Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto nabouralo do kamionu na odpočívadle, řidič po nárazu zemřel

Tragická nehoda se stala ve středu ráno na hlavní silnici mezi Plzní a Stříbrem. Podle prvotních informací tam zemřel řidič osobního auta, který zezadu narazil do kamionu odstaveného na odpočívadle U čtyř sudů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L59u22b56o81m17í87r 78S88a22z52e15č86e44k 7879368255253

No vida, napitý motocyklista, střízlivý řidič auta a výsledek je opačný! Takže nezabíjí alkohol, ale mozek!

+1/0
12.4.2017 13:02

M43a32r38t93i84n19a 62K78o71l96o48m43a92z96n61i46k25o58v48a 2467972457536

Debilnejsi titulek uz vymyslet nesel? 8-oRv

+3/0
12.4.2017 11:46

L37i26b79o95r 77M24o20u81č56k77a 1738277335182

to nebude mit Tok radost.. nebud eplnit cile .. tech mrtvych je za posledni tyden docela dost

+1/0
12.4.2017 11:33

K54a87m24i18l48a 24K90a27l52e95n92s65k50á 9466517827868

Kdoví jestli ten v tom autě při nárazu vůbec žil. Možná měl dávno předtím kolaps anebo mikrospánek. Jinak by nemohl naborat auto na odpočívadle. Není přeci normální projíždět odpočívadlem...

+1/0
12.4.2017 11:01

V98l63a36d59i79m73í36r 16R10e97t78t24i34n48g18e46r 5375766445575

Jak někdo nabourá do kamionu na odpočívadle tak, že způsobi smrtelnou nehodu????

+2/−2
12.4.2017 9:55

T54o48m59á70š 74K43u53c94h36a21ř 3277291278931

Zajímavé je, že kvůli ochraně chodců se vymýšlejí i takové věci, jako vystřelující přední kapoty. Ale že jedna z nejčastějších nehod, tedy náraz osobáku zezadu do kamionu, znamená díky výšce návěsu prakticky tutovku pro osádku vozu, je zřejmě jedno. Přitom funkční nárazník s přiměřenou deformační zónou, který by zabránil nárazu ve výšce sloupků, by se v ceně kamionu v pohodě ztratil.

+13/−3
12.4.2017 9:29

M52i95r12o53s88l44a92v 23R74a81t80a25j 5291573184325

otázkou je - to nikoho nenapadlo 8-o8-o?

0/0
12.4.2017 9:33

P90e13t32r 25B34u30r82d64a 3520625189857

Ono když ten náraz urazí nárazník a metr a půl za ním ještě urve nápravu z uložení (a že ta náprava nebude o moc lehčí, než je ten osobák), tak nepomůže nic.

Reakce není na tento konkrétní případ, ale před léty jsem cestou z Nizozemska přes Deutschland potkal nehodu. Asi Opel (podle zadních světel, koukala ještě utržená střecha a kus červeného asi airbagu) narazil do posledního kamiónu v koloně (auto bylo s českou SPZ). Na té straně, co jsme objížděli byla poslední náprava posunutá.

Zde je na místě snad jen řešení, kdy auto aktivně hlídá vzdálenost před sebou a podle rychlosti samo brzdí. Ale bude se nám líbit, až to bude povinně u všech?

0/0
12.4.2017 9:46

J81a14r36o28s31l93a28v 11L43e62b68e75d46a 3396299127620

K závěrečné otázce, byť se zdá být řečnickou: Nestojím o to, aby moje auto samo měnilo rychlost nebo směr. Na rozdíl od obou řidičů v článku sleduju, kam jedu.

+5/0
12.4.2017 10:00

P51e51t50r 71B21u86r96d46a 3620505899867

Proto tam ta závěrečná otázka byla. Z nových technologií se mi líbí varování kontrolkou, maximálně pípnutím.

+1/0
12.4.2017 10:02

J74a91k80u62b 79Š80a65f87a42n85d60a 7825307621811

Tak to třeba já proti automatickému nouzovému brždění nic nemám (pokud to bude spolehlivé).

+1/0
12.4.2017 12:47

J77a42r91o41s75l21a49v 29L62e45b40e15d33a 3436919677700

Představuju si situaci, kdy vítr nadzvedne na asfaltu kus kartonu, automobil automaticky "dupne na brzdu" a zezadu mě někdo naboří.

Ve spojení s tempomatem to může být třeba pohodlné, to ano - když ho musím jakkoliv vypínat kvůli loudům, bývá otravné) - ale stejně bych to spíš nechtěl.

+1/0
12.4.2017 12:55

J87a23k66u57b 62Š23a30f65a90n66d50a 7575147291131

Psal jsem, pokud to bude spolehlivé.

Takovýto systém nereaguje na přítomnost něčeho ale na jeho přibližování. Ale samozřejmě může nastat situace, kdy to systém špatně vyhodnotí. Ale to neznamená, že by to mělo být horší, než dnes. Pokud ten vzadu bude mít stejný systém, ubrzdí to taky. Pokud ne, má si nechat větší rozestup.

+1/0
12.4.2017 13:17

P69a19v24e75l 75J51e31ř72á44b85e57k 7281862224937

Nenaboří, protože bude mít taky asistenta vzdálenosti.

+1/0
12.4.2017 21:44

T10o28m28á12š 30K17u41c25h86a74ř 3517821708911

Nelze očekávat právo na přežití při rozdílové rychlosti 130 km/h. Stávající stav je ale takový, že při čelním nárazu do jiného vozu či překážky přežijete v pohodě rozdílovou rychlost třeba 60 km/h, ale se srandovními nárazníky, jaké jsou na většině návěsů, vám v takovém případě nárazu do výše sloupků stačí na smrťák rozdílová rychlost třeba jen 25 km/h. Dalším problémem pochopitelně je "dlouhověkost" návěsů, tedy to,že než dojde k obměně, trvá to déle než u osobáků.

Hned pod tímto článkem je v tématu "Řidička zezadu narazila do kamionu, roh návěsu těsně minul její hlavu" a u toho fotka úplně vzorová a děsivá. Nic nezabránilo autu při nepříliš velké rychlosti podjet pod návěs a řidička přežila jen díky štěstí.

+5/0
12.4.2017 11:18

B45l59a53ž30e63j 39M80o21t29y33č84k40a 8937797445670

Silnice se začínají plnit SUV a tam to jde taky uplně mimo;-)

0/0
12.4.2017 9:49

V22l11a47s87t46i43m26i88l 41L38u28c35a53k 4830393918779

Všechny nákladní vozy a návěsy v EU jsou povinně vybaveny ochranou proti podjetí/vklínění malých vozidel. V normě jsou uvedeny i detaily (mj. světlá výška). Ale když někdo narazí velkou rychlostí, samozřejmě to nestačí. Vzadu musí být nárazník před zadním obrysem vozidla, aby nebránil vykládce - což ale snižuje jeho účinnost při nárazu.

+4/0
12.4.2017 10:41

J80a56n 75N17o66v88á19k 9685348484665

Ty nárazníky ale nikdo netestuje na opravdovou pevnost - a když to má výztuhy vyrobené z 2mm měkkého tažného plechu místo z nějakého pevného profilu, tak je to spíš okrasa, než bezpečnostní prvek.

+2/0
12.4.2017 11:35

M61a93r39t77i98n38a 17K66o80l59o17m40a27z76n79i98k88o42v77a 2527372647866

Pardon, melo byt plus.

0/0
12.4.2017 11:47

M22i55r58o53s76l97a30v 83R48a85t20a42j 5981203684715

člověk má někdy pocit, že to auto jede - a ono stojí

+4/0
12.4.2017 9:27

J33a32n 60R60a73d10e56c85k73ý 5886464807146

Výčitky až do smrti.

0/−4
12.4.2017 9:23

H47a35n21a 12N50e62m78e77c53k67o80v70a 2262170295570

Vycitat si to nestihl. Pravdepodobne ani nevedel, ze umrel. Takze nula nula nic :-/

+3/0
12.4.2017 9:52

M15a55r75t38i81n 13K51r79t78e23k 3329195763

Motocyklista nadýchal 1 promile? Takže za to může :-/

0/−4
12.4.2017 9:06

M48a39r72t19i81n 97B32o41u64č54e51k 7875115167247

Asi ano...

0/−1
12.4.2017 9:14

A40n12d68r54e80j 56M90ó85c 4944113355341

To že nadýchal neznamená, že zavinil nehodu samotnou

+10/0
12.4.2017 9:14

M12i12r35o11s33l16a68v 71R69a57t38a61j 5621773684145

máte pravdu, ne, neznamená...ale 1 promile je už na pořádnou pokutu...vím, je mi líto smrti spolujezdkyně, ale to neomlouvá

0/0
12.4.2017 9:29

K48a60r97e78l 44W95a98t31z31k46o 9246757237156

To neomlouvá hlavně toho řidiče co do motorkáře vrazil, že motorkář nadýchal je věc jiná, i když mu dají pravděpodobně spoluúčast. Nehodu ale nezavinil.

+6/0
12.4.2017 9:54

M69i16r55o95s98l35a94v 82R81a40t71a54j 5611623424635

já vím, taky jsem to tak myslel, nějak jsem to pořádně nenarval do souvětí;-D

0/0
12.4.2017 10:00

L16u29b58o21m50í97r 11S13a12z65e87č59e86k 7289458615263

Spoluúčast proč? Jestli měl více než jedna, ŘP do čistírny správní řízení a pokuta. Jestli méně, pokuta!

0/0
12.4.2017 13:07

K72a58r13e65l 78W94a38t41z93k98o 9446467797896

Protože pojišťovna si zisk vzít nedá, přesněji na něm bude vymáhat část škody. Opilý neměl na silnici co dělat.

0/0
12.4.2017 13:26

P79e72t19r 94B25u73r20d12a 3140285959197

Jak alkohol za řízením totálně neschvaluji, tak v tomto případě je mi líto simsonáře. Mám doma také toto motorové kolo, když jedu s manželkou, tak rozjezd do kopce se podobá spíš koloběžce (ne vinou mé ženy jsme na maximálním zatížení, možná i pár kilo přes). Jestli dával přednost protijedoucímu, byl si vědom, kolik toho zvládá jeho motor, dělal asi vše pro to, aby dojeli v pořádku. Bude potřebovat hodně sil.

+7/0
12.4.2017 9:49







Najdete na iDNES.cz