Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Náklad pro obří letoun vyrazí z Plzně do Prahy, váží 117 tun

Mimořádná logistická operace začala dopoledne v Plzni. V areálu firmy Brush Sem jeřáb naložil na speciální tahač generátor o hmotnosti zhruba 117 tun, který se večer vydá po dálnici na cestu do Prahy. Odtud poletí největším letadlem světa do Austrálie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32i76r30e36k 81G73a79j47e24r 5161796449890

Zajimalo by me, na kolik ta doprava prijde a o kolik by to bylo levnejsi po mori. Nebo predpokladam spatne, ze vybrali drazsi variantu?

0/0
10.5.2016 20:34

J62i53ř13í 18S26o82c59h50o85r 1712622173201

Na to je jednoduchá odpověď - čas. On je v případě havárie velký rozdíl mezi třema dny a třema měsíci.

+5/0
10.5.2016 21:24

P35a54v38e21l 54L28e44p85e83n54k94a 5236571445983

Jaká to ironie osudu. Z Plzně vyrazí náklad od firmy Brush Sem, dopravovat ho bude společnost DB Schenker a pojedou na pražské Letiště Václava Havla. Alespoň, že to letiště nese české jméno. I když díky tomuto jménu za chvíli ani české nebude. Bravo pane Havle, bravo.

0/−6
10.5.2016 20:02

J46o74s56e48f 54V74o78m86á84č13k63a 5693164213604

Havle? Snad Gottwalde, Zápotocký, Novotný, Svobodo, Husáku. Před tím, než to tu převzali komáři, byla Škodovka jedním z nejvýznamnějších strojírenských podniků v Evropě, po pádu železné opony se ukázalo, jak žalostně nekonkurenceschopnou se stala. Co se jako mělo dít lepšího než prodej zahraničním invesotrům?

0/0
10.5.2016 22:04

P24a23v25e56l 29L50e36p69e87n44k57a 5156171575893

Co to tady melete? Společnost Brush Sem nemá se Škodou Plzeň nic společného.

0/0
11.5.2016 0:42

L59u81k82á23š 74M38a32r18e41d41a 6481694357578

Vice jak sto let ta fabrika patrila skode a asi 80 let tam Skoda vyrabela generatory. Pak se to v roce 2001 zakvizovalo od Skodovky na Brush sem. Pokud tyhle leta pro vas neznamenaji nic, tak budiz...

+1/0
11.5.2016 10:02

O83n21d33ř35e68j 40H78o65r37á92k 8729754861

Kde v tom vidíš nějakou ironii osudu?

0/0
11.5.2016 8:43

A22d89a48m 66H30o95u34b30a80ř 2569408815387

To by byla velka rana, kdyby to letadlo spadlo i s tim generatorem..

+1/−3
10.5.2016 14:56

E16r80i83k 17L59e25v78i85n75s20k32ý 8461764783335

Leti do Auatralie, tak treba jen velke zblunknuti.

+3/0
10.5.2016 15:07

L31u88d20e46k 87D26r41n68e74c 8210524440

s temi 3.5 metry sirky projet soucasnou D5 mezi Plzni a Prahou bude dost zajimava vyzva, zvlast usek mezi 37 a 50 km... doufam ze to do zitra rano zvladnou, uz takhle se ted jezdi pres hodinu ;-€

0/0
10.5.2016 14:40

M14i75l36a80n 51Č95e62r58n94ý 5583779769932

To si ty kluci australský neumějí vyrobit generátor doma a musí ho objednávat až u protinožců v Plzni?;-)

+1/−1
10.5.2016 14:12

D88a20n11i67e11l 88J51a71n12k41o 9699209520642

A nebo si tu otazku obrat. Jsme na sebe hrdi ze az od nas si to bjednali - musime byt vazne dobri.... R^

+8/0
10.5.2016 15:00

E96r46i16k 72L64e24v20i12n58s94k67ý 8361834273825

Nebo tak levni, ze se to vyplati i s tou drahou dopravou.

+3/−1
10.5.2016 15:09

D74a52n21i25e56l 76J24a73n67k84o 9689799420722

Proc nemuzeme byt dobri - kde je ve vas hrdost na ceskou praci ?

Hlavne ze vsichni fandite v hokeji ale pokud jde o neco na co muzem byt hrdi je ticho ....

+12/0
10.5.2016 15:14

P15a26v38e85l 98L25e51p32e93n63k66a 5906391255433

Myslíte, že firma Brush Sem je naše?

+1/−1
10.5.2016 20:04

M41i27c71h67a96l 58S29e54m62i74v50a33n 3781315139830

Lepenko. Firmu dělají dělníci, technici a inženýři a ne majitel.

+2/0
10.5.2016 20:58

P80a46v95e42l 66L81e36p67e74n60k80a 5886531345263

Taková blbost u Vás přetrvává zřejmě z VUMLu, že Semivane?

0/−2
11.5.2016 0:44

P61a80v41e49l 23K11u82b82i52š60t63a 7626454752450

Na světě není moc firem, které něco podobného umějí vyrobit. tak můžeme být rádi, že si vybrali tu českou :-)

+3/0
10.5.2016 15:31

M30i28r19e81k 29G94a96j58e61r 5141586959160

Ne ceskou, ale tu v Cesku.

0/0
10.5.2016 20:31
Foto

M25i69r75o29s45l23a69v 90S39t17e12i11n97e92r 4440782130456

Oni tam pracují nějací cizinci? Managoři vše jenom financují, ale generátor sami vyrobit nedokážou.

0/0
12.5.2016 8:39

R59o32m54a41n 71S16t33o38n29e12k 1299373909271

asi ne každa firma na světě dokaže vyrobit takhle velky genarator v šibeničnim terminu

0/0
10.5.2016 17:01

I93v66a23n 76A41b27r49t 5757849166

Zvláštní logistika. Letadlo přistane v Praze a v Plzni začínají nakládat, aby večer vyrazili směr letiště. To letadlo asi nebude moc vytížené, když se vyplatí ho nechat celý den stát v Praze. Alespoň si ho fandové mohou pěkně očíhnout!

+7/−1
10.5.2016 13:25

E22r26i17k 83L36e59v28i55n25s53k36ý 8501734533625

Pred par dny bezel v TV dokument o preprave transformatoru z Chorvatska na Filipiny timhle letadlem. On kazdy ten transport je unikatni operace, stavi se konstrukce na uchyceni nakladu a rozlozeni jeho vahy na trup letadla, kontroluje se technicky stav a provadeji drobne opravy - nahradni dily, nastroje i montery si Mrija vozi s sebou. A cesta pak stejne trva nekolik dni - dotankovani takoveho mnozstvi paliva pri kazdem mezipristani chvili trva, znovu se kontroluje technicky stav atd.

+11/0
10.5.2016 13:33

J51i89ř26í 20N49o62v47á89k 3173449838256

Tankování moc dlouho netrvá-viz. A380, které bere podobné množství paliva a obrátku má v Praze na pár hodin.

0/0
10.5.2016 14:38

D13a60n62i69e74l 25P41a25n64e31k 6962771112560

A380 neni Antonov. Jiny system precerpavani atd.

0/0
11.5.2016 14:34

M13i82l63a75n 29K22e59r35š50l11á38g35e31r 2679326185713

Kromě technických záležitostí se také musí vyspat posádka...

+11/0
10.5.2016 13:38

I98v20o 56Z66d91e54b78o20r19s58k88ý 3403531210241

To za Velké vlastenecké války ...

0/0
10.5.2016 14:37

L63u46d79e83k 24D87r32n34e89c 8620594330

pres den by to neslo vubec, usek mezi Mytem a Zebrakem budou muset podle mne zcela zavrit, jinak ten tahac neprojede

0/0
10.5.2016 14:45

D44a52n56i19e16l 91J32a86n31k44o 9639589130532

Ona cesta z Plzne bude zazitek, zvlaste co je ted dalnice radne zuzena. Navic je treba pripravit do letadla jak to tam dostat a upevnit - kazda podobna akce je original a chyby se nepripousteji.

0/0
10.5.2016 14:58
Foto

M70a32r28i81e 38M85e74t88l50i83c17k30á 9481744301932

Na tom není nic zvláštního, nakládání takového kolosu do takového kolosu :D potřebuje prostor a čas. A představa, že generátor dovezou k letišti a tam ho nechají měsíc ležet, než se naloží je vážně divná, ne?

0/0
10.5.2016 17:18

D17a68n20i36e62l 10P51a95n18e65k 6892791102860

Me spis zarazi proc to neprepravi po zeleznici. Nalozit v Plzni na vlak a v Praze prelozit a prevezt na Ruzyn.

0/−1
11.5.2016 14:37

S76t39e57f26a98n 15J17i33ř72í 2581556124722

takze ve fabrice na auto, na na nadraží na spešl vagon, mezitím tahač a jeřábydo Práglu,tad zase na auto a pak konečně do eroplánu.To vše pomocí dvojice super jeřábů a hromady techniků? no vy jste ekonom....

0/0
13.5.2016 12:15

J53o56h66a36n36a 93P47e76k89a65ř28o36v20á 3256472166731

Proti tomu letadlu to je poměrně malý kus. Myslela jsem, že to bude ještě něco většího. Ale aspoň jsem si vyhledala informace o tom "letadélku", zajímalo mne, proč pro to přiletělo zrovna toto.

Kolik může takový uzrychlený transport do Austrálie stát? Překvapilo mne, že to letadlo je jediné na světě, až doslouží, snad mezitím někde na světě postaví něco s podobnými parametry.

+1/0
10.5.2016 13:25

E48r10i49k 90L97e72v93i90n85s66k83ý 8541374283515

Druhy kus lezi ve fabrice nedostaveny. On je to docela specializovany stroj, urceny puvodne k preprave ruskych raketoplanu. Takze je spis tezke najit pro nej vyuziti, aby se vubec zaplatil jeho provoz a udrzba. Ze by se zaplatila i stavba dalsiho kusu nebo dokonce vyvoj noveho stroje, to pochybuji.

+1/0
10.5.2016 13:37

R80a13d85e53k 65V91o83k83á52l 1980678607824

B747 Dreamlifter má o třetinu větší nákladový prostor, menší nosnost, ale ten generátor by taky uvezl. Asi jsou ty boeingy dražší nebo víc vytížené... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Boeing_Dreamlifter

0/0
10.5.2016 14:45

P57e26t83r 62V67e61s73e14l67ý 8155755752306

Tím si nejsem zrovna dvakrát jist - přepravce uvádí nosnsot 244 960 liber při doletu 4000 mil

0/0
10.5.2016 15:43

R83a76d35e19k 95V71o56k84á48l 1750548967604

pokud se dá nosnost chápat jako rozdíl mezi maximální vzletovou hmotností a hmotností nenaloženého letadla (operating weight = včetně kapalin a posádky), tak u Mrije je to 640-285=355 tun, u Dreamlifteru je to 364-180=184. 245k liber je 111 tun.

+1/0
10.5.2016 16:02

R31a64d56e50k 33V46o88k45á73l 1110138257924

oprava - Dreamlifter má o polovinu větší nákladový prostor než Mrija

0/0
10.5.2016 15:54

M63a24r82t75i36n 20Š32m81í24d57a 3734568377200

Snad jej nebudou reklamovat :)

+6/0
10.5.2016 13:21

E75r43i81k 71L86e12v46i95n26s63k44ý 8671864393565

No co, zabali do originalniho obalu, nalepi adresu a poslou normalni postou, bude to tu driv.

+4/0
10.5.2016 13:29
Foto

F81r72a19n25t41i57š73e19k 21H64r31a24b45a72l 3893109226228

Dnes podáte, zítra ztratíme?

Myslíte, že na pobočce budou mít odpovídající předpisovou krabici?

+3/0
10.5.2016 14:46

F70i54l63i12p 24H11r78b95e46k 2604470176490

Jestli to objednali přes internet, tak to můžou do 14 dnů bez udání důvodu vrátit (ještě to tedy musí vrátit do původního obalu tak, aby to nebylo poznat).

0/0
11.5.2016 22:28







Najdete na iDNES.cz