Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Test elektrobusů v Plzni končí, sbíraly data o pohonu budoucnosti

Rychlodobíjecí elektrobusy, které dva roky jezdily na trase z centra Plzně na Košutku a zpět, brzy přestanou vozit cestující. Jejich testovací provoz končí a dopravní podniky nepočítají s tím, že by je na linku dál nasazovaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K46a52r12e67l 62N17e84d25o29p87i31l 7878676489454

A výsledky nejsou dobré...

0/0
1.6.2017 14:01

M84a81r62t96i58n 72R90u58z53i69c89k43a 1672248826607

Porad me nejak hlava nebere, proc nenatahnout troleje (trolejbusy), v cem je baterie vyhodnejsi? Pri trolejich muzete vyuzit primo rekuperaci a nemusite mit vozidlo tezsi o kapacitni baterie, resit jejich dojezd, zivotnost a likvidaci...

0/0
31.5.2017 12:26

J82a95n 21Č20e63k89a56l 7489695534944

Zase řešíte stavbu/údržbu toho trakčního vedení, plus je pak linka pevně daná, zatímco elektrobus je vázán pouze nabíjecími body. Spíš bych chápal kombinaci, trolejbus s baterií, co by mohl zajíždět třeba 10 km za konečnou trolejí a zpět, cestou pod dráty se zase nabil, na druhé konečné totéž...

+1/0
31.5.2017 12:43

M63a64r14t76i29n 22R62u23z52i15c34k35a 1762558936577

To mate totez, resite volne pristupne trolejove vedeni nebo sit nabijecich stanic.

Hybridni trolejbusy existuji jen je to kombinace elektrina (trolej) a nafta, ... porad mi to prijde levnejsi.

JInak linku mate prakticky vzdy danou, ve mestech malokdy menite trasu prelozenim do jine ulice (s vyjimkou vyluk). Stejne jako u tramvaji, proste postavite hlavni trasy pod troleji, mene vyuzivane linky a koncove trasy mohou obsluhovat autobusy nebo hybridy.

Pro zajimavost: https://www.youtube.com/watch?v=fmcMmYdF6lA

0/0
31.5.2017 16:49

F97i71l72i26p 11H45r36b48e90k 2564370816940

V Plzni už dnes jezdí několik hybridních trolejbusů trolej - baterie, a další se mají kupovat (viz článek), není tedy už nutné používat naftu. Chápu, že to je pro dopravní podniky zajímavější alternativa než bateriové autobusy a dobíjecí stanice.

+1/0
1.6.2017 9:12

J34a24n 37V15a76l36o92u48c91h 6692307148100

Hm, řešit ve městě, které je "zadrátováno" pro tramvaje a trolejbusy stejného dopravce, samostatně připojenou nabíjecí stanicí (s logicky velkým rozptylem odběru, tedy cenou odvozenou za špičkový odběr) je trochu na hlavu. Když se odbočí z měnírny DP (či od troleje jako v Praze na Želivského), tak se ((mimo absence samostatného přípojného bodu) ta špička při nabíjení mezi odběrem/rekuperací tramvají ztratí.

+1/0
31.5.2017 11:01

J55i58ř70í 43P64a69r41k58a76n 3956374920278

Účinnost dieselu je možná 25-30%. Účinnost elektromotoru bude odhadem 80-90%, takže toho ztrátového tepla je opravdu o dost míň

0/0
31.5.2017 10:58

O38n65d85ř72e83j 80N28o28v89á95k 9307984289119

Výborně.

Ukázka ostrého nasazení elektromobilů v praxi ... velmi drahé ... a to ještě není elektřina zatížena extra spotřební daní, která určitě bude, až lidi masivně začnou opouštět benzín a naftu a státu se propadnou příjmy spotřební daně a DPH ....

Další nevýhody - velké ztráty při přenosu elektřiny do dobíjecí stanice ... vysoká spotřeba elektromotorů ....

Mimochodem - v Praze elektrobus "nepřežil" zimu ..... ale tam nejezdil od nabíječky k nabíječce ....

0/0
31.5.2017 10:04

J18a16n 11Č51e21k10a15l 7809885304224

Do budoucna je to asi cesta. Jednak kvůli emisím, hluku, ale i teplotě uvnitř, jet v dnešních hicech v autobusu přímo nad dieselem je ještě o level drsnější, než "jen" horko...

0/0
31.5.2017 9:50

O72n22d62ř74e46j 40N77o83v18á63k 9827164969469

Elektromotory nevydávají teplo? Hmmmmm

0/0
31.5.2017 10:00

J32a81n 22Č64e61k50a44l 7459675324514

Míň, než diesel, aspoň co usuzuji dle zkušenosti z testů elektrobusů v Praze...

0/0
31.5.2017 10:08

O74n53d25ř91e22j 57N75o64v60á21k 9687644529539

Zas je otázka, jak elektrobus zvládne klimatizaci .... přece jenom je to obrovský prostor a klima by měla být dostatečně výkonná => náročná na spotřebu elektřiny

0/0
31.5.2017 10:13

J64a52n 25Č20e46k35a10l 7149155884284

Souhlas, ale ve chvíli, kdy ji nemají ani dieselové autobusy, tak není moc co řešit... :)

+2/0
31.5.2017 12:40



Najdete na iDNES.cz