Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Srážku rychlíků zavinily chyby výpravčího a signalisty, řekla inspekce

Výpravčí a signalista ze železniční stanice Horažďovice-předměstí nesou podle Drážní inspekce hlavní odpovědnost za loňskou srážku rychlíků u Horažďovic. Při ní bylo 4. srpna zraněno šestnáct lidí a škoda přesáhla osm milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V37l15a65d80a 79M52u85s69i43l 9320316638863

Nejak je zde pominuto to G e n e r a l n i S T O P

0/0
24.2.2016 13:35

P56a83v12e90l 74M87a87c84o22u62n 4337519592436

Cože???

0/0
24.2.2016 15:44

J34i85ř39í 84P73r34ů41š88a 7595482865429

A k čemu by to asi bylo?

+1/0
24.2.2016 18:46

J18i85ř55í 85P96r88ů23š69a 7815952965239

Článek výrazně zjednodušuje. Kdo si přečte celou zprávu tak se dozví že to byla kombinace chyby výpravčího,signalisty, poruchy a špatně nastaveného systému při rekonstrukci stanice. Policie v tomto případě nemůže mít kapacity a znalosti toto sama vyšetřit.

+2/0
24.2.2016 11:07

Z52d70e74n90e25k 52V42r39b30a 8189615823137

Ono je to jinak - v letectví mezinárodní organizace opakovaně upozorňují na NEŽÁDOUCÍ propojení leteckých vyšetřovatelů a represivních složek (policie) v některých zemích. Dnes to v rámci hlášení o incidentech řeší i EU (chce zavést imunitu vypovídajících), protože bez objektivní výpovědi pilota a svědků většinou nelze stanovit příčinu nehody či incidentu a nelze tak vydat objektivní doporučení, které by podobné nehodě zabránilo v budoucnosti. Výsledek takové spolupráce vyšetřovatelů s policií je silně kontraproduktivní a může mít v budoucnu na svědomí i stovky mrtvol, protože pilot a svědci z objektivní obavy z represí odmítnou vypovídat, nebo častěji vypovídají neúplně či křivě a pro vlastní nesouvisející pochybení zakamuflují skutečnou příčinu nehody. Bohužel v ČR mají letečtí vyšetřovatelé s policií uzavřenou dohodu (a u drážní inspekce bude patrně podobná), která jim ukládá v případě zjistění podezdření na trestný čin toto oznámit policii. (Vlastně dělají práci za policii, protože o trestný čin se vzhledem k vysoké škodě jedná vždy) Dnes totiž Česká společnost preferuje potrestání viníka (pomstu) před potencionálním uchráněním životů v budoucnu a tak se nelze divit, že jediným logicky správným postupem pro zůčastněné je s podobnými hledači obětních beránků raději nespolupracovat. Tramvaják Hroch v Ostravě je typickým případem, jak drážní inspekce a spravedlnost funguje.

0/0
24.2.2016 10:20

J46i56ř38í 54P66r33ů63š13a 7425792115399

Prosím vyjadřujte se jen k tomu čemu opravdu rozumíte a důkladně si prosím pročtěte celou závěrečnou zprávu http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Horazdovice_150804.pdf

+2/0
24.2.2016 11:08

J35o65s44e37f 88J61ů37z87a 1268428133587

Ještě mohl autor uvést odkaz: http://www.dicr.cz/mimoradne-udalosti-z-roku-2015

+1/0
24.2.2016 8:20

R50a73d17k15o 56K22ř98i34v71á82n59e41k 7830253245710

Pane Blažku, způsobíte-li dopravní nehodu, také můžete odmítnout vypovídat a před soudem se můžete hájit i lží. To je v celém civilizovaném světě , letci nemají výjimku. Něco jiného je svědek, ten odmítnout nemůže a musí mluvit pravdu.

+7/0
24.2.2016 8:18

P43a19v20e90l 72B61l88a85ž97e12k 6401561346931

To zaměstnanci drah mohou odmítnout komunikovat s drážními inspektory? Představa, že by to udělali zaměstnanci leteckých společností například vůči NTSB je dost hrůzostrašná...

+2/−12
24.2.2016 7:37

P85a14v53e79l 13F92o25r57t 9560303791764

A jak je chces donutit, aby mluvili? Zastrelis je, pokud odmitnou?

+5/0
24.2.2016 7:49

P66a52v15e12l 52B73l46a64ž54e17k 6321211846881

A není to i pro jejich dobro, aby se přišlo na pravý důvod nehody?

0/−3
24.2.2016 7:50

J84i31r17k54a 80N52o98v76á95k 6552875145219

Jak kdy. Pokud ví, že to zavinili, je pro ně lepší aby se na příčinu nepřišlo.

+5/0
24.2.2016 7:54

J31i56r84k61a 88N20o95v93á45k 6792955595669

No a jak chcete někoho donutit mluvit, když nechce? Násilím?

Můžete ho případně potrestat za nespolupraci, ale nemůžete ho donutit mluvit. Stejně tak u těch letadel.

+8/0
24.2.2016 7:50

M19i68r48e77k 81K41r93o24u18p93a 8496119487372

Tak jsest. Drážní inspekce je od toho, aby sama vyšetřila příčiny a ne aby jí to zúčastnění přinesli na talíři. Další krok učiní PČR a posléze o vině rozhodne soud. DI k soudu přijde se svou zprávou a bude na soudu, jak ji posoudí a jak budou vypovídat obžalovaní.

Ale pokud s inspekcí komunikovat nechtějí, mají na to plné právo. DI by měla nehodu posoudit nezávisle. Měla by

+3/0
24.2.2016 8:08

Z76d89e56n59e23k 48V62r25b18a 8689545423117

V letectví bohužel nelze u závažných nehod zjistit příčinu bez spolupráce s viníky. A nelze ani tak podobným nehodám předcházet. Většinou je totiž chybující člověk jen kouskem ze skládačky. A pokud takový člověk odmítne vypovídat znamená to, že se neodhalí ty další kousky skládačky a v budoucnu se to projeví na počtu mrtvol. Dnes to řeší EASA, která chce pro svědky imunitu, v některých zemích jsou určité činnosti v letectví dokonce zbaveny trestní odpovědnosti aby příslušní lidé nepracovali pod tlakem a obavy z represí. Společnost si musí vybrat jestli je pro ni přijatelnější např. odsouzený letecký dispečer nebo čtyři stovky mrtvol ze dvou sražených letadel.

+2/0
24.2.2016 10:33

J88a93n 48N50e21š94p24o42r 4406378276732

Právo nevypovídat je dáno zákonem, proč jste z toho tak vyjevený?

+5/0
24.2.2016 8:31

Z56d20e95n23e61k 45V60r50b82a 8289145883297

V Čechách kde policie vlastně nedělá nic a jen čeká na závěr drážních či leteckých vyšetřovatelů aby na jeho základě odstíhali obětní beránky (viz. např. tramvaják Hroch v ostravě) bych to doporučil každému kdo se dostane do podobné situace. Ústav pro vyšetřování leteckých nehod v ČR má dokonce dohodu s policií a předpokládám, že u drážní inspekce to bude podobné. Takže ano, pokud spolučnost preferuje potrestání viníka před ochranou životů v budoucnu tak je to hrůzostrašné. Dnes to už řeší i EASA, protože v letectví se provázanost vyšetřovateů s represivními složkami projevuje na počtu mrtvol.

0/0
24.2.2016 10:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.