Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z konečné zastávky tramvají v Plzni na Košutce možná bude malé depo

Konečná tramvají v Plzni na Košutce bude za pár let zřejmě sloužit i jako malé depo. Díky němu ujedou dopraváci méně kilometrů a také uvolní místo ve vozovně na Slovanech, která potřebuje rekonstrukci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R97o41m59a41n 56P68o22l48á70č92e15k 5266199765

1) Hluk zůstane stejný... 13 souprav není ani na pokrytí celé linky 4, takže o nárůstu dopravy a hluku se mluvit moc nedá. ( Na celou linku je potřeba ve špičce 20 souprav).

2) Jámu budou využívat minimálně a to ještě spíš formou, že se něco opravdu "vysere" tak soupravu odtlačí rovnou nad ní. Nějaké extrémní velké manipulace se čekat nedají... Oni i depáci budou radši tramvaj opravovat na Slovanech v klidu a teple.

3) Řev ohledně zeleně? Děláte jako kdyby kvůli tomu měli vykácet půl lesa...

+2/0
11.7.2016 16:09
Foto

M96i36l11a35n 48S66v21o88b24o52d29a 5536398743

Ano, také se mi to nelíbí. Má vzniknout malé depo pro tramvaje, má tam být montážní jáma a má se provádět nezbytná údržba (prohlédnutí podvozku) a úklid. A kdy? Zcela určitě v noci. Bydlím na Košutce přes 30 let a hluk se určitě zvýší a koukat z okna na oplocené tramvaje se mi opravdu nechce. Dnes odjede poslední tramvaj v 0.05h a první přijede 4:30h. a celou noc je klid.

+1/−4
11.7.2016 6:46

M10i76r97o75s74l93a94v 54K23u31k25a59n 7989718316592

Ať si ho postaví pod oknama... hlučnost se zvedne tím, že se tam zvedne provoz v nočních a ranních hodinách, kdy budou tramvaje vyjíždět... Doufám, že na tuto stavbu jen tak nenajdou peníze v rozpočtu... ;-O

+1/−6
9.7.2016 9:08

M31a77r33t34i68n 23J37a40n34d41a 6303696262139

Takže ještě jednou pro méně chápavé. Dnes jede tramvaj po čtvrté hodině ráno z vozovny na Košutku, tam se v pět hodin otočí a pokračuje na Bory. Nově bude stát tramvaj celou noc na té Košutce a teprv až odtud vyjede v těch pět hodin ráno na Bory tak, jako dosud. Kde vidíte ten zvednutý provoz? Já tam naopak vidím, že se provoz omezí, protože tramvaje nebudou jezdit ráno z vozovny na Košutku prázdné, to samé večer.

+5/−1
9.7.2016 12:16

P49e68t18r 94H91r38a28b43á12k 6190277512230

Je to další zábor zeleně v Plzni. Ve Skvrnanech se zřejmě užije vyasfaltovaná plocha, což je plus, ale na Košutce to myslím takhle nepůjde.

+1/−6
9.7.2016 13:13

M79a19r88t67i49n 67J64a30n50d29a 6153166862489

Vždyť je to jen obyčejná tráva, která se nedá využít úplně vůbec k ničemu. A hned vedle je les 8-o

+6/−2
9.7.2016 13:51

J50i43ř73í 34N38o20v80o55t50n13ý 8789917418878

Obyčejná tráva? Právě i proto, že se zabírají travnaté plochy a betonují se je v ČR málo podzemních vod a sucho.

+3/−2
10.7.2016 10:05

M75i24l17a26n 10M57a30j45e72r79č11í60k 1810980494136

A znáte jediný důvod proč by se musela plocha malého depa uvnitř dosavadního TRAM obratiště betonovat, když ani jeho koleje v obratových obloucích a vnitřní nástupní zastávce nejsou vybetonované (za asfaltované či zadlážděné) ? viz - https://www.google.cz/maps/@49.7820028,13.3718722,3a,37.5y,57.83h,85.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAJ7QL-H1qOUCu9pzn4QScA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Prostor mezi kolejemi i jejich jednotlivými kolejnicemi (každá kolej se skládá ze dvou kolejnic) k bezpečnému občasnému (= max. pár lidí denně) pocházení stačí:

a) zasypat štěrkem

b) vyplnit vrstvou zeminy, jejíž povrch by se zatravnil (pro udržení zelenosti trávy i v nejparnějších dnech vhodné automatické zalévání - spouštěné po odjetí či před přijetím všech odstavovaných tramvají) !!

0/0
11.7.2016 22:16

M87a15t88e59j 91F68i44l91i23p 9132974626

Dávám plus. Ta točna tramvaje na Košutce je právě krásná tím, že je travnatá a otevřená. Uzavřené oplocené tramvajové depo bude pěkně hnusné. :(

A co napsal Martin? Že přece o nic nejde, protože je to jen tráva která je k ničemu? No ty vole 8-o

+2/−4
9.7.2016 15:16

M48i63l69a75n 33M41a74j15e96r89č85í90k 1460140694926

Neznáte (jak jsem právě jinde v diskuzi naznačil), např. z Prahy (viz- https://www.google.cz/maps/place/Hradčanská/@50.097529,14.4052021,3a,60y,123.99h,80.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7GVic1kDZKC4c2EtqU1XDA!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x470b9520e6e453a1:0x1598d072a53eff9f!8m2!3d50.0975109!4d14.4044797!6m1!1e1 ) či Olomouce (viz- https://www.google.cz/maps/place/Olomouc+hlavní+nádraží/@49.5915145,17.2738758,3a,37.5y,95.61h,79.64t/data=!3m7!1e1!3m5!1sWbGuqOMhOgb4cIY4Vl6-uA!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DWbGuqOMhOgb4cIY4Vl6-uA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D93.036652%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47124e83dc8fd53f:0xb73b373c55a00143!8m2!3d49.5924914!4d17.2778461!6m1!1e1 ), zatravněné tramvajové tratě?

Myslíte, že se nadají zatravnit odstavné plochy tramvají, které jsou uzavřeny pouze tím, že jsou obehnány plotem ?

0/0
11.7.2016 22:39

A33l76e37n81a 16B46o25r73o12v80á 2954163781256

kdyby šlo o zábor zeleně v centru města nebo v částech, kde jí je málo, tak pochopím Vaši námitku... Vzhledem k tomu, že se od konečné 4 táhnou lesy, louky, pole a rybníky, tak tenhle argument není na místě...

+5/−2
9.7.2016 21:50

J13i96ř58í 66N96o19v20o35t36n50ý 8339437168968

Tento argument je velmi na místě.

+2/−2
10.7.2016 10:07

J28a97n 23V86a97l50o68u45c75h 6262557118470

Tak jinak - není kde deponovat, vozy se tedy odstaví mimo koleje PMDP (někde na seřaďovacím nádraží) a místo nich se vypraví autobusy. To už Vám bude po stránce ekologie vyhovovat? Beztak to do roka mezi kolejemi zaroste...

A hodně štěstí s tou úsporou kilometrů... Třeba v OL se odstavují 3 soupravy na Nové ulici, ale ráno nevyjíždějí na linky jedoucí odtud (1,4,6), ale manipulačně jedou (pár minut před prvním pravidelným spojem, což čekající v dešti či mrazu jistě těší) do centra, kde vyjedou na jinou linku (2), zatímco na Novou ulici najíždějí (ač už přístupné cestujícím, přesto naprosto prázdné) vozy z vozovny v centru. 3 soupravy tak nejedou cca 20km denně, tedy nějakých 7000km ročně navíc...

0/0
11.7.2016 5:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.