Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Plzni ubylo tragických nehod, řidiče zpomalily ostrůvky a objezdy

Řidiči skřípou zuby nad neustálým zužováním ulic v Plzni, budováním kruhových objezdů a retardérů. Představitelé města ale mají jasno. Díky těmto opatřením ubylo dopravních nehod i tragických následků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36i60c47h76a59l 57V83o74j18t55a 2697657976465

Zajímavé je, že počet dopravních nehod se zraněním sice ubyl, ale v úplně jiných místech, než byly vybudovány ostrůvky.

Jinak řečeno: tam, kde se vybudovaly dopravní omezení se nehodovost nezměnila, protože byla i před opatřeními nízká.

Zářný příklad je úsekové měření v Bolevci, které bylo nasazené v úseku s prakticky nulovou neodovostí.

+1/0
8.7.2016 13:11
Foto

M12i97l37o25š 76Z29i35k73m69u73n93d 7875629249930

!!V Plzni ubylo tragických nehod, hlavně z důvodů zácp, zmatků a semáforů seřízených na 60sátku!!! Kruhové objezdy a přechody nesplňují požadavky bezpečnosti. Svodidla jsou převážně nebezpečně rozmístěná, špatně viditelná a ze špatných materiálů (beton?). Jezdit po Plzni je opravdu za trest, Tramvaje mají obrovské ostrůvky zasahující do vozovky, kde velká auta a autobusy mají problémy Proč nemohou jezdit u krajnic?( viz.: Slovanská třída). Kdo říká opak, je "slepej, 8-o ..."!

+3/−1
6.7.2016 22:00

P65a25v19e57l 10V40a91n72ě42č46e13k 4864693131551

No třeba na Slovanech na tramvajove zastavce u Galerie Dvorak je takovy krasny vysoky retarder, postaveny ale zcela mimo prechod. Takze tam, kde by meli lide prechazet, zadny retarder neni a tam, kde je retarder si zase vetsina chodcu mysli, ze maji neomezenou prednost, protoze to proste "tak vypada". Takove reseni povazuji za nebezpecne a ignorantske.

+5/0
6.7.2016 10:39

F70r30a11n31t71i65š77e35k 24M73o49s62s 8892733819709

"Specialisté nyní posuzují, jestli na křižovatku Těšínské a Jateční ulice"

Tam podle mě není moc co posuzovat. Místa na kruháč tam je spousta a rozhodně by tam byl potřeba.

Už tam měl být dávno!

0/0
6.7.2016 8:40

P94e69t80r 51V40a60c18h97o16v19e34c 6940773721424

Hlavně mi přijde jako naprostá blbost posuzovat to zrovna teď, když je v okolí tolik dopravních omezení. Viadukt v Mohylové po přestavbě otevřeli teprve před pár dny, na Rokycanskej pořád opravujou mosty (zúžení do 2 pruhů), v Jateční samotnej se taky pracuje ...

+2/0
6.7.2016 11:30

F64r70a24n13t73i86š40e52k 37M86o88s93s 8822593779119

Co? Když by zítra někdo rozhodl, že ten kruháč bude, tak se stejně do země nekopne dřív jak za několik let.

0/0
6.7.2016 19:38

P98e60t75r 18H27r87a60b25á19k 6220127252610

Tak pokud se všude postaví ostrůvky a tím se způsobí, že se bude po městě moci jezdit max. 30 km/h, tak je logické, že počet tragických nehod ubude. To je zase objevení Ameriky, jak někde v Kocourkově. Připadá mi to přimalování pruhů na chodníky a následně sdělení o vybudování kilometrů cyklostezek, Bravo zastupitelé!!;-D

+1/−4
5.7.2016 22:09

P40e82t57r 50R41a83p90č75a70n 5185836631262

Jenže ono to přidávání retardérů a malování pruhů opravdu není iniciativa nějakých zastupitelů, ale vznikají na základě častých nehod a neukázněnosti řidičů. Asi byste se měl zamyslet v první řadě nad sebou stejně jako všichni ostatní, zda dokážete být ohleduplný nebo to tu bude jako ve školce. Aneb jak praví krásné přísloví: Nebýt neukázněnosti a neohleduplnosti řidičů, nebylo by třeba dopravních značek ;-)

+5/−3
5.7.2016 22:59

P53e64t50r 66H34r48a37b17á35k 6430127642250

A víte co to je plynulost provozu a s tím související klid řidičů? Nevíte, tak jako klikači, co Vám klikají plusy.:-)

+2/0
6.7.2016 21:44

M76i19r97o92s60l83a25v 90S95u13c41h52y 5510749850350

Skvělá zpráva, že ubylo nehod i se snížily jejich následky. Bere ale někdo v úvahu, kolika řidičům v nekonečných kolonách pění krev - což se projeví třeba o kousek dál (infarkt, mozková příhoda, agresivní jízda mimo město, ...)? Bere někdo v úvahu, jak prospěšné je pro život ve městě, když auta popojíždějí a popojíždějí, a čmoudí a čmoudí? Á pardon, stát ušetří na důchodech - tak možná někteří uvažují.

Problematika odbočování vlevo - snad největší brzda provozu. Přitom stačí tak málo - odbočování vlevo na frekventovanách křižovatkách zakázat - odbočit velvo se dá také tak, že 3x odbočíte pravo (kolem bloku).

Bezpečný provoz lze zajistit různým způsobem: 1. jeho zabržděním (tak jako v Plzni), 2. zajištěním plynulosti provozu (zelená vlna, mimoúrovňové křižovtky apod.), 3. důslednou kontrolou, 4. vymístěním nákladní dopravy z centra. Plzeňská varianta č.1 mi přijde jako ta nejpitomější - ano, tím mám ny mysli vás - radní, co o tom rozhodujete!

+7/−5
5.7.2016 16:21
Foto

B38r51o91n53i10s44l95a74v 51G87a63b86r53y15š 2492549851

Do těch nekonečných kolon se ale dostávají zcela dobrovolně. Nikdo nikoho tím autem jezdit nenutí.

Ano, kvůli práci někteří musí. Ale jsou tady i tací, kteří nevyhnutelně nutně tím autem jezdit nemusí. A ti překážejí těm, kteří to auto opravdu potřebují, hlavně třeba policii, hasičům nebo záchrance. Prostě řidič s autem překáží dalšímu řidiči s autem. Smiřte se s tím, že se automobilismus dostal do fáze, kdy omezuje sám sebe. Ulice nejsou nafukovací.

+5/−6
5.7.2016 23:19

M26a17r80t76i76n 56H10o48k35r 1568606187241

Už jste jel v Plzni autobusem č. 41 z Vinic? Z lesa v Hodonínské nebo od Vietnamce nastoupí bezďáci a o zastávku níže se nalodí tlupa minority. Také byste nejezdil MHD.

+3/0
6.7.2016 8:40
Foto

B81r72o51n81i95s91l20a20v 24G41a23b33r50y72š 2292379461

To je zvláštní, používám MHD téměř v každém větším městě a za celých 12 let se mi nic podobného nestalo. A v Plzni má MHD zrovna dost vysokou úroveň.

+1/−3
6.7.2016 9:13

M89a63r85t65i35n 66H14o57k61r 1948906157741

MHD úroveň má, ale někteří cestující ne...

+3/0
6.7.2016 9:44
Foto

B87r45o65n37i15s89l44a71v 19G56a44b74r11y75š 2672539351

Někteří řidiči aut taky nemají žádnou úroveň. A řekl bych, že je to mnohem horší než u cestujících v MHD. Jak já s oblibou říkám, ještě pořád je míň magorů na železnici než na silnici.

+2/−3
6.7.2016 9:55

J82i79ř21í 87M65l95a32d57ě55j16o47v33s44k96ý 6286157489523

Směšný příspěvek. Naprosto agresivní a hloupý. Sarkasmus, že stát ušetří na důchodech je ještě na úrovni hospodskké debaty, ale zbytek už je zcela mimo. Tak pán se zdržuje odbočováním doleva a místo toho doporučuje odpočívat jen vpravo, takže v takových smyčkách, abychom se dostali na správný směr. A kolik kilometru se tím víc najezdi? A na těchto "pravoodbocenich" už nebudou zácpy a nebude vařit krev?

Plzeň brzdí dopravu? Navrh pána - zajištěte plynulost! Jak mily pane? Mimoúrovňové křižovatky? Ve městě? Víte jak by to v Plzni vypadalo? Proc stavět drahé mimoúrovňové křižovatky, když tu mame váš trik s odbočení s krát doprava?

A co jste myslel důslednou kontrolou? Pokuty za "neplynulou jízdu"?

Takže misto stání v koloně, s tou vaši ojetinou, raději jeďte MHD!!!

+3/−2
6.7.2016 6:01

M77i66r22o66s38l91a74v 80S16u50c89h33y 5900459130350

Vezmu to odzadu:

Než bych došel svižnou chůzí na nejbližší zastávku MHD, tak jsem autem v centru Plzně. Plzeň znám dost dobře, takže se i umím kolonám vyhýbat.

Důslednou kontrolou jsem měl na mysli bezpečnost provozu. Představte si, že jsou města, kde si nikdo netroufne jet rychleji, přesto že je prázdná široká přehledná silnice. O vztahu kontrola + alkohol + bezpečnost snad netřeba pochybovat.

Mimoúrovňové křižovatky do města patří. Největší špunt je úsek Rondel - křižovatka u hlavní pošty. Silnice vedle Štruncových sadů míří přímo na rondel (který vede od nikud nikam), pak uhýbá a je očividně znásilněna a ústí do Palackého nám. Rondel je přitom ideální místo na křížení směru S-J / V-Z. Mimochodem, i křižovatka U Jána měla být mimoúrovňová. Stejně tak se nabízelo mimoúrovňové křížení ulic Klatovská / Borská-U Trati. Míst vhodných k vybudování mimoúrovňových křižovatek je víc, ale máte pravdu - je to drahé.

Kolečko doprava, aby mohl někdo odbočit vlevo má smysl na hlavních tazích a tam, kde je velikost bloku a šířka komunikace přiměřená. I když řidič ujede o pár set metrů více, je to pro plynulost provozu velkým přínosem. Největší komplikace tvoří řidiči, co najedou do křižovatky a nemohou pokračovat - tím ucpou celé město. A to právě ono "kolečko" do značné míry eliminuje.

+2/−1
6.7.2016 14:49

M21a21r93t85i31n 48H43o79k58r 1838966477731

Pane Náhlíku, přihoďte k tomu i seřízení semaforů. Jedu-li předepsanou rychlostí, tak ve většině případů přijíždím k dalšímu semaforu na červenou.

Beru hlavní tahy atd.

+6/0
5.7.2016 14:37

T59o26m69á62š 32B89e86n22d26a 4500289230837

Dokud byly semafory řízeny pevnými intervaly, tak to šlo. Teď když jsou všechny semafory ve městě řízeny online a je tam dynamická preference MHD, tak to kolikrát ani nejde dobře seřídit.

0/0
5.7.2016 15:32

J80a66n 32V24a11l30o18u84c16h 6212617318380

Přesně tak. Dynamická peference způsobí, že tramvaj ušetří pár sekund (aby je pak na další křižovatce ztratila) a bus toho samého dopravce nabírá v koloně minuty. Při trochu inteligentní jízdě (pevné cykly si řidič může zapatovat při první směně) a rozumně umístěným zastávkám (tedy např. systém mezi jedněmi přilehlými semafory 2 zastávky, kde jejich odbavení trvá asi 1 cyklus, mezi dalšími semafory nic, tedy MHD jede bez zdržení; zatímco většinou bývá po 1 zastávce, kde odbavením těsně "uteče" zelená a pak se stojí) se dá jezdit i bez preference. Ono totiž preferenční rozkouskování cyklu taky znamená, že tam je více vyklízecích dob (kdy vlastně stojí vše) a snižuje se celková propustnost křižovatky.

+1/0
5.7.2016 17:43
Foto

J33a42n18a 53K93o37z17á56k34o30v70á 67V55o26l23r93á69b74o72v47á 9583614235361

Nejlepší by bylo úplne zrušit silnice, všude chodit pesky.

+2/−3
5.7.2016 13:04

M69a95r26t64i73n 19Č57e10r11n60ý 7621784181

Vsak jasne. A novou lednicku si prinesete domu na zadech co.

+3/−1
5.7.2016 21:29
Foto

B95r33o85n76i42s56l45a61v 55G54a14b94r89y46š 2452889831

Mně by zajímalo, jestli jsou lidé s autem šťastnější, než lidé bez aut. :-)

+3/0
5.7.2016 23:20

F79r70a29n80t83i97š20e51k 81M24o71s69s 8662933629439

Já jsem rozhodně šťastnější s autem, protože mi dává určitou svobodu a nezávislost.

+6/0
6.7.2016 8:38
Foto

B85r72o51n86i69s25l15a76v 74G23a50b22r68y82š 2712229211

Svobodu a nezávislost? No to moc nevím... ;-D V kolonách si té svobody moc neužijete. Kvůli zákazům vjezdu se na spoustu míst nepodíváte. Je potřeba platit různé poplatky, pojištění a povinné ručení, hlídat si cenu pohonných hmot, jezdit na servis, jezdit na STK, dodržovat předpisy, za volantem být stále ve střehu, dávat pozor, jestli to do mě nikdo nenašije, jestli to já nenašiju do něj, jestli mi auto nikdo neukradne, jestli mi auto nikdo nepoškrábe nebo jinak nezničí, měnit pneumatiky dvakrát ročně, jestli se mi s autem po cestě něco nestane, jestli nepíchnu, sedět přikovaný na sedadle a nemožnost se během jízdy protáhnout, nutnost zastavit, když se mi chce na záchod, zapovězení prakticky všech tvůrčích činností, pokud řídím...

Kdepak, to je spousta nevýhod a povinností a já jsem línej člověk. :-)

+3/−5
6.7.2016 9:11

P27e79t91r 59R36a22p35č74a34n 5605416731902

Přesně tak. Před pár lety jsem slyšel rozhovor jednoho moudrého muže, který říkal, že každou větší/dražší věc, kterou si člověk koupí, si ubírá určitý krajíc sbobody a přibírá určité množství stresu, protože už se o tu věc musí svým způsobem starat a strachovat se o ní. Lidi, co mají majetky, rozhodně nejsou šťastnější. Jsou jen bohatší.

0/−2
6.7.2016 10:32
Foto

B87r59o51n61i14s73l93a11v 23G64a65b52r16y70š 2562969821

Naštěstí někteří z nás nejsou takoví materialisti a i ti řidiči se díky nám, co auto nemáme, dostanou do cíle o něco rychleji.

Schválně bych každému člověku pořídil auto a poslal ho na silnici. Ono by je to hned přestalo bavit, když by první den nevyjeli ani z garáže. ;-D

+2/−1
6.7.2016 10:37

P97e52t59r 58R49a24p70č82a59n 5605266211452

Já mám prostě špatný pocit, když bych se měl sám autem dopravovat do zaměstnání. Omezuju lidi kolem, znečišťuju životní prostředí, rozvíjím svojí lenost. Tohle si ale málokdo dokáže připustit a nemyslí na budoucnost. Však ale v pozdnějším věku těm "pohodlným" lidem zdravíčko vystaví účet ;-D

0/−3
6.7.2016 11:00
Foto

B64r73o12n82i34s89l70a17v 78G97a27b19r13y25š 2362179301

A tím dobíháním na MHD se aspoň člověk protáhne a zasportuje si... :-P;-D

0/0
6.7.2016 11:05

J50i77ř77í 51L61e87s 5248419489453

Rozhodne jsou ale svobodnejsi. A pro me je svoboda stesti.

0/0
6.7.2016 18:08

P80e77t53r 22R76a89p77č10a90n 5495326451652

Člověk s autem: vydělat na něj, pak převod, technická, pojištění, dál. známka, tankování, parkování atd. Dostane se všude. Člověk bez auta: dostane se stejně kamkoliv, ale asi méně komfrotně, ale mnoha způsoby (pěšky, kolo, vlak, letadlo, bus, MHD). Nemusí se o nic strachovat/starat a 1 auto Vám na celý život rozhodně nevydrží. Kdo je svobodnější? To je na pováženou :)

+1/−1
6.7.2016 10:28

J35i74ř28í 53L41e49s 5468979439753

Vyborny nazor bezdetneho cloveka z mesta. Zkuste bydlet na vesnici 50 km od mesta. Bez auta se nikam nedostanete. Zkuste mit deti a doprejte jim jakykoli kolektivni sport. Bez auta je o vikendu na zapas nedostanete.

+1/0
6.7.2016 18:11

P39e19t47r 42R92a12p84č87a51n 5855536891392

Taky si říkám. Ale víte, kolik je takových, kteří se bez auta až ani nevy...ou? :-)

0/0
5.7.2016 23:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.