Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krajem jezdí stále více elektromobilů, začaly si je pořizovat i firmy

Elektromobilů v Plzeňském kraji přibývá. Důvodem je i to, že se staví více napájecích stanic. Auta s ekologickým pohonem mají navíc čím dál větší dojezd. Na jedno nabití mohou urazit až 500 kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L87u75k24á98š 25O95m64á23č86k76a 5911894431396

Mám 2 roky Teslu a jiné auto, než elektro už nechci. :)

0/0
6.12.2016 16:40
Foto

P24e82t46r 21J74a83n68o69v16s64k42ý 1708590862388

takže stovka paušál za měsíc (dotace jako sviňa) a když se sejdou 3 auta na dobijení, tahaji sirky, kdo si pujde zaplatit hotel....:)))))

0/0
5.12.2016 10:07

I16g80n47á40c 43M14r76k50v89i76č49k71a 2888962609735

a střeše domu mám sluneční elektrárnu, čerpám zelené bonusy, takže když projezdím 10 kWh, dostanu od ČEZu 130 korun,“ vysvětlil Vegr.

--------------------------------------

takže mu to vlastně platíme my...

+3/−1
5.12.2016 9:47
Foto

M61a35r87t36i65n 83B51e76n58e37s 4279254372690

Zázrak? V zimě bez topení (tedy kulich, rukavice), jinak dojezd klesne na polovic.

A už se vidím, jak hledám na delší cestě rychlonabíječky a pak tam minimálně půl hodiny čekám ....

Návratnost 8 let - to je nesmysl, za tu dobu budou dávno akumulátory pryč a auto pomalu taky. Takže zatím nic moc.

Možná, až někdy vymyslí daleko lepší baterie, ale z dostupných surovin, jinak jich stejně dostatečné množství nevyrobíme a ekologie se celkově nezlepší.

+2/−1
5.12.2016 9:39

M18a24r26t82i53n 71M25a48i52k61s73n21a56r 3234243208162

Koukám že klasický e-mobilní skeptik, jen abych narovnal vaše informace.

I s topením, většina aut to má uspornější a klesá dojezd cca o 1/3, a pro zajímavost, klimatizace i topení snižují dojezd i benzinovým a naftovým automobilům.

Akumlátor vydrží déle jak 8 let, sice mu klesne maximální kapacita, ale pořád je to kolem 80%. Auto samo o sobě vydrží prakticky jako jakékoliv jiné.

Nevím kde vidíte problém s ekologií a dostupností baterií, právě těžká dostupnost surovin ještě více zvedá ekologii, prože o to více se pak recyklují staré baterie.

0/0
5.12.2016 10:58

Z43d28e38n76ě85k 18W19e79r77n63h32a13r73t 6947615332178

Jenže ony ty baterie dnes neexistují. Pokud se bavíme o milionech aut, které se každoročně vyrobí a tedy desítkách, pokud ne stovkách milionech aut, které jsou v provozu, tak když by se nahradily elektromobily, tak zkrátka musíme někde vyrobit desítky milionů akumulátorů, tolik materiálu z recyklace ani náhodou nelze získat, drtivá většina surovin, třeba vzácných kovů, se zkrátka musí vytěžit. Což se děje, převážně v africe, metodami jako je třeba loužení rudného koncentrátu horkou směsí kyseliny flourovodíkové a sírové. Jestli si myslíte, že to zní strašně, můžu vás ubezpečit, že to je v praxi ještě mnohem horší. Těžba ropy a zpracování ropy je proti tomu naprosto zanedbatelná zátěž životního prostředí.

+1/0
5.12.2016 11:45
Foto

M33a77r55t49i53n 97B98e49n77e73s 4219554762170

Díky za upřesnění, moc jsem se tedy s dojezdem nesekl .... A pro zajímavost, topení ve velké většině aut spotřebu nezvyšuje, naopak zlepšuje chlazení. Klimatizace jde ovšem opravdu na úkor výkonu.

Nicméně, opravdu nejsem e-mobilní skeptik, spíš realista, vzhledem k současnému stavu techniky.

Pokud mi elektroauto umožní uvézt 6 cestujících na jednu nádrž (nabití) na vzdálenost alespoň 700 km v normálním komfortu a dostatečnou rychlostí, po vybití se nabije do 15 minut a pořizovací cena se nebude příliš lišit, velmi rád a rychle vyměním svá naftová a benzínová auta za elektrická. Ale opravdu nevím, jestli se takového stravu dožiju ;-).

0/−1
5.12.2016 16:01

J58a29r60o40s17l27a88v 40L60e93b78e78d75a 3636259457380

Až tyhle "ekologické zázraky" nahradí všechny čmoudy, jsem zvědav, kde je budete dobíjet, jestli se za tu dobu stihnou vystavět mnohem kapacitnější rozvodné trasy. Ono dobíjet 1000 aut nebo 4 000 000 aut je rozdíl. Jestli vůbec bude z čeho vyrábět baterie.

A jestli to bude pořád tak výhodné, až začne stát nahrazovat daně z PHM daněmi z elektřiny.

+2/0
5.12.2016 9:30

Z95d65e17n68ě25k 20W66e64r53n26h30a18r11t 6607595272328

nemluvě o šílené ekologické zátěži, kterou by znamenala výroba takových milionů baterií. O tom se moc nemluví, ale už teď je těžba materiálů, jako třeba tantal a další kovy, šílená ekologická zátěž. Jenže ono je to někde v Africe, tudíž to nikoho nezajímá. A bylo by jich potřeba mnohosetnásobně více, než dnes.

+1/0
5.12.2016 9:37

M24a84r83t64i10n 38M37a53i11k90s34n18a68r 3134833708142

Jako teď vás nezajímají ekologické problémy s těžbou, rafinací a transportem ropy - benzínu - nafty.

0/0
5.12.2016 11:00

Z95d44e20n51ě14k 13W39e32r16n66h39a22r38t 6787935942218

Zajímají - to je v podstatě zvládnutá zátěž - byť za cenu řady chyb a havárií v minulosti. U vzácných kovů to máme před sebou.

0/0
5.12.2016 11:54

L63u85k17á84š 93O73m81á59č56k17a 5811924481306

Elektro auto nabíjím, představ si, doma.

0/0
6.12.2016 16:36

J96a58r55o56s86l98a18v 27L53e51b71e58d43a 3576899377480

Jistě, teď. Kdyby je měli všichni v obci, tak vám shoří transformátor.

0/0
6.12.2016 16:50

L11u83k19á20š 88O54m48á37č38k57a 5651824531346

Kdyby nebyly ryby v potoce, byly by v rybníce.

0/0
7.12.2016 8:10

P56a21v81e35l 38O70b75d50r68ž90á36l72e36k 6146454438582

Pro firmu to celkem pochopím ... pracovní doba od-do, po skončení auto zaparkovat na firemním parkovišti a do dalšího dne se může nabíjet. Jako ještěrka ve skladu.

Ovšem pro běžné použití, kdy si auto pořizuji právě pro to, abych mohl kdykoliv sednout a vyrazit, tu vždycky bude problém, že minimálně 1/3 dne je mimo provoz.

Nemluvě o neřešitelném nabíjení při nejčastějším způsobu bydlení a parkování - na sídlištích.

+1/0
5.12.2016 9:27

L71u96k71á14š 93O80m58á68č10k89a 5731434741616

Každý bydlíme tam, kde nám vyhovuje.

0/0
6.12.2016 16:38

Z15d71e26n42ě87k 66W16e31r45n21h37a57r14t 6737555942768

Na popojíždění po městě, nějaké rozvozy a podobně, kde je jasné, že auto ujede x km a pak se odstaví k nabíječce to smysl má, zejména ekonomický. Ale na běžný rodinný provoz to není a ještě chvíli nebude. Nemluvě o tom, že z hlediska ekologie to je přinejmenším sporné, to že to nesmrdí z výfuku, ještě neznamená, že to neškodí.

+1/0
5.12.2016 9:19

Ř39e66h53o70ř 11V93l65a56s31á18k 2914634191706

To popojíždění a rozvozy je v leckterých rodinách běžný provoz.

0/0
5.12.2016 9:27

Z78d52e58n47ě16k 29W82e98r31n30h24a92r96t 6587975142288

To záleží na způsobu života. Vidím to u sebe. Ano, přes týden popojíždění do práce, pro děti a do obchodu, to beru. Ale o víkendu se vyráží na výlety, na návštěvy, jezdí se na chatu. O dovolené ani nemluvě. Navíc je auto v pohotovosti, kdyby něco, bylo by potřeba zajet k lékaři a podobně. Takže elektromobil ano, ale klasické auto to nenahradí, znamenalo by to živit dvě vozidla. No a to už nemá smysl.

+2/−1
5.12.2016 9:32

M12a55r28t71i48n 18M14a83i62k33s77n78a95r 3374773868722

Takže máte jen problém, že nevíte kde to nabíjet, celá idea je, že auto se průběžně nabíjí všude. Dojdete do práce - píchnete na nabíječku u práce, až jedete domu, tak máte plně nabíté auto, doma ho píchnete na nabíječku (pokud nebydlíte od práce 100km, tak nejspíše ještě zbývá aspoň 40%), pokud je akut problém, sednete do auta a při čekání u doktora je auto zase píchlé do nabíječky. Výlety... to už asi pochopíte. Utopie? No v německu to tak už budují, máte nabíječky u kancelářských komplexů, u obchodních center, restaurací atd. I v ČR už jsem viděl, že mají nabíječky v obchodních centrech, nějaké ty "stand alone" McDonaldy, nebo v garážích našeho kancelářského mrakodrapu. Problém samozřejmě nastává, pokud chcete děti mořit 2-3 hodiny bez zastávky na záchod a protažení nohou. :) Hold je to pak plánování jako v při dlouhých cestách v Rusku nebo Australii, kdy musíte plánovat kde zastavíte načerpat pohonné hmoty, a jestli vám to výjde... jen u těch e-aut si dokážu představit rozložený solární panel na střeše uprostřed pouště spíše, než stavbu ropného vrtu, rafinerie a nějaké té elektrárny na zásobování těchto budov. :)

0/0
5.12.2016 11:09

Z31d37e31n74ě33k 74W61e46r69n94h71a96r74t 6637105122468

Nechci sloužit svému autu a neustále plánovat, kam dojedu a zda tam bude volná nabíječka. Těžko si dovedu představit parkoviště před hypermarketem s desítkami nabíjecích stojanů. Totéž před kancelářskymi budovami. O nabíjení doma, když desítky procent obyvatel bydlí na sídlišti a jsou rádi, že vůbec zaparkují, ani nemluvě. Auto na benzín má výhodu, máme infrastrukturu čerpacích stanic a tankování na tisíc kilometrů jízdy trvá několik málo minut. Dokud elektromobily nenabídnou podobný komfort, budou problematické.

+1/0
5.12.2016 11:19

P53a55v14e86l 26O28b79d68r19ž91á14l22e58k 6976864708312

Zkuste se občas projít po ulici, kolem nákupního střediska, po sídlišti (tam hlavně v noci) ... a představte si, že u každého zaparkovaného auta (tedy kdekoliv, kde je 2,5x5 metrů místa) by byl sloupek a od něj kabel.

Stále Vám to připadá reálné? Kdo by to platil a provozoval? V řadě obcí je problém udržet funkční i veřejné osvětlení.

A to nezmiňuji, jak dlouho by tam ty sloupky a hlavně kabely vydržely.

0/0
5.12.2016 11:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.