Diskuse k článku

Provoz na železničním mostě přes hracholuskou přehradu je ohrožený

Železniční most přes přehradu Hracholusky na Plzeňsku potřebuje kompletní rekonstrukci. Plány na jeho opravu ale zkomplikoval návrh, aby se původní 210 metrů dlouhá ocelová konstrukce stala kulturní památkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85ř64e80m13y91s26l 98H53o77l39u95b 5212558251157

Sice nesouhlasím s tím, že by ten páternický řitní alpinista a jeho melody-boys měli rozhodovat o technických památkách, ale bohužel situace je taková, že i o technických památkách a objektech mezi ně řazených rozhoduje MK. Není diskuze o tom, že ten most mezi technické unikáty patří. Když v Čechách kdejaký vekslák, který se černotami a "bojem proti komunistickému hospodářství" dostal k penězům a chce je pomnožit, nechá zchátrat historicky cenný stavební objekt a pak ho nechá zbourat na náklady státu, protože chudák nemá na to, aby ho opravil, je to na zabití - jak veksláka, tak zákonodárců, kteří zprasili zákony k tomu, aby to podobné excesy umožňovalo. A místo něj postaví nejlíp Hypermarket. Ale je bez diskuze, že je hovadina, aby majitel pozemku nebo stavby při rekonstrukci nechal na své náklady dělat archeologický průzkum a platil dva roky flákání bandě "vědců" a druhá hovadina bylo zavedení ceníků na památkářské práce. Jak objekt spadne do památkové péče, za vymalování chodby zaplatíš třikrát tolik, co za normální barák. Je to absurdní, protože se provádějí stejné práce, možná s jinými materiály, ale to se zohledňuje v ceně materiálu a ne prací...

0/0
21.1.2017 22:07

M54a30r13t20i71n 61K41u58b15í46k 9777669686973

Ta fyzická osoba;-D má patrně v úmyslu nikoli most chránit, ale zrušit pak celou trať, v Plzeňském kraji nic neobvyklého- viz zničení tratě Kralovice-Mladotice nebo trvalé nepřáteltví kraje k některým tratích, kde drakonicky omezil provoz- Staňkov-Poběžovice či Svojšín-Bor.

0/0
18.1.2017 13:23

P58e82t94r 59K31o73r17b51e18l 9616967790442

Já bych ta mostní pole po prohlášení za památku sundal, vyměnil a uložil na zahradě ministerstva kultury.

0/0
18.1.2017 8:41

J43a87n 90K16o17m48á12r46e69k 1593649869852

Já bych je spíš uložil na zahradě té fyzické osoby, která podala návrh na prohlášení mostu kulturní památkou.

0/0
18.1.2017 13:00

P82a54v18e51l 59K66h92a17i98l 2728369222968

Každý občan má právo požadovat jakýkoliv nesmysl, úřady jsou tu ale od toho aby to korigovaly. Proto si je platíme.

0/0
18.1.2017 17:51

M41a19r93t97i39n 12L30u53k78e61š 3346111431775

Myslím, že by si tehdejší stavitelé asi hodně ťukali na čelo, kdyby věděli že za 100 let jejich stavba defacto neumožní provoz na dráze, díky památkářům.

U technických staveb by památkáři vůbec neměli mít slovo - stavba je určená pro dopravní využití a ne pro koukání na ní. Její vzhled je jistě bonus, ale nemůže být překážkou pro omezení ba dokonce zastavení provozu na trati.

+1/0
18.1.2017 8:10

P77a91v50e44l 91Ř23a60p24e51k 7632316789515

Žijeme v naprosto absurdním státě, pokud se ministerstvo kultury může vyjadřovat k užívanému železničnímu mostu a z titulu svých pravomocí na něm dokonce zastavit provoz. Tohle je prostě nehoráznost. Je to funkční stavba. Já bych všem těm chytrákům nechal vchod do domu provést ve stylu středověku, i s navážkou výkalů, ať si užijí památky na úkor funkčnosti. Rv

+8/−2
17.1.2017 22:29

L71u92k82a30s 96N97a17v75a75r34a 9717270548918

R^R^R^

0/0
18.1.2017 1:42

R86o53m51a86n 96S80t14o67n16e65k 1939573309551

Provoz zastavi SŽDC kvuli špatnemu stavu mostni konstrukce a ne ministerstvo kultury

+1/0
18.1.2017 5:21

P96e26t80r 47H24r59a66b32á10k 6200627182590

SŽDC by pouze provoz omezilo, aby most opravilo. V případě zásahu MK tam bude provoz zastaven úplně. Pan Řapek má pravdu.

+2/0
18.1.2017 8:01

Najdete na iDNES.cz