Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Štít razící tunel u Plzně se po šestnácti měsících vynořil ze země

Razicí štít Viktorie, který u Plzně buduje nejdelší železniční tunel v Česku, se v úterý po šestnácti měsících vynořil na denní světlo. Má před sebou ještě poslední metry v takzvané lavici a pak už bude jižní tubus tunelu hotový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O63l33i56v81e83r 73P43u90n10g89e 6534107759258

Zbytečně to stavěli!! ;-(Když zkrátí dobu pouze o 9 minut, Což je málo!RvRvRv!!

0/0
15.6.2016 15:18

T24o33m71á76š 19K31u92c47h54a14ř 3247121848921

Na videu to vypadá, že tím otvorem v razící hlavě se protáhli jen ti dva nejhubenější dělníci a ten vypasenější zbytek směny už bude muset zůstat v tunelu. :-)

0/0
8.6.2016 1:56

L37a62d19a 95N43o76v94a80k 4652733617

nevíte někdo jak to pod zemí zaměřujou...? Asi starými dobrými geodetickými přístroji....? když si vzpomenu, jakou chybu jsme na škole dokázali udělat po jednom km zaměřování....;-D

0/0
7.6.2016 23:25
Foto

O22n19d96r31e28j 83V15a65l98o12u32s57e31k 4540131207191

Laserovym paprskem

+1/0
8.6.2016 13:52
Foto

O29n41d79r98e80j 15V38a90l92o20u32s80e43k 4570591207631

Nevíte náhodou jestli v tom prvním tubusu hned začnou klást i koleje - tzn ze by byl v provozu dříve než ten druhý? Přeci jen je to půl roku...

0/−2
7.6.2016 20:43

L10u34d71ě29k 69N97ě57m13e81c 5695781412634

Taky by mi to přišlo logické, ale Petr Schwartz si myslí, že je to blbost.

+1/0
7.6.2016 21:40

R32a66d75e48k 85J73a80n17a80t15a 9375176614342

Takto dlouhé tunely se myslím nesmí provozovat bez evakuační trasy. A tu tady dělá jeden tunel druhému. Takže se to zprovozní celé najednou.

+1/0
7.6.2016 22:02

L31u50d52ě22k 93N31ě30m41e90c 5495301822764

Copak o to, to by si možná neodporovalo. Protože položení kolejí do jednoho tubusu by nějaký čas zabralo a v době, kdy by byl proražen druhý tubus, tak už by snad mohl být využitelný jako evakuační trasa, takže první tubus by mohl být zprovozněný.

0/−2
8.6.2016 5:41

R26a20d35o96s36l11a86v 65K14l94a70u84d38a 5564288284432

Evakuace přes staveniště?8-o

+2/0
8.6.2016 9:40

L21u18d72ě36k 61N39ě56m84e19c 5435601412274

No... já nevím, ale vzhledem k tomu, že jsem ještě o podobné evakuaci ani neslyšel ani nečetl, mi to nepřijde jako eventualita scestné. Určitě to vyřešit jde.

0/−1
8.6.2016 10:01

R54a64d19e57k 69J80a83n78a36t29a 9945296354782

Eventuálně lze vyřešit všechno. Ale nezkolaudujete to.

+2/−1
8.6.2016 13:58

L66u83d47ě12k 12N97ě78m41e56c 5565241852634

A tak to je jiná. To tu možnost samozřejmě diskvalifikuje jako špatnou. V případě, že bych tu myšlenku nechtěl opustit a tvářil se, jako že všechno jde, tak už bych dával pouze přitroublé dotazy, jestli je třeba možné zkolaudovat jeden tubus dříve než druhý a podobné.

0/−1
8.6.2016 14:36

P50e86t92r 49K55o48u59t40e61c36k67ý 6754440497167

Po proražení druhého tunelu je potřeba ještě vyrazit propojky mezi tubusy. Dříve to příliš nejde, protože tunel za razicím štítem slouží jako příjezdová cesta pro dopravu segmentů ostění, vedou tudy dopravníky s rubaninou atd.

0/−1
8.6.2016 16:14

J90i22ř53í 10K82o71c72u47r16e40k 6615614845968

Jak to bylo? Zdař Bůh?

Dobrá práce, ještě tu druhou troubu. A k ní se sluší dodat: Zdař Bůh!

+1/0
7.6.2016 18:31
Foto

J18o93s70e16f 39B95ö84h85m 7736564692947

Proc proste zadny z takovychto clanku nemuze obsahovat link na mapu, kde ten tunel buduji?? :-(

+5/0
7.6.2016 17:26

L26u39d25ě71k 66N62ě90m87e28c 5135551412244

Protože Plzeňáci vědí, kde to je, a kdo to neví, tak si dokonce může trasu představit podle map.cz.

0/0
7.6.2016 21:42

J89a12n 79N61o87v93á62k 7610325666656

Češi jsou ve stavebnictví jedni z nejlepších celosvětově. Škoda, že to neumíme líp prodat. Veřejnost vidí jenom předražený stavby a nekvalitu z důvodu ziskuchtivosti a korupce. Pokud bychom odstranili korupci tak tady máme stavby o stejné kvalitě viz. Německo a Rakousko. Škoda, že se ty prasátka zkorumpovaný už nevaří všechny. :-)

+5/−1
7.6.2016 17:09

M61a45r48t63i30n 27L64u82k15e65š 3416561751495

K prodražení staveb dochází na celém světě a je to přirozené. Bohužel pouze tady z toho média dělají společenský problém číslo jedna proto, aby bezduché stádo měli čím krmit.

+3/0
8.6.2016 8:21

J77a70k72u66b 93P61r62o56k25e37š 6253328972793

Nová železnice na této trase zkrátí jízdu vlaků asi o devět minut, soupravy tu budou moci jezdit rychlostí 120 až 160 kilometrů v hodině.

Zdroj: http://plzen.idnes.cz/razici-stit-tunel-tubus-razba-dkk-/plzen-zpravy.aspx?c=A160607_113421_plzen-zpravy_pp

Proč proboha zase tak málo? To se nám tu budou vlaky šourat 120 km/h ještě dalších 100 let?

+1/0
7.6.2016 15:58

R93a17d72e59k 73J63a36n28a97t69a 9705636294502

Viz diskuze níže.

0/0
7.6.2016 17:38

J75a81k42u36b 40P82r26o30k94e67š 6693148182453

Děkuji, už jsem to četl, příspěvek bohužel nelze editovat, nebo smazat.

0/0
7.6.2016 20:36

J17i32ř40í 31K46o69c74u41r15e66k 6925494305798

Ano, měly by tam jezdit 350 a možná i víc. Problém ale bude, že pak nedoukážou zastavit na nádraží v Plzni. Proč? Neubrzdí to, přejedou to nádraží asi o dva kilometry.

A budu opkovat: Tunel je trasovaný na 200 km/h.

+2/0
7.6.2016 18:17

K10a12r12e73l 21P85o74k81o11r84n49ý 7819597973492

když jsem uviděl tu českou vlajku, tak se mi ulevilo. Bál jsem se, že vylezou horníci s Austrálie a nakopaj jim zadky ;-D

+19/0
7.6.2016 14:22

M12i54c65h27a28e94l 67C47h33a92r54v18á69t 9249498853192

...rychlostí 120-160 km/h

Tak to je terno. ;-(

+7/−1
7.6.2016 12:59

T13e25o27d92o93r 58N27ě43m62e16c 9470900497

Tunel je stavebně připraven i na 200 km/h, pokud by do něj byla v budoucnu zavedena VRT od Prahy. Na vyšší rychlosti by to ani nemělo smysl, protože hned kousek za tunelem všechny vlaky zastaví v žst. Plzeň hl. n

+22/0
7.6.2016 13:02

R86a70d34e39k 59J11a75n31a35t21a 9615776194292

Ano, začátek tunelu je 8 km před plzeňským nádražím (kde bude zastavovat každý vlak) a 5 km před zástavbou (kde paranoidní hygienici patrně stejně nařídí o něco nižší rychlost).

0/0
7.6.2016 13:58

M12a26r59t42i24n 74V45e65s41e15l55ý 1530378317636

8 km? Jel jste někdy po té trati?

0/0
7.6.2016 14:19

M21a56r75t97i45n 31V29e78s19e22l73ý 1640838907626

Už jsem pochopil - berete to z druhé strany, jakože jet 200 km/h ty 4 km se nevyplatí...

0/0
7.6.2016 14:20

R48a82d73e55k 11J83a30n91a72t55a 9825546654782

Ten tunel je postaven na 200 km/h.

Ale zatím to prostě nemá smysl.

a) rychlost nad 160 km/h je u nás stále nelegální.

b) z obou stran tunelu je trať na rychlost nižší, na jedné (Rokycany) dočasně (než se postaví VRT), na druhé trvale (protože i VRT vlaky budou zastavovat v Plzni).

+2/0
7.6.2016 17:35

J85i32ř79í 21K19o77c45u63r42e86k 6985334165468

A ty, které by v Plzni nestavěly, pojedou jinudy a ne tímto tunelem.

0/0
7.6.2016 18:29
Foto

B68r58o89n53i13s92l31a80v 96G36a47b43r29y83š 2302249901

Doufám, že kritici tunelů nejezdí Blankou, ale jedou hezky po povrchu. Přece to nemá smysl, když ušetřím hloupých 15 minut... :-P

+33/0
7.6.2016 12:43

M65a49r91t86i42n62a 54D16v55o97ř16á95k74o32v93á 3464603420814

snad jim ten krtek vylezl alespoň na místě, kde předpokládali, když už čas netrefili o půl roku

+1/−16
7.6.2016 12:38

I11v79o 61J43a96n88á95č41e76k 8893923241482

Snad? Nemáte oči?

+8/0
7.6.2016 12:59

M50a30r58t40i29n13a 16D13v83o96ř14á85k35o16v74á 3414103810854

rozhodně mám víc očí než vy všichni smyslu pro humor

+2/−1
7.6.2016 16:06

J28a44n 38R32o52h13á90č 4102842647229

Blondyna:-)

0/0
7.6.2016 12:36

P40e58t64r 74V25i90n74a42ř 6543383963137

Zkrátíme dobu jízdy o devět minut, abychom stále mohli mít "jen" dvacet minut zpoždění.. Vaše ČD. ;-D

+6/−31
7.6.2016 12:13

R74o75m17a89n 23S63t40o93n13e91k 1959143229971

ČD s tim nema nic společneho

+22/0
7.6.2016 12:50

R16a37d38e13k 30J48a71n66a54t31a 9595906824662

Má to být 10 minut a při uvážení toho, že nová trať je zároveň opravená (stará byla v havarijním stavu) a že bude zavedena pravidelná expresní vrstva, půjde o úsporu času 20-25 minut.

Docela dobré, na to, že délka stavby je jen 4 km.

+13/0
7.6.2016 13:54

M67a37r56t14i25n 69V62e24s61e88l36ý 1690908617306

Akorát z Plzně do Radnic to úspora nebude.

+1/0
7.6.2016 14:23

P44e54t51r 76M18u63d46r39o34c89h 9351467292531

Stara trat byla v havarijnim stavu? Kde jste na to prisel? Jezdim po trati Praha - Plzen - Cheb prakticky cely zivot a poslednich 15-20 let se kontinualne usekove rekonstruuje. Takze ta rekonstrukce ji privedla do havarijniho stavu? :-)

Kdysi trvala jizda rychlikem 4,5 hodiny, dnes je to Pendolinem lehce pres 2,5. Uspora casu dost velka. Nicmene clovek, ktery na te trati kdysi projektoval elektrifikaci, mi rikal, ze cela trat uz za komunistu mela velky strategicky vyznam (doprava vojaku a zbrani k zapadnimu bojisti, ze...) a byla delana na to, aby ji bylo mozno projet za 2 hodiny. To jenom na upresneni.

0/−2
7.6.2016 14:58

R57a98d40e95k 72J66a55n86a79t44a 9595826534472

Úsek mezi Chrástem a Plzní se nikdy nerekonsruoval. Protože se čekalo na tento tunel, který ho nahradí.

Pokud by vojáci chtěli projet Praha-Cheb za dvě hodiny, tak někde vyletí ze zatáčky. To si z vás někdo dělal srandu.

+2/0
7.6.2016 17:38

J11i43ř38í 86E51r31b98e78n 1823814296307

Jak by mohli na trati vyletět ze ZATÁČKY? ;-)

Nemyslel jste náhodou oblouk? ;-)

+1/0
8.6.2016 22:40

L38u12d66ě77k 77N49ě18m66e61c 5585401952344

Mohl byste nám méně chápavým prozradit, jak jste na dvacetiminutovce z Plzně do Rokycan dokázal pomocí pravidelné expresní vrstvy ušetřit až 25 minut?

0/0
7.6.2016 15:45

M42a63r20t91i92n 63Č26e45r95n95ý 7131824241

!!Myslim ze se bavime o dobe jizdy mezi Prahou a Plzni. Nikoliv jen Rokycany

0/0
7.6.2016 17:22

R29a74d74e27k 20J75a44n63a88t19a 9125936514262

Ano. Mám namysl samozřejmě Praha-Plzeň (nonstop). Expresní vrstva v Rokycanech nestaví.

+1/0
7.6.2016 17:39

L91u87d69ě46k 13N80ě19m66e88c 5865881272134

Pravda je, že celá diskuse se táhne okolo úseku Plzeň - Rokycany.

0/0
7.6.2016 21:45

M84a41r16t62i93n 62R29u42z90i44c47k63a 1612708256337

Tak trochu skoda, ze se nestavi na vyssi rychlosti, kdyz budeme v budoucnu chtit jezdit rychleji, tudy to nepujde, ... mela tam byt rychlostni rezerva, treba 250km/h...

+6/0
7.6.2016 12:04

P61e26t50r 75H71r37a74b58á91k 6310737572400

Protože ostatní koleje na tomto úseku na tuto rychlost nejsou a budoucnost této rychlosti u nás je vzdálená tak 100 let, tak je to myslím zatím bezpředmětné. Budme rádi, že budeme o 5 minut dříve v Praze.

+1/0
7.6.2016 12:12

M87a84r10t17i90n 12R56u35z24i48c73k18a 1352578496157

vetsimi tunely muzete jezdit pomalu, ale mensimi rychleji ne... u takovych staveb je vzdy dobre pocitat i do vzdalene budoucnosti...

I kdyz smer Mnichov a Pariz, by se VRT hodila uz dnes...

+1/0
7.6.2016 12:42

M84a42r64t85i15n 72V46e22s54e74l20ý 1810248407306

Pro začátek by úplně stačilo, kdyby se nejezdilo přes Černošice :-)

+3/0
7.6.2016 14:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.