Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čelní srážku s kamionem na Domažlicku nepřežil osmnáctiletý řidič

Čelní srážku s nákladním automobilem u Draženova na Domažlicku v úterý vpodvečer nepřežil teprve osmnáctiletý řidič osobního vozu. Silnice mezi Draženovem a Domažlicemi je v místě nehody uzavřená a policie odklání dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H38a89n43a 40N59e60m87e14c85k16o74v77a 2662650325410

Řidiči, ruku na srdce. Kdo z nás neudělal někdy chybu z nepozornosti? Bohužel chyba toho hocha dopadla hodně špatně ;-(. Je to tragedie a možná i trochu osud. Hodně sil všem pozůstalým.

0/0
7.12.2016 23:28

P46e68t54r16a 61K75o18l97o35u20c94h13o29v46á 8944737325767

nojo asi mobil u ucha a vyšší rychlost.....klasika

+1/−2
7.12.2016 10:59

K31a82r78e98l 76V19a40c61h75u38t 9903492539173

V autoškolách by měli více prostoru věnovat názorné výuce - je NUTNO mladým lidem vštípit tu základní informaci, že čelní srážku s kamionem nepřežije v osobním autě nikdo, čelní srážku s osobákem skoro nikdo. :-/ ... a je tedy nutno se čelním srážkám vyvarovat - a to zejména vlastním rozumem.

+1/0
7.12.2016 8:58

J46a49r85o44s15l72a40v 29K90a18d29l64e57c 5671679902411

Měli by získávat praxi na nějakých ořezaných autech...Rv

0/0
7.12.2016 8:02

P52e11t44r 81V52o42n68d58r24a54c85e47k 7265571813120

Ať se mládí vydovádí ...... mě jen štve, že většinou ještě ublíží někomu jinému .... v tomto případě rozbitý kamion .......

+2/−1
7.12.2016 5:15

J57a62n 42J12o88r11d91a57n 5391747599

Uz mel suchy inkoust na ridicaku?

+4/−3
6.12.2016 21:31

F44r28a50n72t69a 43T85i89m15a70n 7640148801360

Přesně tak. Já mám řidičák na auto od r. 1999 (na velkou motorku a traktor ještě déle), a rozhodně o sobě nemůžu říct, že mi na něm zaschl inkouust nebo že jsem zkušený řidič!!

+2/−1
6.12.2016 21:48

P29e60t86r 92S13c43h35w27a16r94z 2351648119406

No jestli jste za 17 let ježdění nezískal zkušenosti, něco je asi špatně :)

+4/−2
6.12.2016 23:38

J59i52ř15í 17K92ü96h49r 2170506830526

Kdo tvrdí, že 17 let řídil?

+2/−1
7.12.2016 5:23

F60r36a52n20t46a 52T81i16m81a38n 7230988531950

Já jsem nepsal ani slovo o ježdění.

0/0
7.12.2016 10:28

M48i41c37h33a25l 17H68i12r36k46a 4987636700163

Třeba jenom pokora?

0/0
7.12.2016 12:45

J40a28n 78J75o44r41d75a90n 5241797629

R^

0/0
19.12.2016 12:52

J23i29ř81í 72J26i60r98č18í67k 3618691262912

Skutečně si myslíte, že velký znamená bezpečný? Velký má vždy výhodu, ale podmínka je, že musí být oba podobného konstrukčního stáří. A Volvo je skutečně etalon bezpečnosti v současné době, nicméně spousta výrobců se mu dávno přiblížila. A to nemyslím jen nějaké luxusní značky. I čelní střet s kamionem Volvo skutečně má ve svém repertoáru, nicméně kamion jede 30km/h a auto 50 km/h. Nemá asi cenu posílat známý střet Davida s Goliášem, ale třeba ne každý to viděl.

https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs

+1/0
6.12.2016 21:12

M42i25r49e34k 88G52a56j75e46r 5501866139620

Na jednu stranu je to dost prekvapivy vysledek testu, ale na druhou stranu chybi ve videu vyhodnoceni impaktu toho narazu na ostatni casti tela nez jsou nohy. Zpomaleni pri narazu a tedy pravdepodobnost umrti na vnitrni zraneni je podstatne vetsi u lehciho vozu. Ten renault uplne odskocil a nedovedu si predstavit, co to udela cloveku s hlavou a vnitrnimi organy. Bez airbagu by to nebylo k preziti urcite.

0/0
6.12.2016 23:41

L78u66b77o15m34í60r 73S20a95z34e94č85e74k 7479908955193

Podívej na fotky co to udělal! Přervané pásy, volant až div ne v motoru, kinetická energie je svinstvo!

0/0
7.12.2016 12:50

J46i24ř36í 45J59i93r17č86í47k 3678141262712

To, že renault odskočil, neznamená vůbec nic. Aby člověk přežil, nesmí dojít k deformaci prostoru pro cestující. Proto existují systémy jako bezpečnostní sloupek řízení, pedály nebo uložení motoru, který se při nárazu nedostane dovnitř vozu. Těch systémů jsou mraky. Přetížení je sekundární záležitost. Ano, je smrtelné, ale je dokázáno, že krátkodobě člověk vydrží i desítky g. Uvádí se, že 20g vydrží člověk v sedě po dobu 1s. Náraz samozřejmě trvá dejme tomu 0.1s. Ta hodnota bude tedy mnohem vyšší než 20g. Ale zobecnit to nelze. Záleží na hmotnosti daného jedince, zdravotním stavu, věku, kondici atd. Pepa prostě nemusí vydržet to, co Franta. Navíc o snížení přetížení se starají kromě deformačních zón omezovače tahu pásů, které má dnes každé auto. V současné době se řeší jiné problémy. Hodně pomáhá Adac, na základě jeho výzkumu a testů bude měnit euroncap metodiku crashtestů. Problémem je boční náraz, kde nedochází k aktivaci předpínačů a tak spolujezdec může vyklouznout z pásu a pasažéři se tak zraní o sebe. Nebo to, že auta mají vpředu deformační zóny v jiných výškách. Viz video.

https://www.youtube.com/watch?v=_mViPD4OTZM

Tady mají výhodu auta s výztuhami kolem motoru a navíc pod ním(napadá mě třeba Peugeot 407, který s tímto přišel asi jako první).

Jinak nejdále je v testech Amerika(www.iihs.org), kde používají u bočního nárazu výrazně těžší vozík. Pak to je small overlap crashtest, který je jednoznačně nejtěžší druh kolize a spousta aut si na něm vylámala zuby. Navíc se prokázalo, že tam, kde konkrétní model uspěl, tak na místě spolujezdce jaksi chyběly nosníky a pokud by byl náraz na druhou stranu, spolujezdec má smolíka. Tady dopadl nejlépe Hyundai tucson v kategorii SUV. Ale dá se předpokládat, že podobnou habaďůru dělá asi kdekdo. Samozřejmě mizerná bude i ochrana zezadu, tady žádné oficiální crashtesty nejsou. Vše je ale otázkou času a až se zpřísní testy, výrobci se musí přizpůsobit. Nic jiného jim nezbyde, pokud chtějí prodat..

0/0
7.12.2016 18:48

P41e78t19r 46K93e30t13t43n10e94r 1157942174291

Neštěstí.

+1/−1
6.12.2016 21:09

J63a58k51u61b 60P66o10b36o60ř66i12l 2843584904666

Dítěti koupím raději 20 let staré Volvo, než 10 let staré Clio. A kdyby mělo Volvo zbytečně vysoký výkon, tak ho nechám diagnostikou "přiškrtit"

+2/−3
6.12.2016 20:30

I65r56e57n48a 63P55l85a48c80h26e86t61k18o51v18á 1406374406400

tank bude bezpecnejsi

+3/0
6.12.2016 20:53

M57i44r85e16k 46G26a44j80e21r 5171616449390

Jenze ten nesmi na silnici.

0/0
6.12.2016 23:42

M46a76r53t46i65n 40K61a43d24l77e34c 5731975583584

dítěti je dobrý dát občas pár facek když udělá zásadní chybu, pak bude vědět že narážet do kamionu znamená smrt.

+6/0
6.12.2016 21:12
Foto

J27i29ř38í 71D53v10o55ř79á59k 5195419140828

Fakulta Managementu . Tak to mnohé vysvětluje .

+5/0
6.12.2016 21:23

M43i77r85e45k 85K50o84v63a14c52i98k 5751951261797

No tak ten zařídil rodičům fakt veselé vánoce. :(

+7/0
6.12.2016 20:07

P20e22t17e87r 67V26a60ň82u45š18a43n83i65k 4267446156612

aspon zabil jen sam sebe a ne nakou rodinku v protismeru;-O

+2/−2
7.12.2016 4:01
Foto

F57i28l65i37p 42B48l33o23v94s53k74ý 2303628748370

Nechci se ho zastávat, ale nemusel zdaleka jet tak, že by někoho ohrožoval (tím mám na mysli rychle a bezohledně). Možná prostě jen nestihl včas zareagovat a udělal začátečnickou chybu. A bohužel, to byla ta poslední v jeho životě. :-(

+3/0
7.12.2016 8:10

P30e45t67e51r 31V73a86ň31u60š42a77n11i11k 4837686286982

no asi nebyl ve svem pruhu, ne?

+1/0
7.12.2016 8:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.