Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Mostu se poprvé rozjel soukromý rychlík. Bude jezdit 10 let

V neděli časně ráno vyjel na trať Plzeň-Most první soukromý rychlík. Se společností GW Train Regio podepsalo ministerstvo dopravy smlouvu na 10 let. Ze sedmi párů rychlíků mezi oběma městy jich soukromá společnost zajišťuje pět, zbylé dva pak České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a33n 16Č33e44k66a22l 7579115284154

Takže jak se dalo očekávat - primární reakcí je brekot šotoušů...

Ano, absence vzájemného uznávání tarifů je chyba, ale není to chyba toho soukromníka, je to chyba Ministerstva coby zadavatele, a ČD, které se evidentně dohodnout nechtějí (což můžeme chápat, ale to nic nemění na tom, že je to dětinské kopání ve stylu "béé, sebrali mi hračku").

+4/−3
12.12.2016 9:32

P40a50v44e70l 49P64r25o13k42o62p 6418912695630

Nadšený jekot zastánců bezohledné liberalizace byl také očekávaný.

Já orgasmus ze zeleného vláčku místo modrého nedostávám. Potřebuji se dostávat z místa A do místa B a zpět prakticky denně, v různý čas, včas, za rozumné peníze a nejlépe v klidu. Problémy při cestování jsou celkem časté (zpoždění, výluky, mimořádnosti) a u soukromníků, kteří se neobtěžují se zajištěním náhradních souprav, menší nejspíš nebudou, viz dnešní hláška GWTR:

"Vážení cestující. Dnes 12. 12. 2016 jsme museli vlak 1082 s odjezdem v 10:05 hod. z Plzně nahradit autobusem, přičemž došlo ke zpoždění vyššímu než 60 minut. Za vzniklé problémy se Vám omlouváme."

Už se nemohu dočkat, až tento svěží vítr zavane i do mého regionu a i já si budu moci denně užít radosti různých tarifů, přepravních podmínek, nečekání na přípoje atd. To mi skutečně chybělo. A děkuji za nálepku.

+1/0
12.12.2016 14:40

J89o55s72e58f 14Š45o88l40t41e38s 8544728500193

Jezdi autem.

0/0
12.12.2016 14:49
Foto

B32r82o72n88i27s45l38a14v 46G59a64b40r64y53š 2892379851

V článku není uvedena cena za přepravu. Takže:

GW-TR: 173 Kč

ČD - běžný smrtelník: 199 Kč

ČD - IN25: 149 Kč

ČD - IN50: 110 Kč

+2/0
12.12.2016 9:08

R40i46c68h53a20r48d 97B95a81r25t10o18š 4159255759241

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

+1/−3
11.12.2016 20:35

M15i79c59h88a51l 74G34r35i85v18a23l93s72k80ý 8443502147525

Nejsou to soupravy ze 60-let.?To už se kromě vraků aut k nám vozí i vlaky repasované.;-(

+5/−2
11.12.2016 19:11

P24a36v81e65l 21S43o73v91i44č29k38a 4946408445872

Tyto jednotky byly vyráběny v letech 1986 až 1996. Navíc na železnici platí trochu jiná měřítka. Pokud je vozidlo udržováno a čas od času projde velkou rekonstrukcí tak je schopno splňovat požadavky doby i půlstoletí po jeho výrobě, aniž by cestující vůbec poznal věk daného vozu. Jako příklad lze uvést ojeté vozy z Rakouska u ČD a Regiojetu, které patří k tomu nejlepšímu na našich kolejích.

+1/−2
11.12.2016 19:58

P26e58t72r 39K47o43r65b22e43l 9676127350132

Chápu, když se se vozy dálkových spojů rekonstruují a používají v dálkových spojích. Tady jde ale o motoráky z lokálek.

+3/0
11.12.2016 22:00

P33a11v79e58l 13S62o10v49i41č49k67a 4266258585392

Co je tak moc rozdílného mezi starým vozidlem na dálkovinu a starým vozidlem pro regionální trať? Pokud je v dobrém stavu rám, skříň a podvozky tak není důvod, aby i motorák neprošel rekonstrukcí. ČD například provozují na rychlících řadu 854, která vznikla rekonstrukcí motorových vozů z let 1968-1970. Část (853) byla původně určena pro Vindobonu, část (852) pro místní rychlíky, dnes jsou všechny po rekonstrukci a dál slouží na regionálních tratích. Proč by soukromník nemohl dovést modernější vozidla a provozovat je?

+3/−3
11.12.2016 22:22

J14a95n 89Č76e77k16a56l 7319715204664

Protože soukromník je pro šotouše sprosté slovo...;-D

+2/−1
12.12.2016 9:28

P18e58t24r 47K96o19r17b70e68l 9436487780912

Těmihle soupravami jsme před patnácti lety jezdili lokálkami v německé části Krušných hor. Nevím, co si o tom mám myslet.

+5/0
11.12.2016 18:59

L77u43c48i83a18n 14P23a32p83a35z17i46a76n 5344567961755

Staré vagony vyhozené v Německu do šrotu se u nás prezentuje jako velké vítězství. Bože, kam až jsme hluboko klesli díky devalvaci české koruny a nechuti mít nastavené férové hospodářské vztahy včetně odpovídajících mezd, ze kterých by místní obyvatelstvo si mohlo dopřát odpovídající kvalitu života včetně dopravy pro toto nikoli minulé století.

+11/−3
11.12.2016 18:29

P78a18v47e46l 54S51o34v93i51č58k18a 4536898945642

Mnohem starší vozy "vyhozené v Rakousku do šrotu" dnes u nás patří k tomu nejlepšímu na Českých kolejích. A to jak u ČD, tak u RJ. Pokud je železniční vozidlo správně udržováno a pravidelně prochází velkými rekonstrukcemi tak není důvod, aby nemohlo sloužit i přes 50.let aniž by si cestující uvědomili věk vozu, ve kterém sedí..

+4/−5
11.12.2016 20:04

P26a97v98e43l 66S71o22v66i96č44k34a 4336168115292

Zajímalo by mě, co tak negativního anebo nesprávného jsem uvedl ve svém příspěvku. V podstatě je to jen konstatování faktu, že na železnici (a to i na západě) běžně slouží desítky let staré vozidla, ale údržba a opravy jsou na takové úrovni, že to běžný cestující nepozná. Např. Švýcarsku mají v provozu vozy, které jsou v lepším stavu jak mnohé "koženky" u nás a při tom byly vyrobeny dříve.

Mohl bych poprosit jednoho z těch, co dali mínus, o vysvětlení? A teď to myslím upřímně, prostě nevím co tak špatného jsem napsal...

+4/−1
12.12.2016 8:48

K83a59r72e91l 64N40o41v54á32k 8910236892653

Já Vám zatím minus nedal. Ale "obhajujete" vraky. Patří k tomu nejlepšímu v ČR ne proto, že jsou tak skvělé, ale proto, že to tu máme v tak zuboženém stavu.

Protože kdyby ty vraky byly tak skvělé, tak je v Rakousku/Německu používají i nadále. Nevěřím, že by Němci/Rakušani vyhazovali špičkové stroje.

A pokud je pravda, že je možné tak skvěle renovovat půl století staré vozy, proč je taháme z ciziny a nerenovujeme si ty svoje "skvělé" stroje? Protože - jak píšete - je potřeba solidní údržba a dobré chování. K tomu nám tady nepomohou ani zlaté vozy.

0/0
12.12.2016 12:08

P55a15v77e93l 39S52o29v78i34č22k39a 4146658515502

Já jsem rád za Váš názor, protože je to konstruktivní diskuse. K věci:

Rakušané vyřazují vozy, protože nakoupily spustu nových Railjetů. Pro ně už jsou ty vozy nadbytečné, pro nás jsou dobré. Dá se argumentovat, že by jsme taky měli nakupovat nové vlaky, ale na to bohužel nemáme peníze. Přesto ty Rakouské vozy jsou dle mě dobrá volba. Proč? Protože cca 15-20let dozadu probíhal u ÖBB tzv. Upgrading Program, který vozům dodal klimatizaci, uzavřené WC, zásuvky a vozy prošly generálkou pojezdu. Dále je nutný technický dobrý základ. Naše koženky mají kratší skříň (typ UIC-Y oproti UIC-Z) a horší podvozky (Gorlitz V zvládne po velké rekonstrukci max 160km/h, Rakouské vozy jsou na 200km/h). V neposlední řadě Rakušané vozy nabídly za cenu srovnatelnou s naší rekonstrukcí + vozy byly okamžitě k dispozici do provozu (až na první várku pro ČD, ale to je trochu jiný příběh).

Zde je to podobné. V době, kdy většina vozoparku (byť pravda ne pro rychlíky) je složena z Regionov s jednonápravovými podvozky (ano jednonápravový podvozek existuje, koncepce Rybák) je německá jednotka řady 628 o řád lepší. Navíc po té rekonstrukci mají i moderní interiér.

Ano uznávám argument, že by jsme neměli být šroťákem Evropy, ale pokud dovezené "šroty" jsou kvalitativní i provozní posun kupředu oproti našim vozidlům a nestojí mnoho, tak je to dle mě dobrá cesta jak velmi rychle obnovit podstatnou část železničních vozidel.

0/0
12.12.2016 13:06

V12a29c27l27a92v 32H73a57j80e96k 3406349849

na ale na těch rychlících reginy nejezdí.

0/0
12.12.2016 13:35

M52a75r51t52i81n 56Š20u91l65c 2397929630805

Ne, ale České dráhy na nich jezdí motorovými vozy 842 z let 1988-1992 (umakart, na něm přidělaná venkovní zásuvka na 230 V, ze které jde ale 0 V a přečalouněná sedadla) a řídícími vozy 952, které vznikly rekonstrukcí poštovních vozů Postmw z let 1984-1985. Krom toho, že hranatá 842 a kulatá 952 se k sobě vůbec designově nehodí, tak rozdíl ve stáří s 845 (628) GWTR není významný, resp. není žádný a vzhledově jsou na tom vozy GWTR možná i lépe.

0/0
12.12.2016 15:51

V50a58c46l42a87v 97H87a89j52e13k 3736959969

za 10 let se i železniční svět posunu. Dnes provedená rekonstrukce bude určitě jiná něž před 10 lety.

0/0
13.12.2016 7:49

V43i80k56t96o96r 97K28o43š36k58a 4702850327199

Hlavně už teď dopravce ví, že je jaksi v loji..... moc toho nenajezdí díky velké výlukové činnosti na této trati v roce 2017. Díky SŽDC a hurá do autobusů.

+5/0
11.12.2016 18:22

J40o58s45e88f 34Š62o21l80t24e20s 8474188420453

Fascinuje mne, jak se na každé diskuzi o vlacích vyskytnou zaměstnanci ČD, kteří neochvějně bojují za svůj žvanec.

+2/−12
11.12.2016 18:22
Foto

B94r10o72n76i56s83l22a38v 44G68a42b93r45y46š 2242109751

Takže podle stejné logiky jste GW-TR.

+2/0
12.12.2016 8:31

J56o65s88e56f 41Š16o23l49t42e84s 8614668460583

V tom případě máte pokřivenou logiku. Já se tu nesnažím za každou cenu hanět ČD. Což vy u GW-TR děláte, i když to nemá logiku. Stěžujte si na ty, kteří situaci způsobili. Ne na společnost, která se jen snaží vydělat.

0/0
12.12.2016 13:44
Foto

B65r81o48n35i84s93l39a47v 96G12a24b75r56y39š 2272749661

Ukažte mi, kde jsem haněl GW-TR.

0/0
12.12.2016 13:54

J23o44s90e52f 53Š87o62l92t59e37s 8244988590713

Vy byl obecný plurál. Tedy nejen vy, ale všichni podobní šotouši.

0/−1
12.12.2016 14:49
Foto

B96r20o54n38i62s96l87a25v 81G26a28b91r54y27š 2402669191

Asi Vás zklamu, ale šotouš nejsem. :-)

+2/0
12.12.2016 15:12

J25u20r94a 52D12z67u45r22i93k 7851411350

A proč zrovna Plzeň - Most musí jezdit retro vlaky?

+11/0
11.12.2016 17:57

R24a47d46e39k 26J65a11n11a63t77a 9785976624732

A co by tam mělo jezdit? Uvědomte si, že to je zastaralá trať, jejíž trasování se od doby stavby v podstatě nezměnilo. Je pomalá.

Možná vám to není známo, ale když se zamyslíte, snadno pochopíte, že na pomalé trati potřebujete pro stejný přepravní výkon (daný interval a kapacitu vlaků) vlastnit více souprav než na trati rychlé. A z toho plyne, že abyste jakžtakž zachoval náklady na oskm srovantelné s rychlou tratí, měl byste na pomalé trati jezdit sopravami levnými - tj. repasovanými, odepsanými.

+2/0
11.12.2016 23:10

M33a61r42t45i62n 91Š27u98l88c 2647299940515

A co je na těchto jednotkách retro? Na EC do Německa jezdí rekonstruované vozy odkoupené od ÖBB, vyrobené na konci 70. let, které prošly už druhou rekonstrukcí... a není to žádné retro...

0/0
12.12.2016 17:44

M19a25r68i21á55n 89J25o12s79e54f25í10k 1733641177608

Je to konkurence ČD. Tak co by kupovali nové vlaky, když ten šrot co provozují české dráhy na většině tras, strčí do kapsy renovovaný šrot z německa.

0/−1
12.12.2016 20:36

V41í25t53ě49z93s21l60a61v 49K78l42o47z25í58k 3811199314237

Je to na pytel, neprospěje to nikomu. Chci jednoho národního dopravce a jednu jízdenku.

+8/−2
11.12.2016 17:17

J65i32n18d46ř71i52c16h 26H44r88d37l20i47č56k48a 4756544579974

Super. Monopolem za kvalitnější služby.

+4/−5
11.12.2016 17:47
Foto

B64r16o70n76i56s76l85a31v 71G16a78b59r72y32š 2642759921

Na MHD v Jihlavě má taky monopol dopravní podnik. To samé třeba v Havířově, kde MHD zajišťuje ČSAD Havířov. Tento monopol Vám nevadí?

+1/0
12.12.2016 8:32

J45o12s32e67f 53Š44o14l89t15e37s 8764118430433

Vadí. Argumentovat někomu, že když jsou jinde monopoly, tak může být i tady, je trochu divné, ne? To jako, že když si nestěžuje všude a pořád, nemá nárok si stěžovat vůbec?

0/0
12.12.2016 13:46
Foto

B75r65o92n30i87s94l55a60v 68G84a31b43r20y65š 2382639861

Proč by to mělo být divné? Za současných okolností ČD splňuje to, jak by měla být dopravní obslužnost na železniční síti organizována. Čili taktový jízdní řád, jednotná pravidla dispečerského řízení, komplexní tarif, jízda na jednu jízdenku. Zavolá snad personál Jančurova zpožděného vlaku do Prahy, aby navazující spoj do Plzně počkal?

I já mám proti ČD pár výhrad. Samozřejmě že mají nějaké rezervy a nejsou dokonalí. Ale na rozdíl od cirkusáka nebo paštikáře aspoň umí provozovat drážní dopravu.

+1/0
12.12.2016 13:58

J82o80s55e39f 52Š35o40l21t71e65s 8854518480193

Já mám proti ČD jednu zásadní výhradu. Jsou absurdně drazí a nevýkonní.

0/−1
12.12.2016 13:59
Foto

B30r38o71n12i93s78l12a75v 79G46a83b42r46y45š 2192339481

Drazí? Já po síti nacestuju přes 30 tis. km ročně a na jízdenkách včetně IN50 zaplatím necelých 20 tis. Kč. Dokázal by to černý, žlutý nebo zelený líp?

+1/0
12.12.2016 14:01

J60o50s49e93f 30Š86o13l33t40e62s 8184268380683

Drazí. Já ČD vůbec nepoužívám a přesto na ně ze svých daní přispívám ročně hromadou peněz.

0/−1
12.12.2016 14:11
Foto

B19r29o75n11i15s47l63a44v 83G84a16b10r18y55š 2192879931

To já přece taky. :-) Ale vůbec mi to nevadí. :-)

0/0
12.12.2016 14:47

J11o47s27e34f 10Š98o24l10t51e68s 8774628260923

Vy je ovšem využíváte. Já platím za něco, co nevyužívám a ani v podstatě nemám možnost využívat, vlakové spojení s mám bydlištěm je tragické.

0/−1
12.12.2016 14:48
Foto

B59r50o77n74i22s70l44a14v 85G83a26b66r64y86š 2292789571

Já taky ze svých daní příspívám na věci, které nikdy nevyužiju. A nevěším se z toho. Po dálnici jsem jel snad 5x v životě.

0/0
12.12.2016 15:11

J24o51s68e17f 77Š21o43l18t30e60s 8104638780843

Já se z toho nevěším. Pouze proti tomu protestuji.

0/−1
12.12.2016 15:12
Foto

B80r67o91n55i59s40l79a95v 26G58a96b61r42y18š 2432449371

Tak já budu protestovat proti tomu, abych ze svých daní živil příživníky, což je mnohem horší. Jenže vím, že mi to stejně nepomůže.

+1/0
12.12.2016 15:27

J80a71n 20P63r20i56c84h81y39s43t65a90l 8201448503

V jinych zemich je dopravcu cela rada a na vsechno plati jedna jizdenka, dokonce i s MHD. Neschopnost bych hledal na ministrestvu a krajich. Oni to objednavaji, tak si tu jednu jizdenku maji dat do podminek.

+8/0
11.12.2016 18:29
Foto

J16a98n 45V98a71l40a68l47í76k 6276359200206

dopravců at je třeba 50 ale je potřeba ta jedna jízdenka...

+3/0
11.12.2016 18:43

M26a77r35i74á85n 33J29o90s67e30f69í20k 1163731297968

Já chci kvalitní služby a ty bez konkurence pro ČD nedostanu.

0/−1
12.12.2016 20:41

J24a14n 16J24e56m54e43l71k43a 1715950

Že opět není zmíněna cena za jízdenku :-) Ano stát možná ušetřil. Ale :-)

Navíc Ťok objednal prý periodu co 4 hodiny. Takže zbytek prý objednaly kraje, které to naštěstí lepí, i když to není jejich náplň. Proto tam zůstaly ty R spoje ČD. Aspoň někdo má rozum. Na 10 let přímé zadání u soukromníka z důvodu zajištění obslužnosti? Dovedl bych pochopit na 3 roky.

Stejně jako Ostrava Jeseník, zrušen rychlík. Nyní je místo toho SP Krnov - Jeseník, tedy nejspíš kraj supluje stát. Až Ťok vysoutěží R Ostrava, Krnov, Olomouc, na což se dlouhodobě třepe, zákazník dojede do Krnova, vyběhne ven, koupí si lístek na Krnov Jeseník.

K tomu cestující jezdily pohodlným vlakem 843 z roku 98. Teď budou jezdit vozem, z roku cca 86, z wikipedie. (cca 30 let - že by vyřazen v Německu ze služby?)

Super soutěže na Šumavu. Dopravce chce jezdit vlakem Regio Sprinter. Dle wiki to má kapacitu k sezení cca 75 lidí ;-D. ČD tam jezdily v sezóně 3 vozovými soupravami, někdy 2 patrovými. A bylo obsazeno.

Jeden vůz má 126 míst (2 patra) resp 88 míst(1 patro). Tedy třeba 340 míst. Opravdu si někdo myslí, že když Zimola sice možná ušetřil 15%, ale rapidně sníží kapacity, ztratí se síťovost a regulace jízdného státem, že je to lepší výsledek pro občana? Já ne. Když ušetřili cca 20 milionů ročně na x tratích a třeba moravskoslezský kraj má roční rozpočet 20 miliard! Naprosto směšná částka.

Navíc jejich IDS pro ne-místní u Šumavy nic neřeší. Jednotlivé jízdné si určuje dopravce. A bude tam 15 let..

+7/−1
11.12.2016 16:04

J21a34r43o46s84l46a74v 64K60o17m90o15ň 1850244584471

cestující si může zakoupit jízdenku v předprodeji v jiné stanici, nebo na internetu. Tak pokud pojede soukromníkem tak si na přestup na ČD může koupit lístek už v nástupní stanici. Rychlíky stojí jen ve stanicích a tam jsou pokladny ČD otevřené

0/−2
11.12.2016 16:51

Š77t74e87f64a66n 49F50r62i22č28a 7952638703436

To je blbost na kvadrát. Pokud např. pojedu s rodinou na síťovou jízdenku v sobotu nebo neděli, tak ta mi nebude platit na žádný soukromý vlak, ale jen na spoje ČD. Zatahování soukromníků do základní obslužnosti je ne jeden, ale deset sedmimílových kroků zpět. Rozbít něco, co funguje, je vrcholně diletantské a nezodpovědné. Rv

+3/0
11.12.2016 18:28

L62i40b24o36r 18V65a34v83ř83í73k 7413182673882

Soukromý dopravce v rámci kvalitního IDS je v příměstské dopravě zahraničí celkem běžný jev. Je důležité provázat vzájemné jízdní řády a tarify. Více fandím soukromým vlakům tam kde dobře funguje IDS než u rychlíků.

+1/0
11.12.2016 19:01







Najdete na iDNES.cz