Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Provoz na železničním mostě přes hracholuskou přehradu je ohrožený

Železniční most přes přehradu Hracholusky na Plzeňsku potřebuje kompletní rekonstrukci. Plány na jeho opravu ale zkomplikoval návrh, aby se původní 210 metrů dlouhá ocelová konstrukce stala kulturní památkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72ř33e48m77y15s46l 33H27o58l32u61b 5662258391407

Sice nesouhlasím s tím, že by ten páternický řitní alpinista a jeho melody-boys měli rozhodovat o technických památkách, ale bohužel situace je taková, že i o technických památkách a objektech mezi ně řazených rozhoduje MK. Není diskuze o tom, že ten most mezi technické unikáty patří. Když v Čechách kdejaký vekslák, který se černotami a "bojem proti komunistickému hospodářství" dostal k penězům a chce je pomnožit, nechá zchátrat historicky cenný stavební objekt a pak ho nechá zbourat na náklady státu, protože chudák nemá na to, aby ho opravil, je to na zabití - jak veksláka, tak zákonodárců, kteří zprasili zákony k tomu, aby to podobné excesy umožňovalo. A místo něj postaví nejlíp Hypermarket. Ale je bez diskuze, že je hovadina, aby majitel pozemku nebo stavby při rekonstrukci nechal na své náklady dělat archeologický průzkum a platil dva roky flákání bandě "vědců" a druhá hovadina bylo zavedení ceníků na památkářské práce. Jak objekt spadne do památkové péče, za vymalování chodby zaplatíš třikrát tolik, co za normální barák. Je to absurdní, protože se provádějí stejné práce, možná s jinými materiály, ale to se zohledňuje v ceně materiálu a ne prací...

0/0
21.1.2017 22:07

M36a10r38t65i56n 47K61u47b25í84k 9737759366183

Ta fyzická osoba;-D má patrně v úmyslu nikoli most chránit, ale zrušit pak celou trať, v Plzeňském kraji nic neobvyklého- viz zničení tratě Kralovice-Mladotice nebo trvalé nepřáteltví kraje k některým tratích, kde drakonicky omezil provoz- Staňkov-Poběžovice či Svojšín-Bor.

0/0
18.1.2017 13:23

P23e70t23r 25K18o47r90b72e59l 9976227630352

Já bych ta mostní pole po prohlášení za památku sundal, vyměnil a uložil na zahradě ministerstva kultury.

0/0
18.1.2017 8:41

J77a24n 82K72o38m68á53r12e53k 1883919699352

Já bych je spíš uložil na zahradě té fyzické osoby, která podala návrh na prohlášení mostu kulturní památkou.

0/0
18.1.2017 13:00

P35a71v10e61l 29K72h56a90i50l 2188899522108

Každý občan má právo požadovat jakýkoliv nesmysl, úřady jsou tu ale od toho aby to korigovaly. Proto si je platíme.

0/0
18.1.2017 17:51

M31a91r45t37i78n 67L43u82k36e69š 3106121101475

Myslím, že by si tehdejší stavitelé asi hodně ťukali na čelo, kdyby věděli že za 100 let jejich stavba defacto neumožní provoz na dráze, díky památkářům.

U technických staveb by památkáři vůbec neměli mít slovo - stavba je určená pro dopravní využití a ne pro koukání na ní. Její vzhled je jistě bonus, ale nemůže být překážkou pro omezení ba dokonce zastavení provozu na trati.

+1/0
18.1.2017 8:10

P66a63v21e26l 34Ř33a48p22e65k 7102586459925

Žijeme v naprosto absurdním státě, pokud se ministerstvo kultury může vyjadřovat k užívanému železničnímu mostu a z titulu svých pravomocí na něm dokonce zastavit provoz. Tohle je prostě nehoráznost. Je to funkční stavba. Já bych všem těm chytrákům nechal vchod do domu provést ve stylu středověku, i s navážkou výkalů, ať si užijí památky na úkor funkčnosti. Rv

+8/−2
17.1.2017 22:29

L90u77k86a73s 74N82a85v68a31r19a 9187600238118

R^R^R^

0/0
18.1.2017 1:42

R90o51m45a40n 60S27t71o19n33e85k 1969733289761

Provoz zastavi SŽDC kvuli špatnemu stavu mostni konstrukce a ne ministerstvo kultury

+1/0
18.1.2017 5:21

P82e79t79r 36H29r31a50b90á57k 6820367372270

SŽDC by pouze provoz omezilo, aby most opravilo. V případě zásahu MK tam bude provoz zastaven úplně. Pan Řapek má pravdu.

+2/0
18.1.2017 8:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.