Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Byli jsme uvnitř stroje, který razí nejdelší tunel. Podívejte se

Do samého nitra obřího razicího štítu, který pod zemí u Plzně hloubí nejdelší železniční tunel v Česku, se ve středu podívali reportéři iDNES.cz. Nejdřív jeli tunelovým „kabrioletem“ a pak zdolali desítky schodů, aby se dostali až k muži, kterému tady nikdo neřekne jinak než pilot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I39v55o 16J32a49n11á11č37e78k 8673893891292

Proč ten trapný nadpis? Nic horšího asi už vymyslet nelze.Když je to napsáno takto, tak je to čistá lež, nejdelší tunely jsou mnohonásobně delší.

0/−2
11.2.2016 11:24

B34o86h16u38s27l53a51v 46K41r59á95l82í51k 2961510439826

Třeba je ten nadpis určený pro inteligentnější čtenáře, kteří vědí, že k nadpisu patří i článek, kde je hned v první větě kontext nadpisu vysvětlen. Pokud například řeknu, že nějaký člověk je vysoký, tak je to také pravda, ale jen v určitém kontextu, protože třeba Eiffelovka je vyšší.

0/0
11.2.2016 15:01

I30v80o 94J24a75n50á64č25e63k 8713843511362

Pokud řeknete vysoký, tak jo, ale tady se jasně říká nejdelší a ne dlouhý. Nejdříve zkuste myslet a pak psát.

0/0
11.2.2016 15:29

D44a70v68i36d 75P68e90t54r10ž79e23l21a 2966954203480

Cesta se zkrátí o 10 minut :-) Místo toho by měli začít konečně budovat vysokorychlostní tratě...

+1/−3
11.2.2016 9:45

R97o14m59a92n 95C47e19r94n14y 5583457510231

vzdycky se musi nekde nejak zacit

+1/0
11.2.2016 10:40
Foto

T62o81m66á93š 15T25ů34m24a 5241308818522

Tunel bude součástí uvažované VRT, proto je stavěný na tuším 200km/h

+2/0
11.2.2016 12:23

K37a29r11e81l 13E77n54d54l75e65r 3673340580395

Kuk! Už začali...

0/0
11.2.2016 18:08

M95i61r72o31s27l32a49v 41B47á96r56t26a 8914790840337

Hodně by mě zajímalo, co se stane s těmito jistě velmi drahými razícími soupravami. Aby to nedopadlo stejně, jako se soupravami, které razily metro A do Motola. Ty prý jsou rozebrané a rezaví v Horních Počernicích, místo toho, aby už dávno zase něco někde vrtaly (třeba trasu D). Podle nějakých odborníků prý soupravy na ražení tunelu pro vlaky nelze použít pro ražení tunelu pro metro. Docela by mě zajímalo, proč.

0/−1
11.2.2016 8:54

P82e82t76r 50K68o28u18t22e11c79k90ý 6954460967247

Je to jiný profil tunelu, naše metro nemá horní trakční vedení a nejezdí 200.

+1/0
11.2.2016 8:58

M41i45r75o28s72l50a92v 13B59á12r94t80a 8134350850857

Dobře, vyplývá mi z toho, že soupravy na metro nelze použít na vlaky. Ale třeba by to šlo použít opačně.

0/0
11.2.2016 9:03

M73i68r51o82s84l57a18v 70B77á52r60t30a 8474410520937

Dozvěděl jsem se, že kolem roku 1990 dělal ražbu tunelů z Hlavního nádraží do Vršovic Metrostav svými razícími štíty pro metro. Tak nevím, jak to s tím je dnes.

0/0
11.2.2016 9:53

Š50t82ě24p80á26n 61D21o81l88e78ž26a47l 3722461148865

Někde jsem četl, že jsou půjčené z Německa, takže je asi vrátí, ale možná se mýlím

+1/0
11.2.2016 9:01

M25i92r26o37s94l24a39v 82B36á14r50t30a 8894720650287

Také jsem něco takového četl. Zatím jsou asi u nás. Ale o to hůře - za ten pronájem se jistě platí, i když ty soupravy nic nevrtají. Obecně se mi zdá, že mezi dokončením hrubé stavby jedně trasy metra a začátkem ražby další trasy jsou obrovské časové prodlevy. Ale to už se dostávám od vlaku k metru a to sem k tomu článku nepatří.

0/0
11.2.2016 9:11

M58i11c40h30a20l 14Z68e22l56e68n92ý 6154403695966

Klobouk dolu!

0/0
11.2.2016 8:22

M40a47r72t14i53n 24K25u98d36r52n40a 3539216219900

Kdyz porovnam cenu tohodle tunelu s cenou za tunel Blanka, tak je zrejme, ze z Blanky bylo odkloneno hodne penez.

+1/−6
11.2.2016 7:52

J91o26s23e97f 87K71a16r83f75í20k 7332145796350

Tak o tom snad nikdo nepochybuje že;-)

Tady se nic méně do ceny asi nepřipočítá most, nájezdy, terénní úpravy a spousta stavebních prací co si navymýšleli městské části:-P

+7/−1
11.2.2016 8:02

P31e33t52r 65P17e19t81r 6263672228133

Tak ona i vzduchotechnika, kachličky, osvětlení, radary a všechno ty vybavení okolo spolkne desítky milionů a u tunelu pro vlak být nemusí. Nehledě na to, že tunel pro vlak stačí jeden o šířce na dvoje koleje, Blanka je každém směru o dost širší, do Blanky by se celkově vešlo tak 6-8 tratí. Logicky teda musí být o dost dražší jak tunel jen pro 2.

+3/0
11.2.2016 10:54

J43i11ř14í 76U78r60b57a10n 4654766753918

Jenže tyhle tunely budou souběžné jednokolejné. Ono při plánované rychlosti až 200km/h by to ani jinak nešlo.

0/0
11.2.2016 19:28

F42r81a34n33t63i96š93e29k 19M45o73s15s 8292873879139

Jel jste někdy Blankou? Projel jsem celou Evropu a Blanka je největší nejvybavenější tunel v Evropě. Takhle jsme to chtěli a podle toho vypadá i cena.

+7/0
11.2.2016 8:24

P11e19t74r 58P10r93u54s 7707125169952

Je zrejme, ze kazda stavba je uplne jina a nelze je porovnavat.

+6/0
11.2.2016 8:48

M59a75r14t23i57n 54L41u19k83e81š 3856271291725

Další expert, který chce dávat do stejné roviny městský tunel vyvolávající mraky nutných investic na povrchu (Blanka) a s trochou nadsázky provrtanou díru v zemi a skále (Chlum) ;-)

+2/0
11.2.2016 10:55

E91v93z96e37n 98S57o90u72k53u97p 1557124266908

Pořádná mašina.R^

+6/0
11.2.2016 7:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.