Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Byli jsme uvnitř stroje, který razí nejdelší tunel. Podívejte se

Do samého nitra obřího razicího štítu, který pod zemí u Plzně hloubí nejdelší železniční tunel v Česku, se ve středu podívali reportéři iDNES.cz. Nejdřív jeli tunelovým „kabrioletem“ a pak zdolali desítky schodů, aby se dostali až k muži, kterému tady nikdo neřekne jinak než pilot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I20v84o 96J62a91n15á59č28e21k 8793593901252

Proč ten trapný nadpis? Nic horšího asi už vymyslet nelze.Když je to napsáno takto, tak je to čistá lež, nejdelší tunely jsou mnohonásobně delší.

0/−2
11.2.2016 11:24

B81o55h14u71s39l93a97v 79K73r37á65l64í96k 2131450729816

Třeba je ten nadpis určený pro inteligentnější čtenáře, kteří vědí, že k nadpisu patří i článek, kde je hned v první větě kontext nadpisu vysvětlen. Pokud například řeknu, že nějaký člověk je vysoký, tak je to také pravda, ale jen v určitém kontextu, protože třeba Eiffelovka je vyšší.

0/0
11.2.2016 15:01

I67v86o 50J86a74n56á22č85e66k 8893273251882

Pokud řeknete vysoký, tak jo, ale tady se jasně říká nejdelší a ne dlouhý. Nejdříve zkuste myslet a pak psát.

0/0
11.2.2016 15:29

D80a14v61i76d 70P65e82t42r57ž85e61l60a 2456574403960

Cesta se zkrátí o 10 minut :-) Místo toho by měli začít konečně budovat vysokorychlostní tratě...

+1/−3
11.2.2016 9:45

R93o12m23a54n 39C21e72r49n37y 5163987910841

vzdycky se musi nekde nejak zacit

+1/0
11.2.2016 10:40
Foto

T71o14m80á63š 83T55ů60m13a 5291418798892

Tunel bude součástí uvažované VRT, proto je stavěný na tuším 200km/h

+2/0
11.2.2016 12:23

K49a20r11e87l 36E39n98d80l87e71r 3863130700595

Kuk! Už začali...

0/0
11.2.2016 18:08

M41i21r48o63s66l90a56v 84B81á80r95t61a 8114780930747

Hodně by mě zajímalo, co se stane s těmito jistě velmi drahými razícími soupravami. Aby to nedopadlo stejně, jako se soupravami, které razily metro A do Motola. Ty prý jsou rozebrané a rezaví v Horních Počernicích, místo toho, aby už dávno zase něco někde vrtaly (třeba trasu D). Podle nějakých odborníků prý soupravy na ražení tunelu pro vlaky nelze použít pro ražení tunelu pro metro. Docela by mě zajímalo, proč.

0/−1
11.2.2016 8:54

P70e43t64r 88K11o71u61t11e76c10k20ý 6964100267767

Je to jiný profil tunelu, naše metro nemá horní trakční vedení a nejezdí 200.

+1/0
11.2.2016 8:58

M92i34r86o29s91l79a77v 23B97á92r34t28a 8174390770967

Dobře, vyplývá mi z toho, že soupravy na metro nelze použít na vlaky. Ale třeba by to šlo použít opačně.

0/0
11.2.2016 9:03

M11i93r96o26s69l15a69v 67B68á59r47t85a 8654790590847

Dozvěděl jsem se, že kolem roku 1990 dělal ražbu tunelů z Hlavního nádraží do Vršovic Metrostav svými razícími štíty pro metro. Tak nevím, jak to s tím je dnes.

0/0
11.2.2016 9:53

Š64t13ě12p36á24n 58D12o93l91e30ž65a95l 3752521538705

Někde jsem četl, že jsou půjčené z Německa, takže je asi vrátí, ale možná se mýlím

+1/0
11.2.2016 9:01

M98i12r18o12s12l98a17v 86B63á29r59t42a 8424900560277

Také jsem něco takového četl. Zatím jsou asi u nás. Ale o to hůře - za ten pronájem se jistě platí, i když ty soupravy nic nevrtají. Obecně se mi zdá, že mezi dokončením hrubé stavby jedně trasy metra a začátkem ražby další trasy jsou obrovské časové prodlevy. Ale to už se dostávám od vlaku k metru a to sem k tomu článku nepatří.

0/0
11.2.2016 9:11

M43i49c62h14a37l 50Z82e51l90e12n33ý 6494493725906

Klobouk dolu!

0/0
11.2.2016 8:22

M26a15r75t85i62n 71K56u81d65r94n24a 3719936989690

Kdyz porovnam cenu tohodle tunelu s cenou za tunel Blanka, tak je zrejme, ze z Blanky bylo odkloneno hodne penez.

+1/−6
11.2.2016 7:52

J61o11s72e48f 62K36a88r48f43í58k 7292655216100

Tak o tom snad nikdo nepochybuje že;-)

Tady se nic méně do ceny asi nepřipočítá most, nájezdy, terénní úpravy a spousta stavebních prací co si navymýšleli městské části:-P

+7/−1
11.2.2016 8:02

P75e66t47r 90P37e43t36r 6653142928553

Tak ona i vzduchotechnika, kachličky, osvětlení, radary a všechno ty vybavení okolo spolkne desítky milionů a u tunelu pro vlak být nemusí. Nehledě na to, že tunel pro vlak stačí jeden o šířce na dvoje koleje, Blanka je každém směru o dost širší, do Blanky by se celkově vešlo tak 6-8 tratí. Logicky teda musí být o dost dražší jak tunel jen pro 2.

+3/0
11.2.2016 10:54

J85i66ř96í 18U22r77b87a52n 4314506323758

Jenže tyhle tunely budou souběžné jednokolejné. Ono při plánované rychlosti až 200km/h by to ani jinak nešlo.

0/0
11.2.2016 19:28

F10r20a63n36t65i42š37e43k 15M45o81s88s 8372753809669

Jel jste někdy Blankou? Projel jsem celou Evropu a Blanka je největší nejvybavenější tunel v Evropě. Takhle jsme to chtěli a podle toho vypadá i cena.

+7/0
11.2.2016 8:24

P64e43t95r 95P79r91u75s 7687915409312

Je zrejme, ze kazda stavba je uplne jina a nelze je porovnavat.

+6/0
11.2.2016 8:48

M80a40r22t88i58n 52L90u46k80e73š 3176691321765

Další expert, který chce dávat do stejné roviny městský tunel vyvolávající mraky nutných investic na povrchu (Blanka) a s trochou nadsázky provrtanou díru v zemi a skále (Chlum) ;-)

+2/0
11.2.2016 10:55

E58v50z50e84n 17S79o45u95k31u87p 1877544356958

Pořádná mašina.R^

+6/0
11.2.2016 7:09







Najdete na iDNES.cz