Diskuze

Betonové stěny u kolejí vadí. Nejsou tam, kde se radnice ozvaly

Až tři a půl metru vysoké protihlukové betonové stěny vyrůstají v poslední době podél kolejí na trase Plzeň - Praha. Správa železniční dopravní cesty trať modernizuje. Zástupci města, architekti i lidé žijící v okolí trati vidí ve vysokých bariérách problém.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je paradoxni, ze tymy dobre placenych odborniku z ministerstva vzdycky vymysli nejakou hovezinu, aby ji pak totalni amateri smetli ze stolu a vymysleli zcela zdarma neco podstatne lepsiho.

Nevyplatilo by se tedy cele MD zrusit vcetne podrizenych organizaci a misto nich zaridit jenom e-shop s aukci? :-P

0 0
možnosti

V Rokycanech bývaly kolem trati pásy zeleně. V rámci těch kontraproduktivních úprav trati (eufemicky zvaných jako optimalitace) byly všechny vykáceny a na jejich místo přišly betonové zdi. A výsledek? Zdi tlumí hluk daleko hůř než stromy a keře, takže vlaky jsou víc slyšet. Navíc se teď daleko víc víří prach.

Je to hlavně důsledek toho, že železničáři potřebovali promrhat co nejvíc peněz z dotací, tak plýtvali, kde se dalo.

5 0
možnosti

Dost se divím, proč se místo betonu nepoužívá přírodní plot ze stálezelených tújí a podobných dřevin. Na venkově se tím obyvatelé bydlící u silnic úspěšně brání už řadu let. Není to drahé, ani náročné na údržbu a navíc to vypadá i hezky. Samozřejmě to plní svůj účel po řadu let.

2 0
možnosti

a betonová loby by utřela hubu:-/

1 0
možnosti

Jo to byla romantika, když ještě jezdily parní lokomotivy. Nikdo si nestěžoval a naši předkové se běžně dožívali minimálně 80 let, takže ani ten čmoud jim nevadil.

0 1
možnosti

...maximálně 80 let... ,asi se jedná o záměnu slov. Přesto souhlasím, ty parní lokomotivy měli své kouzlo.

0 0
možnosti

Vysoké stěny jsou naprosto správně, základní srovnávací parametr je to totiž objem prostavěných financí a čím více se promrhá (musel jsem si dát sakra pozor při psaní toho slova), tím lépe.

2 1
možnosti

Živočichové, tedy i člověk, mají sluch jako součást mechanismu, který je má chránit před nebezpečím, takže je dobře když je něco, co se blíží, slyšet. Celé mládí jsem bydlil v přízemí, do ulice kde jezdily tramvaje. Když jsem se soustředil, slyšel jsem je, když ne, ani jsem o nich nevěděl. Ještě přidám postřeh ze Švýcarska. Kolem Bodamského jezera vede, přímo středem tamních městeček, železniční trať. Žádné protihlukové stěny. Když jsem tam přijel poprvé, ke známým, říkal jsem si, jak mohou ti zdejší lidé takový hluk snášet? Odpověď jsem dostal průjezdem prvního vlaku, nebyl téměř vůbec slyšet. Jak to mají technicky vyřešeno nevím, ale myslím si, že to je ve způsobu uložení železničního svršku a důslednou kontrolou a dodržováním geometrie železničních kol.

2 0
možnosti

My ovsem mame trate z doby cisare pana - navrzene, postavene, udrzovane.

Co na tom, ze je o 2 stoleti vic...

0 0
možnosti

Nízké stěny se zkoumají. Jak české. V zahraničí nikde nejsou? Nebo se zvuk v zahraničí šíří jinak než u nás? Nebo se jenom nechce?

2 0
možnosti

Nizke steny jsou v zahranici bezne. Jejich ucinnost je dana co nejmensi vzdalenosti od koleje. To znamena, ze by na dvojkolejne trati musely byt steny i mezi kolejemi. Spravce se obava o rizika s praci v takto uzavrene koleji.

0 0
možnosti
Foto

Hluk od vlaku je docela marginální vzhledem k době průjezdu vlaku a většina lidí bydlících u trati vám řekne, že už to ani nevnímá... Problém je udržení koridoru prostého překážek (zvěř, hloupí chodci atd.)

Myslím, že naprosto ideálním řešením je pletivo + karbonátové desky v místě, kde je poptávka po opravdovém odhlučnění (na ty lze nalepit siluety dravců a žádní ptáci se o ně zabíjet nebudou)

Výhodou je možnost rychlé demontáže kusu pletiva popřípadě pár desek při potřebě přístupu k trati...

Betonové stěny mají zvukově izolační schopnost horší než ty průhledné a jejich výstavbu vidím spíš jako dohodu s betonovou lobby.

2 1
možnosti

Je smesne, ze se jako laik vyjadrujete k akustickym vlastnostem materialu.

Polykarbonat, ktery jste mel pravdepodobne na mysli pouze odrazy cast zvuku, cast ho propust. U protihlukovych panelu jsou posuzovany 2 parametry. Nepruzvucnost - ktera je dana hmotnosti (cim tezsi tim lepsi) a pohltivosti ktera je dana vlastnostmi absorberu (u bet.panelu to jsou keramzitbetonove vlny). Hladke panely jen zvuk odtazeji.

Celkova ucinnost steny je dana celistvosti. Neco povesene na plotu nema zafnou ucinnost - jako by tam nic nebylo.

1 0
možnosti

Není lepší se spíš snažit o snížení toho valivého hluku nějakými novými materiály nebo povrchy?

0 1
možnosti

Proti hluku se udělala zeď. To vadí výhledu z oken. Myslím,že brzy příjde doba, že čumilům z okna bude vadit i jízda metrem. Tam to ale bude řešení tvrdý oříšek.

2 5
možnosti

Místo oken monitory

:-)

0 0
možnosti