Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V rodinném domě se zřítil domácí výtah. Žena zemřela, muž je zraněný

Domácí výtah se ve čtvrtek zřítil v rodinném domě v Dobřanech na Plzeňsku. Při nehodě zemřela seniorka, její druh je těžce zraněný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40e78t77r 41V75o34n94d68r74a27c76e34k 7475101243900

Z některých příspěvků se mi chce zvracet - to už někteří lidé nejsou schopni ani logické úvahy ??

Možná se někteří cítíte jako největší chytrýci, když tady píšete, že si měli výtah koupit za milion a navážíte se do kutilů - víte co - až vám bude 80 let - zajděte si do banky, že potřebujete milion na výtah pro nemocnou manželku - velmi brzy si půjdete do supermarketu koupit alespoň svářečku a začnete na starý kolena kutit !!!!

+2/−1
5.5.2017 6:52

P25a25v28e66l 13D54o19l10n73í92č10e45k 3968373754171

Klidně si kupte v supermarketu svářečku a začněte kutit. Ale až se vám váš výtvor rozsype pod nohama nebo vám spadne na hlavu, tak si nestěžuje.

+2/−1
5.5.2017 7:18

P32e86t68r 69V69o28n57d68r57a43c80e82k 7855511913360

A co by jsi udělal když ti bude 80let pro svou ženu ?? Žádná banka ti na výtah nepůjčí , můžeš se přestěhovat ale v 80ti bych tě chtěl vidět - prostě ten chlap se snažil co šlo ....

0/0
5.5.2017 14:03

V54í92t 83B72r82z29o60b47o77h41a44t48ý 7570862453871

a výsledek jeho snažení byl, že ji tím připravil o život ..... asi se měl snažit víc nebo jinak

0/0
5.5.2017 15:01

V57l16a63d29i51m55í42r 80L43o44u80d61a 8617827556792

Logická úvaha je nestavět výtah svépomocí ale řešit nemožnost chůze do schodů změnou bydlení.

+1/−1
5.5.2017 9:08

V18í37t 62B76r76z38o38b90o52h30a22t82ý 7810692203501

Pletete se, logická úvaha není porušit stavební zákon a ohrozit sebe a své blízké na zdraví či životě - to rozhodně ne.

+1/−1
5.5.2017 9:23

R78i61c40h39a18r20d 91T20o22m32e20č10e73k 7796385496771

Po shlédnutí videa mám úplně jasno co a jak se přihodilo. To policejní auto má povolený šroub na pravém zadním kole.;-D

+8/0
4.5.2017 19:34

J66a70n 28Š57e54s44t36á92k 3808469819444

Možná se dal pořídit starek výtaj za pár šupu, ve spoustě paneláků se vymě'nují pořád funkční výtahy za nové, takže do baráčku by to dost možná šlo i vyhovovalo.

0/0
4.5.2017 18:53

J91a11n 81K13r50p52e50c 5896453674852

vymenuji se, protoze jsou technicky zastarale a vetsinou nevyhovuji normam. a zcela praqvem putuji do srotu. pokud vim tak je nesmite ani prodat. nicmene kde byste na takovem domku udelal sachtu a strojovnu? v podstate to znamena jedno patro nad a jedno patro pod. bylo by nutne znacne zesilit zdi. dovedu si predstavit ze takove reseni by bylo nasobne drazsi nez si nechat namontovat profesionalne, na miru sestaveny, novy vytah pro invalidy.

+2/0
4.5.2017 19:02

J26a62n 13Š95e10s88t22á84k 3588939349374

Tak ta šachta by snad nebyla v nějakým baráčku problémem, někdo bývá prostoru docela dost, ovšem ta strojovna asi už ano - nemám pochopitelně tušení jakou to má váhu, bývám jen pouhým pasažérem:-), někde pod střechou to asi už není na velk= zatížení, jedině kdyby to byla jako nástavba šachty. . ta technická zastaralost by snad ani tak nevadila, když to dosud vozí 4 lidi až do šestého poschodí., tak by jedna či dvě osoby do druhýho štoky mohly být povoleny.

0/0
4.5.2017 19:10

J34i83ř57í 97P24a58u93l 3266195197162

Misto vytahu z panelaku si spise predstavte v tom dome neco na zpusob stavebniho vratku na kolecko, tj. ram s prkny, lano, kladka, el. motor.

+2/0
4.5.2017 19:30

J70a78n 69Š19e37s21t51á33k 3258629749274

asi máte pravdu, něco jako plošiny na umývání oken?

0/0
4.5.2017 21:01

M68i41c58h76a98l 55C19h56a60l43u13p66a 6538550369413

Tak nejde jenom o strojovnu, minimálně to ještě musí nést váhu kabiny, ocelových lan a protizávaží (to má hmotnost třeba poloviny kabiny). Takže bych tipoval, že to celé bude vážit klidně hodně přes tunu. Nicméně dávat si do dvou pater celý systém z paneláku je tak trochu kanón na vrabce.

+2/0
4.5.2017 20:00

J79a38n 96Š17e56s52t74á84k 3588649959324

no je to fakt, ale jak říkám, napadlo mě to proto, že jsem byl svědkem toho, jak se mění naprosto funkční výtah za novej

0/0
4.5.2017 21:06

M83i76c64h94a75l 16C57h51a15l12u43p81a 6158520619243

Úplně funkční nebo odpovídající předpisům to asi není, když to musí měnit. Časem se určitě změnily normy a když se něco předělává, tak se to už asi musí vyměnit všechno podle současných předpisů. Na druhou stranu ty starší věci často vydržely mnohem déle, než ty dnešní, co odejdou za pár let.

0/0
4.5.2017 21:29

V51í37t 38B97r24z43o75b71o86h89a67t13ý 7450362913321

Jak jsem Vám psal níže, plně funkční ten výtah jistě nebyl, jinak by jej nebylo třeba měnit. Plně funkční neznamená jen, že jede, ale že fungují všechny bezpečnostní prvky, že díly nejsou opotřebované, nebo za hranicí životnosti.

0/0
5.5.2017 9:31
Foto

J89i23ř79í 53D85v60o61ř51á22k 5545359370768

No nejsem si úplně jist, jak se dá, a za kolik peněz adaptovat starý výtah z paneláku do rodiného domu.

0/0
4.5.2017 19:18

J81a65n 29Š23e76s69t24á88k 3338449939184

No vůbec tomu nerozumím, jen mě to napadlo, protože se nedávno u přátel měnil normální funkční výtah na sedm podlaží, či osm se sklepem

0/0
4.5.2017 19:27

V61í59t 48B24r35z61o90b31o88h95a54t90ý 7200112953111

Ten výtah se pravděpodobně měnil z toho důvodu, že byl ve stavu pro užití nebezpečný. To že výtah jede ještě neznamená, že je plně funkční - jde právě o různé zabezpečení zejména proti pádu a jejich výměna/oprava za funkční je mnohdy natolik drahá a navíc i nedostatečně účinná, že se zkrátka nevyplatí.

Prakticky to znamená, že valnou většinu dílů by stejně při "adaptaci" výtahu z paneláku do rodiného domu bylo potřeba vyměnit či upravit, taková práce by pravděpodobně vyšla dráž než výtah nový.

0/0
5.5.2017 9:27

J11a31n 41Š77e56s58t20á29k 3538249219914

No je fakt, že by asi největší problém byl napasovat to do menších prostor domku, ta funkčnost by snad odpovídala v tom smyslu, že pokud výtah vozil až 4 osoby sedm poschodí, třeba pro 100 i víc nájemníků, tak by mohl ještě dostat povolení pro dvě osoby a dvě poschodí. Ale teď si vybavuju pojízdné koleje na schodech pro vozíčkáře, a to by asi bylo nejschůdnější řešení, a snad ani ne tak drahé jako výtah:-)

0/0
5.5.2017 9:34

V97í23t 38B63r41z39o59b98o69h29a33t58ý 7800462663801

To napasování neřeším, únosnost neřeším (okrajově dle mě by bylo nutno vybudovat samonosnou novou šachtu uvnitř domu).

Důležité je, že vodící a zabezpečovací prvky u takového výtahu jsou nepoužitelné a kvůli jejich nepoužitelnosti se výtah mění - to už jsme na ceně třetiny až poloviny nového výtahu. Dále je potřeba upravit elektroniku jen pro dvě poschodí a další detaily. No podtrženo sečteno i bez stavebních prací to o moc levněj než nový výtah nevyjde a po započítání stavebních prací to vyjde snad i dráž.

Mimochodem, jsem přesvědčený, že na takovou přestavbu starého výtahu zřejmě nebude být možnost právě kvůli velkým zásahům do původní konstrukce výtahu vydat schválení do provozu (či jiný potřebný papír), který by byl potřeba ke kolaudaci takové stavby (na výtah je třeba stavební povolení). Takže formálně jsme stejně za hranou zákona podobně jako u toho samodomo řešení, pravda ale je, že by to jistě bylo bezpečnější.

Jo ta rampa pro vozíčkáře je řešení - jinak se vyrábí jen takové sedátko pro lidi s omezeným pohybem (princip je stejný - sedátko přivoláte tlačítkem, přijede, někdo nasedne a ono jej vyveze nahoru na schody/případně sveze dolu). Cena je zlomek ceny výtahu, ale přesto je to dost velká "pálka".

0/0
5.5.2017 9:41

J68a27n 22Š54e37s46t41á74k 3338749639464

No máte pravdu, je to nakonec asi jako chtít udělat z náklaďáku osobák. Asi nejjednodušší by bylo vršek šikovně pronajmout a sami zůstat jen dole:-)

0/0
5.5.2017 9:51

V48í56t 26B21r32z37o89b59o45h55a31t89ý 7770462293641

Některé věci zkrátka nejde vyřešit jedoduše(levně) a některé zase nemají řešení žádné.

0/0
5.5.2017 9:59

J63a60n 18Š38e46s65t90á16k 3828459679324

R^

0/0
5.5.2017 10:10
Foto

J59i91ř24í 84D23v47o75ř41á39k 5725239350248

Citace :

Podle prvotních informací od policie se výtah zřítil z přízemí do sklepních prostor.

Zdroj: http://plzen.idnes.cz/pad-vytah-rodinny-dum-senior-dg9-/plzen-zpravy.aspx?c=A170504_130102_plzen-zpravy_pp

Tak pokud nemají v několikapatrových sklepních prostorách protiatomový kryt, tak se jedná asi o 3 - 4 metry. Pochopil bych zranění dolních končetin, možná nějaká další. Ale zranění neslučitelnáz životem ?

0/0
4.5.2017 18:52

J75a12n 32K96r56p89e76c 5376123384672

tak do toho. spadnete ze 3-4 metru na tvrdou zem. uvidime jak se vam povede. a to bych rekl ze jste jeste o dost mladsi.

0/0
4.5.2017 18:57
Foto

J82i56ř63í 13D87v92o61ř40á22k 5155469960788

Ale jistě ,jak jsem psal . Zranění, možná v budoucnu fatální,zlomenina krčku kyčelního kloubu, zlomeniny rukou, otřes mozku..... . Ale podle policie žena utrpěla zranění neslučitelná s životem. Tak to psali dopoledne.

0/−1
4.5.2017 19:08

R88o60b14e33r93t 49B87a57l85a41b88á74n 9242783792

Jestli to byl nějakej domácí zázrak, tak můžeme jen špekulovat, co všechno bylo na vršku "kabiny" nebo šachty. To všechno se mohlo urvat a po dopadu masakrovat. Kladkostroj, nosná konstrukce, pohon, nebo třeba i vyzdívka...

+3/0
4.5.2017 19:45

V16í10t 49B12r38z21o96b29o85h44a29t34ý 7360252553351

jak to tu někdo psal - samotná konstrukce výtahu při selhání mohla na ty nešťastníky pak ještě i spadnout

0/0
4.5.2017 19:57

J25a97n 97Š13e17s12t28á51k 3708499919684

tak tak, když má jeden kolem osmdesátky, už stačí málo

0/0
4.5.2017 19:12

P77a82v95e86l 53V59ě12t10r18o26v21e44c 6696368762171

Taky ji ten výtah mohl nějak skřípnout, zranit, zhmoždit atp. Není přece vůbec jasné, zda v něm jela nebo zda s ním třeba dopravovali palivové devo nebo cokoliv jiného...

0/0
4.5.2017 20:00

P48a24v72e59l 86V37ě81t71r94o36v19e66c 6176798332541

... dřevo...

dodávám: výtah se dle článku zřítil "na ni", ne "s ní".

0/0
4.5.2017 20:03

J25a19n 75Š35e42s28t26á20k 3148219659874

Možná to už opravili, teď je tam "Výtah, který se s nimi zřítil..."

0/0
4.5.2017 21:10

B30ě89l63a 92H39o67r63á42k66o30v72á 1518732399780

Důležité je zda byla revize komínů!

Výtahy kromě paneláků média neřeší...

+1/−6
4.5.2017 17:19

V56á84c97l49a84v 11V51o20s66t13r37a57d83o39v96s73k88ý 5420372725754

A kdo to měl řešit a hlavně jak?

0/−2
4.5.2017 17:24

V98í86t 17B81r80z84o39b13o98h85a42t27ý 7690282193241

V první fázi mělo být stavební povolení, v druhé kolaudace, ve třetí pravidelná revize. - ale to je vše pasé protože na samodomo výtah to stejně není možné získat. A kdo to měl řešit? - zejména provozovatel na jehož hlavu padne veškerá zodpovědnost.

+2/0
4.5.2017 17:47

B77ě63l85a 36H44o55r38á66k68o77v86á 1458772969390

Jestli to zařizovala oběť, tak není co řešit. Akorát si nejsem jistá, zda se jednalo o výtah v domě nebo podomácku vyrobená nezkolaudovaná zdviž.

0/0
4.5.2017 18:10

J91a65n 53K74r98p67e46c 5856243184912

a clanek jste cetla?

+1/−1
4.5.2017 18:55

V96í84t 27B43r16z74o20b46o54h86a97t15ý 7160312983711

ono je defakto uplně jedno kdo to stavěl, zodpovídá majitel/provozovatel

0/0
4.5.2017 19:40

P13a83v55e47l 47V54ě20t42r59o32v41e94c 6156848662101

Jde o přízemní domek, osobně se domnívám, že nešlo o osobní, ale o nákladní podomácku zhotovený výtah. To druhé článek uvádí.

0/0
4.5.2017 20:05

V19í10t 48B62r55z31o33b10o46h71a89t17ý 7910922503901

hned po oné nešťastné události vidím jako druhou největší tragédii to, že nejlépe hodnocený příspěvěk z celé diskuze obhajuje hujerské řešení životní situace v podobě onoho výtahu

+4/−4
4.5.2017 16:13

V53l29a98d40i13m74í42r 73H52r32u37b31ý 1184191377532

On ho neobhajuje, to asi špatně vidíte. Jen konstatuje, že když máte na výběr řešení kutilské dostupné, nebo profesionální nedostupné, tak se dá pochopit, že lidé zvolí to řešení kutilské.

+4/0
4.5.2017 17:19

V47í45t 59B83r97z97o35b40o92h47a55t53ý 7140292883391

Nepřijde mi uplně logické, že lidé, když na něco nemají tak raději hodlají riskovat život při každém použití pochybného výrobku.

+1/−1
4.5.2017 19:58

V33l11a90d40i51m92í56r 86H72r27u53b45ý 1934781627102

A já vás naprosto chápu ;-). Ale sám snad víte, že logika a život moc často dohromady nejdou.

.

BTW, život riskujete neustále, liší se jen míra toho rizika. Tihle riziko selhání výtahu (chybně) vyhodnotili jako přijatelné a doplatili na to. Jenže 100% jistota neexistuje, můžete mít vy sám všechno zajištěné a pojištěné a pak vás převálcuje Hepnarová při čekání na tramvaj. A jen abychom si rozuměli, já ten kutilský výtah neobhajuji, jen dokážu pochopit, že si ho pořídili.

0/0
4.5.2017 20:51

V22í15t 19B92r67z19o97b15o72h55a35t83ý 7850132493511

ale jo já těm lidem svým způsobem rozumím taktéž, jen jsem přesvědčený, že je to špatné vyhodnocení situace, tedy selhání logiky u dotyčných lidí

0/0
5.5.2017 9:33
Foto

J40a96r78o25s62l50a80v 29D90o24u89š28a 3452344284866

To video se hodí na jakýkoliv protisměrné parkování hasičského auta před domem. Ale absolutně nic neříká o spadlém výtahu.

+7/0
4.5.2017 15:58

D37a62v84i93d 31H82o65l77m74a16n 5534480527

To video je super !

+14/0
4.5.2017 15:50

I15v55a 74V48a38l82č53í97k42o19v96á 3250909569

To je na iDnes návodné, vidíte tam ceduli č.p., abyste si z katastru mohl zjistit jméno majitele. A když ho na protest uvedete, jste smazán. Už jsem si na to stěžovala několikrát, ale tady v tomto plátku je to zbytečné.

0/0
4.5.2017 18:44

M43a90r20t76i20n 69V41y62s12k46o70c76i34l 3522408725560

Sice jste se nic nedozvedel, ale reklama se vam pustila, ne? Tak to byl ucel splnen, tak klidek.

0/0
4.5.2017 20:35

T94o15m80á61š 41Ž46i29t13n24ý 6301710461151

no jo, ale jsou věci do kterých se prostě člověk hrabat nemá. Výtahy podléhají revizím - no a jak se dělaly tady?? Asi niejak...

takže je otázka času kdy to selže - a u výtahu to bývá obvykle fatální. Předpokládám že nouzové brzdy a pod to taky nemělo, pro kutila moc složité.

0/0
4.5.2017 15:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.