Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sdílení bicyklů se v Plzni stalo běžnou dopravou, uživatelů je přes tisíc

Bikesharing neboli sdílení bicyklů se v Plzni stává běžnou součástí veřejné dopravy. Počet uživatelů i výpůjček vzrostl letos oproti loňskému roku na trojnásobek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a80n 94M60a82t39ě88j13k74a 4432804157

já když ty kola, (nebo lépe řečeno hajtry) vidím opřené, tak mi fakt neláka se na nich ani svézt... to je si spíš přivodit nějaký uraz, nebo poničit si hadry. A proto raději používám kolo své na kterém vím, že je v pořádku. Tohle by se mohlo zlepšit.

0/0
7.12.2016 12:12

F91r48a55n60t34i98š81e34k 19M37o12s96s 8562943619649

Ještě by bylo dobré v centru zřídit stojany na kola, aby se kola (nejen ta sdílená) nemusela přivazovat k dopravním značkám.

0/0
6.12.2016 14:13

P25e23t67r 84S67c91h23u56l40d81e65s 1214191279858

Několik vašich kol se již několik týdnů povaluje naproti pivovaru v okolí Žatecké ulice...

0/0
5.12.2016 21:43

L24u21d43ě78k 90N82ě96m84e68c 5735461782884

Koukám, že sem musej psát Pražáci, nebo jinak postižení jedinci. Normálně tady v Plzni takovou animozitu k cyklistům neregistruju.

+1/0
5.12.2016 21:21

P77e97t14r 87H77r34a87b60á74k 6940477982350

Tak docela by mne zajímalo, z jakých čísel se vychází. Zatím jsem neviděl jediného člověka jet na tomto kole. Vídám na několika místech už několik měsíců připevněná kola z této akce a nevypadá to, že by se používala. Nejvíce mne však pobavilo, když jsem kousek u Hornbachu objevil tři tato kola hozená na zemi u jednoho místního sociálního domu. Každému něco chybělo a byla podle mého nepoužitelná. Myslím si, že z nějakého důvodu, nevím jakého, se se tato akce dost přechvaluje.

+1/0
5.12.2016 20:28
Foto

P97e30t52r 43S70u24c90h51ý 3870853232253

Já sem tedy aktivní uživatel, bežně při jízdě potkávám další lidi na půjčených kolech a už se mi několikrát stalo, že sme třeba na semaforu čekali dvě kola vedle sebe. Nepoužitelná kola se objevují, buď někdo něco ukradne a nebo poškodí (vypuštěné duše, ulámané košíky). Ale musím se zastat týmu, který to má na starosti. O kola se podle mě starají a když je potřeba, tak ho co nejdříve opraví.

A jinak mi to prostě přijde jako dobrý nápad. Když je hezky, tak než abych jel trolejbusem, tak si rád půjčím kolo, svezu se kam potřebuju a tam ho zase vrátím. Nemusím se pro něj vracet, prostě ho tam nechám pro někoho dalšího a příště si zas půjčím jiné. Nenutím to nikomu, komu se to nelíbí, ať si to nekupuje a na těch kolech nejezdí, ale mě osobně to přijde jako zajímavá možnost a myslím, že to nikomu nijak neškodí :-)

+5/0
5.12.2016 21:10

P69e80t27r 37H98r21a30b23á34k 6780417762770

Napíšu to takhle - slabá reklama, špatný systém (oproti cizině) a zřejmě uspokojení na dotacemi, které na tohle dostávají. To, že to neškodí, to je myslím jasné každému. Ovšem čekal jsem v tomhle mnohem větší vývoj, nikoliv jen postupný nárust počtu kol. Chtělo to větší vazbu na nádraží a na další instituce, kde by se tohle hodilo. To ovšem nefunguje. Beru to jako velmi zajímavý, leč nedotažený nápad.

+1/0
6.12.2016 12:13
Foto

P43e84t39r 35S48u25c94h79ý 3650843762423

V podstatě s vámi souhlasím. Taky bych si přál, aby to mělo větší rozmach. Trochu mi není jasné, jak to myslíte tím špatným systémem proti cizině? V čem by se podle vás měli zlepšit? A k těm nádražím - studuju v Praze a ať přijedu do Plzně autobusem nebo vlakem, tak se mi opravdu sporadicky stane, že poblíž není žádné kolo.

Věřím, že i samotní provozovatelé systému by si přáli to zlepšit a posunout dál, ale taky rozumím tomu, že jestli to dělají dobrovolně, po práci a "za své", tak to nejde tak snadno. :-(

+1/0
6.12.2016 12:23

P35a12v31e87l 47V89ě22t90r71o17v52e69c 6326758822261

půl milionu ročně, za deset let tedy pět milionů. A 1150 uživatelů. Tedy za deset let na jednoho uživatele něco přes 4300,-, z toho si cca 40% platí sami, asi se to vyplatí spíš, než si koupit vlastní kolo. Jen na druhé straně nevím, v jakém stavu za pár let ta kola budou...

0/0
5.12.2016 19:24

J85i10ř29í 87N75e65u36m39e60i25s48t69e27r 2442145953501

Tolik? A to ještě počítejme, že minimálně desetina se registrovala jen tak.ze zvědavosti a pro všechny případy....

0/0
5.12.2016 19:24

P94e72t19r 98K34m86í88n29e85k 5157364411693

V roce 2016 měla podle wikipedie Plzeň 169.858 obyvatel. Při 1.159 uživatelích to dělá úctyhodných 0,68%. To je v Plzni běžná doprava asi jako jízda na slonovi nebo rikša...

+4/−3
5.12.2016 18:56

L12u72d41ě78k 93N64ě65m87e65c 5695741912364

A to si představte, že na věž plzeňského kostela vystoupí za rok srovnatelný počet Plzeňáků. Jestli by taky nestálo za to ji zbourat.

0/−1
6.12.2016 12:24

R31i50c51h73a37r12d 55M29i36c12h73a27l60o23w39s68k89i 1591109965906

Zase novinářský blábol, nepatrné procento obyvatel Plzně někdy zkusilo jet na sdíleném kole. Zkrátka ovinářský odpad.

+2/−1
5.12.2016 18:52

L22u75d38v47í50k 49O40n61d38ř13í43č17e97k 8640475760218

to máme skoro 0,6% obyvatel Plzně. Gratuluju

+3/−2
5.12.2016 18:13







Najdete na iDNES.cz