- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Aha, takže cestou ke kreativitě a schopnosti hledání mezioborových souvislostí je dril??
Ano, je.
Na souvislosti potřebuje zažité základy, na kterých budete stavět. Bez nich je děcko jen malý tupeček, který souvislosti nevidí a nemůže chápat.
Vzbuzovat zájem pomocí odměn nebo trestů?! To vás opravdu nenapadají jiné možnosti jak vzbudit zájem žáků o probírané učivo. Ale nic si z toho nedělejte, hodně učitelů má podobné myšlení!
Píšete nesmysly. Viděl jsem tu zahraniční lektory z Asie, kteří byli v šoku, že zdejší děti škola vůbec nezajímá a líčili, jak si u nich děti váží možnosti se vzdělat. Jednoznačně je chyba v rodinách, ve výchově a v dětech samotných. Tahle paní profesorka dobře ví, o čem mluví. Napřed musí znalost vzniknout, zafixovat se a pak je možné znalosti aplikovat. Ale když znalosti nejsou pod záminkou, že si je můžu najít, máme tupouna, který nic neví, není schopen znalosti aplikovat hledat řešení a malý tupoun se obrátí ne své velké neméně tupé rodiče a hledají chybu v učitelce, ve škole, v učivu...Typické
Pokud ze čtyř studentů uspěl z matematiky jediný, nevím jestli je to chyba studentů... u nás z dvaceti udělali všichni...
No, tak to uzavřeme. Studenti, kteří se chtějí v matematice posouvat, chodí do školy o 100 metrů vedle...
Dril možná pomůže na úplné základy, ale to, že mi matematika nečiní problémy, sama nepřikládám drilu. Je pravda, že jsem příkladů spočítala vždy spoustu, ale protože mě to bavilo. A aby to žáky bavilo, učitelé se musí snažit. Nesouhlasím také, že za vším stojí rodiče a že se dnes tolik dětem nevěnují. Rodiče mohou pomoct, ale dítě musí chtít samo. Naopak si myslím, že někteří dnešní rodiče se starají možná až příliš. Mě vychovala s bratrem od raného dětství jen maminka, která matematiku nesnášela a vysokou neměla. Živila nás sama a pro práci vůbec na nás neměla čas, ani nám moc nečetla. Oba s bratrem jsme vysokoškoláci prestižních českých univerzit (SW inženýři) a matematika s logikou jsou pro nás základ. Vše je o motivaci. Nás hnalo to, že jsme nechtěli živořit, jako jsme to znali z dětství...
Souhlasím s tou výhradou, že v útlém věku je dril nezbytný a pokud ovládáte matematiku, určitě jste se biflovala matematiku, ať už vás k tomu někdo nutil nebo nikoli
Paní učitelka má samozřejmě pravdu. Ale na druhou stranu, střední školy si naberou čtyřkaře, co by dřív šli na učební obory a pak se diví, že nic neumí. A s inkluzí bude hůř.
Bohužel. Musí je nabrat - jaksi... Financování na hlavu, no...
Teda styl výuky popsaný v článku mě dost děsí (ostatně jejich výsledky tomu odpovídají).
Co je klíčové a co mi vždy umožňovalo být v matematice dobrý byl pokus-omyl a kritické myšlení. Dril pomůže pouze krátkodobě a pokud člověk nějaký čas ten jejich typ úloh neřeší, tak se to z hlavy vykouří. Ale schopnost na to znovu přijít, to se nezapomíná. Popravdě už bych asi nedal násobilku jako když bičem mrská, protože ji nepoužívám často, ale nemám problém si cokoli odvodit, protože si prostě umím ověřit jestli to mám dobře nebo ne. A co mám zkušenost z doučování matiky, tak toho ti studenti nejsou schopni vůbec.
Násobilka je dril a memorování. Ale bez ní to nejde. Ale těžko v prváku dohánět učivo třetí třídy.
Tady v diskusi si hodně lidí plete dril s bezduchým memorováním. Jenže ta učitelka vysvětluje, že k pochopení a zažití zlomků nebo rovnic je třeba jich vypočítat ne pět, ale sto, aby je měl člověk zažité. A tomu říká dril.
Obrovsky se přimlouvám za zvýšení pravomoci učitelů.
Souhlasím s vámi. Přesto si myslím, že jakékoli memorování má cenu. Tedy i to, kterému říkáte bezduché. Jakékoli memorování má za následek zlepšování paměti, a s tou jsou dnešní studenti na štíru.
Ano dril je třeba, ale to, že děti dnes neumí matematiku není jen vina těch dětí. Je to hlavně vina těch učitelů, že ten dril neumí pro žáky udělat nějakým způsobem zajímavý aby je to bavilo. Protože pokud někoho něco nebaví tak mu to můžete vnucovat třeba 20 hodin denně a je to k ničemu.
A jak si to představujete v praxi, Dávat za každý úspěch kousek čokolády, nebo jiného pamlsku, jako při drezůře cirkusových zvířat?
Jak chcete organizovat drill, když učitele dítě může a klidně pošle do zádele a když se učitel ohradí, ještě mu to přijdou "vysvětlit" rodiče? Proto dřív byla úroveň absolventů základní školy vyšší. Poslat učitele do zádele, tak si na tu zádel posílající týden nesedne. Ať už díky působení ukazovátka nebo otcovy ruky.