Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vrtulník u Kaznějova se nejspíš zřítil při nácviku přistání bez motoru

Při procvičování takzvané autorotace, tedy přistání bez motoru, pravděpodobně havaroval vrtulník, který se v úterý zřítil u Kaznějova na Plzeňsku. Trosky, v nichž zahynuli dva muži, bude dále zkoumat Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P78e66t44r 38S39u64c31h73ý 3460413132103

"...se zřítil na pole po půl čtvrté dopoledne." To to nacvičovali v noci?

0/0
17.8.2016 18:45

M52i78c10h98a15l 79M43i45n57a71ř69í35k 9612656369408

Když je autorotace přistání bez motoru, tak by mě zajímalo, kam ten motor ve vzduchu odložili?

A taky jsem někde četl, že autorotace je přistání s vypnutým nebo poškozeným zadním vyrovnávacím rotorem a ne hlavním rotorem. Ale nevím, školy na to nemám.

Nikdy jsem neviděl přistávat vrtulník bez motoru.

0/0
17.8.2016 18:43

K68a65r65o75l16í63n61a 94P31o75s43p20í82c44h53a20l55o68v31á 6606341829666

Pro nevěřící. Helikoptéra si může nesprávným ovládáním (či jiným vlivem) useknout i mnohem níže posazené součásti trupu, než je ocasní část. Na videu je armádní helikoptéra, která si vrtulí za letu usekla přední tankovací sondu. Piloti s tím musí při manévrech počítat. Zpevněné rotory mají například akrobatické helikoptéry, u kterých se s náhlou prudkou změnou směru počítá.

https://m.youtube.com/watch?v=VAdpKpppZiA&itct=CBYQpDAYACITCMjGsIHYyM4CFRIEHAodnFMJ1FIlbWlsaXRhcnkgaGVsaWNvcHRlciBjdXQgb3duIGZ1ZWwgZGljaw%3D%3D&client=mv-google&gl=CZ&hl=cs

Doufám že je to správné video, jsem teď na mobilu, ale dle popisu a miniatury by to mělo být ono.

+1/0
17.8.2016 17:05

P13e37t72r 34N45ě30m85e65c 4685382682177

Pilot v přezkoušení asi neuspěl :(

0/0
17.8.2016 15:39

I19r10e43n43a 86P12l92a44c52h83e21t68k24o60v86á 1906174556800

Včera jste se mohli uminusovat, když jsem napsala možnou příčinou nehody

0/0
17.8.2016 15:32

J71i47ř15í 41V91a49c60e33k 9328958406225

Zřejmě nešťastná souhra několika okolností, na které instruktor nestihl zareagovat. Záporné přetížení, prudká změna kolektivu a list rotoru se dostal až k zadnímu nosníku. ;-(

0/0
17.8.2016 15:26

L34u26d74ě25k 50N47ě58m30e26c 5895941632204

Nevím, jak by mohl chybou pilota narazit list rotoru do trupu.

+1/0
17.8.2016 15:03

O92n29d49ř33e61j 70E14l81i47á60š 1612379388956

Velmi snadno, je to de facto překmitnutí listů rotoru (které jsou pružné) způsobené velmi hrubým zásahem do řízení. U některých typů vrtulníků to má fatální následky (je u nich možný až náraz konce listů hlavního rotoru do zadního nosníku a de facto odseknutí celé ocasní části jako žiletkou). Vrtulník pak nekontrolovatelně okamžitě padá. Odborná zpráva úřadu příčinu objasní, nemá cenu spekulovat. Je mi jen zoufale líto obětí, jejich blízkých, rodin. Modlitba je to jediné teď.

+7/0
17.8.2016 15:12

L38u55d20ě52k 83N29ě61m24e37c 5125361692254

Mně to nevychází technicky. Snad že rychlá změna pohybu směrem nahoru při pomalém otáčení rotoru? Vždyť to si přece odporuje.

0/0
17.8.2016 15:17

Z91d14e43n22ě26k 87T50r95u84t49n40o12v56s17k59ý 7623223926760

Obdobně u vírníku, který se nesmí dostat do záporných hodnot Přetížení..kde se odlehčí rotor a opět hrozí kolize listů rotoru s trupem..

0/0
17.8.2016 15:17

K88a84r30o91l30í61n49a 53P66o19s10p87í18c33h68a76l21o31v68á 6576931259786

Helikoptéra si může nesprávným ovládáním (či jiným vlivem) useknout i mnohem níže posazené součásti trupu, než je ocasní část. Na videu je armádní helikoptéra, která si vrtulí za letu usekla přední tankovací sondu. Piloti s tím musí při manévrech počítat. Zpevněné rotory mají například akrobatické helikoptéry, u kterých se s náhlou prudkou změnou směru počítá.

https://m.youtube.com/watch?v=VAdpKpppZiA&itct=CBYQpDAYACITCMjGsIHYyM4CFRIEHAodnFMJ1FIlbWlsaXRhcnkgaGVsaWNvcHRlciBjdXQgb3duIGZ1ZWwgZGljaw%3D%3D&client=mv-google&gl=CZ&hl=cs

Doufám že je to správné video, jsem teď na mobilu, ale dle popisu a miniatury by to mělo být ono.

0/0
17.8.2016 17:07

L49u15d23ě67k 43N88ě59m67e30c 5515731572324

Zírám. Popravdě ovládání helikoptéry a její chování je mi přece jen poněkud utajeno.

0/0
17.8.2016 17:52

A34n67d88r56e41a 81D30e12k68a97n35o92v44á 8803559306363

Přistání bez motoru se nepovedlo..:-/

0/0
17.8.2016 14:59

P75a50v21e44l 40N98o74c21a38r 6509139266135

To je nadpis jak z pomocné školy.

+7/−3
17.8.2016 13:20

R62o97m53a42n 44V33o54l81f 6260664362611

Ja je videt, ani vsevedouci instruktor nehode nezbranil a bohuzel to oba stalo zivot...

0/0
17.8.2016 13:16

I67r56e98n32a 25P79l23a50c68h93e31t65k58o26v76á 1216114826550

Pilot měl nejspíš nalitano v letadle a udělal manévr, kterej má v helikoptéře fatální následky

+2/0
17.8.2016 15:34

T90o40m57á32š 75Ž40i28t56n75ý 6931900521951

no jo, zažité teflexy jsou někdy sviňa...

0/0
17.8.2016 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.