- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
já když ty kola, (nebo lépe řečeno hajtry) vidím opřené, tak mi fakt neláka se na nich ani svézt... to je si spíš přivodit nějaký uraz, nebo poničit si hadry. A proto raději používám kolo své na kterém vím, že je v pořádku. Tohle by se mohlo zlepšit.
Ještě by bylo dobré v centru zřídit stojany na kola, aby se kola (nejen ta sdílená) nemusela přivazovat k dopravním značkám.
Několik vašich kol se již několik týdnů povaluje naproti pivovaru v okolí Žatecké ulice...
Koukám, že sem musej psát Pražáci, nebo jinak postižení jedinci. Normálně tady v Plzni takovou animozitu k cyklistům neregistruju.
Tak docela by mne zajímalo, z jakých čísel se vychází. Zatím jsem neviděl jediného člověka jet na tomto kole. Vídám na několika místech už několik měsíců připevněná kola z této akce a nevypadá to, že by se používala. Nejvíce mne však pobavilo, když jsem kousek u Hornbachu objevil tři tato kola hozená na zemi u jednoho místního sociálního domu. Každému něco chybělo a byla podle mého nepoužitelná. Myslím si, že z nějakého důvodu, nevím jakého, se se tato akce dost přechvaluje.
Já sem tedy aktivní uživatel, bežně při jízdě potkávám další lidi na půjčených kolech a už se mi několikrát stalo, že sme třeba na semaforu čekali dvě kola vedle sebe. Nepoužitelná kola se objevují, buď někdo něco ukradne a nebo poškodí (vypuštěné duše, ulámané košíky). Ale musím se zastat týmu, který to má na starosti. O kola se podle mě starají a když je potřeba, tak ho co nejdříve opraví.
A jinak mi to prostě přijde jako dobrý nápad. Když je hezky, tak než abych jel trolejbusem, tak si rád půjčím kolo, svezu se kam potřebuju a tam ho zase vrátím. Nemusím se pro něj vracet, prostě ho tam nechám pro někoho dalšího a příště si zas půjčím jiné. Nenutím to nikomu, komu se to nelíbí, ať si to nekupuje a na těch kolech nejezdí, ale mě osobně to přijde jako zajímavá možnost a myslím, že to nikomu nijak neškodí
půl milionu ročně, za deset let tedy pět milionů. A 1150 uživatelů. Tedy za deset let na jednoho uživatele něco přes 4300,-, z toho si cca 40% platí sami, asi se to vyplatí spíš, než si koupit vlastní kolo. Jen na druhé straně nevím, v jakém stavu za pár let ta kola budou...
Tolik? A to ještě počítejme, že minimálně desetina se registrovala jen tak.ze zvědavosti a pro všechny případy....
V roce 2016 měla podle wikipedie Plzeň 169.858 obyvatel. Při 1.159 uživatelích to dělá úctyhodných 0,68%. To je v Plzni běžná doprava asi jako jízda na slonovi nebo rikša...
A to si představte, že na věž plzeňského kostela vystoupí za rok srovnatelný počet Plzeňáků. Jestli by taky nestálo za to ji zbourat.
Zase novinářský blábol, nepatrné procento obyvatel Plzně někdy zkusilo jet na sdíleném kole. Zkrátka ovinářský odpad.
to máme skoro 0,6% obyvatel Plzně. Gratuluju