Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vrtulník u Kaznějova se nejspíš zřítil při nácviku přistání bez motoru

Při procvičování takzvané autorotace, tedy přistání bez motoru, pravděpodobně havaroval vrtulník, který se v úterý zřítil u Kaznějova na Plzeňsku. Trosky, v nichž zahynuli dva muži, bude dále zkoumat Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P38e53t37r 61S37u53c45h43ý 3760903942653

"...se zřítil na pole po půl čtvrté dopoledne." To to nacvičovali v noci?

0/0
17.8.2016 18:45

M35i20c31h71a62l 57M16i76n28a85ř75í72k 9602876209418

Když je autorotace přistání bez motoru, tak by mě zajímalo, kam ten motor ve vzduchu odložili?

A taky jsem někde četl, že autorotace je přistání s vypnutým nebo poškozeným zadním vyrovnávacím rotorem a ne hlavním rotorem. Ale nevím, školy na to nemám.

Nikdy jsem neviděl přistávat vrtulník bez motoru.

0/0
17.8.2016 18:43

K53a36r16o90l12í78n13a 41P23o40s50p59í51c56h40a71l23o50v76á 6936801979946

Pro nevěřící. Helikoptéra si může nesprávným ovládáním (či jiným vlivem) useknout i mnohem níže posazené součásti trupu, než je ocasní část. Na videu je armádní helikoptéra, která si vrtulí za letu usekla přední tankovací sondu. Piloti s tím musí při manévrech počítat. Zpevněné rotory mají například akrobatické helikoptéry, u kterých se s náhlou prudkou změnou směru počítá.

m.youtube.com;itct=CBYQpDAYACITCMjGsIHYyM4CFRIEHAodnFMJ1FIlbWlsaXRhcnkgaGVsaWNvcHRlciBjdXQgb3duIGZ1ZWwgZGljaw%3D%3D&client=mv-google&gl=CZ&hl=cs

Doufám že je to správné video, jsem teď na mobilu, ale dle popisu a miniatury by to mělo být ono.

+1/0
17.8.2016 17:05

P97e48t32r 16N52ě77m63e10c 4495432142887

Pilot v přezkoušení asi neuspěl :(

0/0
17.8.2016 15:39

I50r83e14n62a 55P16l89a58c31h17e56t35k71o55v13á 1586204216250

Včera jste se mohli uminusovat, když jsem napsala možnou příčinou nehody

0/0
17.8.2016 15:32

J59i54ř41í 17V51a79c72e60k 9628588406105

Zřejmě nešťastná souhra několika okolností, na které instruktor nestihl zareagovat. Záporné přetížení, prudká změna kolektivu a list rotoru se dostal až k zadnímu nosníku. ;-(

0/0
17.8.2016 15:26

L26u46d66ě88k 86N19ě87m30e86c 5905481722904

Nevím, jak by mohl chybou pilota narazit list rotoru do trupu.

+1/0
17.8.2016 15:03

O91n95d44ř95e73j 14E88l38i27á54š 1432199768626

Velmi snadno, je to de facto překmitnutí listů rotoru (které jsou pružné) způsobené velmi hrubým zásahem do řízení. U některých typů vrtulníků to má fatální následky (je u nich možný až náraz konce listů hlavního rotoru do zadního nosníku a de facto odseknutí celé ocasní části jako žiletkou). Vrtulník pak nekontrolovatelně okamžitě padá. Odborná zpráva úřadu příčinu objasní, nemá cenu spekulovat. Je mi jen zoufale líto obětí, jejich blízkých, rodin. Modlitba je to jediné teď.

+7/0
17.8.2016 15:12

L82u82d55ě36k 98N89ě16m39e87c 5145651252494

Mně to nevychází technicky. Snad že rychlá změna pohybu směrem nahoru při pomalém otáčení rotoru? Vždyť to si přece odporuje.

0/0
17.8.2016 15:17

Z32d89e38n67ě16k 67T26r58u82t38n63o88v53s50k71ý 7983913336780

Obdobně u vírníku, který se nesmí dostat do záporných hodnot Přetížení..kde se odlehčí rotor a opět hrozí kolize listů rotoru s trupem..

0/0
17.8.2016 15:17

K20a56r14o47l40í63n48a 82P83o62s18p39í40c57h64a66l47o88v85á 6376511609136

Helikoptéra si může nesprávným ovládáním (či jiným vlivem) useknout i mnohem níže posazené součásti trupu, než je ocasní část. Na videu je armádní helikoptéra, která si vrtulí za letu usekla přední tankovací sondu. Piloti s tím musí při manévrech počítat. Zpevněné rotory mají například akrobatické helikoptéry, u kterých se s náhlou prudkou změnou směru počítá.

m.youtube.com;itct=CBYQpDAYACITCMjGsIHYyM4CFRIEHAodnFMJ1FIlbWlsaXRhcnkgaGVsaWNvcHRlciBjdXQgb3duIGZ1ZWwgZGljaw%3D%3D&client=mv-google&gl=CZ&hl=cs

Doufám že je to správné video, jsem teď na mobilu, ale dle popisu a miniatury by to mělo být ono.

0/0
17.8.2016 17:07

L91u47d55ě48k 43N40ě94m80e85c 5155921272524

Zírám. Popravdě ovládání helikoptéry a její chování je mi přece jen poněkud utajeno.

0/0
17.8.2016 17:52

A92n47d26r92e44a 49D31e22k58a53n51o70v49á 8943909816703

Přistání bez motoru se nepovedlo..:-/

0/0
17.8.2016 14:59

P28a16v34e56l 68N16o65c64a19r 6309889846585

To je nadpis jak z pomocné školy.

+7/−3
17.8.2016 13:20

R55o49m21a59n 58V85o72l49f 6910744612481

Ja je videt, ani vsevedouci instruktor nehode nezbranil a bohuzel to oba stalo zivot...

0/0
17.8.2016 13:16

I78r88e28n43a 39P27l33a33c70h40e46t79k46o78v20á 1376784406100

Pilot měl nejspíš nalitano v letadle a udělal manévr, kterej má v helikoptéře fatální následky

+2/0
17.8.2016 15:34

T33o72m93á94š 31Ž37i45t42n94ý 6971260351411

no jo, zažité teflexy jsou někdy sviňa...

0/0
17.8.2016 16:01







Najdete na iDNES.cz