostem, to nejsem jediný, kdo to nechápe. Ovšem lidi už si v Plzni tak nějak zvykli, že se zde vše dělá na houby.

Pokud jde o Vaší reakci, tak je poznat, že tématu vůbec nerozumíte. Viděl jste už vůbec nějaký jiný dlážděný most po republice? Já jich viděl desítky, ale takové nedostatky se objevily právě až zde. U mostů se samozřejmě provádí jiné technologické postupy, ale systém hutnění musí odpovídat normám, aby se vozovka nedeformovala. Nepleťte do toho památkáře. Techniku provádění dláždění si plete s prováděnídláždění na chodníku, které se logicky nedimenzuje na provoz těžkých vozidel. To jako byste srovnával nosnosti dřevěných vazníků a ocelových profilů na stejnou úroveň jen kvůli tomu, že mají stejný profil. U této stavby se zásadně pochybilo.

Původní most si pamatuji. Chodil jsem po něm velmi pravidelně. Jeho deformace se stala po více letech a hlavně následná oprava měla řešit deformace do budoucna. Od toho jsou výpočty. Provádět aktuálně pokusy na stávajícím mostu je směšné. Tohle se mělo provádět samozřejmě dávno před opravou mostu, aby se zjistilo, jaká varianta bude vzhledem ke stáří mostu vhodná.

Celý postup opravy byl velmi neprofesionální a zrovna já jsem i tenkrát psal, že očekávám, že se bude opět brzyopravovat, neboť jsem viděl, co se tam dělo. Mám to od prácem 50 metrů, takže jsem to měl jak na talíři. Bohužel jsem nakonec pravdu měl.

Jinak pokud jde o napadání, Vy jste si začal. Já bezdůvodně na nikoho neútočím.

Přeji krásný den

+1/−2
2.8.2017 16:10

J20i19ř31í 61M26l53a16d23ě81j96o83v52s57k53ý 6596287459643

Pane Hrabáku, ponechme stranou kdo čemu rozumí a s čím má zkušenosti. Podle všeho je těch 50 metrů co na to koukáte z práce, tak z PMDP, Mc Donalda, z Komerční banky nebo z rybárny.

Ale co zde prosím uveďte, to jsou příklady desítky mostů, kde je povrch z dlažebních kostek a jezdí po něm těžká doprava.

Víte, pane Hrabáku, ono se vše dopředu spočítat nedá. Ale jste patrně laik, tak na takový názor máte plný nárok, protože v praxi by jste byl již rozumnější a střízlivější.

Jistě tím, že jako vždy víte vše dopředu, mi trochu matete. Znal jsem jednoho podobného a znájí ho miliony lidí. Ale nebyl to Hrabák, ale Pytlík. A nebyl to člověk, ale brouk. A nepracoval jako teoretik ale vystupoval v pohádkách pro dětičky.

+2/−1
2.8.2017 18:12

L97u47k14á78š 76H65l74á63v82k34a 4640497757673

Tak ty desítky bych chtěl také vidět. Rád se pojedu podívat. A ještě maličkost. Nedávno, několik let zpět přišel někdo s nápadem, dávat kostky v rámci plochy autobusových zastávek. Po několika málo letech, tím myslím 2-3 roky to všude vyndali a prostě ten prostor vybetonovali, protože se prostor s kostkami zvlnil. Problém bude tady obdobný. Nesváděl bych to jen na problém se základním materiálem pod kostkami. Kdo jezdí po silnicích, kde jsou kostky, narazí na to, že je to vždy zvlněno. A po jaké době? To nikdo neví, protože i místa s kostkami jsou opět a opět opravována. Takže pane Hrabáku. Teď se zeptám, Vy jste stavitel? Stavební dozor? Inženýr přes stavby? Byl jste dozorem při rekonstrukci Wilsonova mostu? Předpokládám, že ani jedno z toho, takže co píšete jsou opět jen a jen laické spekulace, tak jak píše pan Mladějovský. Co tam máte dál?

+1/−1
2.8.2017 18:21

J58o56z94e62f 25H73o53f66m44a11n 9449715477715

Osobně se domnívám, že dlažba je ospravedlnitelná jen z historického hlediska. V podstatě jde o zastaralý způsob zpevnění povrchu, přestože se dostal opět do módy. Nerovný povrch způsobuje vibrace, které vozovku ještě víc vytloukají a ničí podvozky aut i trolejbusů. Nejhorší jsou ovšem tankodromy na zastávkách. Jen několik málo zastávek v Plzni není třeba opravovat, takže technologie trvanlivější jsou, ale tvdošíjně se dláždí a při dojezdu do zastávek drkotají zuby a úpí tlumiče. Nevím jak důležitá je dlažba na mostě, ale vím jistě, že jeho konstrukci poškozuje a stejně tak i vozidla, která po něm jezdí i kdyby byla položena dokonale.

+1/0
2.8.2017 16:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.