Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Plzni začaly sloužit trolejbusy s baterií, vydrží dvanáct kilometrů

Plzeňské dopravní podniky vyslaly do ulic krajského města sedm nových trolejbusů, které v úsecích bez trolejí jezdí na energii z akumulátorů. Plzeň je třetím městem v republice, které tento typ vozů koupilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S39l77a43v41o16m48í47r 10Š88t83ě70p63á53n 1158204502924

Je to řešení pro menší města s MHD ...udělat páteřní síť s trolejí od které se budou vozy vzdalovat do jednotlivých lokalit.

0/0
14.2.2017 13:07

J54i76ř29í 49P17r60a82ž69á69k 9190132531262

Další nesmysl od nekompetentních úředníků. Bus s EURO 6 má skoro nulové emise, stojí polovinu, dělá menší uhlíkovou stopu.

Předpokládám, že "motivace" od výrobců musela být zajímavá.

+2/0
13.2.2017 20:35

H12a81n36u60š 26H38o18r49á52k 9681954546673

Ale zere naftu. A ne malo. On takovej autobus, za deset let, sezere naftu za 20MKc.Trolejbus se proste od nejakyho najezdu vyplati. Prakticky je to pomerne uzky rozmezi, kdy uz se vyplati trolejbus, ale jeste se nevyplati tramvaj.

No a baterka do trolejbusu neni tak draha, oproti elektrobusu je to pomerne levny, protoze i ten dojez je nepomerne kratsi. Pritom pomerne vyrazne rozsiruje moznosti trolejbusu a eliminuje jeho zasadni nevyhody, jakoze treba neumi objet nehodu. Proti pomocnymu dieslu to neni moc velkej cenovej rozdil, navic minimum udrzby a temer zadna limitace vykonu.

+2/0
13.2.2017 21:24

J93i15ř24í 59P62r22a50ž42á74k 9700312801312

Máte reálné ceny, nebo jen teoretizujete? Baterie je těžká drahá, bus musí být těžší, aby baterku uvezl.

Jinak každé elektroauto je pouze auto na uhlí s komínem v Tušimicích.;-)

+1/0
13.2.2017 21:28

J27i60ř71í 46P38r44a56ž71á81k 9870372921882

Takže teorie. Zkuste násobilku;-). Dle vás ročně nafta za 2 miliony. To je při ceně 33 Kč/litr denní nájezd 500 km denně při spotřebě 35 l/100km, což dokazuje, že vaše reakce je z říše pohádek. Jinak elektromobil dělá horší uhlíkovou stopu než spalovací motor. Když započtete výrobu, likvidaci,....

+1/0
13.2.2017 21:34

H80a41n52u12š 18H32o94r49á66k 9761554206553

Baterie neni az tak tezka, je to jenom pomocna, proto ani neni o moc drazsi nez ten dieslovej pomocnej motor+generator. Mozna jsem se o kousek sekl(kdysi jsem to pocital, mozna jsem dal delsi zivotnost tomu busu. BTW, pri vasich cenach a spotrebe je denni najezd 474km), ale spotreba je kolem tech 35 az 40l/100km a denni najezd kolem 250-300km - to jsou cisla z provozu.

A uhlikovou stopu at si resi ekologisti, to je tak magickej vypocet, ze kazdymu vyjde co chce.

0/0
13.2.2017 22:11

J89i13ř83í 36P21r15a78ž93á21k 9570772151392

R^

0/0
13.2.2017 22:32

M60a97r94t21i27n 86Č65a73p40e18k 6880721627974

Jenže ten autobus by jel cca 90% trasy pod dráty, takže by 90% trasy produkoval emise zbytečně. A pokud je na těch 90% trasy takový provoz, že tam má ten trolejbus smysl (zhruba od intervalu 15 min v rovině celodenně), tak ekologičtější nebude ani autobus s EURO 1000.

0/0
14.2.2017 9:47

J85i81ř59í 82P26r36a81ž53á53k 9870542751312

Ten úsek bez trolejí je tak exponovaný dopravně, že pár emisí od busu by podstatně zhoršilo podmínky tak, že by byly překročeny limity emisí, daných zákonem?

0/0
14.2.2017 10:09

M24a93r69t83i73n 95Č77a70p96e53k 6540581687534

Tak znova. Proč tahat autobus pod drátama, kvůli krátkému úseku bez nich? Zvlášť v situaci kdy by většinu dne zbytečně (jako auto) někde prostál.

A emise to zvýší, jelikož místo trolejbusu bez emisí pojede v celé trase autobus s"nulovými" emisemi.

0/0
14.2.2017 11:01

J81i59ř93í 94P63r58a17ž91á21k 9600732611782

Pochopil jste konečně, že elektropohon je ve skutečnosti poháněn uhlím, pouze s tím rozdílem, že "výfuk" má ve Chvaleticích nebo v jiné elektrárně? Když spočtete účinnost vč. všech ztrát při nabíjení, složitou, ekologicky příšernou výrobou accu, jejich přepracováním, tak to i "ekologicky" vyjde špatně.

Elektropohon je těžší o accu. Tím snížená kapacita vozu, vyšší mrtvá hmotnost. Uvědomte si, že veškerou energii si veze auto v accu. A ten trolejbus kvůli pár km vozí celou dobu těžké accu. Spalovací motor část hmotnosti paliva bere z okolí -vzduch na spalování.

0/0
14.2.2017 13:57

M56i17l53o17š 65K50o64t50e79k 3709334

My nemáme v provozu atomové elektrárny? Odkdy?

0/0
14.2.2017 22:08

J24i76ř83í 36P88r38a14ž34á57k 9810102931582

Musíte brát v úvahu, že elektřina se vyrábí v celé řadě elektráren- podívejte se na energetický mix u nás.

0/0
14.2.2017 22:19

M92a90r27t23i31n 81Č18a20p22e26k 6310631527464

Gratuluji, právě jste klesl na úroveň ČESMADu a podobných. Účelové porovnávání dvou konstrukčně stejných řetězců z různých částí je demogogie a lobbing.

Když chcete u elektromotoru brát účinnost od místa zpracování suroviny (elektrárny), tak musíte vzít účinnost spalovacího motoru od rafinerie. Teda další spalovací motor, který vám to palivo doveze a nějaké elektrické pumpy pro jeho přečerpávání. Jinak to nemá žádnou výpovědní hodnotu. Ale pro zmanipulování davu, že elektromobilita je na nic to stačí.

Ano vůz je těžší, ale kapacita je proti autobusu stejná - pro baterie je využit prostor motorové věže.

0/0
15.2.2017 8:57

J87i18ř13í 12P12r88a69ž79á86k 9740802131822

Takže se po dobu, kdy jede bez baterie, vozí mrtvá hmota accu. Zkuste si spočítat, kolik energie na to zbytečně padne.

Zkuste si spočítat celkovou účinnost a uhlíkovou stopu od výroby po likvidaci. Zatím to pro elektropohony nevychází dobře a asi ještě dlouho nebude.

0/0
15.2.2017 9:08

J55a49n 14H96r56u23z94a 8244748339507

Tuto vymoženost, byť jen na pár potřebných metrů pro překonání vadného úseku měly v Brně trolejbusy před 50 roky. Na 12 km tedy ty olověné baterie nestačily, ale to nebylo třeba.;-)

0/0
13.2.2017 18:00

O29n96d61ř23e12j 60N62o71v45á91k 9257264539789

Uf. ... vždycky si vzpomenu na ten plně elektro-bus, co měl jezdit po Malé Straně a nepřežil první (a ještě navíc mírnou) zimu .....

+4/0
13.2.2017 17:26

L97u14c87i22a14n 52P42a28p98a61z69i17a28n 5734507571315

Tak to moc kilometrů není.

+3/0
13.2.2017 17:06

M23a83r61t82i14n 37Č56a76p36e21k 6180661907404

Ani není potřeba. Ty baterie tam jsou pro případ nějaké mimořádnosti a pro krátké výlety na místa, kde není dostatečný provoz, aby se vyplatilo tam postavit trať (měrné udržovací náklady rostou s klesajícím počtem spojů), ale zároveň by ten autobus zbytečně jel 90% trasy pod dráty.

0/0
14.2.2017 9:41

P33a59v27e57l 18M16a11t70a79s 1181105970987

Z Černic do obchodního centra Olympie jezdí trolejbusy na baterie už nějakých 8 let. Takže žádná novinka.

0/−1
13.2.2017 16:55

H53a93n41u87š 30H87o69r12á41k 9901954926763

Ne. Jezdi na diesl. Baterka je v Plzni novinka.

+5/0
13.2.2017 19:26

P41a45v77e40l 33Ř60a17p31e46k 7562116269425

Vůbec nechápu, proč je takový problém natáhnout pár km drátů do Letkova, že se radši dělají takovéhle drahé a neekologické experimenty.

+2/−6
13.2.2017 16:46

V51a30c52l14a53v 81S16n37a12j81d93r 4330876781306

To nevypada na experiment, kdyz v cizine jiz uz jezdi vice nez v CR

+3/−1
13.2.2017 16:55

H37a91n68u31š 63H41o73r64á92k 9481834496893

Aaa mistni expert nechape... Tak ja ti to vysvetlim. Prachy. To jsou sloupy, nosny lana, trolej, nova menirna, pravidelna udrzba... A to vsechno kvuli 6! trolejbusum denne...

+2/−1
13.2.2017 19:02

P77a16v46e40l 71Ř87a46p48e59k 7372476249865

No tak hlavně že tyhle akuvozítka jsou levnější. Nikde není psáno, že tam musí jezdit jen 6 trolejbusů denně. To tam jezdí dnes, protože ta cesta je drahá, a drahá je proto, že tam nevedou dráty, ale jezdí tam tyhle experimenty.

A pokud i přes to všechno nedává drát do Letkova smysl, což bych vzhledem ke vzdálenosti dokázal pochopit, tak adekvátním řešením je normální autobus, jedoucí do Božkova, příp. až k tramvaji.

+1/−4
13.2.2017 19:07

H49a38n62u82š 17H45o80r86á93k 9541874796613

Jsou podstatne levnejsi nez elekrifikace ty trati. A nejakej narust nema smysl, Letkov je furt jenom vesnice.

A je to lepsi reseni nez extra autobus, lepsi vyuziti lidskejch zdroju.

+1/−1
13.2.2017 19:29

S11l76a64v59o64m69í41r 26Š59t95ě44p63á61n 1988424812774

nejde jen o jednu trasu ... třeba v Pardibucích a podobných městech by se pomocí tohoto mohli zbavit autobusů úplně

0/0
14.2.2017 13:10

M64a31r17t76i90n 45Č11a19p41e48k 6680131837614

Tak v Pce,asi ne. Na některé spoje by byl potřeba velký dojezd, takže by to byl elektrobus s pomocnými sběrači.

0/0
15.2.2017 9:19

P58a60v19e86l 68Ř83a10p71e76k 7812706899425

Ten kopec z Božkova nahoru to podle mě nedá, resp. tam se to vyfluše jako na 20 km rovince.

+1/−1
13.2.2017 16:44

P28e29t55r 45B47a15č26a89v66č72í83k 3193418621499

V Božkově si lupne řidič laku na rakve a zbytek dotlačí.:-)

+2/0
13.2.2017 16:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.