Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Náklad pro obří letoun vyrazí z Plzně do Prahy, váží 117 tun

Mimořádná logistická operace začala dopoledne v Plzni. V areálu firmy Brush Sem jeřáb naložil na speciální tahač generátor o hmotnosti zhruba 117 tun, který se večer vydá po dálnici na cestu do Prahy. Odtud poletí největším letadlem světa do Austrálie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41i71r28e86k 93G15a45j31e77r 5211596299290

Zajimalo by me, na kolik ta doprava prijde a o kolik by to bylo levnejsi po mori. Nebo predpokladam spatne, ze vybrali drazsi variantu?

0/0
10.5.2016 20:34

J47i37ř69í 77S95o76c17h64o63r 1392502523441

Na to je jednoduchá odpověď - čas. On je v případě havárie velký rozdíl mezi třema dny a třema měsíci.

+5/0
10.5.2016 21:24

P67a40v83e18l 12L47e25p35e12n51k53a 5726321855973

Jaká to ironie osudu. Z Plzně vyrazí náklad od firmy Brush Sem, dopravovat ho bude společnost DB Schenker a pojedou na pražské Letiště Václava Havla. Alespoň, že to letiště nese české jméno. I když díky tomuto jménu za chvíli ani české nebude. Bravo pane Havle, bravo.

0/−6
10.5.2016 20:02

J79o72s45e61f 21V65o88m47á74č15k43a 5543504863764

Havle? Snad Gottwalde, Zápotocký, Novotný, Svobodo, Husáku. Před tím, než to tu převzali komáři, byla Škodovka jedním z nejvýznamnějších strojírenských podniků v Evropě, po pádu železné opony se ukázalo, jak žalostně nekonkurenceschopnou se stala. Co se jako mělo dít lepšího než prodej zahraničním invesotrům?

0/0
10.5.2016 22:04

P17a88v45e51l 69L76e89p93e13n56k81a 5146221355273

Co to tady melete? Společnost Brush Sem nemá se Škodou Plzeň nic společného.

0/0
11.5.2016 0:42

L33u33k54á30š 65M83a65r15e90d32a 6121514457428

Vice jak sto let ta fabrika patrila skode a asi 80 let tam Skoda vyrabela generatory. Pak se to v roce 2001 zakvizovalo od Skodovky na Brush sem. Pokud tyhle leta pro vas neznamenaji nic, tak budiz...

+1/0
11.5.2016 10:02

O95n13d70ř83e24j 73H46o82r85á44k 8379124811

Kde v tom vidíš nějakou ironii osudu?

0/0
11.5.2016 8:43

A50d57a63m 83H84o34u48b87a20ř 2309958655217

To by byla velka rana, kdyby to letadlo spadlo i s tim generatorem..

+1/−3
10.5.2016 14:56

E33r33i40k 60L46e74v48i57n69s59k77ý 8421374203535

Leti do Auatralie, tak treba jen velke zblunknuti.

+3/0
10.5.2016 15:07

L86u50d67e85k 37D81r83n63e42c 8680284660

s temi 3.5 metry sirky projet soucasnou D5 mezi Plzni a Prahou bude dost zajimava vyzva, zvlast usek mezi 37 a 50 km... doufam ze to do zitra rano zvladnou, uz takhle se ted jezdi pres hodinu ;-€

0/0
10.5.2016 14:40

M93i18l92a49n 87Č58e62r22n59ý 5553839899372

To si ty kluci australský neumějí vyrobit generátor doma a musí ho objednávat až u protinožců v Plzni?;-)

+1/−1
10.5.2016 14:12

D42a91n87i14e15l 51J95a38n43k32o 9799379780822

A nebo si tu otazku obrat. Jsme na sebe hrdi ze az od nas si to bjednali - musime byt vazne dobri.... R^

+8/0
10.5.2016 15:00

E51r48i75k 28L77e55v81i46n75s50k83ý 8921494613895

Nebo tak levni, ze se to vyplati i s tou drahou dopravou.

+3/−1
10.5.2016 15:09

D73a90n22i11e46l 54J50a71n53k63o 9229249240642

Proc nemuzeme byt dobri - kde je ve vas hrdost na ceskou praci ?

Hlavne ze vsichni fandite v hokeji ale pokud jde o neco na co muzem byt hrdi je ticho ....

+12/0
10.5.2016 15:14

P73a69v69e60l 78L78e70p20e78n65k22a 5806601545223

Myslíte, že firma Brush Sem je naše?

+1/−1
10.5.2016 20:04

M62i30c58h56a76l 53S58e87m25i77v46a96n 3971145739230

Lepenko. Firmu dělají dělníci, technici a inženýři a ne majitel.

+2/0
10.5.2016 20:58

P42a66v31e20l 76L24e32p87e81n21k12a 5806431455343

Taková blbost u Vás přetrvává zřejmě z VUMLu, že Semivane?

0/−2
11.5.2016 0:44

P72a89v26e41l 11K91u65b67i87š30t20a 7806454112410

Na světě není moc firem, které něco podobného umějí vyrobit. tak můžeme být rádi, že si vybrali tu českou :-)

+3/0
10.5.2016 15:31

M73i21r73e90k 97G47a92j32e11r 5851166359670

Ne ceskou, ale tu v Cesku.

0/0
10.5.2016 20:31
Foto

M93i41r55o17s80l41a21v 33S18t87e41i22n50e11r 6638314553135

Oni tam pracují nějací cizinci? Managoři vše jenom financují, ale generátor sami vyrobit nedokážou.

0/0
12.5.2016 8:39

R51o52m79a78n 38S68t68o53n36e35k 1959923409251

asi ne každa firma na světě dokaže vyrobit takhle velky genarator v šibeničnim terminu

0/0
10.5.2016 17:01

I85v39a98n 93A88b63r73t 5637699296

Zvláštní logistika. Letadlo přistane v Praze a v Plzni začínají nakládat, aby večer vyrazili směr letiště. To letadlo asi nebude moc vytížené, když se vyplatí ho nechat celý den stát v Praze. Alespoň si ho fandové mohou pěkně očíhnout!

+7/−1
10.5.2016 13:25

E50r13i85k 59L85e96v91i68n79s39k12ý 8831244243615

Pred par dny bezel v TV dokument o preprave transformatoru z Chorvatska na Filipiny timhle letadlem. On kazdy ten transport je unikatni operace, stavi se konstrukce na uchyceni nakladu a rozlozeni jeho vahy na trup letadla, kontroluje se technicky stav a provadeji drobne opravy - nahradni dily, nastroje i montery si Mrija vozi s sebou. A cesta pak stejne trva nekolik dni - dotankovani takoveho mnozstvi paliva pri kazdem mezipristani chvili trva, znovu se kontroluje technicky stav atd.

+11/0
10.5.2016 13:33

J27i48ř22í 86N84o97v21á93k 3113959648706

Tankování moc dlouho netrvá-viz. A380, které bere podobné množství paliva a obrátku má v Praze na pár hodin.

0/0
10.5.2016 14:38

D63a37n65i48e77l 88P20a59n86e64k 6822931502370

A380 neni Antonov. Jiny system precerpavani atd.

0/0
11.5.2016 14:34

M14i34l60a84n 82K55e84r78š37l46á34g50e81r 2449516905903

Kromě technických záležitostí se také musí vyspat posádka...

+11/0
10.5.2016 13:38

I57v88o 41Z30d15e51b73o62r16s34k13ý 3123391820381

To za Velké vlastenecké války ...

0/0
10.5.2016 14:37

L92u44d69e17k 69D50r20n80e25c 8770574380

pres den by to neslo vubec, usek mezi Mytem a Zebrakem budou muset podle mne zcela zavrit, jinak ten tahac neprojede

0/0
10.5.2016 14:45

D12a52n47i38e24l 45J72a90n46k60o 9959829290182

Ona cesta z Plzne bude zazitek, zvlaste co je ted dalnice radne zuzena. Navic je treba pripravit do letadla jak to tam dostat a upevnit - kazda podobna akce je original a chyby se nepripousteji.

0/0
10.5.2016 14:58
Foto

M21a29r48i59e 75M35e16t51l22i87c98k81á 9831314161782

Na tom není nic zvláštního, nakládání takového kolosu do takového kolosu :D potřebuje prostor a čas. A představa, že generátor dovezou k letišti a tam ho nechají měsíc ležet, než se naloží je vážně divná, ne?

0/0
10.5.2016 17:18

D60a14n36i93e45l 60P63a85n74e86k 6932201472560

Me spis zarazi proc to neprepravi po zeleznici. Nalozit v Plzni na vlak a v Praze prelozit a prevezt na Ruzyn.

0/−1
11.5.2016 14:37

S83t73e33f50a42n 98J60i75ř28í 2811136954112

takze ve fabrice na auto, na na nadraží na spešl vagon, mezitím tahač a jeřábydo Práglu,tad zase na auto a pak konečně do eroplánu.To vše pomocí dvojice super jeřábů a hromady techniků? no vy jste ekonom....

0/0
13.5.2016 12:15

J35o49h25a63n88a 69P39e80k44a78ř92o24v75á 3686842726101

Proti tomu letadlu to je poměrně malý kus. Myslela jsem, že to bude ještě něco většího. Ale aspoň jsem si vyhledala informace o tom "letadélku", zajímalo mne, proč pro to přiletělo zrovna toto.

Kolik může takový uzrychlený transport do Austrálie stát? Překvapilo mne, že to letadlo je jediné na světě, až doslouží, snad mezitím někde na světě postaví něco s podobnými parametry.

+1/0
10.5.2016 13:25

E47r21i40k 74L41e25v17i59n80s73k79ý 8981384173225

Druhy kus lezi ve fabrice nedostaveny. On je to docela specializovany stroj, urceny puvodne k preprave ruskych raketoplanu. Takze je spis tezke najit pro nej vyuziti, aby se vubec zaplatil jeho provoz a udrzba. Ze by se zaplatila i stavba dalsiho kusu nebo dokonce vyvoj noveho stroje, to pochybuji.

+1/0
10.5.2016 13:37

R42a64d62e60k 34V71o40k31á76l 1260128387544

B747 Dreamlifter má o třetinu větší nákladový prostor, menší nosnost, ale ten generátor by taky uvezl. Asi jsou ty boeingy dražší nebo víc vytížené... en.m.wikipedia.org

0/0
10.5.2016 14:45

P57e27t33r 91V89e54s80e64l83ý 8695605172986

Tím si nejsem zrovna dvakrát jist - přepravce uvádí nosnsot 244 960 liber při doletu 4000 mil

0/0
10.5.2016 15:43

R55a38d88e65k 11V45o50k84á12l 1420148327224

pokud se dá nosnost chápat jako rozdíl mezi maximální vzletovou hmotností a hmotností nenaloženého letadla (operating weight = včetně kapalin a posádky), tak u Mrije je to 640-285=355 tun, u Dreamlifteru je to 364-180=184. 245k liber je 111 tun.

+1/0
10.5.2016 16:02

R75a75d80e19k 96V25o22k77á15l 1320558567174

oprava - Dreamlifter má o polovinu větší nákladový prostor než Mrija

0/0
10.5.2016 15:54

M47a62r40t76i79n 92Š98m26í71d83a 3914878607110

Snad jej nebudou reklamovat :)

+6/0
10.5.2016 13:21

E92r14i71k 25L89e86v67i41n15s88k12ý 8591634913865

No co, zabali do originalniho obalu, nalepi adresu a poslou normalni postou, bude to tu driv.

+4/0
10.5.2016 13:29
Foto

F76r32a65n19t54i38š12e31k 70H65r33a39b23a58l 3143969276188

Dnes podáte, zítra ztratíme?

Myslíte, že na pobočce budou mít odpovídající předpisovou krabici?

+3/0
10.5.2016 14:46

F63i21l84i11p 60H39r66b29e78k 2304350876760

Jestli to objednali přes internet, tak to můžou do 14 dnů bez udání důvodu vrátit (ještě to tedy musí vrátit do původního obalu tak, aby to nebylo poznat).

0/0
11.5.2016 22:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.