- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Porad me nejak hlava nebere, proc nenatahnout troleje (trolejbusy), v cem je baterie vyhodnejsi? Pri trolejich muzete vyuzit primo rekuperaci a nemusite mit vozidlo tezsi o kapacitni baterie, resit jejich dojezd, zivotnost a likvidaci...
Zase řešíte stavbu/údržbu toho trakčního vedení, plus je pak linka pevně daná, zatímco elektrobus je vázán pouze nabíjecími body. Spíš bych chápal kombinaci, trolejbus s baterií, co by mohl zajíždět třeba 10 km za konečnou trolejí a zpět, cestou pod dráty se zase nabil, na druhé konečné totéž...
Hm, řešit ve městě, které je "zadrátováno" pro tramvaje a trolejbusy stejného dopravce, samostatně připojenou nabíjecí stanicí (s logicky velkým rozptylem odběru, tedy cenou odvozenou za špičkový odběr) je trochu na hlavu. Když se odbočí z měnírny DP (či od troleje jako v Praze na Želivského), tak se ((mimo absence samostatného přípojného bodu) ta špička při nabíjení mezi odběrem/rekuperací tramvají ztratí.
Účinnost dieselu je možná 25-30%. Účinnost elektromotoru bude odhadem 80-90%, takže toho ztrátového tepla je opravdu o dost míň
Výborně.
Ukázka ostrého nasazení elektromobilů v praxi ... velmi drahé ... a to ještě není elektřina zatížena extra spotřební daní, která určitě bude, až lidi masivně začnou opouštět benzín a naftu a státu se propadnou příjmy spotřební daně a DPH ....
Další nevýhody - velké ztráty při přenosu elektřiny do dobíjecí stanice ... vysoká spotřeba elektromotorů ....
Mimochodem - v Praze elektrobus "nepřežil" zimu ..... ale tam nejezdil od nabíječky k nabíječce ....
Do budoucna je to asi cesta. Jednak kvůli emisím, hluku, ale i teplotě uvnitř, jet v dnešních hicech v autobusu přímo nad dieselem je ještě o level drsnější, než "jen" horko...
Elektromotory nevydávají teplo? Hmmmmm