Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Test elektrobusů v Plzni končí, sbíraly data o pohonu budoucnosti

Rychlodobíjecí elektrobusy, které dva roky jezdily na trase z centra Plzně na Košutku a zpět, brzy přestanou vozit cestující. Jejich testovací provoz končí a dopravní podniky nepočítají s tím, že by je na linku dál nasazovaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K60a97r91e84l 58N68e52d54o43p17i83l 7388236649834

A výsledky nejsou dobré...

0/0
1.6.2017 14:01

M62a77r10t33i13n 21R60u51z34i76c22k21a 1882168916807

Porad me nejak hlava nebere, proc nenatahnout troleje (trolejbusy), v cem je baterie vyhodnejsi? Pri trolejich muzete vyuzit primo rekuperaci a nemusite mit vozidlo tezsi o kapacitni baterie, resit jejich dojezd, zivotnost a likvidaci...

0/0
31.5.2017 12:26

J60a70n 98Č27e63k68a14l 7939785764114

Zase řešíte stavbu/údržbu toho trakčního vedení, plus je pak linka pevně daná, zatímco elektrobus je vázán pouze nabíjecími body. Spíš bych chápal kombinaci, trolejbus s baterií, co by mohl zajíždět třeba 10 km za konečnou trolejí a zpět, cestou pod dráty se zase nabil, na druhé konečné totéž...

+1/0
31.5.2017 12:43

M75a60r28t62i76n 83R93u45z11i90c44k35a 1482988556667

To mate totez, resite volne pristupne trolejove vedeni nebo sit nabijecich stanic.

Hybridni trolejbusy existuji jen je to kombinace elektrina (trolej) a nafta, ... porad mi to prijde levnejsi.

JInak linku mate prakticky vzdy danou, ve mestech malokdy menite trasu prelozenim do jine ulice (s vyjimkou vyluk). Stejne jako u tramvaji, proste postavite hlavni trasy pod troleji, mene vyuzivane linky a koncove trasy mohou obsluhovat autobusy nebo hybridy.

Pro zajimavost: https://www.youtube.com/watch?v=fmcMmYdF6lA

0/0
31.5.2017 16:49

F18i45l56i63p 47H50r35b33e66k 2244460306930

V Plzni už dnes jezdí několik hybridních trolejbusů trolej - baterie, a další se mají kupovat (viz článek), není tedy už nutné používat naftu. Chápu, že to je pro dopravní podniky zajímavější alternativa než bateriové autobusy a dobíjecí stanice.

+1/0
1.6.2017 9:12

J73a15n 54V35a19l83o90u15c23h 6452367948700

Hm, řešit ve městě, které je "zadrátováno" pro tramvaje a trolejbusy stejného dopravce, samostatně připojenou nabíjecí stanicí (s logicky velkým rozptylem odběru, tedy cenou odvozenou za špičkový odběr) je trochu na hlavu. Když se odbočí z měnírny DP (či od troleje jako v Praze na Želivského), tak se ((mimo absence samostatného přípojného bodu) ta špička při nabíjení mezi odběrem/rekuperací tramvají ztratí.

+1/0
31.5.2017 11:01

J89i26ř45í 59P27a17r11k95a57n 3326224620348

Účinnost dieselu je možná 25-30%. Účinnost elektromotoru bude odhadem 80-90%, takže toho ztrátového tepla je opravdu o dost míň

0/0
31.5.2017 10:58

O34n94d94ř62e47j 73N51o37v84á89k 9987384259649

Výborně.

Ukázka ostrého nasazení elektromobilů v praxi ... velmi drahé ... a to ještě není elektřina zatížena extra spotřební daní, která určitě bude, až lidi masivně začnou opouštět benzín a naftu a státu se propadnou příjmy spotřební daně a DPH ....

Další nevýhody - velké ztráty při přenosu elektřiny do dobíjecí stanice ... vysoká spotřeba elektromotorů ....

Mimochodem - v Praze elektrobus "nepřežil" zimu ..... ale tam nejezdil od nabíječky k nabíječce ....

0/0
31.5.2017 10:04

J61a93n 10Č29e68k76a59l 7459175314634

Do budoucna je to asi cesta. Jednak kvůli emisím, hluku, ale i teplotě uvnitř, jet v dnešních hicech v autobusu přímo nad dieselem je ještě o level drsnější, než "jen" horko...

0/0
31.5.2017 9:50

O29n22d91ř77e56j 31N22o56v58á65k 9197274829889

Elektromotory nevydávají teplo? Hmmmmm

0/0
31.5.2017 10:00

J30a28n 63Č14e35k46a30l 7129525494114

Míň, než diesel, aspoň co usuzuji dle zkušenosti z testů elektrobusů v Praze...

0/0
31.5.2017 10:08

O57n13d53ř84e73j 88N87o73v97á27k 9607584589379

Zas je otázka, jak elektrobus zvládne klimatizaci .... přece jenom je to obrovský prostor a klima by měla být dostatečně výkonná => náročná na spotřebu elektřiny

0/0
31.5.2017 10:13

J67a85n 81Č65e98k51a75l 7279395474574

Souhlas, ale ve chvíli, kdy ji nemají ani dieselové autobusy, tak není moc co řešit... :)

+2/0
31.5.2017 12:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.