Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto nabouralo do kamionu na odpočívadle, řidič po nárazu zemřel

Tragická nehoda se stala ve středu ráno na hlavní silnici mezi Plzní a Stříbrem. Podle prvotních informací tam zemřel řidič osobního auta, který zezadu narazil do kamionu odstaveného na odpočívadle U čtyř sudů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L97u13b29o94m76í51r 11S66a59z18e56č79e74k 7669868315853

No vida, napitý motocyklista, střízlivý řidič auta a výsledek je opačný! Takže nezabíjí alkohol, ale mozek!

+1/0
12.4.2017 13:02

M24a67r10t43i92n36a 87K56o88l43o37m17a51z94n18i91k69o52v33a 2117532217266

Debilnejsi titulek uz vymyslet nesel? 8-oRv

+3/0
12.4.2017 11:46

L68i55b67o43r 10M51o95u91č26k66a 1838977775402

to nebude mit Tok radost.. nebud eplnit cile .. tech mrtvych je za posledni tyden docela dost

+1/0
12.4.2017 11:33

K71a14m76i40l47a 86K17a72l58e17n22s47k87á 9146237627298

Kdoví jestli ten v tom autě při nárazu vůbec žil. Možná měl dávno předtím kolaps anebo mikrospánek. Jinak by nemohl naborat auto na odpočívadle. Není přeci normální projíždět odpočívadlem...

+1/0
12.4.2017 11:01

V41l13a50d41i86m34í91r 87R15e91t51t21i50n66g96e40r 5605976485565

Jak někdo nabourá do kamionu na odpočívadle tak, že způsobi smrtelnou nehodu????

+2/−2
12.4.2017 9:55

T69o15m33á19š 95K95u59c30h61a63ř 3917771628461

Zajímavé je, že kvůli ochraně chodců se vymýšlejí i takové věci, jako vystřelující přední kapoty. Ale že jedna z nejčastějších nehod, tedy náraz osobáku zezadu do kamionu, znamená díky výšce návěsu prakticky tutovku pro osádku vozu, je zřejmě jedno. Přitom funkční nárazník s přiměřenou deformační zónou, který by zabránil nárazu ve výšce sloupků, by se v ceně kamionu v pohodě ztratil.

+13/−3
12.4.2017 9:29

M52i93r36o98s83l79a83v 52R42a93t65a61j 5181493254175

otázkou je - to nikoho nenapadlo 8-o8-o?

0/0
12.4.2017 9:33

P36e16t74r 16B59u35r79d41a 3440895739707

Ono když ten náraz urazí nárazník a metr a půl za ním ještě urve nápravu z uložení (a že ta náprava nebude o moc lehčí, než je ten osobák), tak nepomůže nic.

Reakce není na tento konkrétní případ, ale před léty jsem cestou z Nizozemska přes Deutschland potkal nehodu. Asi Opel (podle zadních světel, koukala ještě utržená střecha a kus červeného asi airbagu) narazil do posledního kamiónu v koloně (auto bylo s českou SPZ). Na té straně, co jsme objížděli byla poslední náprava posunutá.

Zde je na místě snad jen řešení, kdy auto aktivně hlídá vzdálenost před sebou a podle rychlosti samo brzdí. Ale bude se nám líbit, až to bude povinně u všech?

0/0
12.4.2017 9:46

J35a50r10o73s57l13a24v 12L13e60b23e68d71a 3266729387520

K závěrečné otázce, byť se zdá být řečnickou: Nestojím o to, aby moje auto samo měnilo rychlost nebo směr. Na rozdíl od obou řidičů v článku sleduju, kam jedu.

+5/0
12.4.2017 10:00

P43e87t19r 15B54u36r84d12a 3560865279237

Proto tam ta závěrečná otázka byla. Z nových technologií se mi líbí varování kontrolkou, maximálně pípnutím.

+1/0
12.4.2017 10:02

J93a63k92u15b 22Š27a91f92a91n14d14a 7355227131741

Tak to třeba já proti automatickému nouzovému brždění nic nemám (pokud to bude spolehlivé).

+1/0
12.4.2017 12:47

J92a16r43o42s62l50a88v 10L12e64b65e79d23a 3246709107260

Představuju si situaci, kdy vítr nadzvedne na asfaltu kus kartonu, automobil automaticky "dupne na brzdu" a zezadu mě někdo naboří.

Ve spojení s tempomatem to může být třeba pohodlné, to ano - když ho musím jakkoliv vypínat kvůli loudům, bývá otravné) - ale stejně bych to spíš nechtěl.

+1/0
12.4.2017 12:55

J96a88k18u96b 29Š62a58f98a80n44d60a 7395827831911

Psal jsem, pokud to bude spolehlivé.

Takovýto systém nereaguje na přítomnost něčeho ale na jeho přibližování. Ale samozřejmě může nastat situace, kdy to systém špatně vyhodnotí. Ale to neznamená, že by to mělo být horší, než dnes. Pokud ten vzadu bude mít stejný systém, ubrzdí to taky. Pokud ne, má si nechat větší rozestup.

+1/0
12.4.2017 13:17

P51a61v91e95l 22J54e63ř72á15b62e90k 7501562464777

Nenaboří, protože bude mít taky asistenta vzdálenosti.

+1/0
12.4.2017 21:44

T78o30m13á87š 38K33u93c77h73a52ř 3847421808151

Nelze očekávat právo na přežití při rozdílové rychlosti 130 km/h. Stávající stav je ale takový, že při čelním nárazu do jiného vozu či překážky přežijete v pohodě rozdílovou rychlost třeba 60 km/h, ale se srandovními nárazníky, jaké jsou na většině návěsů, vám v takovém případě nárazu do výše sloupků stačí na smrťák rozdílová rychlost třeba jen 25 km/h. Dalším problémem pochopitelně je "dlouhověkost" návěsů, tedy to,že než dojde k obměně, trvá to déle než u osobáků.

Hned pod tímto článkem je v tématu "Řidička zezadu narazila do kamionu, roh návěsu těsně minul její hlavu" a u toho fotka úplně vzorová a děsivá. Nic nezabránilo autu při nepříliš velké rychlosti podjet pod návěs a řidička přežila jen díky štěstí.

+5/0
12.4.2017 11:18

B37l70a28ž79e73j 38M61o32t74y87č70k42a 8257127435370

Silnice se začínají plnit SUV a tam to jde taky uplně mimo;-)

0/0
12.4.2017 9:49

V22l12a61s12t65i39m36i94l 55L67u56c82a28k 4520373218819

Všechny nákladní vozy a návěsy v EU jsou povinně vybaveny ochranou proti podjetí/vklínění malých vozidel. V normě jsou uvedeny i detaily (mj. světlá výška). Ale když někdo narazí velkou rychlostí, samozřejmě to nestačí. Vzadu musí být nárazník před zadním obrysem vozidla, aby nebránil vykládce - což ale snižuje jeho účinnost při nárazu.

+4/0
12.4.2017 10:41

J66a77n 91N72o69v81á18k 9265558554245

Ty nárazníky ale nikdo netestuje na opravdovou pevnost - a když to má výztuhy vyrobené z 2mm měkkého tažného plechu místo z nějakého pevného profilu, tak je to spíš okrasa, než bezpečnostní prvek.

+2/0
12.4.2017 11:35

M26a94r17t91i44n45a 39K81o80l78o48m96a43z33n34i16k81o77v14a 2317602597596

Pardon, melo byt plus.

0/0
12.4.2017 11:47

M58i34r50o64s52l29a53v 85R20a82t21a77j 5591593644485

člověk má někdy pocit, že to auto jede - a ono stojí

+4/0
12.4.2017 9:27

J82a22n 54R40a13d27e79c57k48ý 5446754367476

Výčitky až do smrti.

0/−4
12.4.2017 9:23

H51a34n63a 66N44e58m66e92c79k86o61v36a 2922380245320

Vycitat si to nestihl. Pravdepodobne ani nevedel, ze umrel. Takze nula nula nic :-/

+3/0
12.4.2017 9:52

M55a73r55t26i39n 30K18r16t29e56k 3409545923

Motocyklista nadýchal 1 promile? Takže za to může :-/

0/−4
12.4.2017 9:06

M26a17r53t27i47n 67B58o57u21č25e10k 7965545127357

Asi ano...

0/−1
12.4.2017 9:14

A91n13d19r88e65j 35M92ó70c 4294193175301

To že nadýchal neznamená, že zavinil nehodu samotnou

+10/0
12.4.2017 9:14

M25i57r47o87s28l22a10v 63R78a18t19a54j 5701643734435

máte pravdu, ne, neznamená...ale 1 promile je už na pořádnou pokutu...vím, je mi líto smrti spolujezdkyně, ale to neomlouvá

0/0
12.4.2017 9:29

K58a54r29e84l 28W81a23t25z46k50o 9886667327466

To neomlouvá hlavně toho řidiče co do motorkáře vrazil, že motorkář nadýchal je věc jiná, i když mu dají pravděpodobně spoluúčast. Nehodu ale nezavinil.

+6/0
12.4.2017 9:54

M33i17r40o46s43l10a73v 36R81a84t53a47j 5561823924645

já vím, taky jsem to tak myslel, nějak jsem to pořádně nenarval do souvětí;-D

0/0
12.4.2017 10:00

L28u11b60o58m22í74r 89S31a12z42e43č31e51k 7769338425413

Spoluúčast proč? Jestli měl více než jedna, ŘP do čistírny správní řízení a pokuta. Jestli méně, pokuta!

0/0
12.4.2017 13:07

K42a84r11e24l 33W30a73t69z31k72o 9436407797356

Protože pojišťovna si zisk vzít nedá, přesněji na něm bude vymáhat část škody. Opilý neměl na silnici co dělat.

0/0
12.4.2017 13:26

P40e31t81r 32B86u16r72d33a 3580275189447

Jak alkohol za řízením totálně neschvaluji, tak v tomto případě je mi líto simsonáře. Mám doma také toto motorové kolo, když jedu s manželkou, tak rozjezd do kopce se podobá spíš koloběžce (ne vinou mé ženy jsme na maximálním zatížení, možná i pár kilo přes). Jestli dával přednost protijedoucímu, byl si vědom, kolik toho zvládá jeho motor, dělal asi vše pro to, aby dojeli v pořádku. Bude potřebovat hodně sil.

+7/0
12.4.2017 9:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.