Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Plzni začaly sloužit trolejbusy s baterií, vydrží dvanáct kilometrů

Plzeňské dopravní podniky vyslaly do ulic krajského města sedm nových trolejbusů, které v úsecích bez trolejí jezdí na energii z akumulátorů. Plzeň je třetím městem v republice, které tento typ vozů koupilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S48l24a51v22o84m38í17r 74Š58t98ě14p56á81n 1448964142644

Je to řešení pro menší města s MHD ...udělat páteřní síť s trolejí od které se budou vozy vzdalovat do jednotlivých lokalit.

0/0
14.2.2017 13:07

J87i11ř48í 42P38r67a29ž45á30k 9660462161882

Další nesmysl od nekompetentních úředníků. Bus s EURO 6 má skoro nulové emise, stojí polovinu, dělá menší uhlíkovou stopu.

Předpokládám, že "motivace" od výrobců musela být zajímavá.

+2/0
13.2.2017 20:35

H91a51n98u52š 56H12o39r60á90k 9791144156963

Ale zere naftu. A ne malo. On takovej autobus, za deset let, sezere naftu za 20MKc.Trolejbus se proste od nejakyho najezdu vyplati. Prakticky je to pomerne uzky rozmezi, kdy uz se vyplati trolejbus, ale jeste se nevyplati tramvaj.

No a baterka do trolejbusu neni tak draha, oproti elektrobusu je to pomerne levny, protoze i ten dojez je nepomerne kratsi. Pritom pomerne vyrazne rozsiruje moznosti trolejbusu a eliminuje jeho zasadni nevyhody, jakoze treba neumi objet nehodu. Proti pomocnymu dieslu to neni moc velkej cenovej rozdil, navic minimum udrzby a temer zadna limitace vykonu.

+2/0
13.2.2017 21:24

J13i88ř30í 34P78r49a53ž25á22k 9180702191562

Máte reálné ceny, nebo jen teoretizujete? Baterie je těžká drahá, bus musí být těžší, aby baterku uvezl.

Jinak každé elektroauto je pouze auto na uhlí s komínem v Tušimicích.;-)

+1/0
13.2.2017 21:28

J31i76ř64í 71P69r68a68ž51á22k 9140822901502

Takže teorie. Zkuste násobilku;-). Dle vás ročně nafta za 2 miliony. To je při ceně 33 Kč/litr denní nájezd 500 km denně při spotřebě 35 l/100km, což dokazuje, že vaše reakce je z říše pohádek. Jinak elektromobil dělá horší uhlíkovou stopu než spalovací motor. Když započtete výrobu, likvidaci,....

+1/0
13.2.2017 21:34

H12a35n37u19š 68H38o33r70á26k 9551104416673

Baterie neni az tak tezka, je to jenom pomocna, proto ani neni o moc drazsi nez ten dieslovej pomocnej motor+generator. Mozna jsem se o kousek sekl(kdysi jsem to pocital, mozna jsem dal delsi zivotnost tomu busu. BTW, pri vasich cenach a spotrebe je denni najezd 474km), ale spotreba je kolem tech 35 az 40l/100km a denni najezd kolem 250-300km - to jsou cisla z provozu.

A uhlikovou stopu at si resi ekologisti, to je tak magickej vypocet, ze kazdymu vyjde co chce.

0/0
13.2.2017 22:11

J65i44ř41í 78P43r38a43ž10á79k 9610952291192

R^

0/0
13.2.2017 22:32

M44a45r55t89i83n 46Č43a37p47e28k 6870121487424

Jenže ten autobus by jel cca 90% trasy pod dráty, takže by 90% trasy produkoval emise zbytečně. A pokud je na těch 90% trasy takový provoz, že tam má ten trolejbus smysl (zhruba od intervalu 15 min v rovině celodenně), tak ekologičtější nebude ani autobus s EURO 1000.

0/0
14.2.2017 9:47

J85i85ř15í 30P64r40a12ž13á34k 9190422701542

Ten úsek bez trolejí je tak exponovaný dopravně, že pár emisí od busu by podstatně zhoršilo podmínky tak, že by byly překročeny limity emisí, daných zákonem?

0/0
14.2.2017 10:09

M57a50r32t72i40n 89Č59a92p86e24k 6350701627974

Tak znova. Proč tahat autobus pod drátama, kvůli krátkému úseku bez nich? Zvlášť v situaci kdy by většinu dne zbytečně (jako auto) někde prostál.

A emise to zvýší, jelikož místo trolejbusu bez emisí pojede v celé trase autobus s"nulovými" emisemi.

0/0
14.2.2017 11:01

J39i27ř26í 53P76r93a95ž56á24k 9740412401882

Pochopil jste konečně, že elektropohon je ve skutečnosti poháněn uhlím, pouze s tím rozdílem, že "výfuk" má ve Chvaleticích nebo v jiné elektrárně? Když spočtete účinnost vč. všech ztrát při nabíjení, složitou, ekologicky příšernou výrobou accu, jejich přepracováním, tak to i "ekologicky" vyjde špatně.

Elektropohon je těžší o accu. Tím snížená kapacita vozu, vyšší mrtvá hmotnost. Uvědomte si, že veškerou energii si veze auto v accu. A ten trolejbus kvůli pár km vozí celou dobu těžké accu. Spalovací motor část hmotnosti paliva bere z okolí -vzduch na spalování.

0/0
14.2.2017 13:57

M16i41l21o46š 57K23o90t84e86k 3259544

My nemáme v provozu atomové elektrárny? Odkdy?

0/0
14.2.2017 22:08

J56i22ř88í 48P98r70a78ž58á11k 9410712841172

Musíte brát v úvahu, že elektřina se vyrábí v celé řadě elektráren- podívejte se na energetický mix u nás.

0/0
14.2.2017 22:19

M64a65r76t58i11n 36Č56a41p10e10k 6520601757764

Gratuluji, právě jste klesl na úroveň ČESMADu a podobných. Účelové porovnávání dvou konstrukčně stejných řetězců z různých částí je demogogie a lobbing.

Když chcete u elektromotoru brát účinnost od místa zpracování suroviny (elektrárny), tak musíte vzít účinnost spalovacího motoru od rafinerie. Teda další spalovací motor, který vám to palivo doveze a nějaké elektrické pumpy pro jeho přečerpávání. Jinak to nemá žádnou výpovědní hodnotu. Ale pro zmanipulování davu, že elektromobilita je na nic to stačí.

Ano vůz je těžší, ale kapacita je proti autobusu stejná - pro baterie je využit prostor motorové věže.

0/0
15.2.2017 8:57

J77i57ř70í 22P51r12a70ž96á63k 9140562571522

Takže se po dobu, kdy jede bez baterie, vozí mrtvá hmota accu. Zkuste si spočítat, kolik energie na to zbytečně padne.

Zkuste si spočítat celkovou účinnost a uhlíkovou stopu od výroby po likvidaci. Zatím to pro elektropohony nevychází dobře a asi ještě dlouho nebude.

0/0
15.2.2017 9:08

J94a81n 38H56r44u55z14a 8814908469427

Tuto vymoženost, byť jen na pár potřebných metrů pro překonání vadného úseku měly v Brně trolejbusy před 50 roky. Na 12 km tedy ty olověné baterie nestačily, ale to nebylo třeba.;-)

0/0
13.2.2017 18:00

O83n60d67ř23e55j 22N46o86v32á92k 9107114409289

Uf. ... vždycky si vzpomenu na ten plně elektro-bus, co měl jezdit po Malé Straně a nepřežil první (a ještě navíc mírnou) zimu .....

+4/0
13.2.2017 17:26

L29u82c45i66a11n 71P12a52p82a61z59i70a52n 5184157711945

Tak to moc kilometrů není.

+3/0
13.2.2017 17:06

M85a21r38t38i90n 43Č57a50p51e66k 6680341587934

Ani není potřeba. Ty baterie tam jsou pro případ nějaké mimořádnosti a pro krátké výlety na místa, kde není dostatečný provoz, aby se vyplatilo tam postavit trať (měrné udržovací náklady rostou s klesajícím počtem spojů), ale zároveň by ten autobus zbytečně jel 90% trasy pod dráty.

0/0
14.2.2017 9:41

P79a97v37e24l 72M67a24t89a73s 1401405760167

Z Černic do obchodního centra Olympie jezdí trolejbusy na baterie už nějakých 8 let. Takže žádná novinka.

0/−1
13.2.2017 16:55

H38a81n60u97š 24H88o12r89á38k 9481864266593

Ne. Jezdi na diesl. Baterka je v Plzni novinka.

+5/0
13.2.2017 19:26

P14a42v28e34l 66Ř78a71p25e93k 7412136809955

Vůbec nechápu, proč je takový problém natáhnout pár km drátů do Letkova, že se radši dělají takovéhle drahé a neekologické experimenty.

+2/−6
13.2.2017 16:46

V47a96c96l23a37v 93S64n82a38j86d72r 4600796891956

To nevypada na experiment, kdyz v cizine jiz uz jezdi vice nez v CR

+3/−1
13.2.2017 16:55

H47a84n33u79š 97H39o68r96á22k 9521494846233

Aaa mistni expert nechape... Tak ja ti to vysvetlim. Prachy. To jsou sloupy, nosny lana, trolej, nova menirna, pravidelna udrzba... A to vsechno kvuli 6! trolejbusum denne...

+2/−1
13.2.2017 19:02

P52a44v49e57l 26Ř27a51p14e91k 7252216929605

No tak hlavně že tyhle akuvozítka jsou levnější. Nikde není psáno, že tam musí jezdit jen 6 trolejbusů denně. To tam jezdí dnes, protože ta cesta je drahá, a drahá je proto, že tam nevedou dráty, ale jezdí tam tyhle experimenty.

A pokud i přes to všechno nedává drát do Letkova smysl, což bych vzhledem ke vzdálenosti dokázal pochopit, tak adekvátním řešením je normální autobus, jedoucí do Božkova, příp. až k tramvaji.

+1/−4
13.2.2017 19:07

H75a75n55u54š 72H85o87r75á77k 9181174326823

Jsou podstatne levnejsi nez elekrifikace ty trati. A nejakej narust nema smysl, Letkov je furt jenom vesnice.

A je to lepsi reseni nez extra autobus, lepsi vyuziti lidskejch zdroju.

+1/−1
13.2.2017 19:29

S65l77a10v84o69m86í19r 51Š39t93ě46p25á43n 1618484912544

nejde jen o jednu trasu ... třeba v Pardibucích a podobných městech by se pomocí tohoto mohli zbavit autobusů úplně

0/0
14.2.2017 13:10

M69a22r86t46i63n 92Č51a66p78e62k 6950471747354

Tak v Pce,asi ne. Na některé spoje by byl potřeba velký dojezd, takže by to byl elektrobus s pomocnými sběrači.

0/0
15.2.2017 9:19

P41a35v43e61l 72Ř14a17p54e33k 7832186459805

Ten kopec z Božkova nahoru to podle mě nedá, resp. tam se to vyfluše jako na 20 km rovince.

+1/−1
13.2.2017 16:44

P19e39t39r 34B49a83č32a48v94č45í45k 3123848571279

V Božkově si lupne řidič laku na rakve a zbytek dotlačí.:-)

+2/0
13.2.2017 16:51



Najdete na iDNES.cz