Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krajem jezdí stále více elektromobilů, začaly si je pořizovat i firmy

Elektromobilů v Plzeňském kraji přibývá. Důvodem je i to, že se staví více napájecích stanic. Auta s ekologickým pohonem mají navíc čím dál větší dojezd. Na jedno nabití mohou urazit až 500 kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L52u84k63á23š 26O53m80á31č85k23a 5921674811366

Mám 2 roky Teslu a jiné auto, než elektro už nechci. :)

0/0
6.12.2016 16:40
Foto

P41e57t65r 67J19a25n72o37v42s71k53ý 1188810682638

takže stovka paušál za měsíc (dotace jako sviňa) a když se sejdou 3 auta na dobijení, tahaji sirky, kdo si pujde zaplatit hotel....:)))))

0/0
5.12.2016 10:07

I85g43n78á82c 45M66r24k54v60i17č84k63a 2488322279435

a střeše domu mám sluneční elektrárnu, čerpám zelené bonusy, takže když projezdím 10 kWh, dostanu od ČEZu 130 korun,“ vysvětlil Vegr.

--------------------------------------

takže mu to vlastně platíme my...

+3/−1
5.12.2016 9:47
Foto

M29a18r10t47i20n 46B71e66n55e14s 4799414552410

Zázrak? V zimě bez topení (tedy kulich, rukavice), jinak dojezd klesne na polovic.

A už se vidím, jak hledám na delší cestě rychlonabíječky a pak tam minimálně půl hodiny čekám ....

Návratnost 8 let - to je nesmysl, za tu dobu budou dávno akumulátory pryč a auto pomalu taky. Takže zatím nic moc.

Možná, až někdy vymyslí daleko lepší baterie, ale z dostupných surovin, jinak jich stejně dostatečné množství nevyrobíme a ekologie se celkově nezlepší.

+2/−1
5.12.2016 9:39

M57a88r94t86i16n 39M56a10i66k81s80n49a80r 3134693918552

Koukám že klasický e-mobilní skeptik, jen abych narovnal vaše informace.

I s topením, většina aut to má uspornější a klesá dojezd cca o 1/3, a pro zajímavost, klimatizace i topení snižují dojezd i benzinovým a naftovým automobilům.

Akumlátor vydrží déle jak 8 let, sice mu klesne maximální kapacita, ale pořád je to kolem 80%. Auto samo o sobě vydrží prakticky jako jakékoliv jiné.

Nevím kde vidíte problém s ekologií a dostupností baterií, právě těžká dostupnost surovin ještě více zvedá ekologii, prože o to více se pak recyklují staré baterie.

0/0
5.12.2016 10:58

Z92d23e63n52ě70k 70W31e91r28n86h74a12r14t 6217825952708

Jenže ony ty baterie dnes neexistují. Pokud se bavíme o milionech aut, které se každoročně vyrobí a tedy desítkách, pokud ne stovkách milionech aut, které jsou v provozu, tak když by se nahradily elektromobily, tak zkrátka musíme někde vyrobit desítky milionů akumulátorů, tolik materiálu z recyklace ani náhodou nelze získat, drtivá většina surovin, třeba vzácných kovů, se zkrátka musí vytěžit. Což se děje, převážně v africe, metodami jako je třeba loužení rudného koncentrátu horkou směsí kyseliny flourovodíkové a sírové. Jestli si myslíte, že to zní strašně, můžu vás ubezpečit, že to je v praxi ještě mnohem horší. Těžba ropy a zpracování ropy je proti tomu naprosto zanedbatelná zátěž životního prostředí.

+1/0
5.12.2016 11:45
Foto

M22a96r56t18i74n 26B76e46n36e59s 4669174752780

Díky za upřesnění, moc jsem se tedy s dojezdem nesekl .... A pro zajímavost, topení ve velké většině aut spotřebu nezvyšuje, naopak zlepšuje chlazení. Klimatizace jde ovšem opravdu na úkor výkonu.

Nicméně, opravdu nejsem e-mobilní skeptik, spíš realista, vzhledem k současnému stavu techniky.

Pokud mi elektroauto umožní uvézt 6 cestujících na jednu nádrž (nabití) na vzdálenost alespoň 700 km v normálním komfortu a dostatečnou rychlostí, po vybití se nabije do 15 minut a pořizovací cena se nebude příliš lišit, velmi rád a rychle vyměním svá naftová a benzínová auta za elektrická. Ale opravdu nevím, jestli se takového stravu dožiju ;-).

0/−1
5.12.2016 16:01

J21a62r89o25s87l84a69v 35L96e75b10e41d37a 3526879837840

Až tyhle "ekologické zázraky" nahradí všechny čmoudy, jsem zvědav, kde je budete dobíjet, jestli se za tu dobu stihnou vystavět mnohem kapacitnější rozvodné trasy. Ono dobíjet 1000 aut nebo 4 000 000 aut je rozdíl. Jestli vůbec bude z čeho vyrábět baterie.

A jestli to bude pořád tak výhodné, až začne stát nahrazovat daně z PHM daněmi z elektřiny.

+2/0
5.12.2016 9:30

Z20d37e82n55ě61k 27W38e25r75n37h91a13r63t 6547225172348

nemluvě o šílené ekologické zátěži, kterou by znamenala výroba takových milionů baterií. O tom se moc nemluví, ale už teď je těžba materiálů, jako třeba tantal a další kovy, šílená ekologická zátěž. Jenže ono je to někde v Africe, tudíž to nikoho nezajímá. A bylo by jich potřeba mnohosetnásobně více, než dnes.

+1/0
5.12.2016 9:37

M83a85r25t36i22n 70M72a45i96k25s80n31a37r 3924603258312

Jako teď vás nezajímají ekologické problémy s těžbou, rafinací a transportem ropy - benzínu - nafty.

0/0
5.12.2016 11:00

Z82d60e24n61ě81k 46W23e87r95n80h16a79r84t 6677745562508

Zajímají - to je v podstatě zvládnutá zátěž - byť za cenu řady chyb a havárií v minulosti. U vzácných kovů to máme před sebou.

0/0
5.12.2016 11:54

L37u61k70á24š 46O91m85á40č80k95a 5101324241216

Elektro auto nabíjím, představ si, doma.

0/0
6.12.2016 16:36

J69a29r13o40s60l34a87v 69L97e29b54e16d89a 3876769327670

Jistě, teď. Kdyby je měli všichni v obci, tak vám shoří transformátor.

0/0
6.12.2016 16:50

L40u93k75á31š 46O78m39á96č30k42a 5641814231986

Kdyby nebyly ryby v potoce, byly by v rybníce.

0/0
7.12.2016 8:10

P76a35v60e13l 49O33b42d85r86ž51á18l16e64k 6336574248622

Pro firmu to celkem pochopím ... pracovní doba od-do, po skončení auto zaparkovat na firemním parkovišti a do dalšího dne se může nabíjet. Jako ještěrka ve skladu.

Ovšem pro běžné použití, kdy si auto pořizuji právě pro to, abych mohl kdykoliv sednout a vyrazit, tu vždycky bude problém, že minimálně 1/3 dne je mimo provoz.

Nemluvě o neřešitelném nabíjení při nejčastějším způsobu bydlení a parkování - na sídlištích.

+1/0
5.12.2016 9:27

L71u50k12á34š 11O77m42á39č31k81a 5961944521746

Každý bydlíme tam, kde nám vyhovuje.

0/0
6.12.2016 16:38

Z70d30e92n93ě13k 50W64e43r46n80h87a85r68t 6667225302258

Na popojíždění po městě, nějaké rozvozy a podobně, kde je jasné, že auto ujede x km a pak se odstaví k nabíječce to smysl má, zejména ekonomický. Ale na běžný rodinný provoz to není a ještě chvíli nebude. Nemluvě o tom, že z hlediska ekologie to je přinejmenším sporné, to že to nesmrdí z výfuku, ještě neznamená, že to neškodí.

+1/0
5.12.2016 9:19

Ř44e57h91o62ř 56V22l30a43s94á38k 2304514381896

To popojíždění a rozvozy je v leckterých rodinách běžný provoz.

0/0
5.12.2016 9:27

Z20d25e31n24ě22k 60W82e92r79n26h90a62r25t 6657435642218

To záleží na způsobu života. Vidím to u sebe. Ano, přes týden popojíždění do práce, pro děti a do obchodu, to beru. Ale o víkendu se vyráží na výlety, na návštěvy, jezdí se na chatu. O dovolené ani nemluvě. Navíc je auto v pohotovosti, kdyby něco, bylo by potřeba zajet k lékaři a podobně. Takže elektromobil ano, ale klasické auto to nenahradí, znamenalo by to živit dvě vozidla. No a to už nemá smysl.

+2/−1
5.12.2016 9:32

M24a86r34t15i41n 94M61a49i85k97s64n82a98r 3354533358642

Takže máte jen problém, že nevíte kde to nabíjet, celá idea je, že auto se průběžně nabíjí všude. Dojdete do práce - píchnete na nabíječku u práce, až jedete domu, tak máte plně nabíté auto, doma ho píchnete na nabíječku (pokud nebydlíte od práce 100km, tak nejspíše ještě zbývá aspoň 40%), pokud je akut problém, sednete do auta a při čekání u doktora je auto zase píchlé do nabíječky. Výlety... to už asi pochopíte. Utopie? No v německu to tak už budují, máte nabíječky u kancelářských komplexů, u obchodních center, restaurací atd. I v ČR už jsem viděl, že mají nabíječky v obchodních centrech, nějaké ty "stand alone" McDonaldy, nebo v garážích našeho kancelářského mrakodrapu. Problém samozřejmě nastává, pokud chcete děti mořit 2-3 hodiny bez zastávky na záchod a protažení nohou. :) Hold je to pak plánování jako v při dlouhých cestách v Rusku nebo Australii, kdy musíte plánovat kde zastavíte načerpat pohonné hmoty, a jestli vám to výjde... jen u těch e-aut si dokážu představit rozložený solární panel na střeše uprostřed pouště spíše, než stavbu ropného vrtu, rafinerie a nějaké té elektrárny na zásobování těchto budov. :)

0/0
5.12.2016 11:09

Z66d70e55n15ě39k 36W44e27r66n39h46a90r77t 6647325802508

Nechci sloužit svému autu a neustále plánovat, kam dojedu a zda tam bude volná nabíječka. Těžko si dovedu představit parkoviště před hypermarketem s desítkami nabíjecích stojanů. Totéž před kancelářskymi budovami. O nabíjení doma, když desítky procent obyvatel bydlí na sídlišti a jsou rádi, že vůbec zaparkují, ani nemluvě. Auto na benzín má výhodu, máme infrastrukturu čerpacích stanic a tankování na tisíc kilometrů jízdy trvá několik málo minut. Dokud elektromobily nenabídnou podobný komfort, budou problematické.

+1/0
5.12.2016 11:19

P94a45v95e93l 58O74b44d26r56ž77á83l66e36k 6906354948542

Zkuste se občas projít po ulici, kolem nákupního střediska, po sídlišti (tam hlavně v noci) ... a představte si, že u každého zaparkovaného auta (tedy kdekoliv, kde je 2,5x5 metrů místa) by byl sloupek a od něj kabel.

Stále Vám to připadá reálné? Kdo by to platil a provozoval? V řadě obcí je problém udržet funkční i veřejné osvětlení.

A to nezmiňuji, jak dlouho by tam ty sloupky a hlavně kabely vydržely.

0/0
5.12.2016 11:19







Najdete na iDNES.cz