Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Mostu se poprvé rozjel soukromý rychlík. Bude jezdit 10 let

V neděli časně ráno vyjel na trať Plzeň-Most první soukromý rychlík. Se společností GW Train Regio podepsalo ministerstvo dopravy smlouvu na 10 let. Ze sedmi párů rychlíků mezi oběma městy jich soukromá společnost zajišťuje pět, zbylé dva pak České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a51n 68Č85e60k98a15l 7439735884864

Takže jak se dalo očekávat - primární reakcí je brekot šotoušů...

Ano, absence vzájemného uznávání tarifů je chyba, ale není to chyba toho soukromníka, je to chyba Ministerstva coby zadavatele, a ČD, které se evidentně dohodnout nechtějí (což můžeme chápat, ale to nic nemění na tom, že je to dětinské kopání ve stylu "béé, sebrali mi hračku").

+4/−3
12.12.2016 9:32

P28a51v45e86l 14P33r75o82k24o92p 6698982815970

Nadšený jekot zastánců bezohledné liberalizace byl také očekávaný.

Já orgasmus ze zeleného vláčku místo modrého nedostávám. Potřebuji se dostávat z místa A do místa B a zpět prakticky denně, v různý čas, včas, za rozumné peníze a nejlépe v klidu. Problémy při cestování jsou celkem časté (zpoždění, výluky, mimořádnosti) a u soukromníků, kteří se neobtěžují se zajištěním náhradních souprav, menší nejspíš nebudou, viz dnešní hláška GWTR:

"Vážení cestující. Dnes 12. 12. 2016 jsme museli vlak 1082 s odjezdem v 10:05 hod. z Plzně nahradit autobusem, přičemž došlo ke zpoždění vyššímu než 60 minut. Za vzniklé problémy se Vám omlouváme."

Už se nemohu dočkat, až tento svěží vítr zavane i do mého regionu a i já si budu moci denně užít radosti různých tarifů, přepravních podmínek, nečekání na přípoje atd. To mi skutečně chybělo. A děkuji za nálepku.

+1/0
12.12.2016 14:40

J19o44s65e22f 61Š10o63l45t11e76s 8814548620713

Jezdi autem.

0/0
12.12.2016 14:49
Foto

B69r60o32n42i93s50l46a78v 13G38a75b86r67y93š 2332599961

V článku není uvedena cena za přepravu. Takže:

GW-TR: 173 Kč

ČD - běžný smrtelník: 199 Kč

ČD - IN25: 149 Kč

ČD - IN50: 110 Kč

+2/0
12.12.2016 9:08

R52i86c86h51a64r49d 31B21a88r32t81o50š 4679145589691

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

+1/−3
11.12.2016 20:35

M14i22c63h69a36l 14G40r60i39v40a37l45s74k41ý 8693222507795

Nejsou to soupravy ze 60-let.?To už se kromě vraků aut k nám vozí i vlaky repasované.;-(

+5/−2
11.12.2016 19:11

P39a67v74e30l 15S20o11v30i15č27k64a 4386448335272

Tyto jednotky byly vyráběny v letech 1986 až 1996. Navíc na železnici platí trochu jiná měřítka. Pokud je vozidlo udržováno a čas od času projde velkou rekonstrukcí tak je schopno splňovat požadavky doby i půlstoletí po jeho výrobě, aniž by cestující vůbec poznal věk daného vozu. Jako příklad lze uvést ojeté vozy z Rakouska u ČD a Regiojetu, které patří k tomu nejlepšímu na našich kolejích.

+1/−2
11.12.2016 19:58

P26e63t80r 68K88o69r47b55e36l 9216337220852

Chápu, když se se vozy dálkových spojů rekonstruují a používají v dálkových spojích. Tady jde ale o motoráky z lokálek.

+3/0
11.12.2016 22:00

P46a56v62e69l 98S87o73v89i94č82k17a 4526688155982

Co je tak moc rozdílného mezi starým vozidlem na dálkovinu a starým vozidlem pro regionální trať? Pokud je v dobrém stavu rám, skříň a podvozky tak není důvod, aby i motorák neprošel rekonstrukcí. ČD například provozují na rychlících řadu 854, která vznikla rekonstrukcí motorových vozů z let 1968-1970. Část (853) byla původně určena pro Vindobonu, část (852) pro místní rychlíky, dnes jsou všechny po rekonstrukci a dál slouží na regionálních tratích. Proč by soukromník nemohl dovést modernější vozidla a provozovat je?

+3/−3
11.12.2016 22:22

J23a95n 10Č95e13k27a58l 7779885524614

Protože soukromník je pro šotouše sprosté slovo...;-D

+2/−1
12.12.2016 9:28

P19e90t22r 48K18o81r97b25e83l 9576647940392

Těmihle soupravami jsme před patnácti lety jezdili lokálkami v německé části Krušných hor. Nevím, co si o tom mám myslet.

+5/0
11.12.2016 18:59

L56u58c36i31a79n 73P26a30p63a48z42i39a21n 5374197671865

Staré vagony vyhozené v Německu do šrotu se u nás prezentuje jako velké vítězství. Bože, kam až jsme hluboko klesli díky devalvaci české koruny a nechuti mít nastavené férové hospodářské vztahy včetně odpovídajících mezd, ze kterých by místní obyvatelstvo si mohlo dopřát odpovídající kvalitu života včetně dopravy pro toto nikoli minulé století.

+11/−3
11.12.2016 18:29

P78a72v26e46l 77S82o77v55i74č35k53a 4526318505572

Mnohem starší vozy "vyhozené v Rakousku do šrotu" dnes u nás patří k tomu nejlepšímu na Českých kolejích. A to jak u ČD, tak u RJ. Pokud je železniční vozidlo správně udržováno a pravidelně prochází velkými rekonstrukcemi tak není důvod, aby nemohlo sloužit i přes 50.let aniž by si cestující uvědomili věk vozu, ve kterém sedí..

+4/−5
11.12.2016 20:04

P10a70v49e53l 89S36o96v25i36č41k55a 4526798185962

Zajímalo by mě, co tak negativního anebo nesprávného jsem uvedl ve svém příspěvku. V podstatě je to jen konstatování faktu, že na železnici (a to i na západě) běžně slouží desítky let staré vozidla, ale údržba a opravy jsou na takové úrovni, že to běžný cestující nepozná. Např. Švýcarsku mají v provozu vozy, které jsou v lepším stavu jak mnohé "koženky" u nás a při tom byly vyrobeny dříve.

Mohl bych poprosit jednoho z těch, co dali mínus, o vysvětlení? A teď to myslím upřímně, prostě nevím co tak špatného jsem napsal...

+4/−1
12.12.2016 8:48

K54a88r56e95l 78N90o78v91á77k 8750586742153

Já Vám zatím minus nedal. Ale "obhajujete" vraky. Patří k tomu nejlepšímu v ČR ne proto, že jsou tak skvělé, ale proto, že to tu máme v tak zuboženém stavu.

Protože kdyby ty vraky byly tak skvělé, tak je v Rakousku/Německu používají i nadále. Nevěřím, že by Němci/Rakušani vyhazovali špičkové stroje.

A pokud je pravda, že je možné tak skvěle renovovat půl století staré vozy, proč je taháme z ciziny a nerenovujeme si ty svoje "skvělé" stroje? Protože - jak píšete - je potřeba solidní údržba a dobré chování. K tomu nám tady nepomohou ani zlaté vozy.

0/0
12.12.2016 12:08

P47a71v76e42l 96S83o39v49i86č64k76a 4596808575882

Já jsem rád za Váš názor, protože je to konstruktivní diskuse. K věci:

Rakušané vyřazují vozy, protože nakoupily spustu nových Railjetů. Pro ně už jsou ty vozy nadbytečné, pro nás jsou dobré. Dá se argumentovat, že by jsme taky měli nakupovat nové vlaky, ale na to bohužel nemáme peníze. Přesto ty Rakouské vozy jsou dle mě dobrá volba. Proč? Protože cca 15-20let dozadu probíhal u ÖBB tzv. Upgrading Program, který vozům dodal klimatizaci, uzavřené WC, zásuvky a vozy prošly generálkou pojezdu. Dále je nutný technický dobrý základ. Naše koženky mají kratší skříň (typ UIC-Y oproti UIC-Z) a horší podvozky (Gorlitz V zvládne po velké rekonstrukci max 160km/h, Rakouské vozy jsou na 200km/h). V neposlední řadě Rakušané vozy nabídly za cenu srovnatelnou s naší rekonstrukcí + vozy byly okamžitě k dispozici do provozu (až na první várku pro ČD, ale to je trochu jiný příběh).

Zde je to podobné. V době, kdy většina vozoparku (byť pravda ne pro rychlíky) je složena z Regionov s jednonápravovými podvozky (ano jednonápravový podvozek existuje, koncepce Rybák) je německá jednotka řady 628 o řád lepší. Navíc po té rekonstrukci mají i moderní interiér.

Ano uznávám argument, že by jsme neměli být šroťákem Evropy, ale pokud dovezené "šroty" jsou kvalitativní i provozní posun kupředu oproti našim vozidlům a nestojí mnoho, tak je to dle mě dobrá cesta jak velmi rychle obnovit podstatnou část železničních vozidel.

0/0
12.12.2016 13:06

V15a32c40l96a47v 77H80a64j95e34k 3706659319

na ale na těch rychlících reginy nejezdí.

0/0
12.12.2016 13:35

M61a91r76t64i63n 23Š54u94l78c 2567669330795

Ne, ale České dráhy na nich jezdí motorovými vozy 842 z let 1988-1992 (umakart, na něm přidělaná venkovní zásuvka na 230 V, ze které jde ale 0 V a přečalouněná sedadla) a řídícími vozy 952, které vznikly rekonstrukcí poštovních vozů Postmw z let 1984-1985. Krom toho, že hranatá 842 a kulatá 952 se k sobě vůbec designově nehodí, tak rozdíl ve stáří s 845 (628) GWTR není významný, resp. není žádný a vzhledově jsou na tom vozy GWTR možná i lépe.

0/0
12.12.2016 15:51

V45a97c43l88a85v 55H45a61j36e36k 3666169809

za 10 let se i železniční svět posunu. Dnes provedená rekonstrukce bude určitě jiná něž před 10 lety.

0/0
13.12.2016 7:49

V17i35k28t17o71r 26K87o45š97k87a 4802340517189

Hlavně už teď dopravce ví, že je jaksi v loji..... moc toho nenajezdí díky velké výlukové činnosti na této trati v roce 2017. Díky SŽDC a hurá do autobusů.

+5/0
11.12.2016 18:22

J84o11s68e30f 24Š40o26l87t72e32s 8424908250413

Fascinuje mne, jak se na každé diskuzi o vlacích vyskytnou zaměstnanci ČD, kteří neochvějně bojují za svůj žvanec.

+2/−12
11.12.2016 18:22
Foto

B78r34o64n20i57s82l15a28v 76G71a83b49r45y43š 2472199611

Takže podle stejné logiky jste GW-TR.

+2/0
12.12.2016 8:31

J64o44s46e60f 59Š67o16l52t75e64s 8294628940733

V tom případě máte pokřivenou logiku. Já se tu nesnažím za každou cenu hanět ČD. Což vy u GW-TR děláte, i když to nemá logiku. Stěžujte si na ty, kteří situaci způsobili. Ne na společnost, která se jen snaží vydělat.

0/0
12.12.2016 13:44
Foto

B79r10o55n66i72s33l70a75v 67G12a65b34r96y45š 2732939811

Ukažte mi, kde jsem haněl GW-TR.

0/0
12.12.2016 13:54

J50o63s69e76f 55Š77o80l29t66e58s 8664818280853

Vy byl obecný plurál. Tedy nejen vy, ale všichni podobní šotouši.

0/−1
12.12.2016 14:49
Foto

B65r81o96n14i48s88l76a74v 84G90a87b75r43y93š 2342709691

Asi Vás zklamu, ale šotouš nejsem. :-)

+2/0
12.12.2016 15:12

J77u80r81a 77D98z34u96r33i32k 7741461160

A proč zrovna Plzeň - Most musí jezdit retro vlaky?

+11/0
11.12.2016 17:57

R74a13d93e49k 26J10a52n10a41t34a 9145156744772

A co by tam mělo jezdit? Uvědomte si, že to je zastaralá trať, jejíž trasování se od doby stavby v podstatě nezměnilo. Je pomalá.

Možná vám to není známo, ale když se zamyslíte, snadno pochopíte, že na pomalé trati potřebujete pro stejný přepravní výkon (daný interval a kapacitu vlaků) vlastnit více souprav než na trati rychlé. A z toho plyne, že abyste jakžtakž zachoval náklady na oskm srovantelné s rychlou tratí, měl byste na pomalé trati jezdit sopravami levnými - tj. repasovanými, odepsanými.

+2/0
11.12.2016 23:10

M78a88r78t43i85n 93Š94u88l87c 2107459170665

A co je na těchto jednotkách retro? Na EC do Německa jezdí rekonstruované vozy odkoupené od ÖBB, vyrobené na konci 70. let, které prošly už druhou rekonstrukcí... a není to žádné retro...

0/0
12.12.2016 17:44

M56a10r79i26á24n 39J68o20s87e93f36í27k 1933811707378

Je to konkurence ČD. Tak co by kupovali nové vlaky, když ten šrot co provozují české dráhy na většině tras, strčí do kapsy renovovaný šrot z německa.

0/−1
12.12.2016 20:36

V53í75t75ě13z31s55l17a53v 87K87l51o20z84í24k 3921149184437

Je to na pytel, neprospěje to nikomu. Chci jednoho národního dopravce a jednu jízdenku.

+8/−2
11.12.2016 17:17

J61i17n89d74ř16i66c89h 93H52r26d91l22i34č61k44a 4336684149454

Super. Monopolem za kvalitnější služby.

+4/−5
11.12.2016 17:47
Foto

B10r91o35n38i35s87l57a35v 72G10a32b19r60y85š 2702749451

Na MHD v Jihlavě má taky monopol dopravní podnik. To samé třeba v Havířově, kde MHD zajišťuje ČSAD Havířov. Tento monopol Vám nevadí?

+1/0
12.12.2016 8:32

J85o11s95e63f 64Š23o11l70t95e39s 8854338780683

Vadí. Argumentovat někomu, že když jsou jinde monopoly, tak může být i tady, je trochu divné, ne? To jako, že když si nestěžuje všude a pořád, nemá nárok si stěžovat vůbec?

0/0
12.12.2016 13:46
Foto

B44r13o97n94i17s36l78a63v 86G58a41b26r92y30š 2172419351

Proč by to mělo být divné? Za současných okolností ČD splňuje to, jak by měla být dopravní obslužnost na železniční síti organizována. Čili taktový jízdní řád, jednotná pravidla dispečerského řízení, komplexní tarif, jízda na jednu jízdenku. Zavolá snad personál Jančurova zpožděného vlaku do Prahy, aby navazující spoj do Plzně počkal?

I já mám proti ČD pár výhrad. Samozřejmě že mají nějaké rezervy a nejsou dokonalí. Ale na rozdíl od cirkusáka nebo paštikáře aspoň umí provozovat drážní dopravu.

+1/0
12.12.2016 13:58

J62o85s97e47f 67Š18o80l44t77e34s 8664398580713

Já mám proti ČD jednu zásadní výhradu. Jsou absurdně drazí a nevýkonní.

0/−1
12.12.2016 13:59
Foto

B11r93o41n86i15s62l90a62v 47G66a31b23r47y32š 2482299791

Drazí? Já po síti nacestuju přes 30 tis. km ročně a na jízdenkách včetně IN50 zaplatím necelých 20 tis. Kč. Dokázal by to černý, žlutý nebo zelený líp?

+1/0
12.12.2016 14:01

J63o63s13e32f 47Š80o31l75t94e26s 8594398120213

Drazí. Já ČD vůbec nepoužívám a přesto na ně ze svých daní přispívám ročně hromadou peněz.

0/−1
12.12.2016 14:11
Foto

B34r38o85n39i32s61l42a11v 78G43a10b47r40y25š 2532709571

To já přece taky. :-) Ale vůbec mi to nevadí. :-)

0/0
12.12.2016 14:47

J95o58s53e13f 74Š54o49l63t22e19s 8214208450413

Vy je ovšem využíváte. Já platím za něco, co nevyužívám a ani v podstatě nemám možnost využívat, vlakové spojení s mám bydlištěm je tragické.

0/−1
12.12.2016 14:48
Foto

B33r45o55n96i84s60l91a25v 66G46a61b84r69y32š 2982499151

Já taky ze svých daní příspívám na věci, které nikdy nevyužiju. A nevěším se z toho. Po dálnici jsem jel snad 5x v životě.

0/0
12.12.2016 15:11

J31o33s67e62f 80Š57o18l58t82e45s 8754198510313

Já se z toho nevěším. Pouze proti tomu protestuji.

0/−1
12.12.2016 15:12
Foto

B90r42o11n75i11s84l27a68v 19G65a80b90r16y50š 2882839271

Tak já budu protestovat proti tomu, abych ze svých daní živil příživníky, což je mnohem horší. Jenže vím, že mi to stejně nepomůže.

+1/0
12.12.2016 15:27

J72a14n 88P85r76i77c52h86y47s48t11a24l 8251158243

V jinych zemich je dopravcu cela rada a na vsechno plati jedna jizdenka, dokonce i s MHD. Neschopnost bych hledal na ministrestvu a krajich. Oni to objednavaji, tak si tu jednu jizdenku maji dat do podminek.

+8/0
11.12.2016 18:29
Foto

J24a70n 51V67a55l96a64l87í62k 6236129810886

dopravců at je třeba 50 ale je potřeba ta jedna jízdenka...

+3/0
11.12.2016 18:43

M50a66r68i98á28n 21J46o47s42e14f65í33k 1333241467788

Já chci kvalitní služby a ty bez konkurence pro ČD nedostanu.

0/−1
12.12.2016 20:41

J66a94n 49J74e75m90e79l46k25a 1715660

Že opět není zmíněna cena za jízdenku :-) Ano stát možná ušetřil. Ale :-)

Navíc Ťok objednal prý periodu co 4 hodiny. Takže zbytek prý objednaly kraje, které to naštěstí lepí, i když to není jejich náplň. Proto tam zůstaly ty R spoje ČD. Aspoň někdo má rozum. Na 10 let přímé zadání u soukromníka z důvodu zajištění obslužnosti? Dovedl bych pochopit na 3 roky.

Stejně jako Ostrava Jeseník, zrušen rychlík. Nyní je místo toho SP Krnov - Jeseník, tedy nejspíš kraj supluje stát. Až Ťok vysoutěží R Ostrava, Krnov, Olomouc, na což se dlouhodobě třepe, zákazník dojede do Krnova, vyběhne ven, koupí si lístek na Krnov Jeseník.

K tomu cestující jezdily pohodlným vlakem 843 z roku 98. Teď budou jezdit vozem, z roku cca 86, z wikipedie. (cca 30 let - že by vyřazen v Německu ze služby?)

Super soutěže na Šumavu. Dopravce chce jezdit vlakem Regio Sprinter. Dle wiki to má kapacitu k sezení cca 75 lidí ;-D. ČD tam jezdily v sezóně 3 vozovými soupravami, někdy 2 patrovými. A bylo obsazeno.

Jeden vůz má 126 míst (2 patra) resp 88 míst(1 patro). Tedy třeba 340 míst. Opravdu si někdo myslí, že když Zimola sice možná ušetřil 15%, ale rapidně sníží kapacity, ztratí se síťovost a regulace jízdného státem, že je to lepší výsledek pro občana? Já ne. Když ušetřili cca 20 milionů ročně na x tratích a třeba moravskoslezský kraj má roční rozpočet 20 miliard! Naprosto směšná částka.

Navíc jejich IDS pro ne-místní u Šumavy nic neřeší. Jednotlivé jízdné si určuje dopravce. A bude tam 15 let..

+7/−1
11.12.2016 16:04

J18a25r35o71s74l94a62v 45K79o78m12o95ň 1130674764811

cestující si může zakoupit jízdenku v předprodeji v jiné stanici, nebo na internetu. Tak pokud pojede soukromníkem tak si na přestup na ČD může koupit lístek už v nástupní stanici. Rychlíky stojí jen ve stanicích a tam jsou pokladny ČD otevřené

0/−2
11.12.2016 16:51

Š65t85e44f31a82n 27F18r94i28č61a 7172238593866

To je blbost na kvadrát. Pokud např. pojedu s rodinou na síťovou jízdenku v sobotu nebo neděli, tak ta mi nebude platit na žádný soukromý vlak, ale jen na spoje ČD. Zatahování soukromníků do základní obslužnosti je ne jeden, ale deset sedmimílových kroků zpět. Rozbít něco, co funguje, je vrcholně diletantské a nezodpovědné. Rv

+3/0
11.12.2016 18:28

L31i82b56o54r 38V31a16v42ř90í37k 7693772653982

Soukromý dopravce v rámci kvalitního IDS je v příměstské dopravě zahraničí celkem běžný jev. Je důležité provázat vzájemné jízdní řády a tarify. Více fandím soukromým vlakům tam kde dobře funguje IDS než u rychlíků.

+1/0
11.12.2016 19:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.