Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zasypat, nebo pronajmout? Podchod u nádraží v Plzni už nemá smysl

Plzeň by se mohla zbavit opuštěného podchodu na křižovatce Americké třídy a Sirkové ulice. Už jím totiž nevede ani jediná trasa, která by měla pro chodce smysl. K rozhodnutí chybí v podstatě jen vůle zástupců města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V94á62c24l51a31v 46V76i11l78e32t19a 8368112839123

Tak že teď na rok a půl ztratil podchod smysl tak nějak není pro budoucnost argument, že? Otázka není, jaký smysl má teď (žádný, jako cokoliv v okolí staveniště), ale jaký případně bude mít smysl po dokončení stavby. Je možné, že stejně žádný, neznám detaily projektu. Ale argumentovat současným stavem je hloupost.

A ještě k panu primátorovi. Ráz městské třídy by Sirkova získala, pokud by kolem ní byly stromy a místa po zasypaných vstupech do podchodu by se využila na zeleň, stánky nebo něco podobného. Pokud se jen zasype a zabetonuje (nebo zaasfaltuje), bude to pořád kus dálnice.

+2/0
7.2.2017 23:29

P36e55t22r 21H40r73a64b76á40k 6870567102210

V rámci rekonstrukce nádraží se tento podchod solidně hodil do koše, ačkoliv se mohl skvěle využít. Místo toho se udělaly přechody v Sirkově a Šumavské. Když se tenkrát ten podchod dělal, asi nikdo nečekal, že za 20 let nějaký chytrák dojde k závěru, že je k ničemu. A on bohužel aktuálně skoro k ničemu je. Večer tam vleze jen někdo velmi odvážný a ve dne někdo, kdo chce závodit se semafory. Je to další smutný ukazatel hloupých rozhodnutí představitelů města Plzně.

0/0
7.2.2017 13:43

Š29á72r57k12a 56K69o28r55u58n90k90o59v97á 1610906444243

Kdo tvrdi, ze je nevyužívaný? Chodím tudy často a potkávám dost lidí, kteří si tudy zkracují cestu. Kdyby byl podchod osídlen, byly tam krámky, kavárny, případně služebna MP, aby se tam lidé cítili bezpečně, jistě by byl podchod hojně využíván jistě by se z neho stali i místo pro setkávání. Chápu, ze pro pany radní je podchod nadbytečný, ti si posadí svůj úřednický zadek před radnicí do limuzíny a o tom, jak běží život v podchodu u nádraží nemají ani páru! :D

+3/0
7.2.2017 13:01

R67o40m19a26n 87P32e24c51h53a94n 7400853836621

Zeptejte se Chovance ten jako "student práv" přeci ví vše a se vším si ví rady!!!

0/0
7.2.2017 8:49

D73a45v64i80d 15V73a16n79ě41k 6651564774630

Já jsem pro zachování podchodů. Přechody na takto frekventovaných křižovatkách zdržují dopravu.

+2/0
7.2.2017 7:18

L30a60d42i21s72l41a25v 29B26u89r94d41a 2507434608125

Já jsem pro přechody. Podchody zdržují pěší dopravu.

0/−2
7.2.2017 8:24

D74a86v68i74d 38V27a23n42ě80k 6841694184870

To červená na přechodu taky...

0/0
7.2.2017 11:34

P98e53t69r 20M67a92l89ý 9200830664533

Místo přechodu v Šumavské měli podchod protáhnout až na nádraží. Denně by tím místem prošla spousta lidí, kteří by využili i obchody a mohlo to třeba fungovat. Rozhodně by to bylo asi tak 1000x bezpečnější než slavné nové přechody.

+5/0
7.2.2017 6:53

J67o42s56e55f 69H49a64n40y55á76š 2664779863

Nehodilo by se z něj udělat podzemní parkoviště?

+1/0
7.2.2017 5:30

P12a35t13r47i10k 40S87p71i17t41z27b45a35r30t 1814496694915

Skvělý místo na noční klub

+8/0
6.2.2017 23:24

J89o30s24e16f 94Z69a67h72á40l29k39a 4613209428756

Zasypat nebude stačit, musí se zároveň vyřešit bezpečný pohyb chodců nahoře. Ve směrech Americká-Šumavská (nádraží) a Sirková-Mikulášská (nádraží).

+1/0
6.2.2017 21:19

M81i17r41o88s52l20a53v 78S81u60c10h39y 5200449290810

A nechtěl by někdo řešit dopravu trošku koncepčně, se smyslem pro plynulost provozu? Křižovatka U Jána, most Milénia a jejich přirozená spojnice - Sirková ulice jsou paskvil na entou - systém vás vede oklikou a jen brzdí plynulost dopravy.

Můj názor (a uznávám, že není zrovna laciný) je vybagrovat pořádný koridor od pivovaru k mostu Milénia, přivést tramvaj blíže k budově nádraží a mimoúrovňově ji vykřížit s hlavní dopravní tepnou. Mimochodem, podchod vznikl jen coby odpadní produkt. Jeho prvotním cílem bylo sloužit jako protiatomový kryt.

+2/−2
6.2.2017 20:42

F89r84a84n75t57i71š95e40k 43M79o36s98s 8672423549319

Proč přesouvat tramvaj? Ta teď staví úplně ideálně, když se udělal podchod ze Šumavské. Ideální spojení s vlakem, trolejbusem a budoucím autobusovým nádražím.

+3/0
6.2.2017 21:21

P83e68t52r 22H50r60a27b81á45k 6500427552930

Prvotní cíl? Pokud vím, tak se přemýšlelo o podzemce.

0/0
7.2.2017 13:44

Š40t57ě38p21á47n 48K75a35r65l28í19k 3214119553711

Sice se mě to už netýká, ale já bych z toho udělal nějakou diskotéku, nějaké vstupy zasypat a může to v klidu fungovat.

+2/0
6.2.2017 19:46

J82i54ř20í 49K15o78c54u50r90e16k 6415394665128

Asi tak. Třeba by tam mohl zahrát i Lord Morbivod.

0/0
6.2.2017 23:13

M40i16l39o49s45l12a31v 97S87e30d92l77á94č28e50k 1423100482147

Je třeba říci, že to prosazení přechodu přímo k zastávkám už přineslo své ovoce - viz zmrzačený chodec na vozíku a mrtvý motorkář - a to je jen jedna nehoda, o které vím. Místem chodím (tím podchodem a vím proč) i jezdím a chodci-běžci stíhající tramvaje bez ohledu na barvu panáčka na semaforu jsou tam velmi častí. No běžci... naposledy se mi tam před autem na mojí zelenou přepotácela paní s francouzskou holí.... Pravý bonbónek je pak za rohem místo k přecházení (ne přechod pro chodce) navazující na podchod do Hlavního nádraží. Myslím, že to většina lidí nedokáže rozlišit a chodci se tam chovají jako na přechodu, zejména když přijede vlak, tak si tam vykračují husím pochodem v dlouhé řadě a vůbec netuší..........

+9/−1
6.2.2017 19:18

P54a97v90e40l 91P50r25o84k17o46p 6148152195190

Proč by paní s francouzskou holí měla zajímat vaše zelená?

0/−1
6.2.2017 19:59

J32i35ř21í 79K71o65c52u49r84e65k 6895564365838

Protože semafor většinou nedává zelenou autům a chodcům zároveň. Takže pokud one měl zelenou, tak je prakticky jisté, že na přehodu byl červený panáček. Snad to není příliš složitá dedukce.

+4/−1
6.2.2017 23:10

Z36d98e58n15ě91k 34F21i13a48l75a 6462981295262

Tak záleží.

Při odobočování je při vaší zelené i na přechodu pro chodce zelená.

A že pak zelená na přechodu už nesvítí neznamená, že nesvítila, když paní na přechod vstupovala.

+1/−1
7.2.2017 8:30

P24e60t83r 24H82r68a71b92á39k 6610387822600

To není tento případ.

+1/0
7.2.2017 13:46

J15o23s34e49f 45Z23a41h58á17l87k97a 4233849968296

Přechod pro chodce před vstupem do podchodu do hl.n problémový není. V Šumavské není tak hustá doprava a přechod je navíc dělený ostrůvkem, Chodci tak nepřekonávají oba pruhy naráz. Se situací v okolí tramvajových zastávek souhlasím, ale to je problém všech tramvajových zastávek. Někteří lidé se při pohledu na přijíždějící tramvaj chovají jako idioti. Bez ohledu na stáří, pohlavía fyzickou kondici. Zajímavé, že hlavně ve špičkách, kdy tramvaje jezdí v intervalech menších než pět minut.

+3/0
6.2.2017 21:15

M85i45l43o71s45l35a35v 33S81e74d72l66á21č42e68k 1953760182727

To je právě ten problém, on to není přechod pro chodce, ale místo k přecházení, které má jiný právní režim, což lidé vesměs vůbec netuší. Vymáhají si tedy jakousi přednost, kterou nemají...Jinak máte pravdu, třeba míjet zastávku U Práce ve špičce, to aby měl řidič oči všude.

+3/0
7.2.2017 6:51

F16i89l24i35p 10H84r87b67e16k 2724840116960

Přesně tak, a proto tam jedu dobrovolně do 30 km/h, bez plynu, s nohou připravenou na brzdě, i když teoreticky bych mohl až 50 km/h. Škoda, že se za to nedávají do bodového systému plusové body, které by si pak mohl člověk vybrat na oplátku tam, kde jede 70 km/h ve městě, ale tam kam se chodci ani dostat nemohou (typicky rovné, přehledné, 4 proudé silnice se svodidly).

+1/0
7.2.2017 10:37

J71a52k16u93b 28M65a47r35k79v89a52r74t 9712563295252

předchod problémový opravdu není, protože tam žádný není

+1/0
7.2.2017 6:57

P48a90t31r14i22k 89E38g71e19r 2428860569671

Zasypání to bude stát nemalé peníze. Pokud by došlo k pronájmu tak z toho zase peníze budou a Plzeň může vylepšit třeba zeleň, parky, opravy chodníků, fasád, tramvajových úseků atd. Nevím jak to tam vypadá, jsem z Prahy, ale pokud Plzeň denně o žádné peníze nepřichází tak bych to nechal být. Ještě je možné u každého vchodu postavit cihlovou stěnu to se mi sice nelíbí, ale v Praze v ulici Veselské u zst. Krausova a Avia Letňany jsou takto podchody uzavřené. Místní sem chtěli metro C do sídliště ne do pole!

+1/0
6.2.2017 18:45

P28e59t95r 73S74o94k68o36l 8742761207691

Podchod slouží pro cestujících z nádraží do centra, nebo už ne?

+1/0
6.2.2017 18:25

J47i36ř10í 70P60a37r38k68a51n 3676804630958

Ne nutně, z nádraží se dá jít přechodem přímo na tramvajovou zastávku a odtud dál do centra. Je to stejně daleko jako podchodem a nemusí se ze schodů a do schodů.

+1/0
6.2.2017 19:28

J84o80s23e44f 83Z84a78h90á66l60k39a 4553119968606

Tak přímé to zase není. Vyjdete z nového nádražního podchodu apřes dělený přechod překonáte Šumavskou. Přejdete Nádražní, kde naštěstí není skoro žádný provoz. Potom obejdete zastřešení vstupu do podchodu a dalším přechodem se dostanete na tramvajovou zastávku. Odtud můžete dál pokračovat kamkoliv tramvají. Pokud chcete do centra pěšky, musíte přes další přechod a skončíte na rohu parkoviště Tesca. Tady se musíte rozhodnout zda k přechodu před tescem a dále po Americké a nebo přejít přes parkoviště, na terasu kolem policejního ředitelství a dále mostem U Jána a Pražskou na náměstí. Zkrátka vysvětlit někomu, kdo to tam nezná jak se dostane z nádraží do centra - katastrofa.

+1/0
6.2.2017 22:02

J59a88k72u23b 20M43a73r62k38v10a58r15t 9572863265592

a zajímavý paradox je, že Šumavskou nepřekonáváte po přechodu :-P

0/0
7.2.2017 6:56

Š77á42r76k88a 23K54o90r89u91n41k78o80v74á 1690246584403

Pokud jdu na nádraží po pravé straně Americké, tak je pro mne určitě kratší vejít do podchodu, eskalatorem vyjet nahoru a pod mostem ( teď to tedy dva roky nepůjde), dojít k hlavnímu vchodu nádraží. Zrovna tak obráceně, když jdu pěšky do centra je to takhle mnohem lepší, než to obcházet pres Šumavskou a všechny ty přechody. Než to tam přejdu, tak podchodem jsem už dávno na mostě.

0/0
7.2.2017 13:17

H76a18n61a 94F67i53n62k21o28v84á 1436355794316

Já osobně si myslím, že podchod už teď opravdu nemá moc velký smysl. Navíc se tam poměrně dost stahovali bezdomovci a podobné existence, takže pokud jsem byla dříve nucena tamtudy jít, třeba už za tmy, vždycky jsem radši měla v ruce pepřák. O tom smradu ani nemluvím... To si radši počkám nahoře na přechodu na zelenou.

+4/0
6.2.2017 17:49

J13o49s11e60f 23J34ů17z47a 1158978813317

Možnost volby je nejlepší. Každý si podle svého vkusu a okamžitých podmínek vybere, co mu lépe vyhovuje. V noci bych šel asi také raději horem, ale neplzeňský se setkávám se situací, kdy dole není pusto a nahoře člověk, je-li disciplinovaný, trčí, zatímco s použitím podchodu je už pomalu u Radbuzy.

+2/0
6.2.2017 18:01

J77o64s92e87f 67J85ů98z73a 1798778633637

Především je lež, že podchod už nemá smysl. Stále je obvykle rychlejší projít podchodem, než čekat na zelenou nahoře. A i když dost lidí teď chodí horem, podchodem se stále chodí také hodně.

+9/0
6.2.2017 17:32

M20i87l24a77n 94W69e56l64s22e20r 5742408738181

Stejny problem mame v CB. Nejprve z podchodu zmizely obchody a nedavno radnice udelala na povrchu semafory a prechody. Takze uz nikdo nema zapotrebi do te spinave diry jit.

0/0
6.2.2017 17:03

V10o34k33o39u13n 63V23l45a74d96i27m40i26r 8572358159508

Pokud za ne chtelo mesto predrazene najemne, nedivim se. A o cistotu se snad melo take starat to mesto.

+2/0
6.2.2017 17:43

D35a85n47i50e35l 20J38a52n44k50o 9269199670882

Za čistotu mohou ty prasata co tam chodi - cili VASI spoluobčané ...

0/−1
6.2.2017 18:51

M62i24l59a84n 74W50e50l73s10e50r 5732228268601

I Vaši spoluobčané.

+1/0
6.2.2017 18:53

Š63á53r98k39a 16K68o49r54u35n67k74o24v93á 1850686224953

Tam se uklízí. Jednou denně tam jezdí vytiraci vuz.

0/0
7.2.2017 13:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.