Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po východním okruhu Plzně by měla první auta projet v roce 2025

Stavba východního okruhu, který má zvýšit komfort dopravy v Plzni, by měla odstartovat za rok. Sedmikilometrová komunikace propojí dálniční přivaděč v Černicích, povede údolím řeky Úslavy, kolem Jateční ulice až k výpadovce na Karlovy Vary.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37i20l55a33n 41Č19í69ž63e19k 4203385222838

Hezká vizualizace, to jo.

0/0
4.3.2017 22:25

J75i14ř14í 95T48e43p74r 4847970915275

Tu lávku přes železnici taky mohli o pár metrů protáhnout přes silnici. Takhle je přechod v zatáčce kousek od konce čtyřproudu.

0/0
4.3.2017 8:41

P30e63t45r 76H36r87a34b22á32k 6480627492180

Ta estakáda přes Berounku je samozřejmě nesmysl, který zde zaníceně prosazují někteří. Taková stavba nemůže projít, zejména z důvodu existence několika nemovitostí pod touto stavbou. Navíc pochybuji, že tato stavba projde přes EIU. Ovšem zřejmě zaměstnanci ŘSD, magistrátu, možná někteří zanícení, se to snaží bezhlavě prosazovat. Realita bude taková, že se postaví pouze fáze jedna s kruhovými objezdy a tak to skončí, tj. tak, jak píšu níže. Je však krásné, jak zde někteří naivně věří plánům ŘSD. Takhle ŘSD už 20 let plánuje propojení Hradce s Olomoucí popř. už 30 let plánuje propojení Prahy s Českými Budějovicemi. Skutečnost zná každý. Tato stavba určitě nebude do konce roku 2025 hotová.

0/0
3.3.2017 13:07

M58a14r29t64i64n 49V80o73k81o92u60n 9969921817329

Vážně asi neumíte číst... ta estakáda přes Berounku dostala kladný posudek EIA v roce 2015 (opět je to v těom pdfku, tabulka harmonogramu). Více čtěte, méně pište. Mám rád diskuzi, ale musí to mít smysl.

+1/0
3.3.2017 15:49

M23a23r49t39i28n 37L13u76k73e91š 3366301851265

Ještě že město neřídí natvrdlí kverulanti, kteří se zde projevují v diskuzi ;-)

Je to prospěšná stavba a už aby byla hotová R^

0/0
3.3.2017 12:15

P89e45t23r 63H94r47a43b24á19k 6290587212530

Naštěstí město řídi lidi Vám podobní a proto je zde takový bordel.R^:-)

0/0
3.3.2017 13:07

R47a69d84e79k 42U15r12b97a19n 8974330314797

Jak na to koukám, tak ta mimoúrovňová křižovatka u Částkovy v té 3. etapě vypadá na slušný masakr:) Nějak si to nedovedu představit.

0/0
2.3.2017 17:19

V55l36a55d71i37s28l93a56v 91M57i46č42k96a 2446875981134

tak podobný článek vyšel v novinách v roce 2007 a tam slibovali, že se pojede po tomto okruhu už v roce 2015. Ještě mám ty noviny schovaný ...no a za dalších 10let bude další článek, kde se bude zase slibovat....slibem nezarmoutíš...

+3/0
2.3.2017 16:30
Foto

M29i79c17h82a64l 16V87o22t92r24u83b28e80c 3460891425

Co je na tomhle obchvat, když to vede skrz město?

0/0
2.3.2017 14:47

M24a90r16t67i47n 91V39o26k95o55u21n 9479471447709

Nikdo o obchvatu nemluví, je to okruh.

+1/0
2.3.2017 15:26
Foto

M23i98c15h78a52l 23V96o89t29r67u59b43e13c 3200381205

Máte pravdu, asi zase přejmenovali článek. :)

+1/0
2.3.2017 15:49

F21r56a98n82t52i80s41e65k 37K50r89a86l 8190936504742

7km za 7let ?

0/0
2.3.2017 14:34

P58e53t69r 28H74r66a47b28á27k 6110867102860

To jste ještě optimista.

+1/−1
2.3.2017 14:40
Foto

M57i36c16h67a44l 10V90o47t61r27u42b67e49c 3510121325

Když se každému dá 7 do krabice od vína :-)

0/0
2.3.2017 15:11

M19a79r34t27i84n 84V58o49k19o44u54n 9199801647519

Koho stavba více zajímá, doporučuji tyto podrobné letáky ŘSD, zde například uvidíte, že silnice po dokončení bude mít všude 4 pruhy:

1. etapa: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553690821447226548f734f1/infoletak_s20-plzen-chrastecka_1470844759605.pdf

2. etapa: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553b7dbdc488bb6348784dd5/infoletak_s20-jatecni-na_roudne_1469604751392.pdf

3. etapa: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553b7c8f1447226548f73524/infoletak_s20-jasminova-jatecni_1469605050614.pdf

Pokračování obchvatem Losiné : https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5718d13f41981c4b0c021ee6/infoletak_s20-losina-obchvat_1484147907881.pdf

+8/0
2.3.2017 13:43

V93á40c77l79a23v 83M28a74l93ý 3584368954369

Znovu musím podoktnout, že celý průtah je zbytečný. Tranzit Písek-Praha-Rozvadov může použít dálnici a stačilo by dodělat západní okruh, ten by vyřešil dopravu ze sídliště na BP a odvedl tranzit z Mostu a Karlových Varů na dálnici Rozvadov- Praha a naopak.

+1/−3
2.3.2017 14:13

P37e60t35r 25H44r94a18b30á61k 6810127712760

Všude ne. Jasně je uvedeno, že tam budou dva pruhy od Boleváku.Navíc ten uzel u ul. Na Roudné měli udělat mimoúrovňově, nikoliv kruhákem a to ještě malým. Tam bude peklo a všichni se tomuto místu budou vyhýbat (nezávidim kamionům) a nakonec...nakonec to bude celé absolutně k ničemu. Tomuhle se říká nulová koncepce.

+1/−5
2.3.2017 14:40

M66a58r98t55i81n 66V96o74k47o36u70n 9719871487909

Já už vážně nevím, už jsem sem dal i přímo odkazy na pdfka, kde můžete vidět, že v druhé etapě naváže 4 proudá silnice v místě, kde se první etapa zúžuje do dvou pruhů a estakádou přes Berounku se novému kruháku úplně vyhne. prosím podívejte se na to...

+6/0
2.3.2017 15:18

V15l40a67d57i88s31l21a57v 19M38i73č84k56a 2316425571754

a Vy tomu jako věříte??? takových projektů už bylo a nic....

+1/−4
2.3.2017 16:32

M17a46r27t69i75n 48K76r69t97e61k 3889345643

A kdy bude východní spojka v Praze je v nedohlednu :-(

0/−2
2.3.2017 13:27

V52á56c56l26a24v 31M24a53l81ý 3544548104899

Zbytečně vyhozené peníze, silnice končí na Jateční a kde jsou a budou pořád fronty. Město zaspalo, prvořadý měl být průtah Košůtka - Borská pole, kde dělá většina lidí a odvede dopravu z centra, tohle vymyslel nějaký chytrák na stavebním odboru, co nerozumí dopravě, což je v Plzni vidět na každém kroku, viz malé kruhové objezdy, zablokování Klatovské a jiné úlety.

+3/−3
2.3.2017 12:55

P26e18t81r 50S52o15k77o93l 8632511307301

Přesně. Plzeň potřebuje propojit Třemošnou - Košutku, Lochotín, Vinice, Škvrňany-> Bory Polovina provozu centrem bude pryč.

+1/0
2.3.2017 13:07

M39a90r89t87i90n 69V31o33k54o84u26n 9379391167209

Co si přečíst ten článek? Stavba nekončí na Jateční, ale napojuje se na výpadovku za Světovarem a od Jateční povedou až k Losiné 4 pruhy. Za druhé stavbu provádí ŘSD a ne město, takže Plzeň s ní má společné maximálně pozemky.

+4/0
2.3.2017 13:10

V43á31c35l90a72v 69M85a32l68ý 3874568184839

A co to vyřeší? Navíc výpadovku ze Světovaru tu budou stavět kdy? Tranzitní doprava od Mostu na Rozvadov pojede pořád centrem.

0/−2
2.3.2017 13:14

M55a69r88t15i36n 95V84o39k33o65u90n 9849321757459

Časový harmonogram máte v článku/videu. Transit od Mostu na Rozvadov pojede přes západní okruh. Bude to na Novou Hospodu cca jen o 200m delší trasa než přes centrum, ale nesrovnatelně rychlejší.

+2/0
2.3.2017 13:23

V40á90c53l21a46v 93M44a72l38ý 3604578594539

Vypadá to na papíru dobře, jen ta posloupnost staveb je nějaká divná. Staví se odzadu. Jako prvořadou stavbu měla Plzeň protlačit spojku Košůtka-BP Ta by pomohla odlehčit cestu z největšího sídliště a zklidnit dopravu centrem. Kraj by zase mohl začít přemýšlet o dálničním obchvatu. Plzeň je jedno z mála měst, kde se radní snaží zbytečně vést dopravu centrem.

+3/0
2.3.2017 13:32

P68e31t98r 43H60r47a77b83á95k 6210117422310

Celý transit pojede po západním obchvatu, který má dva pruhy? To myslíte vážně? Tam to bude ale krásné...

0/−3
2.3.2017 14:37

P80e19t65r 43H16r49a93b49á91k 6760437442710

To se šeredně mýlíte. Pokud by město tohle nechtělo, tak se to stavět nebude. To jde z popudu města, nikoliv ŘSD. Myslíte, že ŘSD potřebuje průtah městem?

0/−2
2.3.2017 14:36

V88l21a96d59i54s77l45a41v 70M11i65č56k33a 2846975601434

nesmíte taky všemu věřit co kde napsali....

0/0
2.3.2017 16:31

A79n52t78o24n23í34n 17D93o53u18b65e13k 3750539659

teda kdyz vidim ty semafory a klruhove objezdy tak se mi ela spatne. kdyz uz se neco stav tak velkeho tak to prece ma byt vsechnomimourovnove. eu by zaroven nemela davat vubec dotace na jine nove silnice nez ctyr proude s oddelenym protismernym pruhem. stale se nesmyslne stavi dvouproude kde jsou proti pruhy propojene a vecne se na nich nekdo zabiji. vsechny silnice prvni tridy by pritom jednoduse sly nepatrne rozsirit a oddelit klidne jen zeleznm plutkem jako je to treba u jicina. od d8 na melnik a slane by to tak slo a na tisicich jinych mistech taky

+1/0
2.3.2017 11:20

P97e88t57r 65H86r45a66b32á95k 6890207172980

To skalní podloží, z toho už ted cítím obavy. Ty kruháky vypadají taky vesele. Ten provoz je tam ted takový, že by se tam hodil když už, tak kruhák větší, např. takový, který je u makra. Malé kruháky budou nekapacitní a fronty se tam budou tvořit i tak, takže zásadní problém to nevyřeší. Proč od Boleváku budou jen dva pruhy, to nechápu. Vypadáto, že stejný diletant, který rozhodoval o dvouproudovce u západního obchvatu, vymýšlel i tento úsek. Už ted je západní obcvcat docela dost zatížen a až bude jednou ...jednou, dokonče až ke Globusu, tak bude nekapacitní. Stejně bude nekapacitní i tento východní obchvat. Jak to budou řešit řidiči? Jednoduše. Budou jezdit přes centrum. Ten návrh, který je prezentován, by měl smysl tak před 20 lety, ale aktuálně už nikoliv. Když vidím, že je v tom zainteresovaný Náhlík, velký odborník na vše, tak už se ani nedivím. Opět další dopravní paskvil v Plzni. Mockrát děkuji.

+1/−3
2.3.2017 9:02

Z86d81e63n94ě88k 57F96r89e65m56r 8758862899654

Až bude postavena druhá etapa, tak přes tento kruhák půjde jen část dopravy na Bílou Horu. Ostatní doprava bude svedena po čtyřproudé silnici. Souběžné s Jateční.

0/0
2.3.2017 14:56

L10u69k78á37š 93H57l10á57v44k36a 4410727967223

Pane Hrabáku, vážně je pro Vás takový problém se podívat na mapové podklady na ŘSD a pořádně si to nastudovat? Po dokončení trasy Plaská - Jateční (myslím tím celek) nebude na trase žádný kruhový objezd. To se týká pouze dokončené etapy v roce 2020, než naváže na průtah dále přes Jateční ulici - nový most přes Berounky, dále kolem nádraží, Jateční ulice, kde se zbourá pavlačový dům, dále průtah až k Jasmínové ulici.

+2/0
2.3.2017 16:34

P29e81t34r 13H26r17a16b70á53k 6700237282560

A kdy bude tato stavba hotová pane Hlávka? Vy těmto malůvkám starým několik let z ŘSD věříte? Koho zde zastupujete se svým nohsledy Lukešem a spol.? ŘSD nebo město?

0/0
3.3.2017 12:57

E74v42a 41P81e78t96ř79í66k62o27v61á 9258592981395

Nechápu myšlení místních politiků, jejich dílo přivede do nejlidnatějšího sídliště v Plzni další auta. Už nyní tisíce aut denně projede sídlištěm od centra po Gerské směrem na K. Vary a po výpadovce na Třemošnou. Celý nový průtah sídlištěm po Studentské je navíc do kopce, takže motory vozidel, hlavně nákladních, svými splodinami obdaří místní obyvatele. Navíc je osazen po celé délce čtyřmi semafory a o nějaké zelené vlně se nedá hovořit. Přes Studentskou vedou dvě velmi frekventované tramvajové tratě. Fakt "super dobré" rozhodnutí.

+2/−2
2.3.2017 8:58

P47e37t63r 25H59r84a70b83á32k 6720697812580

Myšlení místních politiků opravdu nelze pochopit. Nikdo z nich nerozumí dopravě, ani životnímu prostředí a nikdo z nich zřejmě nebydlí na sídlišti. Je bych zmínil, že pokud bude jednou hotovo tohleto, tak transit ze severu mířící na východ bude komplet jezdit tímto směrem (oba směry). Transit sever-jih přes centrum a po západním obchvatu (kdyby navrhli 4 pruhy na západním obchvatu, mohl jezdit komplet přes obchvat. Transit sever-západ bude zřejmě neustále využívat centrum, zejména ten od Třemošné, neboť západní obchvat moc nepomůže. Západ-východ je řešen dálnicí, tak jako západ-jih a východ-jih, tj. adekvátně. Navíc možnost nepoužívání dálniční známky na dálnici kolem Plzně dopravě taky pomůže - to to trvalo. Bohužel zbylé směry už tak komfortní nebudou. Zvýšený provoz v Jateční možná tak nevadí, ale tato lokalita setím definitivně zabije. Studentská/Lidická/Karlovarská se stanou ještě mnohem více zatížené.Bohužel se řeší konepce navržené bůhví kdy a kvůli zastavování ploch ve východním okraji ěmsta není možné obchvat stavět tam, kede by se hodil více. Plzeň bude tedy v budoucnu ještě více zamořená.

+2/−3
2.3.2017 9:13

M38a25r18t23i74n 10V34o25k13o54u61n 9759271557659

Nesouhlasím ani s Vámi ani s paní Petříkovou. Nová trasa I-20 je zvolena naprosto ideálně. Od Bolevce kopíruje vlakové kolejiště a od Jateční až k východnímu předměstí využívá staré drážní prostory. Můžete mi někdo navrhnout, kudy by jste trasu vedli Vy? Tahle silnice má sloužit severnímu předměstí, nějaké představy o větším zatížení Studentské, Lidické nebo Karlovarské jsou liché, všechna ta auta tam jezdí již teď. Zatížení bude úplně stejné, jen se rychleji dostanete z Košutky na výpadovku na Písek.

+5/0
2.3.2017 12:25

V64á71c86l65a18v 76M33a26l16ý 3974678714149

Nejlepší řešení je vybudovat severní dálniční obchvat zkrátí se cesta Praha Rozvadov a odvede prakticky všechnu tranzitní dopravu z města.

0/0
2.3.2017 13:01

P57e18t19r 19H24r30a37b47á18k 6470497592730

To by se musel stavět už do Zbiroha a to už ted nikdo nepostaví.

0/−2
2.3.2017 14:28

P23e44t81r 11H49r42a38b14á29k 6590847132720

Ideálně? A co ty dva pruhy od Boleváku? To je ideální? Bohužel tu trasu jinudy aktuálně vést nejde, neboť estakáda by byla extrémně finančně náročná. Zatížení stejné nebude. Jak jste na tento nesmysl přišel? je celkem jasné, že tuto komunikaci bude využívat více obyvatel a navíc kvůli rozšiřování provozu na komuniakcích lze očekávat, že v roce 2025 tam bude jezdit diametrálně více vozidel. Asi možná nevíte, že kolem Studentské bydlí stovky, ne-li tisíce obyvatel. Proč není snaha vézt obchvat mimo zastavěné části? Bohužel nekoncepční rozvoj na okrajích Plzně tuto možnost skoro zlikvidovat. Lze ted děkovat zejména politickým pohlavárům, kteří se rozhodli budovat absolutně bezmylšenkovitě. Názor pana Malého by smysl určitě měl, ale dneska už je bohužel nemožný.

+2/−4
2.3.2017 14:34

M80a15r97t12i25n 17V38o29k66o93u44n 9529601957279

Po milionté, 4 pruhy budou všude. Ten dvoupruhový úsek bude v další etapě mimo úsek I/20. Na otázku, proč se nestaví mimo zastavěnou část jste si odpověděl sám, není kudy.

+4/0
2.3.2017 15:23

P27e55t34r 46H16r43a62b87á43k 6150577352420

Uvidíme, kdy se té varianty Vámi zmiňováme dočkáme, popř. zda se jí dožijeme.

0/0
3.3.2017 12:58

M98a37r58t33i15n 51V49o32k49o16u32n 9429301537559

Realizace je věc druhá, ja tvrdím, že celkově to je naplánované dobře. Má to rozumnou posloupnost, úseky se začnou využívat postupně. Pokud přijde nějaký technický problem nebo někdo stavbu z nějakého důvodu napadne a zdrží ji, to je případ, na který se zhotovitel stavby těžko připraví dopředu. Já jsem zatím celkem optimista

0/0
3.3.2017 15:56

E50v47a 57P87e45t20ř85í72k35o48v96á 9398272261635

A co ten zmiňovaný západní okruh, ten, kdo by jel od Nepomuka, by se napojil na dálnici, sjel na již funkční přivaděč od Klatov na Borská pole a dále dle návrhu podél Vinic na výpadovku na K. Vary, všechny funkční kruhové objezdy na trase s touto variantou počítají. Myslím si, že pro ty co jedou od jihu na Vary by dostatečně postačoval k vyhnutí se centru, pro životní prostředí města bezpochyby také.

0/0
3.3.2017 10:28

M96a66r80t94i29n 38V45o20k47o19u56n 9949771497119

Pokud chcete nahlížet do této budoucnosti západního okruhu, podle projektů bude pak na Vary rychlejší již z Nepomuka jet rovnou na Přeštice a na západní okruh najet rovnou od Litic.. Celý tento úsek se postupně modernizuje a chystají se obchvaty. Úsek Nepomuk - Týniště je již zrekonstruovaný. Zbývá úsek Týniště - Přeštice. A nyní se bude začínat s výstvbou 4 proudé silnice Přeštice - Šlovice (Vysoká).

0/0
3.3.2017 10:47
Foto

T13o84m88a16s 47V95e56n69d89i31s 5233639322840

tahle vizualizace je na youtube už nějaký ten rok, realizaci nevěřím

0/−3
2.3.2017 8:28

M17a21r31t15i84n 19V64o61k35o34u27n 9149361207789

Již v době publikování vizualizace na YT byl termín stavby určen na 2018-20.

0/0
2.3.2017 12:27

L87u25k17á33š 33H44l21á49v20k78a 4670497967903

Etapa Plaská, začíná 04/2018. Dnes mi to potvrdila pracovnice z ŘSD.

+2/0
2.3.2017 16:41

L72u16k73a22s 35N39a96v35a88r92a 9397460518598

super vizualizace R^ už aby to bylo

+3/0
2.3.2017 3:39

J64a88k42u68b 45K90o11s 3166152400984

Takže přeloženo do češtiny ...2045

+4/0
1.3.2017 19:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.