- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem sám pilot a je mi osobně obou obětí upřímně líto. Soustrast i blízkým, rodinám, je to především lidská tragedie. Vrtulníky nelétám, jen vím, že příčin může být mnoho - nesprávná pilotáž, kdy překmitnutím hlavního rotoru dojde k "useknutí" ocasní části, technická závada pohonu zadní vrtulky (řemeny - už se také stalo), x dalších věcí. Proto prosím, nespekulujme, vyčkejme na podrobou zprávu Úřadu pro zjišťování příčin leteckých nehod. Modlitba za oběti nehody je teď to jediné -((.
Podle barev to bude OK-GES. http://www.planes.cz/cs/photo/1210523/robinson-r44-ok-ges-private-plasy-lkps
Kdyby Bůh chtěl aby člověk lítal, tak by mu dal křídla, že, pane Kide?
Kdyby Bůh nechtěl, aby člověk lítal, tak by každým okamžikem nebylo ve vzduchu na desetitisíce lidí!
ani clovek nemusi bejt moc dobrej pilot, aby si vrtuli dokazal useknout ocas
Bolo by zaujímavé vidieť štatistiku, koľko týchto malých vrtuľníkov a lietadiel má licenciu na lietanie, a koľko z nich ročne havaruje a zabije svoju posádku...
R-44 není žádný "malý" vrtulník (v pístové variantě uveze 4 lidi, v turbo 5), je třeba na něj pilotní průkaz stejné kategorie (PPL(H), CPL(H) ) jako na všechny další vrtulníky.
"Licenci", neboli Osvědčení o letové způsobilosti mají samozřejmě všechny.
Jinak statistiku všech incidentů, nehod a katastrof v letectví najdete na:
Jo, bezpečnost je u vrtulníku na pytel. U Cessny, když vypadne motor, tak člověk někam doplachtí. U vrtulníku je hned hotovo. Škoda životů.
Škoda životů to jistě, ale s tím plachtěním nemáte úplně pravdu...
Ty trosky na videu tedy dotyčný vrtulník skoro vůbec nepřipomínají.
Jediné podle čeho to jde poznat je ta větrací mřížka.
v první chvili jsem myslel, že se jedná o událost v Rusku - tak mě to nezajímalo - jenže Kaznějov je v Česku....Smutné, bohužel takových případů je v létě vždycky a asi oni sami s tím nic nezmůžou když to jsou profíci
Tak R44 nepatří zrovna mezi "malé" vrtulníky. Jeho menší sourozenec R22 už má k takové definici blíž. A pak samozřejmě různé italské skořápky typu Mamba CH7 nebo CH77, případně francouzský Guimbal a další podobné hračky pro velké kluky.
Ale Robinson R44 používají třeba těžaři v Kanadě pro běžnou přepravu zaměstnanců, v USA létá u řady televizních a rozhlasových společností pro rychlou a operativní přepravu zpravodajských redaktorů, ve Finsku jsem ho dokonce viděl v barvách MedFlight (patří do skupiny MedGroup Vantaa) jako záchranářský vrtulník.
Takže zas až takový prcek to není. I když "jen" s pístovým šestiválcem a ne s turbínou. ;-)
Nicméně - každý pád je průšvih. Bez ohledu na velikost stroje.
Tak Guimbal bych tak dal na úroveň R22, ale i R44 je poměrně malý, řekněme až 66 s turbínou je střední velikosti.