Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sdílení bicyklů se v Plzni stalo běžnou dopravou, uživatelů je přes tisíc

Bikesharing neboli sdílení bicyklů se v Plzni stává běžnou součástí veřejné dopravy. Počet uživatelů i výpůjček vzrostl letos oproti loňskému roku na trojnásobek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a86n 37M96a38t61ě48j80k59a 4122924407

já když ty kola, (nebo lépe řečeno hajtry) vidím opřené, tak mi fakt neláka se na nich ani svézt... to je si spíš přivodit nějaký uraz, nebo poničit si hadry. A proto raději používám kolo své na kterém vím, že je v pořádku. Tohle by se mohlo zlepšit.

0/0
7.12.2016 12:12

F86r35a39n50t22i33š59e29k 97M60o81s51s 8282683939699

Ještě by bylo dobré v centru zřídit stojany na kola, aby se kola (nejen ta sdílená) nemusela přivazovat k dopravním značkám.

0/0
6.12.2016 14:13

P46e21t62r 78S36c53h88u60l31d51e20s 1634181319328

Několik vašich kol se již několik týdnů povaluje naproti pivovaru v okolí Žatecké ulice...

0/0
5.12.2016 21:43

L67u16d33ě18k 37N93ě53m29e12c 5975141342764

Koukám, že sem musej psát Pražáci, nebo jinak postižení jedinci. Normálně tady v Plzni takovou animozitu k cyklistům neregistruju.

+1/0
5.12.2016 21:21

P45e18t38r 44H91r12a68b95á33k 6650857972740

Tak docela by mne zajímalo, z jakých čísel se vychází. Zatím jsem neviděl jediného člověka jet na tomto kole. Vídám na několika místech už několik měsíců připevněná kola z této akce a nevypadá to, že by se používala. Nejvíce mne však pobavilo, když jsem kousek u Hornbachu objevil tři tato kola hozená na zemi u jednoho místního sociálního domu. Každému něco chybělo a byla podle mého nepoužitelná. Myslím si, že z nějakého důvodu, nevím jakého, se se tato akce dost přechvaluje.

+1/0
5.12.2016 20:28
Foto

P17e98t12r 68S51u97c75h91ý 3740273202413

Já sem tedy aktivní uživatel, bežně při jízdě potkávám další lidi na půjčených kolech a už se mi několikrát stalo, že sme třeba na semaforu čekali dvě kola vedle sebe. Nepoužitelná kola se objevují, buď někdo něco ukradne a nebo poškodí (vypuštěné duše, ulámané košíky). Ale musím se zastat týmu, který to má na starosti. O kola se podle mě starají a když je potřeba, tak ho co nejdříve opraví.

A jinak mi to prostě přijde jako dobrý nápad. Když je hezky, tak než abych jel trolejbusem, tak si rád půjčím kolo, svezu se kam potřebuju a tam ho zase vrátím. Nemusím se pro něj vracet, prostě ho tam nechám pro někoho dalšího a příště si zas půjčím jiné. Nenutím to nikomu, komu se to nelíbí, ať si to nekupuje a na těch kolech nejezdí, ale mě osobně to přijde jako zajímavá možnost a myslím, že to nikomu nijak neškodí :-)

+5/0
5.12.2016 21:10

P98e25t26r 18H63r73a12b76á53k 6510927172270

Napíšu to takhle - slabá reklama, špatný systém (oproti cizině) a zřejmě uspokojení na dotacemi, které na tohle dostávají. To, že to neškodí, to je myslím jasné každému. Ovšem čekal jsem v tomhle mnohem větší vývoj, nikoliv jen postupný nárust počtu kol. Chtělo to větší vazbu na nádraží a na další instituce, kde by se tohle hodilo. To ovšem nefunguje. Beru to jako velmi zajímavý, leč nedotažený nápad.

+1/0
6.12.2016 12:13
Foto

P61e48t35r 97S12u30c35h42ý 3290943512603

V podstatě s vámi souhlasím. Taky bych si přál, aby to mělo větší rozmach. Trochu mi není jasné, jak to myslíte tím špatným systémem proti cizině? V čem by se podle vás měli zlepšit? A k těm nádražím - studuju v Praze a ať přijedu do Plzně autobusem nebo vlakem, tak se mi opravdu sporadicky stane, že poblíž není žádné kolo.

Věřím, že i samotní provozovatelé systému by si přáli to zlepšit a posunout dál, ale taky rozumím tomu, že jestli to dělají dobrovolně, po práci a "za své", tak to nejde tak snadno. :-(

+1/0
6.12.2016 12:23

P60a10v38e42l 11V27ě96t96r44o75v85e60c 6416588622181

půl milionu ročně, za deset let tedy pět milionů. A 1150 uživatelů. Tedy za deset let na jednoho uživatele něco přes 4300,-, z toho si cca 40% platí sami, asi se to vyplatí spíš, než si koupit vlastní kolo. Jen na druhé straně nevím, v jakém stavu za pár let ta kola budou...

0/0
5.12.2016 19:24

J53i32ř24í 90N83e16u12m71e76i88s53t91e76r 2212145733641

Tolik? A to ještě počítejme, že minimálně desetina se registrovala jen tak.ze zvědavosti a pro všechny případy....

0/0
5.12.2016 19:24

P57e63t44r 68K74m35í53n94e71k 5517754871923

V roce 2016 měla podle wikipedie Plzeň 169.858 obyvatel. Při 1.159 uživatelích to dělá úctyhodných 0,68%. To je v Plzni běžná doprava asi jako jízda na slonovi nebo rikša...

+4/−3
5.12.2016 18:56

L49u49d21ě80k 19N14ě13m66e53c 5575371612534

A to si představte, že na věž plzeňského kostela vystoupí za rok srovnatelný počet Plzeňáků. Jestli by taky nestálo za to ji zbourat.

0/−1
6.12.2016 12:24

R56i35c30h84a40r12d 30M12i77c23h93a43l27o78w29s29k42i 1401249785366

Zase novinářský blábol, nepatrné procento obyvatel Plzně někdy zkusilo jet na sdíleném kole. Zkrátka ovinářský odpad.

+2/−1
5.12.2016 18:52

L49u42d20v66í17k 10O16n21d98ř35í82č25e27k 8100335190418

to máme skoro 0,6% obyvatel Plzně. Gratuluju

+3/−2
5.12.2016 18:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.