Diskuze

Test elektrobusů v Plzni končí, sbíraly data o pohonu budoucnosti

Rychlodobíjecí elektrobusy, které dva roky jezdily na trase z centra Plzně na Košutku a zpět, brzy přestanou vozit cestující. Jejich testovací provoz končí a dopravní podniky nepočítají s tím, že by je na linku dál nasazovaly.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A výsledky nejsou dobré...

0 0
možnosti

Porad me nejak hlava nebere, proc nenatahnout troleje (trolejbusy), v cem je baterie vyhodnejsi? Pri trolejich muzete vyuzit primo rekuperaci a nemusite mit vozidlo tezsi o kapacitni baterie, resit jejich dojezd, zivotnost a likvidaci...

0 0
možnosti

J26a85n 58Č15e78k77a67l

31. 5. 2017 12:43

Zase řešíte stavbu/údržbu toho trakčního vedení, plus je pak linka pevně daná, zatímco elektrobus je vázán pouze nabíjecími body. Spíš bych chápal kombinaci, trolejbus s baterií, co by mohl zajíždět třeba 10 km za konečnou trolejí a zpět, cestou pod dráty se zase nabil, na druhé konečné totéž...

1 0
možnosti

J23a93n 76V16a40l72o82u64c12h

31. 5. 2017 11:01

Hm, řešit ve městě, které je "zadrátováno" pro tramvaje a trolejbusy stejného dopravce, samostatně připojenou nabíjecí stanicí (s logicky velkým rozptylem odběru, tedy cenou odvozenou za špičkový odběr) je trochu na hlavu. Když se odbočí z měnírny DP (či od troleje jako v Praze na Želivského), tak se ((mimo absence samostatného přípojného bodu) ta špička při nabíjení mezi odběrem/rekuperací tramvají ztratí.

1 0
možnosti

Účinnost dieselu je možná 25-30%. Účinnost elektromotoru bude odhadem 80-90%, takže toho ztrátového tepla je opravdu o dost míň

0 0
možnosti

Výborně.

Ukázka ostrého nasazení elektromobilů v praxi ... velmi drahé ... a to ještě není elektřina zatížena extra spotřební daní, která určitě bude, až lidi masivně začnou opouštět benzín a naftu a státu se propadnou příjmy spotřební daně a DPH ....

Další nevýhody - velké ztráty při přenosu elektřiny do dobíjecí stanice ... vysoká spotřeba elektromotorů ....

Mimochodem - v Praze elektrobus "nepřežil" zimu ..... ale tam nejezdil od nabíječky k nabíječce ....

0 0
možnosti

J70a76n 95Č91e30k92a32l

31. 5. 2017 9:50

Do budoucna je to asi cesta. Jednak kvůli emisím, hluku, ale i teplotě uvnitř, jet v dnešních hicech v autobusu přímo nad dieselem je ještě o level drsnější, než "jen" horko...

0 0
možnosti

Elektromotory nevydávají teplo? Hmmmmm

0 0
možnosti