- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takže jak se dalo očekávat - primární reakcí je brekot šotoušů...
Ano, absence vzájemného uznávání tarifů je chyba, ale není to chyba toho soukromníka, je to chyba Ministerstva coby zadavatele, a ČD, které se evidentně dohodnout nechtějí (což můžeme chápat, ale to nic nemění na tom, že je to dětinské kopání ve stylu "béé, sebrali mi hračku").
Nadšený jekot zastánců bezohledné liberalizace byl také očekávaný.
Já orgasmus ze zeleného vláčku místo modrého nedostávám. Potřebuji se dostávat z místa A do místa B a zpět prakticky denně, v různý čas, včas, za rozumné peníze a nejlépe v klidu. Problémy při cestování jsou celkem časté (zpoždění, výluky, mimořádnosti) a u soukromníků, kteří se neobtěžují se zajištěním náhradních souprav, menší nejspíš nebudou, viz dnešní hláška GWTR:
"Vážení cestující. Dnes 12. 12. 2016 jsme museli vlak 1082 s odjezdem v 10:05 hod. z Plzně nahradit autobusem, přičemž došlo ke zpoždění vyššímu než 60 minut. Za vzniklé problémy se Vám omlouváme."
Už se nemohu dočkat, až tento svěží vítr zavane i do mého regionu a i já si budu moci denně užít radosti různých tarifů, přepravních podmínek, nečekání na přípoje atd. To mi skutečně chybělo. A děkuji za nálepku.
V článku není uvedena cena za přepravu. Takže:
GW-TR: 173 Kč
ČD - běžný smrtelník: 199 Kč
ČD - IN25: 149 Kč
ČD - IN50: 110 Kč
Nejsou to soupravy ze 60-let.?To už se kromě vraků aut k nám vozí i vlaky repasované.
Tyto jednotky byly vyráběny v letech 1986 až 1996. Navíc na železnici platí trochu jiná měřítka. Pokud je vozidlo udržováno a čas od času projde velkou rekonstrukcí tak je schopno splňovat požadavky doby i půlstoletí po jeho výrobě, aniž by cestující vůbec poznal věk daného vozu. Jako příklad lze uvést ojeté vozy z Rakouska u ČD a Regiojetu, které patří k tomu nejlepšímu na našich kolejích.
Těmihle soupravami jsme před patnácti lety jezdili lokálkami v německé části Krušných hor. Nevím, co si o tom mám myslet.
Staré vagony vyhozené v Německu do šrotu se u nás prezentuje jako velké vítězství. Bože, kam až jsme hluboko klesli díky devalvaci české koruny a nechuti mít nastavené férové hospodářské vztahy včetně odpovídajících mezd, ze kterých by místní obyvatelstvo si mohlo dopřát odpovídající kvalitu života včetně dopravy pro toto nikoli minulé století.
Mnohem starší vozy "vyhozené v Rakousku do šrotu" dnes u nás patří k tomu nejlepšímu na Českých kolejích. A to jak u ČD, tak u RJ. Pokud je železniční vozidlo správně udržováno a pravidelně prochází velkými rekonstrukcemi tak není důvod, aby nemohlo sloužit i přes 50.let aniž by si cestující uvědomili věk vozu, ve kterém sedí..
Hlavně už teď dopravce ví, že je jaksi v loji..... moc toho nenajezdí díky velké výlukové činnosti na této trati v roce 2017. Díky SŽDC a hurá do autobusů.
Fascinuje mne, jak se na každé diskuzi o vlacích vyskytnou zaměstnanci ČD, kteří neochvějně bojují za svůj žvanec.
Takže podle stejné logiky jste GW-TR.
A proč zrovna Plzeň - Most musí jezdit retro vlaky?
A co by tam mělo jezdit? Uvědomte si, že to je zastaralá trať, jejíž trasování se od doby stavby v podstatě nezměnilo. Je pomalá.
Možná vám to není známo, ale když se zamyslíte, snadno pochopíte, že na pomalé trati potřebujete pro stejný přepravní výkon (daný interval a kapacitu vlaků) vlastnit více souprav než na trati rychlé. A z toho plyne, že abyste jakžtakž zachoval náklady na oskm srovantelné s rychlou tratí, měl byste na pomalé trati jezdit sopravami levnými - tj. repasovanými, odepsanými.
Je to na pytel, neprospěje to nikomu. Chci jednoho národního dopravce a jednu jízdenku.
Super. Monopolem za kvalitnější služby.