Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U Kaznějova se zřítil vrtulník, dvoučlenná posádka zahynula

Mezi Kaznějovem a Rybnicí na severu Plzeňska se zřítil vrtulník. Oba muži na palubě zahynuli. Na místo dorazil letecký inspektor, který má zjistit příčinu nehody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O64n24d87ř57e90j 91E49l35i31á92š 1182559698346

Jsem sám pilot a je mi osobně obou obětí upřímně líto. Soustrast i blízkým, rodinám, je to především lidská tragedie. Vrtulníky nelétám, jen vím, že příčin může být mnoho - nesprávná pilotáž, kdy překmitnutím hlavního rotoru dojde k "useknutí" ocasní části, technická závada pohonu zadní vrtulky (řemeny - už se také stalo), x dalších věcí. Proto prosím, nespekulujme, vyčkejme na podrobou zprávu Úřadu pro zjišťování příčin leteckých nehod. Modlitba za oběti nehody je teď to jediné -((.

+1/0
17.8.2016 10:45

P87e24t63r 42D23l86o69u26h81ý 3555391462668

Podle barev to bude OK-GES. http://www.planes.cz/cs/photo/1210523/robinson-r44-ok-ges-private-plasy-lkps

0/0
17.8.2016 2:51

P85a76v85e74l 32S11o11b87o74t19k92a 5940834

Kdyby Bůh chtěl aby člověk lítal, tak by mu dal křídla, že, pane Kide?

+1/−3
16.8.2016 20:46
Foto

G83e29o94r95g95i15s 70F92a86s44u44l13i31s 1376763193

Kdyby Bůh nechtěl, aby člověk lítal, tak by každým okamžikem nebylo ve vzduchu na desetitisíce lidí! :-P

0/0
16.8.2016 22:58

P40a28v55e30l 80S56o49b97o14t76k47a 5420924

Bond. James Bond.

Neznáte??

0/0
16.8.2016 23:09

P90a85v33e54l 65V74a72n21ě54č40e77k 4554923891511

Ano pane Winte.

0/0
17.8.2016 9:44

I40r29e79n72a 21P65l77a73c49h62e54t36k79o95v91á 1286674376980

ani clovek nemusi bejt moc dobrej pilot, aby si vrtuli dokazal useknout ocas :-/

0/−4
16.8.2016 20:14

J95o57z21e57f 64K62o13s96t85e87l76a74n87s66k96ý 8675842969736

Bolo by zaujímavé vidieť štatistiku, koľko týchto malých vrtuľníkov a lietadiel má licenciu na lietanie, a koľko z nich ročne havaruje a zabije svoju posádku...

0/0
16.8.2016 19:40

S31e37i22d21l 82P90e21t47r 1921241615214

R-44 není žádný "malý" vrtulník (v pístové variantě uveze 4 lidi, v turbo 5), je třeba na něj pilotní průkaz stejné kategorie (PPL(H), CPL(H) ) jako na všechny další vrtulníky.

"Licenci", neboli Osvědčení o letové způsobilosti mají samozřejmě všechny.

Jinak statistiku všech incidentů, nehod a katastrof v letectví najdete na:

www.uzpln.cz/

+7/0
16.8.2016 20:00

L20u27k92á92š 92M29a70l24í20č17e67k 3913852715867

Přesně. K velikosti R44 se vyjadřuji o něco níže ;-)

0/0
16.8.2016 21:18

J66i69ř81í 38N16o31v92o16t70n82ý 8469377658528

Řekl bych, že "licenci" mají všechny a "štatistika" tudíž neexistuje. Ale na východním Slovensku padají neznámé vrtulníky z Ukrajiny. Tam by se možná nějaká statistika našla.:-)

0/0
16.8.2016 21:43

P24e20t81r 33U76l66l57m93a72n13n 2477238817632

Jo, bezpečnost je u vrtulníku na pytel. U Cessny, když vypadne motor, tak člověk někam doplachtí. U vrtulníku je hned hotovo. :-( Škoda životů.

0/−4
16.8.2016 18:45

J24i69ř30í 35Č21e14j54k77a 1203850550893

Škoda životů to jistě, ale s tím plachtěním nemáte úplně pravdu...

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Autorotace

+13/0
16.8.2016 18:51

P20e31t20r 56U90l15l71m95a95n85n 2677198147392

Óoo, tak to jste mě hezky vyvedl z omylu. Toto jsem opravdu nevěděl, děkuji, jsem teď trochu chytřejší :-)

+1/0
16.8.2016 20:05

J71a95n 77V89e91s48e38l91ý 7116626218261

Akorát že u té autorotace většinou zdevastujete celý vrtulník... Tady si mylsím, podle toho jak to popisují, že selhal rotor a roztlhl se ve vzduchu, proto tak silný náraz o zem.

0/0
16.8.2016 20:10

S61e97i45d10l 95P77e85t49r 1471721625564

Nikoli, nácvik standardní autorotace je součástí výcviku a vrtulníky se při ní zpravidla nezničí, to by se ten výcvik krapet prodražil ...:-)

Nemá valného smyslu spekulovat do vydání závěrečné zprávy UZPLN ale vzhledem k tomu, že ocasní část byla nalezena dost daleko od zbytku stroje a svědectví o 2 ranách, nebylo by to poprvé. kdy došlo prudkým zásahem do cykliky k tzv. překmitu listů hlavního rotoru a useknutí ocasu ... Avšak vyčkejme tak rok a bude jasno..

+2/0
16.8.2016 20:21

J56a18n 20V67e27s82e61l26ý 7166746818811

Ono je rozdíl nácvik autorotace a autorotace při vysazení hlavního rotoru, vycházím z toho co mi říkal instruktor LS PČR, že většinou to nepřežije spodek a vrtulník jako takový je zralý na GO

0/0
16.8.2016 21:11

J41a94n 62V51e87s27e29l57ý 7456746528721

Ale tam se jednalo o autorotaci u plně obsazeného bellu a plně naloženého, takže je možné že to bral z jiného úhlu pohledu...

0/0
16.8.2016 21:17

M59a95r89t89i32n 63N90e98r43m31u43t 9837387708749

Na to zbytečně doplatil náš první zkušebí pilot František Janča. Při poruše motoru zbytečně vyskočil padákem, bohužel z malé výšky a vrtulník samotný si jenom zlámal podvozek

0/0
17.8.2016 13:19

F28i10l94i19p 86N25e63s67p10o24r 6447617308522

Od jake vysky lze toto pouzit?

0/0
16.8.2016 20:13

M14a21r80t64i47n 17L31a92c71o 7923516828

Konkrétne u R22, ktorý som kedysi pomáhal servisovať, sa udávalo, ak si dobre pamätám, 300 metrov.

0/0
16.8.2016 22:15

V82í47t 20Ž61e77n23í26š52e11k 2570490642650

Tak jednoduché to zase není. Je to vždy kombinace výšky a dopředné rychlosti a pro každý vrtulník je to jiné. https://en.wikipedia.org/wiki/Helicopter_height%E2%80%93velocity_diagram

0/0
17.8.2016 11:05

M95i37c88h74a87e12l 69K56o38n20e61č28n90ý 6632523349389

T o jste mne obohatil, díky, myslel jsem si to stejný jako pan Ullmann.

Fakt zajímavýR^R^R^

+1/0
16.8.2016 20:27

J11a67n 13K42á25r57n48í45k 6315444777502

http://www.ges-air.cz/letovy-park

0/0
16.8.2016 18:31

J56a70n 26N98o89v21á93k 9145958144495

Ty trosky na videu tedy dotyčný vrtulník skoro vůbec nepřipomínají.

Jediné podle čeho to jde poznat je ta větrací mřížka.

0/0
16.8.2016 18:30

M22i36r19o10s98l59a31v 62R98a76t28a48j 5961613234795

v první chvili jsem myslel, že se jedná o událost v Rusku - tak mě to nezajímalo - jenže Kaznějov je v Česku....Smutné, bohužel takových případů je v létě vždycky a asi oni sami s tím nic nezmůžou když to jsou profíci

0/0
16.8.2016 18:08

P79e50t38r 66S66c91h15w81a48r45z 2281108519586

možná jste slyšel Kaznějovo :)

0/0
16.8.2016 18:35

K29a42t96e27ř89i16n16a 57V48ý85b98o81r78n72á 6380329289

Spíše Kazaň...

0/0
16.8.2016 18:55

L47u75k40á24š 63M66a46l81í30č30e37k 3603632405317

Tak R44 nepatří zrovna mezi "malé" vrtulníky. Jeho menší sourozenec R22 už má k takové definici blíž. A pak samozřejmě různé italské skořápky typu Mamba CH7 nebo CH77, případně francouzský Guimbal a další podobné hračky pro velké kluky.

Ale Robinson R44 používají třeba těžaři v Kanadě pro běžnou přepravu zaměstnanců, v USA létá u řady televizních a rozhlasových společností pro rychlou a operativní přepravu zpravodajských redaktorů, ve Finsku jsem ho dokonce viděl v barvách MedFlight (patří do skupiny MedGroup Vantaa) jako záchranářský vrtulník.

Takže zas až takový prcek to není. I když "jen" s pístovým šestiválcem a ne s turbínou. ;-)

Nicméně - každý pád je průšvih. Bez ohledu na velikost stroje.

+10/0
16.8.2016 18:05

J20a50k56u85b 50F78e70i17f73a31r 7119529676839

Tak Guimbal bych tak dal na úroveň R22, ale i R44 je poměrně malý, řekněme až 66 s turbínou je střední velikosti.

0/0
16.8.2016 18:17

J23i41ř53í 26Č26e80r33m21á44k 8655742593456

To jsou ti zbohatlíci, neví co roupama dělat už. ;-)

+4/−36
16.8.2016 17:38

P69e85t78r 96M84i55c76h70a37l 2260514801492

Že tě hanba nefackuje.

+19/−1
16.8.2016 18:04

L76u68k66á91š 61M23a78l96í17č87e82k 3433462585967

Vy jste znal posádku? Nebo vás jen štve, že někdo má doma vrtulník, zatímco vy jen ojetou Felicii? Každopádně vaše poznámka je dost trapná.

+26/−1
16.8.2016 18:11

O98n15d90ř20e90j 43Š11i31m93u34n25e96k 5896230843254

Pane Malíčku,

opravdu mám doma jen ojetou felicii a na helikoptéru se nikdy nezmůžu. Je to tím, že (na rozdíl od některých mých spoluobčanů) doopravdy pracuji. Takže se ztotožňuji s panem Čermákem.

0/−9
16.8.2016 21:33

J11i45ř76í 14N64o53v52o13t60n79ý 8479617968948

Pracuj víc a nebudeš muset závidět po česku.

+2/0
16.8.2016 23:05

L62u48k95á78š 71M31a34l40í89č15e74k 3473712665467

Pane Šimůnku, nechci se vás dotknout, ale to, že pracujete ještě neznamená, že si vrtulník automaticky pořídíte. Stejně tak jako ti, kteří vrtulník mají, nejsou jen zloději a podvodníci - jak jste chtěl asi naznačit. V Čechách mám dva kamarády, kteří vlastní svůj vrtulník a rozhodně nepatří ani mezi podvodníky, ani mezi nějaké mafiány. Jeden je bývalý vojenský pilot, který si pořídil R22 zčásti za své úspory z armády a zčásti na leasing a létá pro radost, druhý pracuje ve vývojovém centru jedné velké automobilky, svou R44 financuje rovněž z leasingu a mimo jiné ji využívá i pro pracovní cesty.

Jestli vy pracujete někde u soustruhu nebo ve skladu, není vůbec nic špatného a nepochybně je i za vámi vidět kus práce. Musíme se ale všichni smířit s tím, že velké části z nás nestačí plat k pořízení vrtulníku a musíme se spokojit třeba s tou Felicií nebo (v mém případě) s Vauxhallem - tj. Opel vyráběný v Anglii. Takový je prostě život.

Určitě bych ale nenapsal pod stupidní příspěvek pana Čermáka, že se s ním ztotožňuji!

+2/0
17.8.2016 6:54
Foto

P26a87t83r31i72c81k 97B68l54a42h54o 3627865580209

Boze ty ses ale debil ! ;-O Pardon vsem.

+9/0
16.8.2016 19:01

M95i48c33h98a71e76l 10K20o50n62e89č69n54ý 6712383269809

Opravdu se usmíváte tomu, že zemřeli dva lidé?Rv

+3/0
16.8.2016 20:32

J84i66ř43í 91N62o40v34o23t63n78ý 8519467268688

Fajn. Tak zalez socko.

0/0
16.8.2016 23:03
Foto

M47a80r78t19i36n 23O72c93h 7689264765436

A to video je jako co?

+5/0
16.8.2016 17:32

L68u81k21á52š 96S25k25o72p76a30l 9256288435171

To je Lupa!

+8/0
16.8.2016 17:38

K98a85r17e96l 58W73a33t93z52k88o 9756617117136

A jako co by jste chtěl vidět? Ten pád vrtulníku? Měl jste tam jet s hodinovým předstihem a natočit to sám. :-)

0/0
16.8.2016 19:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.