Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Křižovatka splňuje normy, přesto je nebezpečná. Silničáři hledají řešení

Křižovatka smrti, tak nazývají lidé místo, kde obchvat Třemošné protíná silnici na Záluží. Ačkoliv podle Ředitelství silnic a dálnic splňuje křižovatka všechny normy, často se na ní stávají vážné nehody. Silničáři proto prověřují, zda ji lze vylepšit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33i41r66i 10D95o38b46r49ý 9168299183

Dnes 4.2. dalsi havarie s autem na odpis. Jak dopadli cestujici netusim, B sloupek na strane spolujezdce byl vpaceny do auta, snad tam nikdo nesedel.

0/0
4.2.2016 11:33

P24e62t69r 85S39u22c82h95a10n 4373912611418

Já tuto křižovatku projedu 2x za den a musím souhlasit, že je velmi nebezpečná. Když se jede od Záluží směr Plzeň tak se nedá vjet do křižovatky aniž bych neomezil řidiče, který jede z Kazňějova. Ale nejhorší je to v noci. Příjezd z Třemošné nebo ze Záluží je do kopce, tzn. že auto které čeká na vjezd do křižovatky ze směru z Třemošné oslňuje auto které stojí naproti ze směru ze Záluží. Z doslechu jsem se dozvěděl že tu měla být mimoúrovňová křižovatka. Možná by bylo řešení úsekové měření rychlosti, protože tam se nejezdí předepsaných 90 Kmh.

+1/0
3.2.2016 18:02

F48r43a56n72t29i69š35e91k 41M96o71s59s 8652923179879

Tahle křižovatka mě překvapila hned po svém otevření, protože jsem si myslel, že něco takového už není možné v dnešní době postavit. Protože takové místo je opravdu nebezpečné a to nemusím být dopravní expert.

Tipuji, že se tam nyní začne postupně snižovat rychlost. To ale nepomůže, protože ty nehody tam nejsou způsobeny vysokou rychlostí, ale hustotou provozu a prostým přehlédnutím či neodhadnutím situace.

Dále tipuji, že tak za 10-15 let konečně někoho napadne tam postavit mimoúrovňové křížení nebo pro spojení obou obcí postavit spojku pod nedalekým mostem, který je součástí I/27.

Podobně nebezpečné místo je i na druhém konci Třemošné - odbočka na Horní Břízu.

Celé to na mě dělá dojen, že zas někdo šetřil na nesprávném místě. A ten d***l na ministerstvu raději řeší měření na dálnicích namísto řešení nebezpečných míst na silnicích prvních tříd, kde umírá nejvíce lidí.

+1/0
2.2.2016 20:14

J26i60r77i 24D27o97b57r76ý 9388719393

Ta krizovatka tam predevsim vubec nemela byt. Puvodni plan pocital s mimourovnovym krizenim bez krizovatky. Z pohledu prujezdu totiz dava smysl jen ve smeru Zaluzi-Kaznejov. Ostatni smery (Zaluzi-Plzen) Nebo prijezdy od Zruce maji lepsi alternativu kudy jet.

0/0
2.2.2016 21:17

K34a86r11e15l 41M79o34t60l61í81k 7720295455925

Původní plán tuto křižovatku řešil nadjezdem ( pro hnidopichy podjezdem ) s klasickými připojovacími pruhy ( stejně jak křižovatka a sjezdy na "jaderku" ) ... Proč se tak nestalo ní jen ... a ani ten to možná neví ...

+1/0
2.2.2016 17:05

J26i82r64i 97D36o73b29r75ý 9178829763

Puvodni plan bylo mimourovnove krizeni bez krizovatky. Viz jiny muj prispevek.

0/0
2.2.2016 21:18

J23i46n24d49ř85i78c44h 56Š40k11o14p39e90k 4395781400415

jasně, lidi nečumí, je problém dodržet pár pravidel, ale řešení se hledá ve stylu utratit balík peněz za přestavbu křižovatky 8-o8-o

Úplně by stačilo koupit 2 páry kamer a ignoranty pravidel maximálně pokutovat, ať si tzv. zastánci svobody mektají o policejní šikaně kde chtějí

+2/−1
2.2.2016 14:32

M54a16r53t40i42n 30L11u25k91e78š 3126961201575

Plně s vámi souhlasím, ale tady je spíš jde o to, že řidič který přehlédne STOPku a myslí že je na hlavní, toho ani 2 páry kamer nezastaví ;-)

+1/0
2.2.2016 14:52

J78i27n37d28ř43i20c20h 75Š12k38o72p15e91k 4215531730675

řidič, který přehlédne napřed několik značek před křižovatkou, nemá na silnici co dělat

2 páry kamer ho nemají zastavit, ale připravit důkazní materiál, který ho připraví nejen o určitý obnos peněz, ale i o řidičák

+1/−1
2.2.2016 16:53

M56a43r86t31i11n 39V45a80v25ř22í34k 4922108411582

pokud vám tam přejedou dědečka, pustíme vám to na videu R^

0/0
2.2.2016 20:22

M30a52r35t21i62n 21V45a30v30ř77í13k 4242678361382

Blbost! Ta křižovatka se měla jenom pořádně postavit, aby nebyla nebezpečná! Představte si, že ve světě se místo represí dělají nové stavby pro lidi aby se předcházelo nebezpečným situacím a represím. Ale to je lidem vychovaným za totality těžko pochopit.

Buď se to mělo přemostit, bez nájezdů, aby to byl rychlostní obchvat a nebo se tam měl udělat kruhák, jak jednoduché, že? Stačilo zjistit, potřeby lidí kolem ...

+1/−1
2.2.2016 15:42

M89a70r28t20i54n 63L32u35k77e87š 3916471271965

Mně se vždycky líbí, jak si lidé s patentem na rozum ohání totalitou, když má někdo jiný názor než oni ;-)

Potřeby lidí kolem jsou, že na rychlostním obchvatu bude každé auto jedoucí po hlavní silnici brzdit na rychlost cca 20 km/h, aby projelo kruhovým objezdem mezi poli? Já nepopírám že by mimoúrovňové křížení bylo bezpečnější, ale v tomto případě se patrně zkrátka rozhodlo, že za vynaložené náklady nestojí. Plně tomu rozumím, ty nehody pramení z nepozornosti řidičů - nechť se investují drobné peníze na zdůraznění faktu, že na vedlejší silnici je třeba zastavit a dát přednost (když už některým nestačí značka STOP).

+1/0
2.2.2016 15:57

M84a82r11t96i24n 84V48a84v41ř20í56k 4202228651532

Ta totalita byla spíše myšlena na to, že represe vyřeší problém. Bohužel tohle není ojedinělý případ. To samé se postavilo s obchvatem Letkova u letiště, a po mnoha nehodách se tam s velikou slávou vloni udělal kruhák.

Přece není možné za nemalé peníze stavět to, co už předem víme, že nebude fungovat.

Jinak ty nehody nepramení z nepozornosti, ale právě z povahy špatného řešení stavby. Hlavní silnice svou šířkou a kvalitou svádí k rychlejší jízdě a řidiči z vedlejší mnohdy nejsou schopni odhadnout dostatečný interval na přejetí. A s těmito lidskými nedostatky má stavba předem počítat. Proto se třeba na nebezpečných místech dělá zábradlí, i když to jde přejít i bez něj.

0/−1
2.2.2016 16:10

J96i25n77d53ř86i31c63h 73Š89k85o93p96e27k 4575331700735

pořádně postavit je jako co ?

Když splňuje normy, tak má odpovídající rozhledové poměry, silnice jsou rozlišeny značkami, takže při dodržení pravidel je naprosto bezpečná.

+1/−1
2.2.2016 16:54

K28a32r44e94l 11T27e52s51t88e14r 9387180621446

Ovšem poute v případě, ze jsou normy dokonalé. Což z principu nejsou.

0/0
2.2.2016 19:57

F51r65a81n79t71i23š92e40k 75M31o18s21s 8202293869319

Mám obavu, že tomu, že někdo přehlédne auto jedoucí po hlavní, kamery nepomůžou.

0/0
2.2.2016 20:15

O37n18d48ř82e91j 88L31i58š95k97a 3340112964266

Jo, ty normy. To je zaklínadlo všech projektantů a veřejné správy. Tady jeden z důkazů, že normy nejsou neomylné.

+1/0
2.2.2016 14:24

P34e65t36r 51N51ě41m44e76c 4605572792877

V Německu je běžné omezení maximální rychlosti značkou před křižovatkama, a to i u naprosto bezpečných křižovatek.

Kdyby zde dali 70km/ hod, dojde k časové ztrátě auta v jednotkách vteřin. To se dá přežít.

0/0
2.2.2016 12:59

B56o23h85u89m17i33l 64S67t76e29j68s79k51a61l 4446337823736

Je zde modrá značka 70, což je pouze doporučená rychlost. Problém je, že tam prakticky nikdo nedodržuje ani 90 km/h.

+3/0
2.2.2016 13:18

M87a90r42t58i95n 51V84a67v76ř54í86k 4592578901122

Ano, ale také je tam běžné, že takovéhle nové obchvaty nemají již křižovatky...

+3/0
2.2.2016 13:25

J14i42n17d71ř16i89c11h 46Š39k49o14p95e56k 4105891960205

v Německu bude běžné, že když tam je stopka, tak ji lidi respektují a ne že kolem ní proletí ještě rychlostí nad limit

+2/0
2.2.2016 14:33

B93o85h68u88m54i96l 26S44t14e48j55s19k79a26l 4716777763476

Co jsem slyšel od jednoho radního z Třemošné tak původně křižovatka měla být řešena úplně jinak, snad nadjezdem nebo podjezdem. Bohužel, při stavbě obchvatu došlo pro stavební firmu k neočekávaným výdajům v podobě starého důlního díla na Orlíku, o kterém všichni místní věděli jenom pro onu stavební firmu to bylo neočekávané a utopila tam spousty milionů, které měli jít původně na křižovatku u Záluží. Staré kaolinové ložisko Orlík se těžilo povrchově, ovšem v zimě se horníci zakopali pod zem vytvořili obrovské podzemní prostory podobné jako v Nevřeni, článek na Idnes zde: http://plzen.idnes.cz/dul-kaolin-nevren-podzemi-090-/plzen-zpravy.aspx?c=A160125_140926_plzen-zpravy_pp Tyto ohromné prostory vyžadovaly spousty vrtů jen několik metrů od sebe, aby se zmapovala rozsáhlost podzemních prostor do kterých by se vešel i kamion, následně tuny betonu a elektrárenského popíplku, který se natlačil dovnitř aby vyplnil tyto prostory a zabránil propadům. Naprosto selhal původní geologický průzkum, který na staré důlní dílo vůbec neupozorňoval, odkazoval jen na to že o obchvat vede ložiskem keramických hlín vedeném v Horní Bříze. Za chvíli se bude stavět další trasa obchvatu a to od bílé paní u Horní Břízy déle na Kaznějov atd, vše už je na stránkách ŘSD a v této trase přeložky je opět staré důlní dílo Jalovčiny z 19. století. Vsadím se že stavební firma bude opět zaskočena a budou neočekávané výdaje.

+3/0
2.2.2016 10:56

M29a36r61t76i82n 86S54r13p 3181916553

Mě spíš přijde diskriminační, že kvůli pár jedincům, kteří nedodržují pravidla, se budou vymýšlet nějaké "békoviny", které znepříjemní jízdu té většině poctivých řidičů. To je jako kdyby se v Prachovských skalách nebo jiných vyhlídkových štacích prováděl odstřel po každém sebevražedném pokusu.

+3/−4
2.2.2016 10:51

M38a67r86t57i75n 65V70a32v23ř58í44k 4902378111512

Plácáte blbosti! Když se něco dělá nové, má to fungovat tak, aby to řešilo potřeby lidí včetně jejich chyb a nedostatků.

Zkuste si sednout za volant kamionu s dlouhým dřívím a přejet hlavní tah od Třemošné k Záluží! Buď musíte nekonečně dlouho čekat, až nic nepojede, aby jste měl jistotu, nebo to musíte risknout, že máte dobrý odhad jak jede auto od Plzně rychle, protože tam není moc vidět, a pak musíte urvat 30 tun třista z místa aby jste to stihl....!

+2/−1
2.2.2016 12:15

M54a36r58t33i41n 28L78u61k70e70š 3576261131805

A ty nehody o kterých se mluví v článku byly snad způsobeny tahačem s dřívím? Mícháte jablka s hruškama.

+1/−1
2.2.2016 12:55

M43a50r87t34i87n 75V80a68v61ř14í59k 4112558621882

Ne, jak vidím, starší řidič Felicie se špatným odhadem a letící borec, který podlehl pocitu, že je na rychlostní komunikaci.

Soudě podle vaší argumentace a angažovanosti nabývám stále více dojmu, že jste v tomto veledíle nějak zainteresován.

+1/−1
2.2.2016 13:28

K83a44r34e75l 41T41e27s54t84e59r 9377580151266

Ono to není "pár jedinců". Dovolím si odhadnout, že na hlavní jede přes 90 km/h většina aut. A těm z vedlejší se pak o to hůř odhaduje vzdálenost a zbývá méně času na přejetí.

+1/0
2.2.2016 20:00

V86í27t 49P67a50v78e17l56e66k 7480346697859

Jářku, další diskutér, co ví víc než ostatní. Pane, projel jste někdy tu křižovatku po té vedlejší silnici? Čekal jste na příležitost, kdy se dá bezpečmě přejet hlavní I/27 (nebo odbočit)? Najel vedle vás další nedočkavec, který jednak zabránil vám ve výhledu jedním směrem a sám nevidí přes vás, protože mu svou polohou bráníte ve výhledu vy?

Na hlavní je sice doporučená rychlost 70 km/h, ale tou jede jen ten, kdo už tu nějaký ten horrový zážitek zažil. Běžně se tu jezdí, odhaduji, 110 Km/h. To při hustotě provozu není snadné na vjezd z vedlejší silnice. Já se naštěstí většinou této křižovatce mohu vyhnout.

0/0
3.2.2016 16:42

M73a54r73t40i71n 26V72a85v35ř33í50k 4702488261952

To místo dobře znám, jezdím tam občas na kole a mohu potvrdit, že přejet hlavní silnici je problém nejenom na kole, ale co třeba senior za volantem Felicie s přívěsným vozíkem plným dřeva?

Proč většina běžných občanů říkala, že to bude křižovatka smrti už při dokončení???

Je to typická ukázka šlendriánu státní moci, kde se postavilo něco podle norem, aby to ohrožovalo občany! A nyní se to bude upravovat, zpomalovat, regulovat a retardovat....Tak k čemu to je??? Proč se stavěl rychlostní obchvat Třemošné??? A co takhle přemostění? To vás to soudruzi plánovači ještě nenapadlo? Nebo by bylo nezbylo dost peněz na kamarády stavaře??;-O;-O;-O

+1/−2
2.2.2016 9:56

M13a74r60t27i74n 51L74u85k20e43š 3146821801375

Jestli v tom místě přejíždíte na kole, tak jste patrně trochu cvok, když je tam pro pěší a cyklisty mimoúrovňové křížení.

A co píšete je poněkud nelogické - čím víc objektů, tím vyšší cena a tím víc zbyde na kamarády stavaře. Navíc, v tomhle místě se vzhledem k zástavbě těžko mohlo uvažovat s MÚK.

0/0
2.2.2016 13:01

P77e84t50r 71N55ě52m10e21c 4285642422427

když šel udělat podchod, pravděpodobně by šel udělat i podjezd .... většina aut tam stejně jede Třemošná - Záluží rovně.

+2/0
2.2.2016 13:07

M39a60r93t98i95n 12L62u21k52e91š 3866171931445

V tu chvíli by zase pyskovali lidi, co chtějí z obchvatu sjet nebo na něj najet, protože na větve umožňující pohyb všema směry by tam místo zkrátka nebylo.

+1/0
2.2.2016 14:43

M98a68r62t96i67n 42V90a58v56ř47í98k 4982928721952

Jak já jako sportovní cyklista na silničním kole mám zjistit, že je tam pro mne mimoúrovňové křížení? Dodnes jsem o tom nevěděl a takových je nás....

Navíc, nehody se týkají hlavně automobilů navzájem. Že by tam nešlo mimoúrovňové křížení udělat je hloupost, ve městech se vejdou do daleko menšího a složitějšího prostoru. Jeďte se podívat do Amsterodamuco je dnes všechno technicky řešitelné a to tady nemáte vodu.

Prostě se to odfláklo, včetně protihlukové izolace, aby na někoho víc zbylo a teď se to bude za další nemalé peníze předělávat!

+1/−1
2.2.2016 13:24

M91a55r95t84i42n 22L23u90k20e46š 3126291691835

Tak prezentujete to stylem "občas tam jezdím", takže za tu dobu jste si mohl už všimnout. Senior s přívěsným vozíkem si zkrátka počká na vhodnou mezeru mezi auty na hlavní silnici - zase tolik dřevorubců tam hádám nejezdí.

Věřte tomu že to není hloupost, je to otázka možností financí a taky prostorových dispozic - v tomhle případě tam na MÚK místo není. Schválně se mrkněte na mapách, jak velkou plochu MÚK zabírá. Argumentovat nějakou stavbou v Amsterodamu je hloupost - tohle je není velkoměsto, ale křižovatka na vesnici. Nebo snad chcete tvrdit, že každé křížení silnice I. třídy má být mimoúrovňové? Stejní kverulanti jako jste vy pak nadávají na drahé silnice.

Protihluková izolace je úplně jiný příběh, na toto téma bylo napsáno už dost v jiných článcích a jiných diskuzích. Jak já pevně doufám, nic se předělávat nebude ;-)

+1/0
2.2.2016 14:51







Najdete na iDNES.cz