Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Křižovatka splňuje normy, přesto je nebezpečná. Silničáři hledají řešení

Křižovatka smrti, tak nazývají lidé místo, kde obchvat Třemošné protíná silnici na Záluží. Ačkoliv podle Ředitelství silnic a dálnic splňuje křižovatka všechny normy, často se na ní stávají vážné nehody. Silničáři proto prověřují, zda ji lze vylepšit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33i50r85i 30D56o95b61r91ý 9928729293

Dnes 4.2. dalsi havarie s autem na odpis. Jak dopadli cestujici netusim, B sloupek na strane spolujezdce byl vpaceny do auta, snad tam nikdo nesedel.

0/0
4.2.2016 11:33

P30e21t92r 45S12u87c92h90a37n 4693782121158

Já tuto křižovatku projedu 2x za den a musím souhlasit, že je velmi nebezpečná. Když se jede od Záluží směr Plzeň tak se nedá vjet do křižovatky aniž bych neomezil řidiče, který jede z Kazňějova. Ale nejhorší je to v noci. Příjezd z Třemošné nebo ze Záluží je do kopce, tzn. že auto které čeká na vjezd do křižovatky ze směru z Třemošné oslňuje auto které stojí naproti ze směru ze Záluží. Z doslechu jsem se dozvěděl že tu měla být mimoúrovňová křižovatka. Možná by bylo řešení úsekové měření rychlosti, protože tam se nejezdí předepsaných 90 Kmh.

+1/0
3.2.2016 18:02

F13r38a21n16t96i73š94e14k 55M35o23s15s 8532553139479

Tahle křižovatka mě překvapila hned po svém otevření, protože jsem si myslel, že něco takového už není možné v dnešní době postavit. Protože takové místo je opravdu nebezpečné a to nemusím být dopravní expert.

Tipuji, že se tam nyní začne postupně snižovat rychlost. To ale nepomůže, protože ty nehody tam nejsou způsobeny vysokou rychlostí, ale hustotou provozu a prostým přehlédnutím či neodhadnutím situace.

Dále tipuji, že tak za 10-15 let konečně někoho napadne tam postavit mimoúrovňové křížení nebo pro spojení obou obcí postavit spojku pod nedalekým mostem, který je součástí I/27.

Podobně nebezpečné místo je i na druhém konci Třemošné - odbočka na Horní Břízu.

Celé to na mě dělá dojen, že zas někdo šetřil na nesprávném místě. A ten d***l na ministerstvu raději řeší měření na dálnicích namísto řešení nebezpečných míst na silnicích prvních tříd, kde umírá nejvíce lidí.

+1/0
2.2.2016 20:14

J48i12r10i 10D92o67b37r70ý 9448539433

Ta krizovatka tam predevsim vubec nemela byt. Puvodni plan pocital s mimourovnovym krizenim bez krizovatky. Z pohledu prujezdu totiz dava smysl jen ve smeru Zaluzi-Kaznejov. Ostatni smery (Zaluzi-Plzen) Nebo prijezdy od Zruce maji lepsi alternativu kudy jet.

0/0
2.2.2016 21:17

K29a59r10e27l 62M71o83t24l52í67k 7490845945975

Původní plán tuto křižovatku řešil nadjezdem ( pro hnidopichy podjezdem ) s klasickými připojovacími pruhy ( stejně jak křižovatka a sjezdy na "jaderku" ) ... Proč se tak nestalo ní jen ... a ani ten to možná neví ...

+1/0
2.2.2016 17:05

J33i25r65i 66D32o96b44r47ý 9878889313

Puvodni plan bylo mimourovnove krizeni bez krizovatky. Viz jiny muj prispevek.

0/0
2.2.2016 21:18

J76i12n14d20ř69i82c45h 62Š30k61o84p95e34k 4945511810715

jasně, lidi nečumí, je problém dodržet pár pravidel, ale řešení se hledá ve stylu utratit balík peněz za přestavbu křižovatky 8-o8-o

Úplně by stačilo koupit 2 páry kamer a ignoranty pravidel maximálně pokutovat, ať si tzv. zastánci svobody mektají o policejní šikaně kde chtějí

+2/−1
2.2.2016 14:32

M88a94r79t61i24n 15L94u44k21e15š 3766301461835

Plně s vámi souhlasím, ale tady je spíš jde o to, že řidič který přehlédne STOPku a myslí že je na hlavní, toho ani 2 páry kamer nezastaví ;-)

+1/0
2.2.2016 14:52

J21i22n37d41ř93i80c19h 42Š97k65o49p41e76k 4715401680425

řidič, který přehlédne napřed několik značek před křižovatkou, nemá na silnici co dělat

2 páry kamer ho nemají zastavit, ale připravit důkazní materiál, který ho připraví nejen o určitý obnos peněz, ale i o řidičák

+1/−1
2.2.2016 16:53

M36a54r62t75i98n 93V50a24v86ř98í24k 4352718391852

pokud vám tam přejedou dědečka, pustíme vám to na videu R^

0/0
2.2.2016 20:22

M10a25r10t83i22n 67V20a86v89ř78í61k 4812948741722

Blbost! Ta křižovatka se měla jenom pořádně postavit, aby nebyla nebezpečná! Představte si, že ve světě se místo represí dělají nové stavby pro lidi aby se předcházelo nebezpečným situacím a represím. Ale to je lidem vychovaným za totality těžko pochopit.

Buď se to mělo přemostit, bez nájezdů, aby to byl rychlostní obchvat a nebo se tam měl udělat kruhák, jak jednoduché, že? Stačilo zjistit, potřeby lidí kolem ...

+1/−1
2.2.2016 15:42

M27a71r80t46i43n 92L90u31k45e22š 3426891781925

Mně se vždycky líbí, jak si lidé s patentem na rozum ohání totalitou, když má někdo jiný názor než oni ;-)

Potřeby lidí kolem jsou, že na rychlostním obchvatu bude každé auto jedoucí po hlavní silnici brzdit na rychlost cca 20 km/h, aby projelo kruhovým objezdem mezi poli? Já nepopírám že by mimoúrovňové křížení bylo bezpečnější, ale v tomto případě se patrně zkrátka rozhodlo, že za vynaložené náklady nestojí. Plně tomu rozumím, ty nehody pramení z nepozornosti řidičů - nechť se investují drobné peníze na zdůraznění faktu, že na vedlejší silnici je třeba zastavit a dát přednost (když už některým nestačí značka STOP).

+1/0
2.2.2016 15:57

M19a27r71t93i19n 55V76a56v39ř84í30k 4682448741842

Ta totalita byla spíše myšlena na to, že represe vyřeší problém. Bohužel tohle není ojedinělý případ. To samé se postavilo s obchvatem Letkova u letiště, a po mnoha nehodách se tam s velikou slávou vloni udělal kruhák.

Přece není možné za nemalé peníze stavět to, co už předem víme, že nebude fungovat.

Jinak ty nehody nepramení z nepozornosti, ale právě z povahy špatného řešení stavby. Hlavní silnice svou šířkou a kvalitou svádí k rychlejší jízdě a řidiči z vedlejší mnohdy nejsou schopni odhadnout dostatečný interval na přejetí. A s těmito lidskými nedostatky má stavba předem počítat. Proto se třeba na nebezpečných místech dělá zábradlí, i když to jde přejít i bez něj.

0/−1
2.2.2016 16:10

J29i41n68d29ř22i35c96h 62Š89k92o51p17e33k 4775481980355

pořádně postavit je jako co ?

Když splňuje normy, tak má odpovídající rozhledové poměry, silnice jsou rozlišeny značkami, takže při dodržení pravidel je naprosto bezpečná.

+1/−1
2.2.2016 16:54

K29a17r96e68l 43T19e10s64t27e50r 9257500601236

Ovšem poute v případě, ze jsou normy dokonalé. Což z principu nejsou.

0/0
2.2.2016 19:57

F33r56a55n59t92i10š31e59k 80M82o30s19s 8142263139689

Mám obavu, že tomu, že někdo přehlédne auto jedoucí po hlavní, kamery nepomůžou.

0/0
2.2.2016 20:15

O32n60d45ř30e43j 24L67i87š59k96a 3580282564186

Jo, ty normy. To je zaklínadlo všech projektantů a veřejné správy. Tady jeden z důkazů, že normy nejsou neomylné.

+1/0
2.2.2016 14:24

P55e46t48r 41N38ě82m75e32c 4875162342977

V Německu je běžné omezení maximální rychlosti značkou před křižovatkama, a to i u naprosto bezpečných křižovatek.

Kdyby zde dali 70km/ hod, dojde k časové ztrátě auta v jednotkách vteřin. To se dá přežít.

0/0
2.2.2016 12:59

B56o26h84u23m10i95l 47S24t80e92j89s25k91a89l 4426867703426

Je zde modrá značka 70, což je pouze doporučená rychlost. Problém je, že tam prakticky nikdo nedodržuje ani 90 km/h.

+3/0
2.2.2016 13:18

M12a72r41t33i74n 73V71a64v84ř73í85k 4552388561242

Ano, ale také je tam běžné, že takovéhle nové obchvaty nemají již křižovatky...

+3/0
2.2.2016 13:25

J18i25n20d71ř73i83c57h 32Š18k93o74p53e58k 4265461910435

v Německu bude běžné, že když tam je stopka, tak ji lidi respektují a ne že kolem ní proletí ještě rychlostí nad limit

+2/0
2.2.2016 14:33

B27o73h31u34m25i91l 20S49t37e40j62s49k93a46l 4606677763816

Co jsem slyšel od jednoho radního z Třemošné tak původně křižovatka měla být řešena úplně jinak, snad nadjezdem nebo podjezdem. Bohužel, při stavbě obchvatu došlo pro stavební firmu k neočekávaným výdajům v podobě starého důlního díla na Orlíku, o kterém všichni místní věděli jenom pro onu stavební firmu to bylo neočekávané a utopila tam spousty milionů, které měli jít původně na křižovatku u Záluží. Staré kaolinové ložisko Orlík se těžilo povrchově, ovšem v zimě se horníci zakopali pod zem vytvořili obrovské podzemní prostory podobné jako v Nevřeni, článek na Idnes zde: plzen.idnes.cz Tyto ohromné prostory vyžadovaly spousty vrtů jen několik metrů od sebe, aby se zmapovala rozsáhlost podzemních prostor do kterých by se vešel i kamion, následně tuny betonu a elektrárenského popíplku, který se natlačil dovnitř aby vyplnil tyto prostory a zabránil propadům. Naprosto selhal původní geologický průzkum, který na staré důlní dílo vůbec neupozorňoval, odkazoval jen na to že o obchvat vede ložiskem keramických hlín vedeném v Horní Bříze. Za chvíli se bude stavět další trasa obchvatu a to od bílé paní u Horní Břízy déle na Kaznějov atd, vše už je na stránkách ŘSD a v této trase přeložky je opět staré důlní dílo Jalovčiny z 19. století. Vsadím se že stavební firma bude opět zaskočena a budou neočekávané výdaje.

+3/0
2.2.2016 10:56

M26a75r98t67i28n 24S19r24p 3791976283

Mě spíš přijde diskriminační, že kvůli pár jedincům, kteří nedodržují pravidla, se budou vymýšlet nějaké "békoviny", které znepříjemní jízdu té většině poctivých řidičů. To je jako kdyby se v Prachovských skalách nebo jiných vyhlídkových štacích prováděl odstřel po každém sebevražedném pokusu.

+3/−4
2.2.2016 10:51

M16a68r37t93i22n 92V39a50v86ř89í94k 4782638441292

Plácáte blbosti! Když se něco dělá nové, má to fungovat tak, aby to řešilo potřeby lidí včetně jejich chyb a nedostatků.

Zkuste si sednout za volant kamionu s dlouhým dřívím a přejet hlavní tah od Třemošné k Záluží! Buď musíte nekonečně dlouho čekat, až nic nepojede, aby jste měl jistotu, nebo to musíte risknout, že máte dobrý odhad jak jede auto od Plzně rychle, protože tam není moc vidět, a pak musíte urvat 30 tun třista z místa aby jste to stihl....!

+2/−1
2.2.2016 12:15

M90a55r54t79i16n 96L58u68k20e26š 3676271161135

A ty nehody o kterých se mluví v článku byly snad způsobeny tahačem s dřívím? Mícháte jablka s hruškama.

+1/−1
2.2.2016 12:55

M20a15r76t40i50n 18V33a92v22ř10í34k 4662378361932

Ne, jak vidím, starší řidič Felicie se špatným odhadem a letící borec, který podlehl pocitu, že je na rychlostní komunikaci.

Soudě podle vaší argumentace a angažovanosti nabývám stále více dojmu, že jste v tomto veledíle nějak zainteresován.

+1/−1
2.2.2016 13:28

K35a80r29e13l 83T93e27s68t35e27r 9227180201686

Ono to není "pár jedinců". Dovolím si odhadnout, že na hlavní jede přes 90 km/h většina aut. A těm z vedlejší se pak o to hůř odhaduje vzdálenost a zbývá méně času na přejetí.

+1/0
2.2.2016 20:00

V82í94t 35P22a44v83e79l89e12k 7330926207669

Jářku, další diskutér, co ví víc než ostatní. Pane, projel jste někdy tu křižovatku po té vedlejší silnici? Čekal jste na příležitost, kdy se dá bezpečmě přejet hlavní I/27 (nebo odbočit)? Najel vedle vás další nedočkavec, který jednak zabránil vám ve výhledu jedním směrem a sám nevidí přes vás, protože mu svou polohou bráníte ve výhledu vy?

Na hlavní je sice doporučená rychlost 70 km/h, ale tou jede jen ten, kdo už tu nějaký ten horrový zážitek zažil. Běžně se tu jezdí, odhaduji, 110 Km/h. To při hustotě provozu není snadné na vjezd z vedlejší silnice. Já se naštěstí většinou této křižovatce mohu vyhnout.

0/0
3.2.2016 16:42

M61a41r79t81i40n 30V41a25v89ř86í96k 4122288251872

To místo dobře znám, jezdím tam občas na kole a mohu potvrdit, že přejet hlavní silnici je problém nejenom na kole, ale co třeba senior za volantem Felicie s přívěsným vozíkem plným dřeva?

Proč většina běžných občanů říkala, že to bude křižovatka smrti už při dokončení???

Je to typická ukázka šlendriánu státní moci, kde se postavilo něco podle norem, aby to ohrožovalo občany! A nyní se to bude upravovat, zpomalovat, regulovat a retardovat....Tak k čemu to je??? Proč se stavěl rychlostní obchvat Třemošné??? A co takhle přemostění? To vás to soudruzi plánovači ještě nenapadlo? Nebo by bylo nezbylo dost peněz na kamarády stavaře??;-O;-O;-O

+1/−2
2.2.2016 9:56

M18a14r32t95i25n 82L52u26k38e41š 3256911201545

Jestli v tom místě přejíždíte na kole, tak jste patrně trochu cvok, když je tam pro pěší a cyklisty mimoúrovňové křížení.

A co píšete je poněkud nelogické - čím víc objektů, tím vyšší cena a tím víc zbyde na kamarády stavaře. Navíc, v tomhle místě se vzhledem k zástavbě těžko mohlo uvažovat s MÚK.

0/0
2.2.2016 13:01

P90e27t79r 89N83ě59m16e92c 4475392772887

když šel udělat podchod, pravděpodobně by šel udělat i podjezd .... většina aut tam stejně jede Třemošná - Záluží rovně.

+2/0
2.2.2016 13:07

M36a67r14t48i24n 42L64u64k12e93š 3286701241515

V tu chvíli by zase pyskovali lidi, co chtějí z obchvatu sjet nebo na něj najet, protože na větve umožňující pohyb všema směry by tam místo zkrátka nebylo.

+1/0
2.2.2016 14:43

M77a88r63t52i97n 15V49a15v45ř95í79k 4312388411372

Jak já jako sportovní cyklista na silničním kole mám zjistit, že je tam pro mne mimoúrovňové křížení? Dodnes jsem o tom nevěděl a takových je nás....

Navíc, nehody se týkají hlavně automobilů navzájem. Že by tam nešlo mimoúrovňové křížení udělat je hloupost, ve městech se vejdou do daleko menšího a složitějšího prostoru. Jeďte se podívat do Amsterodamuco je dnes všechno technicky řešitelné a to tady nemáte vodu.

Prostě se to odfláklo, včetně protihlukové izolace, aby na někoho víc zbylo a teď se to bude za další nemalé peníze předělávat!

+1/−1
2.2.2016 13:24

M11a20r84t65i46n 93L26u58k34e92š 3106591541895

Tak prezentujete to stylem "občas tam jezdím", takže za tu dobu jste si mohl už všimnout. Senior s přívěsným vozíkem si zkrátka počká na vhodnou mezeru mezi auty na hlavní silnici - zase tolik dřevorubců tam hádám nejezdí.

Věřte tomu že to není hloupost, je to otázka možností financí a taky prostorových dispozic - v tomhle případě tam na MÚK místo není. Schválně se mrkněte na mapách, jak velkou plochu MÚK zabírá. Argumentovat nějakou stavbou v Amsterodamu je hloupost - tohle je není velkoměsto, ale křižovatka na vesnici. Nebo snad chcete tvrdit, že každé křížení silnice I. třídy má být mimoúrovňové? Stejní kverulanti jako jste vy pak nadávají na drahé silnice.

Protihluková izolace je úplně jiný příběh, na toto téma bylo napsáno už dost v jiných článcích a jiných diskuzích. Jak já pevně doufám, nic se předělávat nebude ;-)

+1/0
2.2.2016 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.