Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Plzni ubylo tragických nehod, řidiče zpomalily ostrůvky a objezdy

Řidiči skřípou zuby nad neustálým zužováním ulic v Plzni, budováním kruhových objezdů a retardérů. Představitelé města ale mají jasno. Díky těmto opatřením ubylo dopravních nehod i tragických následků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60i59c38h58a78l 80V51o68j88t93a 2727237176105

Zajímavé je, že počet dopravních nehod se zraněním sice ubyl, ale v úplně jiných místech, než byly vybudovány ostrůvky.

Jinak řečeno: tam, kde se vybudovaly dopravní omezení se nehodovost nezměnila, protože byla i před opatřeními nízká.

Zářný příklad je úsekové měření v Bolevci, které bylo nasazené v úseku s prakticky nulovou neodovostí.

+1/0
8.7.2016 13:11
Foto

M70i15l22o25š 55Z96i43k21m34u39n13d 7805599269140

!!V Plzni ubylo tragických nehod, hlavně z důvodů zácp, zmatků a semáforů seřízených na 60sátku!!! Kruhové objezdy a přechody nesplňují požadavky bezpečnosti. Svodidla jsou převážně nebezpečně rozmístěná, špatně viditelná a ze špatných materiálů (beton?). Jezdit po Plzni je opravdu za trest, Tramvaje mají obrovské ostrůvky zasahující do vozovky, kde velká auta a autobusy mají problémy Proč nemohou jezdit u krajnic?( viz.: Slovanská třída). Kdo říká opak, je "slepej, 8-o ..."!

+3/−1
6.7.2016 22:00
Foto

P18a80v48e78l 88V62a27n16ě49č60e91k 4204193231371

No třeba na Slovanech na tramvajove zastavce u Galerie Dvorak je takovy krasny vysoky retarder, postaveny ale zcela mimo prechod. Takze tam, kde by meli lide prechazet, zadny retarder neni a tam, kde je retarder si zase vetsina chodcu mysli, ze maji neomezenou prednost, protoze to proste "tak vypada". Takove reseni povazuji za nebezpecne a ignorantske.

+5/0
6.7.2016 10:39

F25r67a65n90t39i89š94e37k 79M83o18s88s 8532253429339

"Specialisté nyní posuzují, jestli na křižovatku Těšínské a Jateční ulice"

Tam podle mě není moc co posuzovat. Místa na kruháč tam je spousta a rozhodně by tam byl potřeba.

Už tam měl být dávno!

0/0
6.7.2016 8:40

P83e18t56r 64V63a68c41h56o83v65e96c 6410753751174

Hlavně mi přijde jako naprostá blbost posuzovat to zrovna teď, když je v okolí tolik dopravních omezení. Viadukt v Mohylové po přestavbě otevřeli teprve před pár dny, na Rokycanskej pořád opravujou mosty (zúžení do 2 pruhů), v Jateční samotnej se taky pracuje ...

+2/0
6.7.2016 11:30

F79r92a27n89t52i88š48e16k 89M79o64s80s 8232973329379

Co? Když by zítra někdo rozhodl, že ten kruháč bude, tak se stejně do země nekopne dřív jak za několik let.

0/0
6.7.2016 19:38

P21e21t80r 17H12r29a69b22á81k 6440817812810

Tak pokud se všude postaví ostrůvky a tím se způsobí, že se bude po městě moci jezdit max. 30 km/h, tak je logické, že počet tragických nehod ubude. To je zase objevení Ameriky, jak někde v Kocourkově. Připadá mi to přimalování pruhů na chodníky a následně sdělení o vybudování kilometrů cyklostezek, Bravo zastupitelé!!;-D

+1/−4
5.7.2016 22:09

P34e40t67r 47R37a34p33č55a83n 5655576751372

Jenže ono to přidávání retardérů a malování pruhů opravdu není iniciativa nějakých zastupitelů, ale vznikají na základě častých nehod a neukázněnosti řidičů. Asi byste se měl zamyslet v první řadě nad sebou stejně jako všichni ostatní, zda dokážete být ohleduplný nebo to tu bude jako ve školce. Aneb jak praví krásné přísloví: Nebýt neukázněnosti a neohleduplnosti řidičů, nebylo by třeba dopravních značek ;-)

+5/−3
5.7.2016 22:59

P63e46t73r 26H52r17a76b74á26k 6750947612190

A víte co to je plynulost provozu a s tím související klid řidičů? Nevíte, tak jako klikači, co Vám klikají plusy.:-)

+2/0
6.7.2016 21:44

M57i65r16o77s71l81a46v 85S30u67c81h45y 5410259490120

Skvělá zpráva, že ubylo nehod i se snížily jejich následky. Bere ale někdo v úvahu, kolika řidičům v nekonečných kolonách pění krev - což se projeví třeba o kousek dál (infarkt, mozková příhoda, agresivní jízda mimo město, ...)? Bere někdo v úvahu, jak prospěšné je pro život ve městě, když auta popojíždějí a popojíždějí, a čmoudí a čmoudí? Á pardon, stát ušetří na důchodech - tak možná někteří uvažují.

Problematika odbočování vlevo - snad největší brzda provozu. Přitom stačí tak málo - odbočování vlevo na frekventovanách křižovatkách zakázat - odbočit velvo se dá také tak, že 3x odbočíte pravo (kolem bloku).

Bezpečný provoz lze zajistit různým způsobem: 1. jeho zabržděním (tak jako v Plzni), 2. zajištěním plynulosti provozu (zelená vlna, mimoúrovňové křižovtky apod.), 3. důslednou kontrolou, 4. vymístěním nákladní dopravy z centra. Plzeňská varianta č.1 mi přijde jako ta nejpitomější - ano, tím mám ny mysli vás - radní, co o tom rozhodujete!

+7/−5
5.7.2016 16:21
Foto

B79r53o42n78i76s95l23a37v 25G86a15b53r28y87š 2662509931

Do těch nekonečných kolon se ale dostávají zcela dobrovolně. Nikdo nikoho tím autem jezdit nenutí.

Ano, kvůli práci někteří musí. Ale jsou tady i tací, kteří nevyhnutelně nutně tím autem jezdit nemusí. A ti překážejí těm, kteří to auto opravdu potřebují, hlavně třeba policii, hasičům nebo záchrance. Prostě řidič s autem překáží dalšímu řidiči s autem. Smiřte se s tím, že se automobilismus dostal do fáze, kdy omezuje sám sebe. Ulice nejsou nafukovací.

+5/−6
5.7.2016 23:19

M29a56r57t38i17n 70H94o66k79r 1968406957541

Už jste jel v Plzni autobusem č. 41 z Vinic? Z lesa v Hodonínské nebo od Vietnamce nastoupí bezďáci a o zastávku níže se nalodí tlupa minority. Také byste nejezdil MHD.

+3/0
6.7.2016 8:40
Foto

B70r70o90n54i58s93l58a30v 92G17a63b36r33y38š 2122699881

To je zvláštní, používám MHD téměř v každém větším městě a za celých 12 let se mi nic podobného nestalo. A v Plzni má MHD zrovna dost vysokou úroveň.

+1/−3
6.7.2016 9:13

M16a40r65t58i35n 70H31o24k23r 1138476597291

MHD úroveň má, ale někteří cestující ne...

+3/0
6.7.2016 9:44
Foto

B48r84o29n54i90s47l73a30v 56G70a94b33r57y64š 2132799231

Někteří řidiči aut taky nemají žádnou úroveň. A řekl bych, že je to mnohem horší než u cestujících v MHD. Jak já s oblibou říkám, ještě pořád je míň magorů na železnici než na silnici.

+2/−3
6.7.2016 9:55

J21i73ř72í 71M43l14a71d26ě67j11o11v47s27k38ý 6106937319853

Směšný příspěvek. Naprosto agresivní a hloupý. Sarkasmus, že stát ušetří na důchodech je ještě na úrovni hospodskké debaty, ale zbytek už je zcela mimo. Tak pán se zdržuje odbočováním doleva a místo toho doporučuje odpočívat jen vpravo, takže v takových smyčkách, abychom se dostali na správný směr. A kolik kilometru se tím víc najezdi? A na těchto "pravoodbocenich" už nebudou zácpy a nebude vařit krev?

Plzeň brzdí dopravu? Navrh pána - zajištěte plynulost! Jak mily pane? Mimoúrovňové křižovatky? Ve městě? Víte jak by to v Plzni vypadalo? Proc stavět drahé mimoúrovňové křižovatky, když tu mame váš trik s odbočení s krát doprava?

A co jste myslel důslednou kontrolou? Pokuty za "neplynulou jízdu"?

Takže misto stání v koloně, s tou vaši ojetinou, raději jeďte MHD!!!

+3/−2
6.7.2016 6:01

M49i22r30o89s51l49a50v 31S20u20c66h86y 5960109660520

Vezmu to odzadu:

Než bych došel svižnou chůzí na nejbližší zastávku MHD, tak jsem autem v centru Plzně. Plzeň znám dost dobře, takže se i umím kolonám vyhýbat.

Důslednou kontrolou jsem měl na mysli bezpečnost provozu. Představte si, že jsou města, kde si nikdo netroufne jet rychleji, přesto že je prázdná široká přehledná silnice. O vztahu kontrola + alkohol + bezpečnost snad netřeba pochybovat.

Mimoúrovňové křižovatky do města patří. Největší špunt je úsek Rondel - křižovatka u hlavní pošty. Silnice vedle Štruncových sadů míří přímo na rondel (který vede od nikud nikam), pak uhýbá a je očividně znásilněna a ústí do Palackého nám. Rondel je přitom ideální místo na křížení směru S-J / V-Z. Mimochodem, i křižovatka U Jána měla být mimoúrovňová. Stejně tak se nabízelo mimoúrovňové křížení ulic Klatovská / Borská-U Trati. Míst vhodných k vybudování mimoúrovňových křižovatek je víc, ale máte pravdu - je to drahé.

Kolečko doprava, aby mohl někdo odbočit vlevo má smysl na hlavních tazích a tam, kde je velikost bloku a šířka komunikace přiměřená. I když řidič ujede o pár set metrů více, je to pro plynulost provozu velkým přínosem. Největší komplikace tvoří řidiči, co najedou do křižovatky a nemohou pokračovat - tím ucpou celé město. A to právě ono "kolečko" do značné míry eliminuje.

+2/−1
6.7.2016 14:49

M17a24r11t63i44n 14H16o43k27r 1748116867521

Pane Náhlíku, přihoďte k tomu i seřízení semaforů. Jedu-li předepsanou rychlostí, tak ve většině případů přijíždím k dalšímu semaforu na červenou.

Beru hlavní tahy atd.

+6/0
5.7.2016 14:37

T97o77m64á56š 62B64e61n84d20a 4780519850937

Dokud byly semafory řízeny pevnými intervaly, tak to šlo. Teď když jsou všechny semafory ve městě řízeny online a je tam dynamická preference MHD, tak to kolikrát ani nejde dobře seřídit.

0/0
5.7.2016 15:32

J90a51n 36V25a61l60o26u17c27h 6422177338840

Přesně tak. Dynamická peference způsobí, že tramvaj ušetří pár sekund (aby je pak na další křižovatce ztratila) a bus toho samého dopravce nabírá v koloně minuty. Při trochu inteligentní jízdě (pevné cykly si řidič může zapatovat při první směně) a rozumně umístěným zastávkám (tedy např. systém mezi jedněmi přilehlými semafory 2 zastávky, kde jejich odbavení trvá asi 1 cyklus, mezi dalšími semafory nic, tedy MHD jede bez zdržení; zatímco většinou bývá po 1 zastávce, kde odbavením těsně "uteče" zelená a pak se stojí) se dá jezdit i bez preference. Ono totiž preferenční rozkouskování cyklu taky znamená, že tam je více vyklízecích dob (kdy vlastně stojí vše) a snižuje se celková propustnost křižovatky.

+1/0
5.7.2016 17:43
Foto

J81a69n22a 74K50o84z15á26k14o75v49á 22V95o23l24r53á38b58o53v10á 9783524315321

Nejlepší by bylo úplne zrušit silnice, všude chodit pesky.

+2/−3
5.7.2016 13:04

M48a32r24t91i60n 56Č51e49r94n12ý 7481544661

Vsak jasne. A novou lednicku si prinesete domu na zadech co.

+3/−1
5.7.2016 21:29
Foto

B77r71o27n10i21s30l38a60v 74G75a54b98r13y50š 2912939371

Mně by zajímalo, jestli jsou lidé s autem šťastnější, než lidé bez aut. :-)

+3/0
5.7.2016 23:20

F71r67a26n82t26i95š83e36k 73M81o53s11s 8882813309629

Já jsem rozhodně šťastnější s autem, protože mi dává určitou svobodu a nezávislost.

+6/0
6.7.2016 8:38
Foto

B96r86o19n58i97s39l96a63v 53G75a15b23r79y39š 2272909731

Svobodu a nezávislost? No to moc nevím... ;-D V kolonách si té svobody moc neužijete. Kvůli zákazům vjezdu se na spoustu míst nepodíváte. Je potřeba platit různé poplatky, pojištění a povinné ručení, hlídat si cenu pohonných hmot, jezdit na servis, jezdit na STK, dodržovat předpisy, za volantem být stále ve střehu, dávat pozor, jestli to do mě nikdo nenašije, jestli to já nenašiju do něj, jestli mi auto nikdo neukradne, jestli mi auto nikdo nepoškrábe nebo jinak nezničí, měnit pneumatiky dvakrát ročně, jestli se mi s autem po cestě něco nestane, jestli nepíchnu, sedět přikovaný na sedadle a nemožnost se během jízdy protáhnout, nutnost zastavit, když se mi chce na záchod, zapovězení prakticky všech tvůrčích činností, pokud řídím...

Kdepak, to je spousta nevýhod a povinností a já jsem línej člověk. :-)

+3/−5
6.7.2016 9:11

P28e57t49r 50R26a85p76č89a38n 5535146541432

Přesně tak. Před pár lety jsem slyšel rozhovor jednoho moudrého muže, který říkal, že každou větší/dražší věc, kterou si člověk koupí, si ubírá určitý krajíc sbobody a přibírá určité množství stresu, protože už se o tu věc musí svým způsobem starat a strachovat se o ní. Lidi, co mají majetky, rozhodně nejsou šťastnější. Jsou jen bohatší.

0/−2
6.7.2016 10:32
Foto

B77r91o28n34i30s96l90a14v 54G50a14b29r95y17š 2472849951

Naštěstí někteří z nás nejsou takoví materialisti a i ti řidiči se díky nám, co auto nemáme, dostanou do cíle o něco rychleji.

Schválně bych každému člověku pořídil auto a poslal ho na silnici. Ono by je to hned přestalo bavit, když by první den nevyjeli ani z garáže. ;-D

+2/−1
6.7.2016 10:37

P75e28t98r 34R83a67p50č32a78n 5955446391502

Já mám prostě špatný pocit, když bych se měl sám autem dopravovat do zaměstnání. Omezuju lidi kolem, znečišťuju životní prostředí, rozvíjím svojí lenost. Tohle si ale málokdo dokáže připustit a nemyslí na budoucnost. Však ale v pozdnějším věku těm "pohodlným" lidem zdravíčko vystaví účet ;-D

0/−3
6.7.2016 11:00
Foto

B88r56o47n67i97s25l83a36v 35G71a56b94r36y39š 2252309281

A tím dobíháním na MHD se aspoň člověk protáhne a zasportuje si... :-P;-D

0/0
6.7.2016 11:05

J93i72ř44í 87L49e84s 5588369409163

Rozhodne jsou ale svobodnejsi. A pro me je svoboda stesti.

0/0
6.7.2016 18:08

P31e57t11r 97R65a29p86č10a80n 5495106721172

Člověk s autem: vydělat na něj, pak převod, technická, pojištění, dál. známka, tankování, parkování atd. Dostane se všude. Člověk bez auta: dostane se stejně kamkoliv, ale asi méně komfrotně, ale mnoha způsoby (pěšky, kolo, vlak, letadlo, bus, MHD). Nemusí se o nic strachovat/starat a 1 auto Vám na celý život rozhodně nevydrží. Kdo je svobodnější? To je na pováženou :)

+1/−1
6.7.2016 10:28

J44i16ř29í 80L40e36s 5688829239963

Vyborny nazor bezdetneho cloveka z mesta. Zkuste bydlet na vesnici 50 km od mesta. Bez auta se nikam nedostanete. Zkuste mit deti a doprejte jim jakykoli kolektivni sport. Bez auta je o vikendu na zapas nedostanete.

+1/0
6.7.2016 18:11

P16e49t48r 13R21a73p36č28a73n 5355806951852

Taky si říkám. Ale víte, kolik je takových, kteří se bez auta až ani nevy...ou? :-)

0/0
5.7.2016 23:11







Najdete na iDNES.cz