Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Betonové stěny u kolejí vadí. Nejsou tam, kde se radnice ozvaly

Až tři a půl metru vysoké protihlukové betonové stěny vyrůstají v poslední době podél kolejí na trase Plzeň - Praha. Správa železniční dopravní cesty trať modernizuje. Zástupci města, architekti i lidé žijící v okolí trati vidí ve vysokých bariérách problém.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84a97r89e49k 24H95r76u85b89y 6967132691668

Je paradoxni, ze tymy dobre placenych odborniku z ministerstva vzdycky vymysli nejakou hovezinu, aby ji pak totalni amateri smetli ze stolu a vymysleli zcela zdarma neco podstatne lepsiho.

Nevyplatilo by se tedy cele MD zrusit vcetne podrizenych organizaci a misto nich zaridit jenom e-shop s aukci? :-P

0/0
9.4.2016 0:05

J42a63n 70S95e37d30l76á27č68e66k 4194941741

V Rokycanech bývaly kolem trati pásy zeleně. V rámci těch kontraproduktivních úprav trati (eufemicky zvaných jako optimalitace) byly všechny vykáceny a na jejich místo přišly betonové zdi. A výsledek? Zdi tlumí hluk daleko hůř než stromy a keře, takže vlaky jsou víc slyšet. Navíc se teď daleko víc víří prach.

Je to hlavně důsledek toho, že železničáři potřebovali promrhat co nejvíc peněz z dotací, tak plýtvali, kde se dalo.

+5/0
8.4.2016 22:26

M11i20l72o64š 93K17o17l19m17a33n 6626323877522

Dost se divím, proč se místo betonu nepoužívá přírodní plot ze stálezelených tújí a podobných dřevin. Na venkově se tím obyvatelé bydlící u silnic úspěšně brání už řadu let. Není to drahé, ani náročné na údržbu a navíc to vypadá i hezky. Samozřejmě to plní svůj účel po řadu let.

+2/0
8.4.2016 19:02

D57a76n83i41e91l 82S57c18h53n41i36t77z64e33r 5861254401796

a betonová loby by utřela hubu:-/

+1/0
9.4.2016 1:43

P54a48v94e65l 22O35b13d94r61ž57á34l40e17k 6726484778292

Na přírodní plot není norma, nemá certifikát a v případě sporu s hygienou by stavebník těžko prokazoval jestli splnil její požadavky.

0/0
11.4.2016 8:29

J50a84n35a 26S22t27u91l66í41k37o25v52á 4837325909914

Jo to byla romantika, když ještě jezdily parní lokomotivy. Nikdo si nestěžoval a naši předkové se běžně dožívali minimálně 80 let, takže ani ten čmoud jim nevadil.

0/−1
8.4.2016 18:34

M81i77l48o57š 91K63o57l37m96a31n 6106823237342

...maximálně 80 let... ,asi se jedná o záměnu slov. Přesto souhlasím, ty parní lokomotivy měli své kouzlo.

0/0
8.4.2016 18:50

A62n38d86r14e45j 40O15l63e42k31s12a 3975801977861

Stále jej mají. Tím byste se elegantně vihnul hrubce ;-)

0/0
8.4.2016 22:23

V52á76c35l43a47v 34S94v10o29b36o85d37a 5966298899

Vyhnul hrubce. Udělal jste hrubku.:-P

0/0
8.4.2016 22:44

I26v18o 53J16a74n86á64č79e85k 8603863281452

Vysoké stěny jsou naprosto správně, základní srovnávací parametr je to totiž objem prostavěných financí a čím více se promrhá (musel jsem si dát sakra pozor při psaní toho slova), tím lépe.

+2/−1
8.4.2016 16:11
Foto

J26a54r92o82m59í50r 53H53l74u49b74e98k 2676370664761

Živočichové, tedy i člověk, mají sluch jako součást mechanismu, který je má chránit před nebezpečím, takže je dobře když je něco, co se blíží, slyšet. Celé mládí jsem bydlil v přízemí, do ulice kde jezdily tramvaje. Když jsem se soustředil, slyšel jsem je, když ne, ani jsem o nich nevěděl. Ještě přidám postřeh ze Švýcarska. Kolem Bodamského jezera vede, přímo středem tamních městeček, železniční trať. Žádné protihlukové stěny. Když jsem tam přijel poprvé, ke známým, říkal jsem si, jak mohou ti zdejší lidé takový hluk snášet? Odpověď jsem dostal průjezdem prvního vlaku, nebyl téměř vůbec slyšet. Jak to mají technicky vyřešeno nevím, ale myslím si, že to je ve způsobu uložení železničního svršku a důslednou kontrolou a dodržováním geometrie železničních kol.

+2/0
8.4.2016 16:00

M59a13r17e43k 51H15r93u54b73y 6337102871968

My ovsem mame trate z doby cisare pana - navrzene, postavene, udrzovane.

Co na tom, ze je o 2 stoleti vic...

0/0
9.4.2016 0:10

P48a82v60e15l 58J82o74n43á13š 5761565759465

Nízké stěny se zkoumají. Jak české. V zahraničí nikde nejsou? Nebo se zvuk v zahraničí šíří jinak než u nás? Nebo se jenom nechce?

+2/0
8.4.2016 14:50

M51i68c78h17a16l 58Ř96e13z36n56í78č84e93k 1211608487190

Nizke steny jsou v zahranici bezne. Jejich ucinnost je dana co nejmensi vzdalenosti od koleje. To znamena, ze by na dvojkolejne trati musely byt steny i mezi kolejemi. Spravce se obava o rizika s praci v takto uzavrene koleji.

0/0
8.4.2016 15:43

P36a50v64e55l 36J66o23n92á18š 5541915429555

Tak aspoň že se neobává v zahraničí, on ten náš správce bude asi moc starostlivej.

0/0
8.4.2016 19:40

M35i60c66h14a63l 34Ř74e65z26n50í89č93e21k 1351808307640

Dnes a denne se po trati pohybuji stovky zamestnancu szdc. Za jejich bezpecnost zodpovida jejich zamestnavatel, tedy szdc. Co si o tom myslite vy je celkem jedno.

0/0
9.4.2016 8:47

M71a24r93e93k 50H15r20u89b24y 6127642231968

Cesky urednik zase hleda problemy v davno vymyslenem a odzkousenem. Drahe a nefuncni. Ovsem urednik nema zadnou odpovednost za efektivni utraceni, tak proc to nezkouset, znova a znova.

0/0
9.4.2016 0:07

M14i15c69h79a31l 28S27e88m57r35á73d 3522196987739

Hluk od vlaku je docela marginální vzhledem k době průjezdu vlaku a většina lidí bydlících u trati vám řekne, že už to ani nevnímá... Problém je udržení koridoru prostého překážek (zvěř, hloupí chodci atd.)

Myslím, že naprosto ideálním řešením je pletivo + karbonátové desky v místě, kde je poptávka po opravdovém odhlučnění (na ty lze nalepit siluety dravců a žádní ptáci se o ně zabíjet nebudou)

Výhodou je možnost rychlé demontáže kusu pletiva popřípadě pár desek při potřebě přístupu k trati...

Betonové stěny mají zvukově izolační schopnost horší než ty průhledné a jejich výstavbu vidím spíš jako dohodu s betonovou lobby.

+2/−1
8.4.2016 14:05

M61i24c40h42a72l 53Ř82e76z48n61í83č54e56k 1231488327190

Je smesne, ze se jako laik vyjadrujete k akustickym vlastnostem materialu.

Polykarbonat, ktery jste mel pravdepodobne na mysli pouze odrazy cast zvuku, cast ho propust. U protihlukovych panelu jsou posuzovany 2 parametry. Nepruzvucnost - ktera je dana hmotnosti (cim tezsi tim lepsi) a pohltivosti ktera je dana vlastnostmi absorberu (u bet.panelu to jsou keramzitbetonove vlny). Hladke panely jen zvuk odtazeji.

Celkova ucinnost steny je dana celistvosti. Neco povesene na plotu nema zafnou ucinnost - jako by tam nic nebylo.

+1/0
8.4.2016 15:40

M52a28r46e84k 34Š40i14m62o12n 2744237878308

Není lepší se spíš snažit o snížení toho valivého hluku nějakými novými materiály nebo povrchy?

0/−1
8.4.2016 13:27

J50a40r15o45s38l10a70v 32S50t52u30c37h30l28í46k 7726708752186

Proti hluku se udělala zeď. To vadí výhledu z oken. Myslím,že brzy příjde doba, že čumilům z okna bude vadit i jízda metrem. Tam to ale bude řešení tvrdý oříšek.

+2/−5
8.4.2016 13:20

Z13d63e98n90ě62k 88D37u82b35e78c69k78ý 3687874280208

Místo oken monitory

:-)

0/0
8.4.2016 16:39

T52o48m20á84š 48C60h86r11a74s25t56n13ý 2221674881403

Co lidi chtěli, mají. Nejdřív reptaj, že maj hluk, postaví se zeď - pak reptaj že maj za oknem beton - zruší se trať - pak si stěžujou že se nikam nedostanou - tak se jim dá dotace na auto - a pak si stěžují, že nemaj kde parkovat...

+11/0
8.4.2016 13:14

M97i14l84o65š 51S49e52t56í10k 3269459524790

Stačilo naspat jednoduše - "lidi budou brblat vždy". ;-)

+6/0
8.4.2016 13:18

J72a61n 48S11o17u92č34e60k 2891696518769

Cestování vlakem pomalu přichází o veškerou romantiku. Většinu cesty jedete v koridoru uzavřeném mezi betonovými stěnami nebo pod zemí. Kam se podělo sledování krajiny, obcí a měst, kterými vlak projíždí? Dnes je to hnus a proto vlakem nejezdím.

+5/−1
8.4.2016 13:14

J97a25n 46T41o34m70a67s89e38k 3791638123621

A jak teda cestujete? Aby to bylo s vyhledem? To me opravdu zajima.

0/0
8.4.2016 15:40

Z68d13e95n62ě83k 31D25u43b31e12c63k17ý 3117144730638

Patrně lodí

:-)

0/0
8.4.2016 16:40

H79u18g44o 43K88o52n34e15č24n75ý 3548763625518

V ITA jsem viděl u dálnice protihlukové stěny, které byly průhledné, ale měly v sobě síťovaný rastr.

Něco podobného je tady (když to umí už i v Turecku?):

http://www.dreamstime.com/stock-image-anti-noise-protection-image7170451

+1/0
8.4.2016 13:13

T92o96m45á48š 47T89a38t96í15č47e36k 5420762230828

To je na D1 nad Velkéma Němčicama. Nebo hodně podobný produkt.

0/0
8.4.2016 14:07

P33e32t65r 92K35ř58í71ž 1295682722

Inu, Turecko. Zjevně se od nich máme co učit :-)

0/0
8.4.2016 14:11

J25a77n 89T48o18m76a48s80e79k 3191658713611

A vy to budte pak brigadne chodit umyvat kazdy druhy tyden aby bylo pekne videt .

0/0
8.4.2016 15:41

L65u83k35á82š 12Š95l16e55h75o21f31e90r 1533889825369

Pokud vlak projizdi zastavbou, je jasne ze by mel byt hlukove izolovan. Ti sami co tu krici proti stenam by byli mezi prvnimi, kteri by si stezovali na hluk...

+4/−3
8.4.2016 13:04

2917309760765

Kdo tam bydlí, stěnu vítá, hluk je 24 hod.denně. V Doubravce skončilo několik lidí pod vlakem, protože přebíhalo trať, i když je tam podchod, pravda, trochu špinavý. Snad ho taky vylepší. Vedle tratě je škola, chodí tam plno dětí, takže v Doubravce stěna má smysl. A pochybuji, že ti, co tady píší, tam všichni bydlí a ví, o čem je diskuse.

0/0
8.4.2016 19:59

J75a32n 21H47o58r96s70k87ý 2616950147265

Cestující si stěžují, že z oken nic nevidí? Nechci rýpat, ale protihlukové stěny, když se stavějí, tak tam, kde vedou koleje v zástavbě. Kolik je to procent délky tratí? Co vidíte z oken vlaku v zástavbě, když tam stěny nejsou? Míhající se blízké objekty... Ještě jsem neviděl protihlukové stěny ve volné krajině, kde se lze kochat pohledem z oken do alelůja!

+5/−8
8.4.2016 12:59

M61a69r98e19k 10Š74i68m33o62n 2264487658678

To jste se koukal špatně, zkuste jet třeba z Prahy do Benešova. Vesnice je půl kiláku daleko, ale zeď musí být.

+7/−2
8.4.2016 13:28

V57e64r87o64n54i86k87a 87V93a85š43á71k86o34v15á 2343284936781

Přesně tak, kdysi jsem vlakem jezdila často, pak jsem chtěla vzít dceru na výlet vlakem na Konopiště a zjistila jsem, že pokud nemáte štěstí na City Elefanta a nesedíte nahoře, tak valnou většinu cesty čučíte do zdi. V obci to chápu, ale mimo obec ne.

+3/−1
8.4.2016 13:45

D17r15a38h82o88š 72O35n27d61r53u23š 5589829549

..kdyz jsou penize z dotaci , je potreba je prostavet a nasypat do spravnych kapes.

0/0
8.4.2016 15:31

2797109420825

Občane, tady se řeší stěna v Plzni, převážně v Doubravce. Až se bude diskutovat o Benešovu, tak pište, tady jste trochu mimo.

0/0
8.4.2016 20:02

A32n16d19r25e37j 66O82l64e46k23s50a 3625971437311

Tady se řeší stěny u tratí obecně. A právě trať Praha - Benešov je hodně křiklavý příklad bigotního "odhlučňování".

0/0
8.4.2016 22:27

M68a58t62ě28j 80V97o91n28d68ř36i44č79k36a 4604260178336

Testujeme, testujeme, testujeme. Naprosto směšné. Už to testují roky. A to si vzpomínám, že když tu nízkou PHS u Tetčic SŽDC vybudovala, zodpovědní si pochvalovali, jak je to super a že se to bude dávat na všechny minimálně jednokolejné tratě. Jsou to už tři roky, co tu nízkou PHS a později dalších pár testujících postavili a stále se vesele staví 3,5 vysocí giganti.

+1/0
8.4.2016 12:56

M72i50l95o86š 69S90e76t70í98k 3339369224750

To víte, testování je odpovědná práce. Teď testují, za čas nějaký frikulín založí firmu a dostane zakázku za těžké miliony na vypracování posudku vlivu hluku, další pak životního prostředí, následovat bude vliv na okolí z urbanistického hlediska... no a miliony budou vesele létat do kapes "potřebných". Možná se někdy něco zjistí a třeba i udělá, ale to je už nepodstatné. Penězovody jsou předem určené.

+2/0
8.4.2016 13:21

M97a54r79e37k 23Š95i27m81o60n 2834407878498

Protože se zjistilo, že na dvoukolejné tratě to dávat nejde, protože hluk jde přes zeď od vzdálenější koleje, takže se musí dát i mezi jednotlivé koleje. To ale vyžaduje zas jiný typ zídky s tlumením hluku z obou stran, který testován není a větší vzdálenost kolejí, takže to musí být zahrnuto už od počátku v projektu.

0/0
8.4.2016 13:32

M88a92r85e56k 14Š29i15m27o89n 2574477438988

Kromě toho norma vyžaduje defaultně vysoké zdi, změnu připouští pouze na návrh dotčeného sídla. Pokud se sídlo včas neozve, protože nemá zkušené radní, tak dostanou vysoké stěny. Paradoxně se ale nikdo neptá dopravců, jestli chtějí, aby jejich cestující koukali do betonu.

+1/−1
8.4.2016 13:35

M66i85c56h80a74l 64Ř16e92z38n89í10č98e47k 1301898507210

Vyska phs je dana vypoctem v hlukove studii. Pokud nekde byla navrzena stena snizena, tak jen proto, ze hlukar ohnul a upravil svuj vypocet. Pasazeri jsou proti hluku chraneni skrini vagonu. Vyhled z okna zadny zakon neresi.

0/0
8.4.2016 16:00

V66a64c98l29a12v 82P84e52r29o16u16t57k17a 6968417924231

Hnus a nejde zastavit,z cesty vlakem co byla vždy přiejmnější než cesta autobudem se stává cesta čumění na beton. Je vidět,že betonáři už to maj dobře ošetřeno a ikdyž je prokázano,že stačí zýbrana metr vysoká,staví dál 4 metrové barikády a to i tam kde,žádná zástavba není. Kolik miliard dalo využít lépe,kdyby se stavělo rozumněji, jenže když ono to sype že.

+2/−1
8.4.2016 12:53

M39i40l34o79š 19S74e80t56í60k 3129859574650

No a o tom to přece je. Prostavět ty prachy za každou cenu, i kdyby to bylo úplně k ničemu. Hlavně že se budou plnit příslušná konta. A když se to někomu nebude líbit, tak mu to přece rádi odstraní. Samozřejmě zase za dobrý peníz.

+1/0
8.4.2016 13:24

M98i25c75h77a89l 81Ř44e79z63n12í71č37e54k 1581108447300

zaznívá tady spousta hlasů proti výšce protihlukových stěn. Jako by SŽDC je chtělo stavět a udržovat. Tak kdo je chce? Projektant? Ten dostane hlukovou studii a podle toho naprojektuje stěny. Vše vychází z norem a výpočtu hluku.

Pokud se napíše, že se nějaká obec ubránila před vysokými phs, znamená to jen to, že přesvědčili hlukaře, aby ohnul své výpočty tak, aby to vyšlo tak jak chtějí oni. Pak je otázkou proč jsou normy nastavené tak jak jsou, když se pak nedodrží.

0/0
8.4.2016 12:52

M92i67l16o34š 89S58e26t40í56k 3899289714510

Vše se u nás dodržuje do puntíku přesně. Ééé, přesněji řečeno do výše odkloněného všimného. ;-)

0/0
8.4.2016 13:25

M80i98c94h62a16l 89P81a38u16l58í58č42e74k 2383625515635

Tak jsou ty normy napsané špatně. Logicky by jakákoliv ochrana měla být podmíněna i souhlasem těch, v jejichž prospěch je namířena, tady obce by si měly samy rozhodnout, jestli protihlukovou stěnu chtějí, a pokud ano, potom je povinnost ji má mít investor stavby povinnost postavit. Ale ne přes výslovný nesouhlas dotčených.

Já tam vidím tu ochranu namířenou proti stavbě zcela nových tratí. Zcela chápu, že když budu mít dům na klidném místě, a někdo mi tam najednou postaví železnici, tak mě to poškodí. U nás ale jsou trati již velmi staré a skoro každý si pořizoval nemovitost až tehdy, když už tam trať byla, takže to pro něho není žádné překvapení, že tam jezdí vlak...

+2/0
8.4.2016 13:29

M25i80c21h39a19l 27Ř51e41z19n66í59č47e43k 1911268187220

Jako ze by se obec rozhodla, ze v u nich neplati hygienicke normy? To prece nejde. Obce nemohou upravovat platnost zakonu. Totez plati i o jednotlivcich. Nemuzu rict, phs nechci, ze me hluk nevadi. Jednou dum prodam, nebo ho nekdo zdedi a on sve zdravi bude chtit chranit. Stavby se posuzuji podle norem platnych v dobe posledni prestavby.

0/0
8.4.2016 15:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.